Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBegrensing av healing?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

>wiz

Innlegg av >wiz »

Atmi skrev:
>wiz skrev:Hvis man lurer på hvorfor det er så få kvinnelige ledere i dette landet er det bare å lese innleggene til atmi. Snakker og snakker og kommer aldri til saken. Vi kan jo svare hverandre 10 ganger etterhverandre og du har ikke i et eneste innlegg kommentert noe av det andre skriver. Noen ganger lurer jeg på om du leser innleggene du svarer på.

Nå har jeg og BA fordøkt å få en klarhet i dette i flere dager og du legger skylden oss/andre. Det blir bare så inni hampen idiotisk. Du har sikkert veldig mye lurt å si, men jeg føler at du ikke sier noen ting. Så grusomt det ville vært om du skrev noe som bare 1 eneste person kunne tolket som kritikk av noen som helst.
Herregud Wiz.

Hva tror du det er som gjør at du føler rett til å frata meg retten til å diskutere ved å snu alt jeg sier til å diskutere meg som person i stede for å diskutere saken?

Er du helt grønn idiot i hodet eller?

Jeg er så innihampen lei av slike barnslige stunt. Hva feiler deg egentlig?

Her ser vi i hvertfall grunnen til at en stor andel mannlige ledere fører til påstander som "psykopater sitter i ledende stillinger" - manglende respekt og en gedigen stolthet.

Og du vet det Wiz. Noen ganger sliter du med at folk her inne kaller deg useriøs og ikke tar deg alvorlig. Tenkt på at slik tåpelig oppførsel som dette kan være grunnen? Det virker veldig useriøst og man må faktisk gi deg litt tvilen tilgode for å tro der er særlig vett inni hodet ditt når du har en sånn vanvittig trang til å lage tullball hele tiden.

atmi


Hva feiler det meg: Jeg er en frekk umoden drittunge med psykopatiske trekk, hjernen full av bomull, total mangel på empati og forståelse for andres argumenter og ståsted. I tillegg er jeg stygg og feit og lider av komplekser for det, defor hevder jeg meg ved å skrive dritt på paranormal.
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:
Atmi skrev:
>wiz skrev:Hvis man lurer på hvorfor det er så få kvinnelige ledere i dette landet er det bare å lese innleggene til atmi. Snakker og snakker og kommer aldri til saken. Vi kan jo svare hverandre 10 ganger etterhverandre og du har ikke i et eneste innlegg kommentert noe av det andre skriver. Noen ganger lurer jeg på om du leser innleggene du svarer på.

Nå har jeg og BA fordøkt å få en klarhet i dette i flere dager og du legger skylden oss/andre. Det blir bare så inni hampen idiotisk. Du har sikkert veldig mye lurt å si, men jeg føler at du ikke sier noen ting. Så grusomt det ville vært om du skrev noe som bare 1 eneste person kunne tolket som kritikk av noen som helst.
Herregud Wiz.

Hva tror du det er som gjør at du føler rett til å frata meg retten til å diskutere ved å snu alt jeg sier til å diskutere meg som person i stede for å diskutere saken?

Er du helt grønn idiot i hodet eller?

Jeg er så innihampen lei av slike barnslige stunt. Hva feiler deg egentlig?

Her ser vi i hvertfall grunnen til at en stor andel mannlige ledere fører til påstander som "psykopater sitter i ledende stillinger" - manglende respekt og en gedigen stolthet.

Og du vet det Wiz. Noen ganger sliter du med at folk her inne kaller deg useriøs og ikke tar deg alvorlig. Tenkt på at slik tåpelig oppførsel som dette kan være grunnen? Det virker veldig useriøst og man må faktisk gi deg litt tvilen tilgode for å tro der er særlig vett inni hodet ditt når du har en sånn vanvittig trang til å lage tullball hele tiden.

atmi


Hva feiler det meg: Jeg er en frekk umoden drittunge med psykopatiske trekk, hjernen full av bomull, total mangel på empati og forståelse for andres argumenter og ståsted. I tillegg er jeg stygg og feit og lider av komplekser for det, defor hevder jeg meg ved å skrive dritt på paranormal.
Ja - noe sånn - hvis du sier det så

