Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere vs. engler

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Edith
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 16 Nov 2005 23:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Hjelpere vs. engler

Innlegg av Edith »

Jeg leste et kjempefint innlegg om hjelpere og guider her inne.

En av kommentarene under fra Moldestad sa at man ikke må forveksle hjelpere med skytsengler.

Da lurer jeg på: Den engelen som har vist seg for meg er det hjelperen min eller hva er det? Innimellom er det også en sort flyvende engel som har vist seg for meg, men jeg frykten min har kuttet av hver gang den vil materialisere seg...

Hva er dette?
Antall ord: 76
Kh. Edith

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

Jeg tror hjelperne manifisterer seg på den måten som er riktig og som vil symbolisere noe for akkurat deg... så om du har et forhold til engler i din underbevissthet kan det godt hende at en av hjelperne dine manifisterer seg som nettop en engel...
Når det gjelder den sorte engelen, har du virkelig prøvd å spørre ditt eget indre hva nettop denne skapningen skal symbolisere for deg?
Og vær ikke redd da kjære deg... der finnes bare godt på den andre siden, i kosmos eller hva du velger å kallle det... ingen ånder er onde, hverken ønsker eller kan gjøre oss vondt... derimot har vi menneskene desverre mye både vondt og frykt i oss som blåser opp det som er ukjent for oss til noe skummelt og dermed gjør frykten større... og ja, det hender det henger igjen negativ energi etter tidligere hendelser og personer på en plass eller at energien fra en sjel som ikke er klar over at han er død henger igjen og trenger hjelp av oss for å komme løs/videre... men uansett er der ikke noe vondt i åndeverden... Dette er ialle fall mine synspunkter etter å ha jobba med energi og åndeverden i noen år... slik kjenner jeg den og håper du kunne finne hjelp i disse ord...
Lykke til :mozilla_wink:
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

der finnes bare godt på den andre siden, i kosmos eller hva du velger å kallle det... ingen ånder er onde, hverken ønsker eller kan gjøre oss vondt...
Det der er ansvarsfraskrivelse og farlig. I tillegg til naivt, idiotisk og totalt feil.
Jeg VET med 100% sikkerhet at det finnes onde ånder.

De er ikke i flertall, men det er pokker ikke de "hvite" heller.

Kan du forklare meg meningen med å oppleve ondskap og erfare faenskap på jorden når den slags ikke eksisterer i åndeverden? Er det da snilt å la mennesker oppleve tortur og drap? Og ikke si at de ikke kan noe for det. De vet med 100% sikkerhet at mange mennesker lider på jorden. Allikevell lar de oss oppleve det.

La meg spørre. De åndene som gir oss fysiske skader. Er de snille? De "åndene" som vi møter i drømmer og på astralreiser og som gjør alt dem kan for å skade deg er dem snille?

Hva med hjelpere da? Har hjelpere noen gang bladet seg borti interne forhold på jorden? Har en hjelper noen gang fysisk aktivt gått inn i en slåsskamp for redde noen?
Ok nå har vi slått fast at de ikke griper inn aktivt for å redde oss på jorden. Det har vi 1000vis av eksempler på. Mange mange millioner. Så har du slått fast at det bare er gode ting på den andre siden. Da spør jeg: Hva er funksjonen til en hjelper?
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

>wiz skrev:
der finnes bare godt på den andre siden, i kosmos eller hva du velger å kallle det... ingen ånder er onde, hverken ønsker eller kan gjøre oss vondt...
Det der er ansvarsfraskrivelse og farlig. I tillegg til naivt, idiotisk og totalt feil.
Jeg VET med 100% sikkerhet at det finnes onde ånder.

De er ikke i flertall, men det er pokker ikke de "hvite" heller.

Kan du forklare meg meningen med å oppleve ondskap og erfare faenskap på jorden når den slags ikke eksisterer i åndeverden? Er det da snilt å la mennesker oppleve tortur og drap? Og ikke si at de ikke kan noe for det. De vet med 100% sikkerhet at mange mennesker lider på jorden. Allikevell lar de oss oppleve det.

