Hjemsøkt, Gjenferd & Åndersystem sjekk for alle..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

............................................................................................................
............................................................................................................

Sist redigert av madjava på 15 Aug 2008 16:13, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

madjava skrev:
BA skrev:Dette kan være en som ikke kan bedre, det er ikke lett å se ut fra teksten, slikt pleier man ikke å ragere på her, fordi man vil ha med alles meninger, uavhengig av deres skriveferdigheter.
Da synes jeg det er adskillig verre når folk bevisst skriver feil, eller dialekt, og viser tydelig mangel på respekt for dem som har problemer med å lese selv vanlig norsk.

Om du synes det er tåpelig å gjøre et forsøk på å bli forstått riktig er det noe jeg ikke kan/vil gjøre noe med. :|
Om folk skriver feil eller ikkje er da vitterlig opp til kvar enkelt. Å påpeike det enten du kaller deg BA eller Atmi er useriøst og respektløst. Kikker ein djupare i teksten dåkkers, vil det dukke opp mange parnormale feil i skrivinga, noko dåkke sikkert ikkje ville ha med da dåkke tasta så livlig desse bokstavane til nettveven. Men kvifor bry seg i det heile, kaste vekk masse tid på å kverulere med kvarandre om nokre skrivefeil. :(

Er det virkelig ikkje andre ting som opptek dåkke? Kva med at dåkke 2 besøker ein plass med litt aktivitet, åndelig som menneskelig, så kan vi andre her inne få eit lite referat og nokre bilder fra turen. Slik eg ser dåkke 2 kverulere ser eg for meg at eit referat basert på ka dåkke 2 oppleve burde nå nye høgder innafor paranormal'ens historie. :D
Venter ivrig på tur-referat. :D :D

Elles kan eg ikkje dy meg og påpeike at eg skriv både det eine og hint på bokmål, nynorsk eller dialekt som det passer meg fordi eg er fri til å gjere det. Formelle brev, offentlig eller privat vert skrive på nynorsk.
Skriv hvordan du vil. Men skal du få andre til å se ut som idioter, da kan det være en idè å ikke opptre som en idot selv. Når "nok får være nok" blir "nokk for være nokk" - da er det... ja, whatever.

Og jeg mener fortsatt at startinnlegget i denne tråden er noe av det teiteste jeg har sett på lenge. Latterlig.

Atmi
Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hjemme

Innlegg av Åndevandreren »

Hvorfor ikke forsøke å veilede og opplyse i stedet for å angripe signaturen Orkan? Som jeg mange ganger tidligere har skrevet i mine innlegg synes jeg det er ufint å ta en person bare fordi denne har meninger som ikke sammenfaller med våre. Vi kan sette påstandene i et kritisk lys og diskutere dem, ja.Men bare bastant å si at signaturen Orkan er dum, osv blir feil synes jeg, selv om han selv brukte ganske krasse vendinger. Men når man begynner å analysere innlegget for skrivefeil etc for å ta vedkommende for det også så synes jeg det begynner å anta et visst lavmål som overhodet ikke har noe i denne diskusjonen å gjøre. Det blir bare for dumt.Og det kan også hende at innlegget er skrevet av en som virkelig er skrivekyndig på en måte som ironiserer mange av oss her inne.... Men det er min personlige mening da. Orkan, du er velkommen til å ta kontakt med meg her eller pr pm så kan vi diskutere. Alltid morro det.
Antall ord: 171
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

! !

Rolig nå, folkens... Ikke ta helt av her da....

BildeBilde

Asbjørn
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 15 Aug 2004 20:55
20
Lokalisering: hedmark

Innlegg av chrishnoa »

Silmarill skrev:Orkan :

se på denne...skal bare si deg hva jeg mener om deg :)

http://www.madblast.com/index.cfm?actio ... &scid=9668

God natt!
BWA ha ha ha ha ha ha ha! silmarill... me like!!! hi hi hi hih ihi morsomme du. :D
Antall ord: 44
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
19

Asbjørn skrev:! !

BildeBilde

Asbjørn
Melding mottatt. Men mente ikke noe provokativt jeg da :mozilla_innocent:
Antall ord: 23
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Åndevandreren skrev:

BildeBilde

Asbjørn
Ingen spesielle er nevnt, folk vet selv ....

Asbjørn
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
19

Asbjørn skrev:
Åndevandreren skrev:

BildeBilde

Asbjørn
Ingen spesielle er nevnt, folk vet selv ....

