Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTAPERE

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Gjesten

TAPERE

Innlegg av Gjesten »

Må bare få si det, jeg synnest det er en haug med folk her som opplever og har opplevd ting. og når de vil være ærlig og fortelle det til oss så kommer det en haug med kverulanter og skeptiser og skal berette om det ene og det andre,, HALLO ER IKKE DETTE EN PARANORMAL PLASS?
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1239
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Sånn har det vel vært hele tiden så lenge jeg har vært her inne, må vel bare leve med det.
Antall ord: 23
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

:mozilla_undecided: Forstår godt hva du mener,men siden dette er et diskusjonsforum er det jo viktig at noen kan få oss ned på jorda i blant?Mener,det er lett å ta av og så trist vi ville fått det her om alle var enige..Mange hendelser har ganske så kjedelige og jordiske forklaringer viser det seg,men så er det alt ingen kan forklare da:Ikke en gang skeptikere...noe som tydelig kan tære på dem også. :mozilla_innocent:
De diskusjonene holder jeg meg unna,blir så provosert og da er jeg dårlig på saklige ordvekslinger. Orker heller ikke bruke energi på noen som er helt "stengt".

Men,jeg må virkelig klype meg i armen noen ganger allså. :mozilla_yell:
Tror nok de fleste av oss som har hatt/har opplevelser utenom det "normale" faktisk allerede har analysert dette i alle bauger og kanter og gjør det hele tiden egentlig.Eller hva sier du,Jaktmann? :mozilla_smile:
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Heisann.

Dette er ikke noen "paranormal plass". Så vidt jeg vet finnes det ingen paranormale plasser, selv om det finnes mange historier om Nes, Lier, Nidarosdomen osv.

Dette er et diskusjonsforum for paranormale fenomener. Her er det rom for alle meninger, selv om det finnes grove overtramp av hva man bør si, både fra skeptikere og troende.

Hvis du ikke liker at noen kommer med saklige, naturlige forslag til hva du kan ha opplevd, bør du heller ikke lufte det her. Da bør du skjule det hos deg selv, slik at ingen kan forstyrre ditt lille univers.

Så kommer det repeterende utsagnet om alt vi ikke kan forklare, ikke engang skeptikerne.
Vi skeptikere er de som sitter med flest uløste gåter. Om vi bare hadde trodd på X, kunne vi sagt som de troende vi også hver gang vi ikke forsto hva som hendte. "Dette var X sin skyld/fortjeneste". Dette vet jeg ikke hvordan skjedde, så da vet jeg at det var X på ferde.

X kan du erstatte med hjelpere, ånder, gudene eller hva du vil.

En del av det som kommer opp her er helt naturlige ting i uvanlige forbindelser, slik at man ikke kjenner igjen tingen, og tror det må være noe paranormalt. En del av det som kommer opp er løgn, noe er tilfeldigheter, kombinert med dårlig hukommelse og ønske om å se sammenhenger, og noe er helt andre årsaker.

Se over postene her, og se selv hvor mange som har bestemt seg på forhånd for at det var noe paranormalt de opplevde, og at spørsmålene var stilt på falske grunnlag.
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

snowfall skrev::mozilla_undecided: Forstår godt hva du mener,men siden dette er et diskusjonsforum er det jo viktig at noen kan få oss ned på jorda i blant?Mener,det er lett å ta av og så trist vi ville fått det her om alle var enige..Mange hendelser har ganske så kjedelige og jordiske forklaringer viser det seg,men så er det alt ingen kan forklare da:Ikke en gang skeptikere...noe som tydelig kan tære på dem også. :mozilla_innocent:
De diskusjonene holder jeg meg unna,blir så provosert og da er jeg dårlig på saklige ordvekslinger. Orker heller ikke bruke energi på noen som er helt "stengt".

