Hjemsøkt, Gjenferd & Åndersystem sjekk for alle..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
lost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Er det ikke lov til å reagere med litt irritasjon ?
har jo ikke med det at han ikke tror på det ukjente, men heller måten han formulerer seg negativt om folk som har et litt bredere livsyn.
Da er det på sin plass å reagere føler da jeg:P
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Åndevandreren skrev:
>wiz skrev:Virker som om folk ikke er trygge på seg selv og sine opplevelser når de blir å sinna når noen ikke tror på dem. Verden faller ikke samme fordet skjønner dere.
Godt poeng. Veldig godt poeng.

Enig!
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Re: system sjekk for alle..

Innlegg av JUNE »

orkan skrev:---------------> :mozilla_yell: <---------------

Hallo?! dere er jo psykisk svekket hele gjengen!!
Tror dere virkelig på alt denne sjiten her?! ...unskyld utbruddet men nokk for være nokk!
Har ikke sett EN eneste ting som kan bevise eller bikke den tvilende til å svelge unna noe av dette. Folk som ser frem, folk som ser tilbake.. snakker med døde, helbreder de syke.

Våkn opp folkens! Det er kansje et tungt eple å svelge men dette er faktisk livet, en kjedelig hverdag med hverdagslige folk.. finnes ingen superhelter! :mozilla_surprised: <---- ser ansiktet ditt slik ut nå bør du komme deg ut og treffe mennesker!!
Om livet ditt suger er en ting men å kalle en spade for kalkun er en annen..
Det er faktisk lov å skille seg litt ut fra mengden, sååå viss du ser rosa elefanter eller hekser med kosteskaft så er det nåkk bare fantasien din som spiller deg et puss.. og for deg som sier imot, er du egentlig uenig i det? ...egentlig?

Men ALL honør til dem som driver med desse såkalt "evnene".. eneste evnen jeg ser de har er å nappe penger ut av lommeboken din :D
Jeg har selv en kompis som kjenner en av de "mediene" som styrer på dette forumet, og han skulle overbevise han her en kveld.. han skulle treffe bestefaren sin over internett.. den DØDE bestefaren.. jepp! hadde en hyggelig samtale han, eneste problemet var at han svare på spørsmål og komentarer som ikke eksiterte.. han innbilte seg med andre ord at det sto noe på skjermen.. PSYCHO :mozilla_wink:

Vil ikke navngi personen egentlig.. men ikke at det spiller noen rolle heller! han har hvertfall tjent gryn på å drive med såkalt "djevel utdrivning" eller hva du vil kalle det.. og ALLE er såå fornøyde etterpå. mhm.. Æ kan trylle!
velkommen!! :)
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Velkommen til deg! :mozilla_smile:

Jeg håper du blir her en stund jeg og leser om alt det interessante vi er opptatt av. Det blir bare fler og fler ute i verden som åpner seg for det mystiske og ukjente.

Jeg lurer på hva det er med det paranormale som skremmer livsskiten ut av deg ettersom du inntar den holdningen der her.
Vi har skeptikere her inne også som har en seriøs tone i innleggene sine og de diskuterer vi gjerne med.

Legg igjen frykten en stund og se hva som skjer. Det kan ikke drepe deg uansett. Det kan istedet berike livet ditt på en måte du aldri har drømt om. :mozilla_surprised:
Antall ord: 118
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

............................................................................................................
............................................................................................................
Sist redigert av madjava på 15 Aug 2008 16:11, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2005 20:44
19

Innlegg av lille-my »

lost skrev:Er det ikke lov til å reagere med litt irritasjon ?
har jo ikke med det at han ikke tror på det ukjente, men heller måten han formulerer seg negativt om folk som har et litt bredere livsyn.
Da er det på sin plass å reagere føler da jeg:P
Selvføgelig er det lov å reagere med irritasjon men det er forskjell på grader av irritasjon og måten man sier ting på. Man må ha lov til å være litt skeptisk det er sunt det, ikke sluke og tro på alt som blir sagt. men det går ann å utrykke seg litt mer hyggelig enn hva orkan gjorde.
Men det kan jo være han hadde en dårlig dag, det har vi jo alle. :)
Antall ord: 127
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
princessa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Nov 2005 23:04
19
Lokalisering: Bergen

