Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSøvnlammelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Jea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Nov 2005 18:13
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Søvnlammelser

Innlegg av Jea »

For noen få år siden opplevde jeg for første gang å våkne opp og være bevisst, men helt paralysert eller lammet. Senere har jeg hatt samme opplevelsen mange ganger. Som regel trekker jeg meg tilbake til søvntilstand, men enkelte ganger er det som om jeg våkner opp midt i et mareritt, hvor jeg hører hvisking, ser vesener på soverommet, og/eller føler fysisk kontakt på hender eller føtter. For å komme ut av transen må jeg sette i gang en voldsom hyperventilering, eller tvinge frem en kroppslig bevegelse.
Hva jeg nå lurer på, er om alt dette bare er innbildning eller om det faktisk kan være at jeg har besøk under enkelte av disse episodene. Ville også være fint om noen kan dele egne tilsvarende erfaringer
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

Hmm.. jeg har ikke hatt sånne opplevelser selv. Men vet det er andre her inne, som har våknet på natta, og vært paralysert!

Du nevner vesner.. Hva slags vesner ser du?
Antall ord: 34
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Søvnlammelser

Innlegg av Eaglespirit »

Jea skrev:For noen få år siden opplevde jeg for første gang å våkne opp og være bevisst, men helt paralysert eller lammet. Senere har jeg hatt samme opplevelsen mange ganger. Som regel trekker jeg meg tilbake til søvntilstand, men enkelte ganger er det som om jeg våkner opp midt i et mareritt, hvor jeg hører hvisking, ser vesener på soverommet, og/eller føler fysisk kontakt på hender eller føtter. For å komme ut av transen må jeg sette i gang en voldsom hyperventilering, eller tvinge frem en kroppslig bevegelse.
Hva jeg nå lurer på, er om alt dette bare er innbildning eller om det faktisk kan være at jeg har besøk under enkelte av disse episodene. Ville også være fint om noen kan dele egne tilsvarende erfaringer
Har også opplevd og våkne, men har ikke kunnet røre en muskel. Jeg så rett i veggen igjennom øyelokkene. Synes det var fælt. Heldigvis sovnet jeg igjen.
Har ikke opplevd noen vesner,uansett en rar tilstand.
Antall ord: 176
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: Søvnlammelser

Innlegg av Gjesten »

Jea skrev:For noen få år siden opplevde jeg for første gang å våkne opp og være bevisst, men helt paralysert eller lammet. Senere har jeg hatt samme opplevelsen mange ganger. Som regel trekker jeg meg tilbake til søvntilstand, men enkelte ganger er det som om jeg våkner opp midt i et mareritt, hvor jeg hører hvisking, ser vesener på soverommet, og/eller føler fysisk kontakt på hender eller føtter. For å komme ut av transen må jeg sette i gang en voldsom hyperventilering, eller tvinge frem en kroppslig bevegelse.
Dette kjenner jeg til ja, nesten som om jeg har skrevet det selv. Ble litt nervøs i begynnelsen men fant liksom roen med det, og da fikk jeg en annen opplevelse av det. Det som hente med meg var rett og slett en som prøvde og ta kontakt med meg, har no hatt det noen ganger, men no er det litt lettere for meg og kjenne når de vil ha kontakt, og om jeg ikke vil så tenker jeg bare det, slik som det passer ikke no. Det virker.
Tror ikke du skal være redd men finn roen, nævn det gjerne til noen du stoler på og kjenner godt,og husk også at vi mennesker har en stor fantasi, selv om den ikke altid er lett og definere. :mozilla_wink:
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trollemor78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2005 00:51
19
Lokalisering: drammen

Innlegg av trollemor78 »

hei joda dette var ett kjent fenomen jeg har ikke opplevd det så ofte og er en stund siden nå. halvt våken men alike vel ikke altså kroppen sover liksom men du har øynene åpne og hode sover så appsolutt ikke jeg syntes det var så ekkelt at jeg prøvde å gjøre alt for ikke å sovne men det var akkurat som om noen tvang meg alikavel for jeg blei kald over hele panna akkurat som om noen la hånda si der skikkelig guffent lenge siden jeg har opplevd den transelignende tilstanden nå men dessto oftere føles det som om det ligger en kald hånd på panna mi litt guffent det og blir helt stiv i fjeset liksom
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jea
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jea »

Anette: Veldig uvisst hva slags vesener dette er, men de er absolutt menneskelige, men som i et mareritt får jeg ikke følelsen av at dette er levende vesener. Det er natt og mørkt, og jeg har kun sett diffuse skikkelser, enten stående ved fotenden, i det ene hjørnet av rommet, eller ved siden av sengen jeg sover i. Men igjen, jeg håper og tror dette kun er snakk om god fantasi og drømmer, men ville gjerne høre om andre deler samme opplevelser, og om det kan være en paranormal forklaring.