LItt merkelig i grunn. Ene øyeblikket er du enig i nesten alt jeg sier. I neste øyeblikk forstår du det ikke. Hmm
Antall ord: 385

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
Atmi skrev:Men da sier vi det bare slik. Jeg gidder ikke denne evige runddansen. Syns det hele er barnslig faktisk.
Du som er så glad i sammenlignbare situasjoner, kan du bare svare på dette spørsmålet:

Noen ganger, når lyspæra på bilen er gåen, hjelper det å riste litt på den, så virker den en stund til. Hvis lyset på bilen ikke virker, og du setter den på verksted, synes du det da er iorden at man bare rister litt på lyspæra, men tar betaling for full jobb?
Forventer du ikke at lyset blir fikset ordentlig?

Du er like fornøyd når du reiser fra verkstedet uansett, fordi lyset virker og alle er fornøyde.
Healere jobber vel på timeslønn. Om man må ta bilen på verksted så koster det deg minst 1 times arbeid. Hvis det bare er å riste på pæra synes du det er greit at de demonterer hele greia og tar flere tusen ekstra helt unødvendig?
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

BA
>wiz skrev:
Healere jobber vel på timeslønn. Om man må ta bilen på verksted så koster det deg minst 1 times arbeid. Hvis det bare er å riste på pæra synes du det er greit at de demonterer hele greia og tar flere tusen ekstra helt unødvendig?
Eller det

(jeg er fortsatt ikke enig i alt du sier Wiz, bare dette)
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja - noe sånn - hvis du sier det så

LItt merkelig i grunn. Ene øyeblikket er du enig i nesten alt jeg sier. I neste øyeblikk forstår du det ikke. Hmm
Joda, men du kommer ikke til noe svar eller tilnærmer deg et svar i det hele tatt. For meg er det logisk, men ikke tenk på det. Jeg er tross alt grønn i hodet så det forklarer vel saken :mozilla_cool:

Ok hør nå atmi; Vi har nå definert placebo. Det vet vi alle hva er så ikke noe vits i å utdype det nå. Så har vi healing som vi ikke helt vet hva er. Vi vet at det er en teknikk som funker. Det mener både du og jeg. BA mener det bare funker hvis det er placebo. Jeg mener da at placebo ikke er healing, men at det gjør samme nytten. Men jeg er åpen for at alt KAN VÆRE placebo. Det jeg da lurer på er; Tror du healing funker på flere måter enn placebo isåfall hvordan?
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:
Ja - noe sånn - hvis du sier det så

LItt merkelig i grunn. Ene øyeblikket er du enig i nesten alt jeg sier. I neste øyeblikk forstår du det ikke. Hmm
Joda, men du kommer ikke til noe svar eller tilnærmer deg et svar i det hele tatt. For meg er det logisk, men ikke tenk på det. Jeg er tross alt grønn i hodet så det forklarer vel saken :mozilla_cool:

Ok hør nå atmi; Vi har nå definert placebo. Det vet vi alle hva er så ikke noe vits i å utdype det nå. Så har vi healing som vi ikke helt vet hva er. Vi vet at det er en teknikk som funker. Det mener både du og jeg. BA mener det bare funker hvis det er placebo. Jeg mener da at placebo ikke er healing, men at det gjør samme nytten. Men jeg er åpen for at alt KAN VÆRE placebo. Det jeg da lurer på er; Tror du healing funker på flere måter enn placebo isåfall hvordan?
Ja wiz, jeg tror det. Og tro det eller ei, men det har jeg faktisk svart på minst to ganger i denne diskusjonen. Bare se selv. At jeg ikke har svart på det er noe du tror, og derfor har bestemt deg for å dra frem om og om igjen. Jeg svarte første gangen, svarte andre gangen og svarer igjen nå

Jeg tror der er mer til healing enn placebo, jeg kan ikke si om det er ånder eller jesus eller maria aller gud. Kanskje fordi at jeg ikike bruker slike definisjoner, jeg bruker energi. Og personlig er jeg helt overbevist om at vi gjennom healing har kontakt med universell, healende energi. Så kan andre kalle det hva de vil.

