En familie jeg har hatt kontakt med siden jeg var barn og som jeg har vært hos i mange ferier i alle år, der er det ting som jeg ikke forstår og som skremmer meg. Jeg håper noen kan gi meg litt hjelp til å forstå dette, for jeg er totalt forvirret.
Da vi var barn, så husker jeg at det ble snakket om en gammel mann som man kunne se vandrende i huset. En liten gammel mann og han ble beskrevet nøyaktig hvordan han så ut. I ettertid har man klart å finne ut hvem som har bodd i huset og det har bodd en mann der som ser nøyaktig slik ut som det folk har beskrevet. Flere av barna i familien har sett han og det sies at han var veldig glad i barn og at han passer på dem.
En av personene som bor i huset har blitt syk. Dette skjedde for 20 år siden. Personen har vært innlagt på psykriatrisk sykehus til og fra i alle disse årene. Jeg husker godt hvor redd jeg ble, da personen plutselig forandret seg og fikk en annen personlighet. Faktisk flere ulike personligheter. Det viktigste av allt for denne personen har vært å beskytte huset og hele livet har gått med til det. Denne personen har nå gitt fra seg huset til en annen i familien som har lovet å ta vare på det.
I de siste årene når jeg har fått besøk av denne personen, så har han noen ganger sagt at han ikke er seg selv, men en annen person, med et annet navn. Han ler og oppfører seg helt anderledes og det er helt tydlig at det er en annen personlighet. Andre ganger er det andre personligheter som kommer fram. Jeg har akseptert det nå, selv om det er skremmede noen ganger.
Det jeg vil fortelle om er, en opplevelse jeg hadde (siste gang jeg var i det huset). Det var for to år siden. Jeg var der en helg, og både den første personen som eide huset og den som overtok det var der. Om kvelden så forandret de seg begge to. Startet å snakke om at huset lyttet og jeg måtte være forsiktig med hva jeg sa. De stirret på meg og var helt alvårlige. De fortalte mange merklige ting og at verden ikke var slik som man skulle tro at den var. De forandret seg begge to, også den nye personen som har tatt over huset, og begge fikk helt andre personligheter enn det de normalt har. De skremte vettet av meg! Mens de snakket, prøvde jeg å vare la være å besvime av skrekk. Så startet det å banke i veggene. Det banket i en sirkel rundt der vi satt. De sa at, det var slik det var der i huset. Når man sa noe som åndene var enig i eller som var sant, så banket de for å bekrefte det. Dette fortsatte hele kvelden. Jeg satt der med to fremmede personer og det banket rundt meg. Jeg var vettskremt.
Den siste personen som overtok huset, ble også psykisk syk. Føler seg forfulgt på gaten og at han blir observert av andre rundt i byen. Jeg trodde allt dette kun var fantasi, men har faktisk sett at det er noe sannhet i det. Det er naboer som forsøker å få overtatt huset, og har drevet med alle mulige tenkelige måter å få dette til på, både på lovlig og på ulovlig vis. Men mye annet som skjer der er uforklarelig. Eller jeg vet ikke hva det var. Jeg var der og så ting som jeg ikke kan forklare. Ting som forsvant og som dukket opp på de merkeligste steder. Og de som bodde i huset som var fortvilet over å bli manipulert av det som drev dem i huset. Jeg bestemte meg for å aldri gå inn i det huset igjen. Jeg har følt det som om huset spiser opp de som bor der.
For en uke siden kom den personen som hadde overtatt huset. Han har holdt seg vekk fra de fleste i denne tiden, men nå da han kom på besøk, så så han ut som seg selv igjen. Men da vi satt og snakket om kvelden, så startet bankingen igjen, men da hjemme hos meg. Han sa ikke et ord, og det gjorde ikke jeg heller. Men jeg kunne se at han var klar over det, for han gikk over på andre temaer hver gang det startet å banke. Etter at han dro, har det banket litt nå og litt da. Ikke mye, men noen ganger. Katten min reagerer også på det, og snur seg og ser etter hva som skjer.
Jeg vet ikke hva dette er for noe. Er personer syke mentalt eller er det andre ting? Hvorfor blir jeg da dratt inn i deres sykdom, og ser og hører ting jeg også sammen med dem, om det bare er at de er syke?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Forvirret!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Nov 2005 07:38
- 19
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Mai 2005 13:28
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ghettoen
Re: Forvirret!
Dette var en lang historie, du sier du har sett rare ting ofte der, hva da?SUMA skrev:En familie jeg har hatt kontakt med siden jeg var barn og som jeg har vært hos i mange ferier i alle år, der er det ting som jeg ikke forstår og som skremmer meg. Jeg håper noen kan gi meg litt hjelp til å forstå dette, for jeg er totalt forvirret.
.
For en uke siden kom den personen som hadde overtatt huset. Han har holdt seg vekk fra de fleste i denne tiden, men nå da han kom på besøk, så så han ut som seg selv igjen. Men da vi satt og snakket om kvelden, så startet bankingen igjen, men da hjemme hos meg. Han sa ikke et ord, og det gjorde ikke jeg heller. Men jeg kunne se at han var klar over det, for han gikk over på andre temaer hver gang det startet å banke. Etter at han dro, har det banket litt nå og litt da. Ikke mye, men noen ganger. Katten min reagerer også på det, og snur seg og ser etter hva som skjer.
Jeg vet ikke hva dette er for noe. Er personer syke mentalt eller er det andre ting? Hvorfor blir jeg da dratt inn i deres sykdom, og ser og hører ting jeg også sammen med dem, om det bare er at de er syke?
Jeg tror også at enkelte som tenker for mye på ånder og unaturlige ting , blir litt lurt av sin egen fantasi, for den har ingen grenser. Mitt råd er og ikke gå for langt inn i dette før du vet hva som skjer, kunne jo gjerne fått med deg noe som er mer erfaren , slik at de kan forklare deg litt. :mozilla_wink:
Antall ord: 303
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Nov 2005 23:32
- 19
- Lokalisering: Oslo
Besatt av ånder
Jeg har hørt og lest om mennesker som kan bli besatt av ånder. Dvs. at ånden tar bolig i vår kropp og lever sitt liv der. Dette kan skje ved omstendigheter hvor man er meget mottagelig.
Marion Dampier-Jeans skrev noe om en dame som hun måtte "redde" i sin første bok. Det var en død person som ikke visste selv at han var død og som tok bolig i denne damen. Marion hjalp den avdøde med å gå til "den andre siden". Etter seansen kunne damen leve et normalt liv igjen. Hva med å foreslå noe sånt ovenfor de du forteller om?
Marion Dampier-Jeans skrev noe om en dame som hun måtte "redde" i sin første bok. Det var en død person som ikke visste selv at han var død og som tok bolig i denne damen. Marion hjalp den avdøde med å gå til "den andre siden". Etter seansen kunne damen leve et normalt liv igjen. Hva med å foreslå noe sånt ovenfor de du forteller om?
Antall ord: 109
Kh. Edith
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
æsj. høres ikke noe bra ut. rense huset hadde nok jeg gjort!!
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Okt 2005 21:18
- 19
- Lokalisering: Ålesund
Det ville jeg også ha gjort.
Antall ord: 6
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
Vallhall, Oslo
21. November.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Mai 2005 13:28
- 19
- Lokalisering: Ghettoen
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
og kanskje greit å få noen med erfaring til å gjøre det...
Antall ord: 11
Hide post links |