Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan det komme ?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
spritual
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2005 20:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nesten midt i hedmark

Kan det komme ?

Innlegg av spritual »

har ett lite spm . hvis man snakker om spøkelser å du vet de ikke er i hus kan det komme noen ? :mozilla_wink:
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hva mener du? Om det begynner "å spøke" fordi du snakker om "spøkelser", isåfall nei,eller om du tuner inn ånder og de kommer?
Det kan komme ånder "igjennom" ved f.eks. spiritisme (ouija). Hvis du er uerfaren kan du ende opp med gjester som ikke skal være der. Det snakkes også om klebeånder som en kan plukke opp og ta med seg fra "hjemsøkte" steder.
Vet ikke helt hva du sikter til, kan du reformulere deg og prøve igjen? :mozilla_laughing:
Antall ord: 88
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jun 2005 00:39
19

Re: Kan det komme ?

Innlegg av Amine »

spritual skrev:har ett lite spm . hvis man snakker om spøkelser å du vet de ikke er i hus kan det komme noen ? :mozilla_wink:
Selvfølgelig kan de det. Bare det å tenke på dem skal man være forsiktig med. :D
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

De er jo her hele tiden, men du sier jo selv PÅKALLER. Jeg tror ikke et hus blir hjemsøkt av at noen snakker om åndenes makt. Men dersom en har en intensjon om å kontakte noen så blir saken annerledes, men jeg er ikke noen ekspert på området. Dette er ikke mitt interesseområde for å si det sånn :mozilla_smile:
Antall ord: 63
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Huset blir ikke hjemsøkt nei. Det blir jo det samme som at noen ringer deg og legger på røret. Du drar ikke hjem til den personen og bosetter deg der for så å nekte og dra igjen.

Kanskje du hadde vært mer interessert hvis man kunne derivert en ånd?

Hva er ditt område?
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

>wiz skrev:Huset blir ikke hjemsøkt nei. Det blir jo det samme som at noen ringer deg og legger på røret. Du drar ikke hjem til den personen og bosetter deg der for så å nekte og dra igjen.

Kanskje du hadde vært mer interessert hvis man kunne derivert en ånd?

Hva er ditt område?
Eller integrert den hadde vært bedre?
Jeg forstod trådstrater som om det var hjemsøk h*n mente, men jeg var usikker.

Jeg har ikke noe område. :(
Antall ord: 88
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Han spør om de kan komme. Om han mener for godt er umulig å lese av innlegget.
Man blir ikke hjemsøkt bare av å snakke om ånder. Hvem har ikke diskutert ånder?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

>wiz skrev:Han spør om de kan komme. Om han mener for godt er umulig å lese av innlegget.
Man blir ikke hjemsøkt bare av å snakke om ånder. Hvem har ikke diskutert ånder?
Da er vi enige, da?!
Antall ord: 39
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, de kan komme innom, men ikke som en ånd som hjemøker dem.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joachim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2005 16:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt

Innlegg av Joachim »

Jeg må nesten spørre om et spm. her jeg å.

Er det alltid ånder rundt deg,selvom du nødvendigvis ikke har "tilkalt" dem??
Antall ord: 24
"Ved sannhetens kraft har jeg levende erobret universet."
-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Joachim skrev:Jeg må nesten spørre om et spm. her jeg å.

Er det alltid ånder rundt deg,selvom du nødvendigvis ikke har "tilkalt" dem??

Alle sånne spørsmål er veldig vanskelig å svare på. Det meste av det jeg sier stemmer inn i min filisofi fordi jeg har tatt visse elementer som ikke er bevist som en selvfølge. Feks ånder. Det er ikke sikkert de finnes ånder i det hele tatt. Det vi har er masse indikasjoner som tilsier at bevisstheten kan eksistere seperat fra det fysiske legmet.

For meg er ikke ånder noen bigdeal. Jeg tror de eksisterer og jeg har fått bekreftet mange av de indikasjonene på mange forskjellige steder så ja, jeg mener de er rundt oss, men ikke nødvendigvis på samme plan.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

vel vel.. i dette huset jeg bor i finnes ingen spøkelser :mozilla_laughing: så noen steder fins de og andre steder ikke, men jeg trodde nå ikke at spøkelser flyttet fra hus til hus... men at de kan "klebe" seg til personer ja.. men det er som Wiz sier.. ikke ouija brettet som tiltrekker de, men heller menneskene rundt det brettet.. altså de kleber seg til mennesker.. og deretter følger det menneske til et nytt hus.. ikke flytte til huset for huset skyld.. æh.. åssen skal jeg forklare hva jeg mener.. God Damn... :mozilla_tongue:
Antall ord: 96
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joachim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2005 16:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt

Innlegg av Joachim »

hmm...men hva vil dem egentlig?
Er det for å beskytte dem på ett eller annet vis?
Antall ord: 16
"Ved sannhetens kraft har jeg levende erobret universet."
-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Skjønner ikkje detta, har i mange år prøvd å oppsøke, komme i kontakt med ånder, spøkelser, skyggefolk og alle dei varianter som skulle være rundt oss, men oppleve ikkje noko. Har til og med prøvd frykt, dvs mana meg sjølv til å være redd for alt rundt meg men det hjalp fint lite.

Det er faktisk ikkje det spøtt moro å ha interesse for dette og ikkje få oppleve noko sjølv. Lyt og legge til at eg ikkje trur på noko form for religion, at det nærmaste eg kjem noko form for livssyn går på positivitet/negativitet og dyrking av sol, måne og naturen. Det eksisterer ikkje noko ondt i min verden, sjølv om det mange refererer til som ondt kan sjåast på som negativt for meg.

Korleis kjem ein i kontakt med ånder?
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spritual
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2005 20:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nesten midt i hedmark

tillegs info

Innlegg av spritual »

Litt mere info ang spm mitt her hvor jeg jobber er det en liten historie om ei som tok sitt eget liv pga kjærlighetssorg . vi som jobber her har snakket om det vi mener vi kan føle en tilstedeværelse men kun når vi er alene på huset . hvuset var en gammel telefonsentral og det bodde noen damer her mens den var i drift . jeg har prøvd og finne noe som kan bekrefte at noen har tatt livet sitt her men har ikke funnet noe i lokal historiebøkene .
Antall ord: 93
mystikk er moro!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links