Innlegg av princessa »

Orkan- Jeg anbefaler deg å lese denne siden http://www.mariondampier-jeans.com/DK-victor.htm , Du blir kompensert med 1 million Dollar dersom du klarer å motbevise at det finnes et liv etter døden.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det går ikke an å motbevise det. Det at man ikke kan motbevise gud, ånder eller liv etter døden er heller ikke et bevis for at det finnes.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

princessa skrev:Orkan- Jeg anbefaler deg å lese denne siden http://www.mariondampier-jeans.com/DK-victor.htm , Du blir kompensert med 1 million Dollar dersom du klarer å motbevise at det finnes et liv etter døden.
Det går ikke an å motbevise det. Det at man ikke kan motbevise gud, ånder eller liv etter døden er heller ikke et bevis for at det finnes.
Siden jeg var enig i >wiz kommentar her, kikket jeg på siden, og fant at man vinner hvis man kunne tilbakevise Victor Zammit sine bevis. Da er saken annerledes, Skikkelige, falsifiserbare påstander kan motbevises. Dermed begynte jeg å kikke etter disse bevisene, men jeg har ikke funnet noen påstander det er mulig å motbevise.
James Randi skrev:Zammit has been ridiculed for the very fact that he offers zero proof of what he preaches, but only scolds us for not proving him wrong — when he offers no evidence!
Det ser også ut til at han er enig med meg i dette.

Så kikket jeg også litt på reglene, og se her:
Victor Zammit skrev:Because there have been applicants who wasted a great deal of our precious time and money who had not examined the evidence in detail it has become essential and a pre-requisite that prior to any actual submission of any rebuttals of the evidence in Stage Two of the Challenge, a potential applicant must initially submit to the offeror a detailed exposition of how the applicant is going to rebut the evidence outlined in the above Preface.
Altså må en fortelle VZ nøyaktig og detaljert på forhånd hvordan VZ skal avsløres.

Dette viser at >wiz hadde helt rett, disse pengene er ikke mulig å vinne.
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

orkan skrev:---------------> :mozilla_yell: <---------------

Hallo?! dere er jo psykisk svekket hele gjengen!!
Tror dere virkelig på alt denne sjiten her?! ...unskyld utbruddet men nokk for være nokk!
Har ikke sett EN eneste ting som kan bevise eller bikke den tvilende til å svelge unna noe av dette. Folk som ser frem, folk som ser tilbake.. snakker med døde, helbreder de syke.

Våkn opp folkens! Det er kansje et tungt eple å svelge men dette er faktisk livet, en kjedelig hverdag med hverdagslige folk.. finnes ingen superhelter! :mozilla_surprised: <---- ser ansiktet ditt slik ut nå bør du komme deg ut og treffe mennesker!!
Om livet ditt suger er en ting men å kalle en spade for kalkun er en annen..
Det er faktisk lov å skille seg litt ut fra mengden, sååå viss du ser rosa elefanter eller hekser med kosteskaft så er det nåkk bare fantasien din som spiller deg et puss.. og for deg som sier imot, er du egentlig uenig i det? ...egentlig?

Men ALL honør til dem som driver med desse såkalt "evnene".. eneste evnen jeg ser de har er å nappe penger ut av lommeboken din :D
Jeg har selv en kompis som kjenner en av de "mediene" som styrer på dette forumet, og han skulle overbevise han her en kveld.. han skulle treffe bestefaren sin over internett.. den DØDE bestefaren.. jepp! hadde en hyggelig samtale han, eneste problemet var at han svare på spørsmål og komentarer som ikke eksiterte.. han innbilte seg med andre ord at det sto noe på skjermen.. PSYCHO :mozilla_wink:

Vil ikke navngi personen egentlig.. men ikke at det spiller noen rolle heller! han har hvertfall tjent gryn på å drive med såkalt "djevel utdrivning" eller hva du vil kalle det.. og ALLE er såå fornøyde etterpå. mhm.. Æ kan trylle!
Uff.

Jeg liker kjappe kommentarer og morsomme setninger. Jeg liker folk som med hodet på rett sted kan formulere seg skriftelig og få frem et klinkende klart poeng. Da trenger jeg ikke være enig, syns likevel det er en fascinerende egenskap.