Og jeg er også overbevist om at her er et fantastisk samarbeid, og at så lenge kroppen kan heale seg selv så trengs ikke den universelle healngenergi - derfor vil det gå under hva BA kaller placebo. Der er ingen konflikt her med mindre man ønsker å lage en konflikt.

Atmi
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

ja ok så hva er problemet?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:ja ok så hva er problemet?
Ja, det er det jeg også flere ganger har sagt jeg ikke forstår.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Atmi skrev:
BA skrev:Healere som hevder de har helbredet er ikke unntaket.
Men jeg registrerer at du legger større vekt på at man gjør en ekte jobb med bilen enn med mennesket.
Hos et menneske er troen på helbredelse OK, ikke på bilen.
Nå har jeg skrevet flere innlegg og forklart akkurat det du spør om der. Dersom du hadde hørt hva jeg sier i stede for å kverne på dette med definisjoner så hadde du ikke trengt å stille et så vanvittig idiotisk spørsmål.

Du klarer ikke forstå at når noen sier noe er helberedet så betyr det frisk - ikke at de har operert bort et sykt hjerte og erstattet det med et friskt. Ettersom det er noe som tydeligvis er umulig for deg å tenke så er det ikke vits å prøve forklare deg mer.

Men igjen. La oss bare si det sånn da.i
Du har ikke svart på dette, du har snakket om en masse annet.
Når noen er healet, så kan det være mange andre årsaker enn placeboeffekten. Dette har jeg skrevet mange ganger, selv om du hele tiden bare fokuserer på denne.
Så lenge vi ikke vet hva placeboeffekten er, vet vi heller ikke om pasientene blir varig friske av dette. Du har ikke svart på andre mulige virkninger av healing, bare fokusert på placebo. Folk kan bli tilsynelatende friske hos healere fordi de har gått der lenge, og tror de hadde mer vondt tidligere, man kan bli frisk pga immunforsvaret osv.

Du har forsvart disse årsakene med at så lenge man blir frisk er alt bra. Nei, poenget mitt var at man blir ikke friskere, man bare tror man blir det.

Og du sa du var lei av å diskutere deg selv eller meg. Da bør du slutte med det.
>wiz og Atmi skrev:Healere jobber vel på timeslønn. Om man må ta bilen på verksted så koster det deg minst 1 times arbeid. Hvis det bare er å riste på pæra synes du det er greit at de demonterer hele greia og tar flere tusen ekstra helt unødvendig?
For det første er healernes timelønn adskillig høyere enn det du betaler hos en lege. (Egenandelen hos en lege er adskillig lavere enn 500 kr.)
For det andre, er ikke bilen frisk, det er bare symptomet som er borte, og det kan komme igjen neste uke.

Dere gjentar til stadighet at jeg mener det bare er placeboeffekt som funker hos healerne. Det er feil. Igjen får jeg si at immunforsvaret gjør noen ganger jobben, noen ganger bare tror man at man har blitt friskere, og noen ganger blir man frisk av sykdommer man aldri har hatt, m.m.m.
Antall ord: 460

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Jeg har sagt mange ganger at healing kan være placebo eller andre ting. Ja jeg har enda spesifisert det med mulige navn som folk bruker på hva healing kan være. Jeg har også sagt at jeg personlig tror det til en viss grad er placebo. I tillegg har jeg sett det fra et utenifra ståsted, uten å komme med mine egne meninger som sannhet - og jeg har fortalt mine egne meninger.

Det er mulig du syns det er lettere å forstå påstander som "healing er ikke placebo" eller "Healing er av Gud" eller "Healing er placebo" er greiere. Men min mening er at slik kan man ikke si, man kan si hva man tror personlig, men vi vet at vi har ikke svarene på dette.