Men,jeg må virkelig klype meg i armen noen ganger allså. :mozilla_yell:
Tror nok de fleste av oss som har hatt/har opplevelser utenom det "normale" faktisk allerede har analysert dette i alle bauger og kanter og gjør det hele tiden egentlig.Eller hva sier du,Jaktmann? :mozilla_smile:
Jo, er enig med det , klart ting skal diskuteres men tror egentlig det er endel som ikke tror en dritt på dette, :mozilla_yell: og er her pga. nettopp at de kan kverulere litt mot folk som opplever ting (kansje noe av det sterkeste som kan oppleves) men ikke kan bevise det. :mozilla_wink:
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

Jeg syns det er greit med en god diskusjon.. Skjønner jo at noen er skeptiske til det her¨! Men med en gang de begynner å bli usakelige, da gidder ikke jeg mer ;)
Antall ord: 32
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 103
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hjemme

Re: TAPERE

Innlegg av Åndevandreren »

jaktmann skrev:Må bare få si det, jeg synnest det er en haug med folk her som opplever og har opplevd ting. og når de vil være ærlig og fortelle det til oss så kommer det en haug med kverulanter og skeptiser og skal berette om det ene og det andre,, HALLO ER IKKE DETTE EN PARANORMAL PLASS?
Jo det er det. Men det betyr ikke at vi betingelsesløst skal akseptere alt som blir fremlagt her. Mange spør dessuten om råd og da må man nesten få stiulle noen spørsmål. kritiske sådanne, for å utelukke de naturlige rasjonelle forklaringene som i 99 % av alle tilfellene ligger til grunn. Og Vi må kunne få fortelle om egne erfaringer?
Tillater meg å spørre hva mener du med "Tapere"?(tittelen på tråden)
Antall ord: 137
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: TAPERE

Innlegg av Gjesten »

Åndevandreren skrev:
jaktmann skrev:Må bare få si det, jeg synnest det er en haug med folk her som opplever og har opplevd ting. og når de vil være ærlig og fortelle det til oss så kommer det en haug med kverulanter og skeptiser og skal berette om det ene og det andre,, HALLO ER IKKE DETTE EN PARANORMAL PLASS?
Jo det er det. Men det betyr ikke at vi betingelsesløst skal akseptere alt som blir fremlagt her. Mange spør dessuten om råd og da må man nesten få stiulle noen spørsmål. kritiske sådanne, for å utelukke de naturlige rasjonelle forklaringene som i 99 % av alle tilfellene ligger til grunn. Og Vi må kunne få fortelle om egne erfaringer?
Tillater meg å spørre hva mener du med "Tapere"?(tittelen på tråden)
Jeg ser jo det at tittelen er huff skammer :) intet negativt med den fra min side men heller et utrolig dårlig ordvalg,, det var seint på natta , men gjort er gjort.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 103
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hjemme

Re: TAPERE

Innlegg av Åndevandreren »

jaktmann skrev:
Åndevandreren skrev:
jaktmann skrev:Må bare få si det, jeg synnest det er en haug med folk her som opplever og har opplevd ting. og når de vil være ærlig og fortelle det til oss så kommer det en haug med kverulanter og skeptiser og skal berette om det ene og det andre,, HALLO ER IKKE DETTE EN PARANORMAL PLASS?
Jo det er det. Men det betyr ikke at vi betingelsesløst skal akseptere alt som blir fremlagt her. Mange spør dessuten om råd og da må man nesten få stiulle noen spørsmål. kritiske sådanne, for å utelukke de naturlige rasjonelle forklaringene som i 99 % av alle tilfellene ligger til grunn. Og Vi må kunne få fortelle om egne erfaringer?
Tillater meg å spørre hva mener du med "Tapere"?(tittelen på tråden)
Jeg ser jo det at tittelen er huff skammer :) intet negativt med den fra min side men heller et utrolig dårlig ordvalg,, det var seint på natta , men gjort er gjort.
Det er forståelig. Og tilgitt fra meg i alle fall :D
Antall ord: 184
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: TAPERE

Innlegg av Gjesten »

Åndevandreren skrev:
jaktmann skrev:
Åndevandreren skrev:
jaktmann skrev:Må bare få si det, jeg synnest det er en haug med folk her som opplever og har opplevd ting. og når de vil være ærlig og fortelle det til oss så kommer det en haug med kverulanter og skeptiser og skal berette om det ene og det andre,, HALLO ER IKKE DETTE EN PARANORMAL PLASS?
Jo det er det. Men det betyr ikke at vi betingelsesløst skal akseptere alt som blir fremlagt her. Mange spør dessuten om råd og da må man nesten få stiulle noen spørsmål. kritiske sådanne, for å utelukke de naturlige rasjonelle forklaringene som i 99 % av alle tilfellene ligger til grunn. Og Vi må kunne få fortelle om egne erfaringer?
Tillater meg å spørre hva mener du med "Tapere"?(tittelen på tråden)
Jeg ser jo det at tittelen er huff skammer :) intet negativt med den fra min side men heller et utrolig dårlig ordvalg,, det var seint på natta , men gjort er gjort.
Det er forståelig. Og tilgitt fra meg i alle fall :D