Men det stuntet du gjør her!! Altså, først kaller du alle andre diverse ting, og så skal du liksom komme med en rekke kjappe kommentarer som skal sette et fokus på noe - men annenhvert ord du skriver er så dårlig stavet og med så elementære skrivefeil at det tar faktisk hele piften ut av innlegget ditt, det får deg bare til å fremstå som latterlig.

Hvis du for eksempel har lese og skriveproblemer, da er det en ide og få litt hjelp neste gang du vil virke som du har peling på noe, dvs om du ønsker å opptre troverdig. Dersom du ikke har lese og skriveproblemer - da har du virkelig et problem - for å si det sånn.

Latterlig. Alle kan skrive feil altså, men så mange på en gang. Nei, ikke engang jeg hadde klart det, tror jeg ikke.

System sjekk - heter altså systemsjekk - det er IKKE to ord
unskyld - skrives unnskyld - altså med to n ikke en n
Det heter heller ikke nokk, det heter nok. Nok med en k i nok. Remember? Eller kanskje du ikke har kommet til den klassen enda?
Det heter heller ikke helbreder, det heter helbereder. Kansje er også et ord som ikke eksisterer, men tenker du mener kanskje?
Heter heller ikke viss du ser rosa elefanter, men hvis du ser rosa elefanter.
Som sagt er det nok med en k i nok, og å skrive nåkk, ikke bare med to k, men med en å i tillegg - det går ikke ann å ta noe seriøst når det er skrevet av en 10 åring altså.
Honør skrives honnør, altså med to n og det er også mulig å bruke ord som ham og han og... alt etter hva som passer i setningen.

Neivisst, helt sant. Det er ikke fint å mase om skrivefeil, jeg skriver masse feil selv. Men alvorlig talt, det var ganske mange og teite skrivefeil dette her, og uansett grunn - du må da skjønne at det går ikke å ta deg alvorlig når det kommer slik som dette? Eller?

Atmi
Antall ord: 690

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Atmi skrev:Uff.

Jeg liker kjappe kommentarer og morsomme setninger. Jeg liker folk som med hodet på rett sted kan formulere seg skriftelig og få frem et klinkende klart poeng. Da trenger jeg ikke være enig, syns likevel det er en fascinerende egenskap.

Men det stuntet du gjør her!! Altså, først kaller du alle andre diverse ting, og så skal du liksom komme med en rekke kjappe kommentarer som skal sette et fokus på noe - men annenhvert ord du skriver er så dårlig stavet og med så elementære skrivefeil at det tar faktisk hele piften ut av innlegget ditt, det får deg bare til å fremstå som latterlig.

Hvis du for eksempel har lese og skriveproblemer, da er det en ide og få litt hjelp neste gang du vil virke som du har peling på noe. Dersom du ikke har lese og skrive problemer - da har du virkelig et problem - for å si det sånn.

Latterlig. Alle kan skrive feil altså, men så mange på en gang. Nei, ikke engang jeg hadde klart det, tror jeg ikke.

Systen sjekk - heter altså systemsjekk - det er IKKE to ord
Det heter heller ikke nokk, det heter nok. Nok med en k i nok. Remember? Eller kanskje du ikke har kommet til den klassen enda?
Det heter heller ikke helbreder, det heter helbereder. Kansje er også et ord som ikke eksisterer, men tenker du mener kanskje?
Som sagt er det nok med en k i nok, og å skrive nåkk, ikke bare med to k, men med en å i tillegg - det går ikke ann å ta noe seriøst når det er skrevet av en 10 åring altså.
Honør skrives honnør, altså med to n og det er også mulig å bruke ord som ham og han og... alt etter hva som passer i setningen.

Neivisst, helt sant. Det er ikke fint å plukke i stykker folk og mase om skrivefeil. Men alvorlig talt, det var ganske mange og teite skrivefeil dette her, og uansett grunn - du må da skjønne at det går ikke å ta deg alvorlig når det kommer slik som dette? Eller?
Uffda Atmi. I et innlegg der du korrigerer andres skrivefeil, bør du unngå ord som "lese og skrive problemer", peling, skriftelig, flere utropstegn etter hverandre, og det heter faktisk helbreder. ;)

Sorry Atmi, skal prøve å ikke gjøre det mer. :D

Nå håper jeg at jeg har skrevet dette uten flei selv da. :)
Antall ord: 438

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

BA skrev:
Atmi skrev:Uff.

Hvis du for eksempel har lese og skriveproblemer, da er det en ide og få litt hjelp neste gang du vil virke som du har peling på noe. Dersom du ikke har lese og skrive problemer - da har du virkelig et problem - for å si det sånn.

Systen sjekk - heter altså systemsjekk - det er IKKE to ord

Neivisst, helt sant. Det er ikke fint å plukke i stykker folk og mase om skrivefeil. Men alvorlig talt, det var ganske mange og teite skrivefeil dette her, og uansett grunn - du må da skjønne at det går ikke å ta deg alvorlig når det kommer slik som dette? Eller?
Uffda Atmi. I et innlegg der du korrigerer andres skrivefeil, bør du unngå ord som "lese og skrive problemer", peling, skriftelig, flere utropstegn etter hverandre, og det heter faktisk helbreder. ;)

Sorry Atmi, skal prøve å ikke gjøre det mer. :D

Nå håper jeg at jeg har skrevet dette uten flei selv da. :)
Neivisst klarte du ikke å skrive riktig nei.

Men, så er ikke det poenget heller. Men der må være en grense for hva vi skal foreventes å ta alvorlig.

Når skrivefeilene er så store og mange at det er vanskelig å lese innlegget, da er det ikke godt nok. Spesielt ikke i en sammenheng som her. Det er bare latterlig. Ganske enkelt

Atmi
Antall ord: 502

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Atmi skrev:Neivisst klarte du ikke å skrive riktig nei.
:D
Men, så er ikke det poenget heller. Men der må være en grense for hva vi skal foreventes å ta alvorlig.

Kan ikke komme her og være kjapp i kommentaren når han/hun ikke klarer skrive nok... jeg bare sier det.

Din vurdering av hva som er et godt eller mindre godt språk kan vi godt ta. Men i en diskusjon mener jeg selv det er greit å bruke ord som peiling, skal vi derimot skrive en avhandling i forskningsøymed ville jeg kanskje tenkt som du gjør. Jeg syns ikke det er kult å prate som en forsker i alle sammenhenger, tvert imot syns jeg det er litt tåpelig. :)

Men - poenget er likevel. Kan ikke ta noen seriøst når de så totalt mislykkes i det de forsøker å gjøre.
Peiling er OK, så lenge i'en er med. :)

Det var bare ikke mulig for meg å ikke reagere når du har flere skrivefeil enn jeg noengang tidligere har reagert på i et innlegg som handler om nettopp skrivefeil. :)

Det er mange her som har like dårlige eller verre skriveferdigheter enn orkan her. Disse har jeg ikke registrert at du har tatt tak i. Har det sammenheng med hvilket standpunkt vedkommende har?

Dette kan være en som ikke kan bedre, det er ikke lett å se ut fra teksten, slikt pleier man ikke å ragere på her, fordi man vil ha med alles meninger, uavhengig av deres skriveferdigheter.
Da synes jeg det er adskillig verre når folk bevisst skriver feil, eller dialekt, og viser tydelig mangel på respekt for dem som har problemer med å lese selv vanlig norsk.

Om du synes det er tåpelig å gjøre et forsøk på å bli forstått riktig er det noe jeg ikke kan/vil gjøre noe med. :|
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Gidder ikke diskutere med deg jeg BA. Er så lei av de evinnelige kveruleringsrundene dine, ferdig med det for en tid. Kanskje på et annet tidspunkt. Inntill videre må du nok finne noen andre å kverulere med, for jeg gidder ikke forsvare meg overfor en person som driver på den måten du gjør. Sorry BA, skal prøve å ikke gjøre det mer.

Jeg syns trådstarter prater som en 10 åringe og driter seg loddrett ut. Vil du jeg skal si det enda tydeligere? Hvis du ikke er enig så er det helt greit det altså, bare si du ikke er enig. Men jeg gidder ikke diskutere med deg.

Atmi
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Kanskje jeg skal si det tydeligere BA, så du forstår. Jeg gidder ikke ta flere runder med deg og jeg gidder ikke sitte her å si det samme om og om og om og om og om igjen inntill det er så oppbrukt at det er kvalmende. Sånn er det bare.

Atmi
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links