Det vi kan si er "healing virker. Noen ganger bedre enn andre ganger, men det virker"

Atmi
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Atmi skrev:Jeg har sagt mange ganger at healing kan være placebo eller andre ting. Ja jeg har enda spesifisert det med mulige navn som folk bruker på hva healing kan være. Jeg har også sagt at jeg personlig tror det til en viss grad er placebo. I tillegg har jeg sett det fra et utenifra ståsted, uten å komme med mine egne meninger som sannhet - og jeg har fortalt mine egne meninger.

Det er mulig du syns det er lettere å forstå påstander som "healing er ikke placebo" eller "Healing er av Gud" eller "Healing er placebo" er greiere. Men min mening er at slik kan man ikke si, man kan si hva man tror personlig, men vi vet at vi har ikke svarene på dette.

Det vi kan si er "healing virker. Noen ganger bedre enn andre ganger, men det virker"

Atmi
Hvis du leser innleggene mine ser du at dette ikke stemmer.

Flere ganger har jeg sagt at ved å skjelne de forskjellige healingteknikker kan man begynne å si hva som er hva. Når alt ligger i en sekk er det vanskelig å bedømme hver enkelt ting.

Noen kan kanskje virke, andre gjør det ikke. I et innlegg for lenge siden var det noen som snakket om healing med naturmedisin. OK, dette kan det hende virker, men det er ikke noe jeg regner for healing. Dette er et eksempel på at det finnes forskjellige typer healing, som må diskuteres separat, og vurderes om det skal regnes for healing.

Hvis placeboeffekten er en del av den beregnede effekten av healing, virker ikke healingen. Placebo er medisin som ikke virker.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

BA skrev:
Atmi skrev:Jeg har sagt mange ganger at healing kan være placebo eller andre ting. Ja jeg har enda spesifisert det med mulige navn som folk bruker på hva healing kan være. Jeg har også sagt at jeg personlig tror det til en viss grad er placebo. I tillegg har jeg sett det fra et utenifra ståsted, uten å komme med mine egne meninger som sannhet - og jeg har fortalt mine egne meninger.

Det er mulig du syns det er lettere å forstå påstander som "healing er ikke placebo" eller "Healing er av Gud" eller "Healing er placebo" er greiere. Men min mening er at slik kan man ikke si, man kan si hva man tror personlig, men vi vet at vi har ikke svarene på dette.

Det vi kan si er "healing virker. Noen ganger bedre enn andre ganger, men det virker"

Atmi
Hvis du leser innleggene mine ser du at dette ikke stemmer.

Flere ganger har jeg sagt at ved å skjelne de forskjellige healingteknikker kan man begynne å si hva som er hva. Når alt ligger i en sekk er det vanskelig å bedømme hver enkelt ting.

Noen kan kanskje virke, andre gjør det ikke. I et innlegg for lenge siden var det noen som snakket om healing med naturmedisin. OK, dette kan det hende virker, men det er ikke noe jeg regner for healing. Dette er et eksempel på at det finnes forskjellige typer healing, som må diskuteres separat, og vurderes om det skal regnes for healing.

Hvis placeboeffekten er en del av den beregnede effekten av healing, virker ikke healingen. Placebo er medisin som ikke virker.
ja, nå er det ikke jeg som sier du ikke har svart. Det er du som sier jeg ikke har svart.

Du har sagt masse du. Det du ikke klarer forstå er en videretenkning på din påstand "hvis placeboeffekten er en del av den beregnede effekten av healing, virker ikke healingen. Placebo er medisin som ikke virker"

Og hvis du ser etter så vet du at du er skikkelig irritert over at jeg prater og prater om denne placebo. Men se en gang til - du står bånn stille og er ikke villig til å vurdere dette. DERFOR blir du irritert. Ikke for at jeg ikke svarer på det du ønsker, men fordi du ikke er villig til å tenke videre på placebo, derfor maler og maler du det samme om og om igjen.

Det er tydelig at placebo er enkelt for deg. Dersom du får en sykdom de ikke kan kurere. Da må de i hvertfall IKKE prøve placebo på deg - da vil du heller dø. For uvirksom medisin, det virker ikke. Kast det.

