Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTror du på engler?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Det har ikke vært min mening å påstå at jenta løy. Mange ting kan ha spilt inn på hvorfor det ikke nødvendigvis var sannheten som ble fortalt. Jeg leste akkurat litt om løgn i vårt samfunn på forskning.no.
Der kommer de også inn på at feil hukommelse ikke er løgn. Altså at barn fort kan blande sammen historier, f.eks. at de setter seg selv inn i historier om andre, slik Heia forteller om.

En annen mulighet er også at den som fortalte ullsokk historien kan ha løyet/pyntet på historien med litt egne påfunn.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Barn hører det de vil, og husker det når de kan få brukt for det. Jeg har selv 3 barn i alderen 5 til 16 , jobber også med barn på fritiden. Det jeg tror er at utrolig mangen voksne undervuderer barns inteligens sterk, barn er veldig selvstendige på det med å ta< egne avgjørelser, ofte tar de den enkleste veien noe som ofte er rett.

Men når de gjelder fantasien så er den veldig lett og påvirke hos barn opp til ca. 7-8 års alder, jeg har selv kjørt fra Kristiandsand (Sabeltan) og barna har sett sjørøvere på Hardangervidden :mozilla_laughing:
Men det som er forskjellen på voksne og barn er at når du vet at de lyver eller fantaserer så kommer det lettere en innrømmelse fra de, og det er lettere og snu negative ting til noe positivt hos barn :mozilla_wink:
Dette er mine meninger om hvordan barn er, tror det ikke er så langt fra virkeligheten :mozilla_laughing: har jo 17 års erfaring no da :mozilla_laughing:
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 103
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hjemme

Innlegg av Åndevandreren »

JUNE skrev:englene er blandt oss de....

men jeg velger å kalle de hjelpere...

fin historie og bra at hun fikk hjelp!!!
Enig June! Jeg også mener at engler og hjelpere er samme sak. Men hjelperne er ofte kledd i hvitt og de kommer ofte i et hvitt lys,derfor synonymiseres de ofte med engler som vi ofte har et bilde i oss av med hvite gevanter og hvitt lys rundt. Eller....? Man skal jo aldri si aldri...
Antall ord: 77
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Caressa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 13 Des 2005 18:18
18

Innlegg av Caressa »

jeg tror absolutt på engler.. tror dem er her for å hjelpe oss..
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !