Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅnder på bilde.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

linselus?:P
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Eg har enda ikkje sett ånder som "viser" seg på bilde, derimot har eg sett mange bilder med "ånder" som viser seg å være juks/fake.

Det som ofte vert referert til som ånder på eit bilde, kjem gjerne av temperatur-skilnader, urolig kamera-holding i det bilde vert teke, feil på kamera/linse og generellt dårlige kamera. Resultatet av dette dukker da gjerne opp og "viser" seg på bilde i ettertid. Difor ser du det ikkje når du teke bilde.

Dei som veit noko om reelle ånder lyt svare for seg. :)
Antall ord: 94
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Re: Ånder på bilde.

Innlegg av Asbjørn »

Tuzta skrev:Stusser litt på det hvorfor ånder "viser" seg på noen bilder. Hvorfor ser man de ikke før man tar bildet? Har noen en forklaring/teori? :?
Teorien må ligge i frekvenser.... dvs at filmen fanger opp fargefrekvenser som ikke fanges opp av øyet.

Men som en annen har nevnt ; det er i de fleste tilfeller andre forklaringer på hva man ser på bildene. De fleste...

Asbjørn
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 15 Aug 2004 20:55
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hedmark

Innlegg av chrishnoa »

jeg tror folk inbiller seg alle de ansiktene og sånen greier. tror ikke det er ånder, bare at øyet kan se mange former i noe som er litt rotete. jeg hadde sikkert greid å finne maange ansikter jeg og på sånne bilder. da mener jeg de man ser i vinduer og sånt forskjellig... men de tåke greiene liker jeg.
det er vel de eneste jeg "stoler" litt på :mozilla_undecided:
Antall ord: 71
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Nov 2005 15:08
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

Innlegg av Hild »

som oftes er såne bilder tat med ikke så bra kamraere å av folk som ikke kan har peiling på å ta bilder annet en ferier bilder å med valing kamera har det lett for å bli rare bilder om man rører på hånden for mye når man tar bilde så det ser ut som det er noen andre på bilde å..... dette har noe med lukertiden å gjøre:)
men noen ganger ser man jo ting som er uforklarlig på bildene men mange bilder kan være manipulert å for det er veldig enkelt med dagens bilde redigerings program som Photoshop c2..

Hilsen en blivende digitalfotograf
Antall ord: 104
Hild den mystiske.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links