La meg spørre. De åndene som gir oss fysiske skader. Er de snille? De "åndene" som vi møter i drømmer og på astralreiser og som gjør alt dem kan for å skade deg er dem snille?

Hva med hjelpere da? Har hjelpere noen gang bladet seg borti interne forhold på jorden? Har en hjelper noen gang fysisk aktivt gått inn i en slåsskamp for redde noen?
Ok nå har vi slått fast at de ikke griper inn aktivt for å redde oss på jorden. Det har vi 1000vis av eksempler på. Mange mange millioner. Så har du slått fast at det bare er gode ting på den andre siden. Da spør jeg: Hva er funksjonen til en hjelper?


Dette kan du ikkje meine wiz, at det må eksistere onde ånde?

Eg for min del har ikkje møtt verken onde eller gode ånder. :(

Men eg har opplevd positive åndelige øyeblikk, følt meg i ett med naturen. :D

Dette kjem jo ann på korleis du ser på verda, kva du trur på. Eg for min del trur på underbevisstheten og at den styre ka vi oppleve og korleis vi tolker dette. Korleis underbevisstheten jobber er styrt av kva verdier du som menneske har og tilegner deg. Er du åpen og trur på det positivte i naturen så treng det ikkje eksistere noko negativt på det åndelige plan.

Viss negative energier/onde ånder eksisterer i ditt verdsbilde, kan det ha noko med deg å gjere og kva du trur på.

Menneska er frie til å gjere det dei vil på jorda, vi vel å være positive eller negative, dette medfører både det som er godt og det som er vondt.
Antall ord: 410
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Så naiv så naiv. Jeg har masse belegg for å uttale meg om dette. Både erfaringsmessig og rent logisk og filosofisk. Ignorance is bliss.

Hvorfor skulle ikke det finnes onde skapninger i et univers som er ubegrenset stort og ubegrenset gammelt. Fri vilje heter det.

Jeg er ikke ond. Jeg er heller ikke hvit. Jeg er grå. Mørkegrå. Så ikke kom å si at ondskap ikke finnes. Jeg har ondskap i meg.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Er du åpen og trur på det positivte i naturen så treng det ikkje eksistere noko negativt på det åndelige plan.
Kommer an på hvor du er det. Selv om deler av åndeverden er hvit og alt er harmonisk så finnes det andre steder. Kommer an på hvilken rase man er.

I Norge er det fantastisk å leve. Betyr det at hele verden er på samme måte? Hva vil du si til barna i afrika? Tenk positivt så vokser benet ditt ut igjen? Så vil ferskt vann og medisiner regne ned fra himmelen.

Er ikke vi mennesker ånder? Hvis vi er det er det opplagt at all verdens avskum finnes der oppe også.

Sendt en mail til marion og andre medier som har vært med på redningsaksjoner. Spør om ondskap finnes?
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Disse 4 vil dø nå snart. Sannsynligvis ikveld. Hvor er hjelperne deres? Hvor er de snille englene?

Disse er uskyldige. De er sendt ned til jorden av de hvite englene og den fantastiske åndeverden. Sendt mail til familien deres å si at ondskap ikke finnes!!!!
Si det til disse!!!
Bilde
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:Disse 4 vil dø nå snart. Sannsynligvis ikveld. Hvor er hjelperne deres? Hvor er de snille englene?

Disse er uskyldige. De er sendt ned til jorden av de hvite englene og den fantastiske åndeverden. Sendt mail til familien deres å si at ondskap ikke finnes!!!!
Si det til disse!!!
Bilde
Vel Wiz, nå blander du litt her. Ånder har ikke noe med hva menneskene velger å gjøre, så om der eronde engler og ånder eller ikke sier lite om det vonne i mennesket. Jeg tror vi er skjønt enige om at der skjer mye faenskap hos mennesker. Så akkurat disse bildene ble litt malplassert eller???