Asbjørn
Skjønte den. Får bare håpe de tok hintet ditt da..
Antall ord: 50
Åndevandreren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Åndevandreren skrev:Hvorfor ikke forsøke å veilede og opplyse i stedet for å angripe signaturen Orkan? Som jeg mange ganger tidligere har skrevet i mine innlegg synes jeg det er ufint å ta en person bare fordi denne har meninger som ikke sammenfaller med våre. Vi kan sette påstandene i et kritisk lys og diskutere dem, ja.Men bare bastant å si at signaturen Orkan er dum, osv blir feil synes jeg, selv om han selv brukte ganske krasse vendinger. Men når man begynner å analysere innlegget for skrivefeil etc for å ta vedkommende for det også så synes jeg det begynner å anta et visst lavmål som overhodet ikke har noe i denne diskusjonen å gjøre. Det blir bare for dumt.Og det kan også hende at innlegget er skrevet av en som virkelig er skrivekyndig på en måte som ironiserer mange av oss her inne.... Men det er min personlige mening da. Orkan, du er velkommen til å ta kontakt med meg her eller pr pm så kan vi diskutere. Alltid morro det.
sant nok. Det er helt klart at hadde Orkan brukt finere vendinger selv, så hadde jeg heller ikke reagert.

Husker som barn. Når noen da gjorde ting vi ikke beskriver fordi det er ubehagelig, da sa vi "han bare tøffer seg". Så da kan jeg si "orkan bare tøffer seg" så får hver enkelt legge hva de vil i det.

Jeg syns fortsatt det er latterlig. Hvis noen har noe på hjertet, spesielt når det er snakk om å kritisere andre mennesker, ja endatil kalle dem psykisk syke, da kan de i det minste vise såpass engasjement i det de gjør at de sjekker rettskrivingen.

Atmi
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

BildeBilde

Asbjørn
Det var på tide noen sa ifra Asbjørn,
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
19

Atmi skrev:
Åndevandreren skrev:Hvorfor ikke forsøke å veilede og opplyse i stedet for å angripe signaturen Orkan? Som jeg mange ganger tidligere har skrevet i mine innlegg synes jeg det er ufint å ta en person bare fordi denne har meninger som ikke sammenfaller med våre. Vi kan sette påstandene i et kritisk lys og diskutere dem, ja.Men bare bastant å si at signaturen Orkan er dum, osv blir feil synes jeg, selv om han selv brukte ganske krasse vendinger. Men når man begynner å analysere innlegget for skrivefeil etc for å ta vedkommende for det også så synes jeg det begynner å anta et visst lavmål som overhodet ikke har noe i denne diskusjonen å gjøre. Det blir bare for dumt.Og det kan også hende at innlegget er skrevet av en som virkelig er skrivekyndig på en måte som ironiserer mange av oss her inne.... Men det er min personlige mening da. Orkan, du er velkommen til å ta kontakt med meg her eller pr pm så kan vi diskutere. Alltid morro det.
sant nok. Det er helt klart at hadde Orkan brukt finere vendinger selv, så hadde jeg heller ikke reagert.

Husker som barn. Når noen da gjorde ting vi ikke beskriver fordi det er ubehagelig, da sa vi "han bare tøffer seg". Så da kan jeg si "orkan bare tøffer seg" så får hver enkelt legge hva de vil i det.

Jeg syns fortsatt det er latterlig. Hvis noen har noe på hjertet, spesielt når det er snakk om å kritisere andre mennesker, ja endatil kalle dem psykisk syke, da kan de i det minste vise såpass engasjement i det de gjør at de sjekker rettskrivingen.

Atmi
Enig med deg i at å kalle folk som har en overbevisning for psykisk syke er å gå noe for langt. Men når det gjelder det med rettskriving så synes jeg vi skal tenke oss littegrann om før vi tar folk på det. Mange sliter faktisk med rettskriving,de kan ha dysleksi eller andre grunner til det. Men like fullt har de rett til å komme med sine meninger være seg de sammenfaller med våre eller ei. Mener nå jeg da.
Antall ord: 369
Åndevandreren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Ja åndevandreren, det er jeg enig i. Men, jeg tror ikke denne personen har Dysleksi, det virket ikke slik på det han har skrevet feil. Det virker som han ganske enkelt ikke engasjerer seg nok til å gidde skrive riktig. Men, for all del - det er mulig jeg tar feil. Jeg syns også at folk med dysleksi skal ha rett til å uttale seg og at vi ikke skal være vanskelige på det området - nok også derfor BA bemerket akkurat det at jeg ikke har for vane og kritiserer folk for skrivefeil. Feilskriving er jeg ekspert på selv, slurv også.

