Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTror du på engler?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Ullsokk

Tror du på engler?

Innlegg av Ullsokk »

Jeg gjør!!! Særlig nå etter en episode som skjedde. Noen har kanskje lest om det i avisa. Skjedde i slutten av sommerferien.

Tremenningen min på 6 år og lillesøstera på 4 år var på hyttetur med familien da de to kom litt bort fra de andre. De gikk til en elv og da klarer gutten og falle uti vannet. Han kunne ikke svømme og alle vet jo at klær og sko blir veeeldig tungt når det blir vått. Da har lillesøstera på en eller annen mirakuløs måte klart å gå ut på kanten av steinene, tatt tak i broren og dratt ham opp på land. Stedet er sjekket etterpå og de sier det var et mirakel at ikke hun også datt uti, for steinene var speilglatte! Når de da snakket med lillesøstera etterpå så sa hun at hun fikk hjelp. Det var en dame i hvite klær og som ligna litt på Tingeling som hjalp henne!!

Vet ikke med dere, men jeg blir rørt av sånne historier!
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Fint at det endte godt, joda, tror engler fins. :)
Antall ord: 9
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Ja,rørende historie.Jeg er rimelig sikker på at engler finnes.Har vel egentlig alltid trodd det.


Har mange engler hjemme,hørte at når man har det er det fordi man trenger ekstra beskyttelse.Mulig.Koselig uansett,beroligende å se på dem!
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

englene er blandt oss de....

men jeg velger å kalle de hjelpere...

fin historie og bra at hun fikk hjelp!!!
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

ja det gjør jeg.. mn selv om unger generellt er mer åpen en oss,så ska man ta det de sier me en klype salt..ikke alt er pranormalt..
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tino
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 10 Okt 2005 23:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Tino »

jeg håper at engler fins :D
Antall ord: 6
*Fri som fuglen i bur*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArT
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 08 Okt 2005 23:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av ArT »

jeg har fått høre at jeg har hatt englevakt.. :) det tror jeg også. Men unger er mer åpne enn hva voksene er til slike ting. så godt hun fikk hjelp. :shock: stakkars gutt da....
Antall ord: 35
hmmmmmm ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Gjør jeg også :)

Rørt ja, det er det klart man blir.
Alt til sin tid, også døden, tiden var bare ikke inne for denne gutten. Fin historie ;)
Antall ord: 30
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cicciusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 03 Aug 2005 14:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av cicciusse »

engler finnes ja,og jeg tror\vet at man får hjelp når man trenger det.kan jo være hjelpere som sier ting til deg,når du kommer på en god ide osv.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Ja
Antall ord: 1
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dansende Leah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 05 Aug 2005 22:11
19

Innlegg av Dansende Leah »

Helt klart!:)

En slektning av meg fikk besøk av en liten jente engel da han var på ferie i Tyrkia. Hun strøk ham på kinnet, men han kunne ikke huske alt hun hadde sagt selv om han faktisk satt i en stol ute på hotellets terrasse/cafe og ventet på noen venner.. Han sov mao ikke.. Men han husket at engelen fortalte følgende: når vennenne dine kommer tilbake kommer de nok ikke til å tro deg, derfor som bevis på at jeg var her, vil det være en blodflekk på hodeputen din oppe på rommet. Da de han ventet på endelig kom tilbake syntes de historien hørtes ganske rar ut og trodde mannen hadde drukket. Han fortalte de om beviset engelen lovet, og sammen sprang de opp på rommet! Helt riktig, sengen var helt ny oppredd med nye laken osv, men midt oppå hodeputen var det en stor blodflekk.

Så hvorfor tok han ikke med seg putetrekket og fikk blodet analysert? Det lurer han også på! Det var rett og slett ingen som hadde kommet på å gjøre det.

Han syntes uansett det hele var en utrolig fin opplevelse og sa at det var den mest fantastiske ro som fylte ham da engelen viste seg.. Han ble ikke redd i det hele tatt..

Veldig fin historie syntes jeg, setter veldig pris på at han fortalte den til mine foreldre slik at de kunne dele den med meg.. :)
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anny
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 65
Startet: 13 Jul 2005 21:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Eidsvoll

Innlegg av Anny »

godt at hun fik hjælp av en engel / hjælper hvem ved måske hende som følger hende, ja børn er mere åben eller ret og slet de har ikke lukket for sine kanaler endnu, har selv et par børn som ser og jeg lytter til alt som de siger.Og ja jeg ved at engler finnes ordet tro bruker jeg ikke mere nu vet jeg.
Antall ord: 70
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: Tror du på engler?

Innlegg av Gjesten »

Ullsokk skrev:Jeg gjør!!! Særlig nå etter en episode som skjedde. Noen har kanskje lest om det i avisa. Skjedde i slutten av sommerferien.

Tremenningen min på 6 år og lillesøstera på 4 år var på hyttetur med familien da de to kom litt bort fra de andre. De gikk til en elv og da klarer gutten og falle uti vannet. Han kunne ikke svømme og alle vet jo at klær og sko blir veeeldig tungt når det blir vått. Da har lillesøstera på en eller annen mirakuløs måte klart å gå ut på kanten av steinene, tatt tak i broren og dratt ham opp på land. Stedet er sjekket etterpå og de sier det var et mirakel at ikke hun også datt uti, for steinene var speilglatte! Når de da snakket med lillesøstera etterpå så sa hun at hun fikk hjelp. Det var en dame i hvite klær og som ligna litt på Tingeling som hjalp henne!!

Vet ikke med dere, men jeg blir rørt av sånne historier!
Åja at det finnes engler det er sant, men det går vel litt mer som hjelpere
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Carcharoth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 30 Nov 2005 18:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang

Innlegg av Carcharoth »

Jeg tror ikke på engler i den kristne forstand av ordet, altså som Guds tjenere og soldater. Jeg vil tro engler heller er sjelene til venner og slektninger fra tidligere liv, som kan gripe inn og hjelpe deg i enkelte situasjoner.
Antall ord: 41
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Speed
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 05 Des 2005 14:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Speed »

Hei :mozilla_laughing:

Eg var ute for en ulykke når eg ar 16år på moped rett før eg krasjet så møtte eg en
dame kledd i svart på sykkel. Eg kjørte hodet i bergveggen og knuste hjelmen min
men eg kom unna med knust kneskål og to knekte ben.
Det kom en bil like bak meg som ikke så noen dame på sykkel og dette var på en vei uten avkjøringer.
Men min var svart kledd da og ikke hvit hva betyr det :mozilla_surprised:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links