Jaktmann: Godt å høre din versjon også. Jeg må understreke, at jeg, som du har funnet roen mange ganger hvor hendelsene skjer. Jeg har til og med eksperimentert litt med disse bevissthetstilstandene, med Lucide Dreaming i bakhodet. Veldig morsomt å kunne styre drømmer :)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Nov 2005 13:12
19
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Heisann Jea! Opplevelser av å se skikkelser eller personer i rommet under en søvnparalyse kan vel karakteriseres som ganske normalt. Kan gjerne forklare litt nærmere på priv om du ønsker det :)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

Horus^ skrev:Heisann Jea! Opplevelser av å se skikkelser eller personer i rommet under en søvnparalyse kan vel karakteriseres som ganske normalt. Kan gjerne forklare litt nærmere på priv om du ønsker det :)
Hei =) Har du ikke lyst til å dele det du kan med oss andre her? Hadde vært spennende å høre :)
Antall ord: 54
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Cathrine_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2005 14:04
19
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av _Cathrine_ »

Ja,jeg har også opplevd noe "søvnlammelse" greier.. Jeg skjønner enda ikke hva det var,trenger ikke være "søvnlammelse" en gang,men kan forklare.. :D Jeg lå her på sofaen hjemme og såv,tok meg en liten middagslur,for å si det slik.. :mozilla_tongue:
Da jeg da våknet etter "et par minutter på øyet", lukket jeg opp øynene og de ble fort presset igjen, og jeg klarte ikke bevege meg eller snakke.. Selv ikke den minste bevegelse som å smile fikk jeg til.. I tillegg, så var det som et sterkt lys eller noe, mens øynene var presset igjen.. Det varte jo kun et par 10 sekunder,men alikevel..
Jeg vet det høres helt teit ut, mend var skikkelig rart.. Har aldri opplevd noe slikt før.. Opplevde det faktisk en gang senere også,men ikke så ekstremt som denne gang.. Vet jo ikke hva det var, men svaret kommer nok når det skal.. :) Men det er jo litt gøy å ha det i bakodet :)
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jea
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jea »

Ja, det er sånn det føles. Ikke mulig å bevege en nerve :) Det lyset du snakker om har jeg aldri opplevd, men dersom jeg er våken, for så å gli inn i denne tilstanden hører jeg alltid en metallisk lignende lyd som pågår til jeg er helt inne i "transen".
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Nov 2005 13:12
19
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Er ikke så fan av å forklare i en åpen forum tråd, men det er bare å ta kontakt for de som eventuellt er nyskjerrige :)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Cathrine_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2005 14:04
19
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av _Cathrine_ »

Jeg kan ikke huske en metallisk lyd,men lyset husker jeg iallefall veldig godt :)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Debussy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Nov 2005 02:28
18
Lokalisering: stavanger

Innlegg av Debussy »

Det som skjer når et menneske har opplevd å våkne å ikke kunne bevege kroppen men opplever å være i en bevist tilstand er at når man sover så så lammes hele kroppen,det er en form for av og på knapp.Det skjer med alle mennesker,men de som går i søvne har den av og på knappen.De som opplevere å se ting eller å hører stemmer å lyder,har eg blitt fortalt av en erfaren psykolog at menneket går inn i drømmenes verden før man har sovnet inn.De som sier de har sett noen i rommet sitt er snakket med noen,har ikke alltid dette skjedd før man sovner eller i det man er i ferd med å våkne.Har erfaring med dette har levd med det hver natt i 6 år.Den fine tingen er at nå tingene oppstår eller lydene kommer så vet eg søvnen er komt i gang,eller er i ferd med å våkne.Folk må ikke gå rundt å tro at man blir hjemsøkt,at de tingene som andre ikke kan sees eksisterer.Det er liten sannsynlighet for det.Ingen andre ser de,men kansje eg tar feil.
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links