MEN - når jeg går inn for å rett og slett være ekkel og vemmelig med noen. Når jeg ikke egentlig ønsker å argumentere for noe, men bare ønsker å fortelle andre hvor idiotiske de er - noe jeg helditgvis sjelden gjør - da tar jeg meg jammen litt ekstra tid for å fremstå som så noenlunde oppegående i hodet. Og det mener jeg. En dyslektiker vet hva h*n er, og ville nok klart å sjekke ting som nokk/nåkk og lignende. Ja, de ville nok visst at det var svakeheter - og ønsker du å ha frem et poeng, da er det naturlig å prøve virke litt troverdig.

Når en person gjør som her - da mister jeg all respekt, dysleksi eller ikke dysleksi er uvesentlig.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Sist redigert av madjava på 15 Aug 2008 16:15, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Atmi skrev:
madjava skrev:
BA skrev:Dette kan være en som ikke kan bedre, det er ikke lett å se ut fra teksten, slikt pleier man ikke å ragere på her, fordi man vil ha med alles meninger, uavhengig av deres skriveferdigheter.
Da synes jeg det er adskillig verre når folk bevisst skriver feil, eller dialekt, og viser tydelig mangel på respekt for dem som har problemer med å lese selv vanlig norsk.

Om du synes det er tåpelig å gjøre et forsøk på å bli forstått riktig er det noe jeg ikke kan/vil gjøre noe med. :|
Om folk skriver feil eller ikkje er da vitterlig opp til kvar enkelt. Å påpeike det enten du kaller deg BA eller Atmi er useriøst og respektløst. Kikker ein djupare i teksten dåkkers, vil det dukke opp mange parnormale feil i skrivinga, noko dåkke sikkert ikkje ville ha med da dåkke tasta så livlig desse bokstavane til nettveven. Men kvifor bry seg i det heile, kaste vekk masse tid på å kverulere med kvarandre om nokre skrivefeil. :(

Er det virkelig ikkje andre ting som opptek dåkke? Kva med at dåkke 2 besøker ein plass med litt aktivitet, åndelig som menneskelig, så kan vi andre her inne få eit lite referat og nokre bilder fra turen. Slik eg ser dåkke 2 kverulere ser eg for meg at eit referat basert på ka dåkke 2 oppleve burde nå nye høgder innafor paranormal'ens historie. :D
Venter ivrig på tur-referat. :D :D

Elles kan eg ikkje dy meg og påpeike at eg skriv både det eine og hint på bokmål, nynorsk eller dialekt som det passer meg fordi eg er fri til å gjere det. Formelle brev, offentlig eller privat vert skrive på nynorsk.
Skriv hvordan du vil. Men skal du få andre til å se ut som idioter, da kan det være en idè å ikke opptre som en idot selv. Når "nok får være nok" blir "nokk for være nokk" - da er det... ja, whatever.

Og jeg mener fortsatt at startinnlegget i denne tråden er noe av det teiteste jeg har sett på lenge. Latterlig.

Atmi
jeg er enig med deg atmi i at det er fryktelig irriterende å lese når det er "dumme" skrivefeil som går som en rød tråd gjennom hele innlegget.

men så klart... man kan jo ikke nekte noen å skrive selv om de ikke kan skrive norsk... da lar jeg være å svare jeg, for av og til er det jammen såpass ille at jeg verken skjønner ordene eller sammenhengen...

og bare så det er sagt så mener jeg ikke nå uhell på tastaturet. det har alle i blandt...
Antall ord: 461

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg synes det er frekt å høvle over et innlegg basert på skrivefeil.
Atmi har faktisk tatt dette steg for steg og ramset opp hver bidige feil. Hun har ikke kommentert innholdet i det hele tatt. Merkelig egentlig. Atmi er stort sett snill, men alle har ei grense.

Kritiser for innhold. Ingen av feilene var så grove eller ofte at vi ikke skjønte meninga i innlegget.

Paranormal er for alle. Ikke bare for de som skriver feilfritt minus typograffeil.

Selvfølgelig gjør man seg sine tanker om vedkommede når tekst og innhold er skrevet på en slik måte, men det holder jeg for meg selv. Jeg har nåkk av andre ting å irritere meg over.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links