Ellers, ang onde ånder eller onde ting i åndeverden. Det er jeg helt sikker på at det er. Massevis av ånder som morer seg og manipulerer oss, ja endatil mange som er ute etter å gjøre oss direkte vondt. akkurat som mennesker "forer" på å skade andre mennesker., er der ånder som "forer" på det samme. Derfor er jeg totalt imot Ouija og slikt, det har ingen positiv hensikt i mine øyne. Der er noen få som kan dette med å kommunisere med åndeverden. la de ta seg av det. Vi andre. vi bør forholde oss til det vi kan, og vi bør jobbe med lys som er sikkert og utelukker muligheten for å påkalle hissige gjengangere som bare er ute på hekkan. eller, for all del, å påkalle engler eller lignende kan også være galt, og kan gå galt. Der er negative engler, akkurat som der er negative ånder. Og jeg... uff, vet ikke helt hva jeg skulle si. Men å si at der kun er positive ånder? hmm?

Atmi
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Vel Wiz, nå blander du litt her. Ånder har ikke noe med hva menneskene velger å gjøre, så om der eronde engler og ånder eller ikke sier lite om det vonne i mennesket. Jeg tror vi er skjønt enige om at der skjer mye faenskap hos mennesker. Så akkurat disse bildene ble litt malplassert eller???
ikke i det hele tatt. Åndene VET at ondskap finnes på jorden allikevel sender de oss ned hit i hopetall. As above, so below, as within so without.


Kan noen svare på hvorfor vi må leve med ondskap og faenskap på jorden hvis det ikke finnes i åndeverden?????
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Vel, som sagt i en tidligere tråd. Helvete er her på jorden

Jeg ser ikke noen naturlig sammenheng her :) De sender oss til jorden fordi vi ikke har utviklet oss nok enda.

Atmi
Sist redigert av Atmi på 11 Des 2005 12:57, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arcanix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 04 Des 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Arcanix »

>wiz skrev:
der finnes bare godt på den andre siden, i kosmos eller hva du velger å kallle det... ingen ånder er onde, hverken ønsker eller kan gjøre oss vondt...
Det der er ansvarsfraskrivelse og farlig. I tillegg til naivt, idiotisk og totalt feil.
Jeg VET med 100% sikkerhet at det finnes onde ånder.

De er ikke i flertall, men det er pokker ikke de "hvite" heller.

Kan du forklare meg meningen med å oppleve ondskap og erfare faenskap på jorden når den slags ikke eksisterer i åndeverden? Er det da snilt å la mennesker oppleve tortur og drap? Og ikke si at de ikke kan noe for det. De vet med 100% sikkerhet at mange mennesker lider på jorden. Allikevell lar de oss oppleve det.

La meg spørre. De åndene som gir oss fysiske skader. Er de snille? De "åndene" som vi møter i drømmer og på astralreiser og som gjør alt dem kan for å skade deg er dem snille?

Hva med hjelpere da? Har hjelpere noen gang bladet seg borti interne forhold på jorden? Har en hjelper noen gang fysisk aktivt gått inn i en slåsskamp for redde noen?
Ok nå har vi slått fast at de ikke griper inn aktivt for å redde oss på jorden. Det har vi 1000vis av eksempler på. Mange mange millioner. Så har du slått fast at det bare er gode ting på den andre siden. Da spør jeg: Hva er funksjonen til en hjelper?
Og jeg hadde tenkt å trolle dette forumet til jeg så at >Wiz leker Gud her... Ingen vits...
Antall ord: 267
There are none as blind as those that will not see.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

>wiz skrev:
Vel Wiz, nå blander du litt her. Ånder har ikke noe med hva menneskene velger å gjøre, så om der eronde engler og ånder eller ikke sier lite om det vonne i mennesket. Jeg tror vi er skjønt enige om at der skjer mye faenskap hos mennesker. Så akkurat disse bildene ble litt malplassert eller???
ikke i det hele tatt. Åndene VET at ondskap finnes på jorden allikevel sender de oss ned hit i hopetall. As above, so below, as within so without.


Kan noen svare på hvorfor vi må leve med ondskap og faenskap på jorden hvis det ikke finnes i åndeverden?????
Det er fordi det skal tjene sjelens utvikling. Når alt kommer til alt er det sjelen det handler om. Alt som skjer oss her på jorden både vondt og godt er godkjent av sjelen før den inkarneres i en menneskekropp.