Takk føler meg bedre alt :mozilla_innocent:
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 103
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hjemme

Re: TAPERE

Innlegg av Åndevandreren »

jaktmann skrev:
Åndevandreren skrev:
jaktmann skrev:
Åndevandreren skrev:
jaktmann skrev:Må bare få si det, jeg synnest det er en haug med folk her som opplever og har opplevd ting. og når de vil være ærlig og fortelle det til oss så kommer det en haug med kverulanter og skeptiser og skal berette om det ene og det andre,, HALLO ER IKKE DETTE EN PARANORMAL PLASS?
Jo det er det. Men det betyr ikke at vi betingelsesløst skal akseptere alt som blir fremlagt her. Mange spør dessuten om råd og da må man nesten få stiulle noen spørsmål. kritiske sådanne, for å utelukke de naturlige rasjonelle forklaringene som i 99 % av alle tilfellene ligger til grunn. Og Vi må kunne få fortelle om egne erfaringer?
Tillater meg å spørre hva mener du med "Tapere"?(tittelen på tråden)
Jeg ser jo det at tittelen er huff skammer :) intet negativt med den fra min side men heller et utrolig dårlig ordvalg,, det var seint på natta , men gjort er gjort.
Det er forståelig. Og tilgitt fra meg i alle fall :D

Takk føler meg bedre alt :mozilla_innocent:
:D :D :D :D :D :D
Antall ord: 194
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arcanix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 04 Des 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Mine tanker om dette...

Innlegg av Arcanix »

Fra mitt personlige ståsted vil jeg bare si at jeg leser imellom 85% svada på steder som dette årlig... Det er altfor mange som desperat ser etter en mulighet for å oppleve noe unaturlig eller bare uforklarlig, for så å mene at de har sett mannen i månen, Jesus, julenissen eller andre vesener. Enkelte kan også gå så langt som å mene at de er besatt av demoner, snakker med engler og/eller ånder.

Før man kommenterer et innlegg så gjør man seg opp en mening om det som står skrevet. Dersom jeg skulle sitte igjen med et inntrykk av at det er totalt useriøst og rett og slett er skrevet av en såkalt "attention whore", så vil også mitt svar reflektere dette.

Det er derfor viktig at man formulerer seg som best man kan, slik at man kan bli tatt så alvorlig som man måtte ønske.

Jeg utelukker ikke at mange av dere har opplevd ting og kanskje tilogmed gjør det på regelmessig basis. Det som er viktig er at dere klarer å skille mellom fantasi og virkelighet. Alt -må- ikke ha en naturlig forklaring, men det er som regel kjekt om man ser etter en rasjonell måte å oppfatte det på i forkant av at man skriker "ulv".

Jeg regner med de av dere som er seriøse i sin leting etter andre med lignende opplevelser som en selv, vet hva jeg snakker om her. Resten av dere burde egentlig tenke over -hvorfor- dere skriver historier som dere vet er usanne. Dersom det kun er for å få dere selv til å virke interessante så burde dere revurdere oppholdet deres her.

Just my two cents.
Antall ord: 280
There are none as blind as those that will not see.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

...det er det som er så flott her:Alle er velkommen!Vi som tror på julenissen også :D
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

snowfall skrev:...det er det som er så flott her:Alle er velkommen!Vi som tror på julenissen også :D
Yezzz, beibi
Antall ord: 21
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

snowfall skrev:...det er det som er så flott her:Alle er velkommen!Vi som tror på julenissen også :D
Det er alltid viktig å få ting belyst fra flere vinkler. Kan hende man da finner flere og bedre grunner til å tro på det man tror på. :roll:
Blir jeg engasjert og føler sterkt for å debattere og utrykke min mening, får jeg iallefall bekreftet for meg selv hvor sterkt jeg føler for det jeg tror på og det er jo i grunnen det viktigste for hver og en.
Antall ord: 88
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links