Hjelperne våre har ikke noe med den læreprossessen i det hele tatt så de kan ikke gripe inn og det er heller ikke meningen. Noen vil til og med påstå at hjelpere kun er vår egen intuisjon som forteller oss ting fra universet. Og hvorfor være bitter over at de ikke griper inn i fysiske ting da.?

Åndene sender oss ikke noe sted, vi vil jo tilbake hit selv. Og vi fortsetter å komme til jorden så lenge vi har noe å lære her. Det er sjelen det handler om. Hele tiden. Det er ikke HVA som hender oss som betyr noe heller, det er HVORDAN vi reagerer på det som teller. Er vi sinte, kommer vi ti lå havne i provoserende situasjoner gang på gang til vi har lært å reagere annerledes.

Erfaring, lærdom, sjelens utvikling.. det er det det handler om.
Antall ord: 297
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Og jeg hadde tenkt å trolle dette forumet til jeg så at >Wiz leker Gud her... Ingen vits...
Kan ikke du bare ignorere meg slik du truet med å gjøre? Jeg kan gjerne diskutere med deg, men legg av deg den besserwissertonen. Du har ennå ikke bidratt med annet enn å slenge dritt til andre. Du har ennå ikke sagt en lur ting på dette forumet. Det jeg sier på forumet er mine egne meninger. Så får jeg dritt tilbake av alle fordi det ikke sammenfaller med resten av forumet sitt glansbilde av den verden vi lever i. Jeg prøver ikke å prakke mitt syn på andre, jeg prøver å få de til å stille spørsmål ved det synet de har pr i dag. Sokratisk-metode hvis du har hørt om det?
Sist redigert av >wiz på 11 Des 2005 13:36, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Atmi skrev:Vel, som sagt i en tidligere tråd. Helvete er her på jorden

Jeg ser ikke noen naturlig sammenheng her :) De sender oss til jorden fordi vi ikke har utviklet oss nok enda.

Atmi
Utvikling..???

Jorden er helvete for noe og paradis for andre. Jeg ser fortsatt ingen grunn til å erfare ondskap når det ikke eksisterer der oppe. Det er jo bare slemt hvis dem sender oss til helvete helt unødvendig. Jada. De er så hvite.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isentya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 16 Okt 2005 20:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Isentya »

>wiz skrev:
der finnes bare godt på den andre siden, i kosmos eller hva du velger å kallle det... ingen ånder er onde, hverken ønsker eller kan gjøre oss vondt...
Det der er ansvarsfraskrivelse og farlig. I tillegg til naivt, idiotisk og totalt feil.
Jeg VET med 100% sikkerhet at det finnes onde ånder.

De er ikke i flertall, men det er pokker ikke de "hvite" heller.

Kan du forklare meg meningen med å oppleve ondskap og erfare faenskap på jorden når den slags ikke eksisterer i åndeverden? Er det da snilt å la mennesker oppleve tortur og drap? Og ikke si at de ikke kan noe for det. De vet med 100% sikkerhet at mange mennesker lider på jorden. Allikevell lar de oss oppleve det.

La meg spørre. De åndene som gir oss fysiske skader. Er de snille? De "åndene" som vi møter i drømmer og på astralreiser og som gjør alt dem kan for å skade deg er dem snille?

Hva med hjelpere da? Har hjelpere noen gang bladet seg borti interne forhold på jorden? Har en hjelper noen gang fysisk aktivt gått inn i en slåsskamp for redde noen?
Ok nå har vi slått fast at de ikke griper inn aktivt for å redde oss på jorden. Det har vi 1000vis av eksempler på. Mange mange millioner. Så har du slått fast at det bare er gode ting på den andre siden. Da spør jeg: Hva er funksjonen til en hjelper?


Jeg er enig i at det er nødt å eksistere onde ånder... Det er nødt til å eksistere onde ånder! Hvorfor ellers ville verden vært fyllt av onde ting? Det kan være god ånder også, men til og med de godeste åndene har litt ondt i seg..Det må det være...
Det er hvertfall det jeg tror
Antall ord: 310
Siren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links