Atmi
Antall ord: 452

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Atmi skrev:ja, nå er det ikke jeg som sier du ikke har svart. Det er du som sier jeg ikke har svart.

Du har sagt masse du. Det du ikke klarer forstå er en videretenkning på din påstand "hvis placeboeffekten er en del av den beregnede effekten av healing, virker ikke healingen. Placebo er medisin som ikke virker"

Og hvis du ser etter så vet du at du er skikkelig irritert over at jeg prater og prater om denne placebo. Men se en gang til - du står bånn stille og er ikke villig til å vurdere dette. DERFOR blir du irritert. Ikke for at jeg ikke svarer på det du ønsker, men fordi du ikke er villig til å tenke videre på placebo, derfor maler og maler du det samme om og om igjen.

Det er tydelig at placebo er enkelt for deg. Dersom du får en sykdom de ikke kan kurere. Da må de i hvertfall IKKE prøve placebo på deg - da vil du heller dø. For uvirksom medisin, det virker ikke. Kast det.
Enda en gang vil du fortelle meg hva jeg mener, og selvfølgelig stemmer det ikke.
Jo, jeg kan da være med på et forskningsprosjekt jeg også, og ikke vite om jeg får medisin eller placebo.

Om jeg får en alvorlig sykdom, vil jeg at de skal gjøre undersøkelser, og resonnere seg fram til medisiner som virker, og at de virker slik man ønsker. Jeg vil ikke at de skal starte med medisiner som ikke virker.

Du har rett i at jeg står bunnsolid på dette med placebo og placeboeffekten. Det er fordi du hele tiden prøver å forandre på hva placebo er. Hvis ikke placebo stemmer med hva du vil det skal være, må du finne et nytt ord som viser hva du mener, ikke prøve å forandre på det som har en betydning allerede.
Antall ord: 322

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

BA skrev:
Atmi skrev:ja, nå er det ikke jeg som sier du ikke har svart. Det er du som sier jeg ikke har svart.

Du har sagt masse du. Det du ikke klarer forstå er en videretenkning på din påstand "hvis placeboeffekten er en del av den beregnede effekten av healing, virker ikke healingen. Placebo er medisin som ikke virker"

Og hvis du ser etter så vet du at du er skikkelig irritert over at jeg prater og prater om denne placebo. Men se en gang til - du står bånn stille og er ikke villig til å vurdere dette. DERFOR blir du irritert. Ikke for at jeg ikke svarer på det du ønsker, men fordi du ikke er villig til å tenke videre på placebo, derfor maler og maler du det samme om og om igjen.

Det er tydelig at placebo er enkelt for deg. Dersom du får en sykdom de ikke kan kurere. Da må de i hvertfall IKKE prøve placebo på deg - da vil du heller dø. For uvirksom medisin, det virker ikke. Kast det.
Enda en gang vil du fortelle meg hva jeg mener, og selvfølgelig stemmer det ikke.
Jo, jeg kan da være med på et forskningsprosjekt jeg også, og ikke vite om jeg får medisin eller placebo.

Om jeg får en alvorlig sykdom, vil jeg at de skal gjøre undersøkelser, og resonnere seg fram til medisiner som virker, og at de virker slik man ønsker. Jeg vil ikke at de skal starte med medisiner som ikke virker.

Du har rett i at jeg står bunnsolid på dette med placebo og placeboeffekten. Det er fordi du hele tiden prøver å forandre på hva placebo er. Hvis ikke placebo stemmer med hva du vil det skal være, må du finne et nytt ord som viser hva du mener, ikke prøve å forandre på det som har en betydning allerede.
Ja, jeg ser meg nødt til å uttale hvordan jeg oppfatter det du sier. Ellers vil vi fortsette å prate rundt hverandre

Dessuten er du enda flinkere til å fortelle hva jeg prøver å gjøre og mener. Jeg har aldri prøvd å endre på hva placebo er, jeg har faktisk flere ganger SAGT klart å tydelig en annen måte å tenke på - en måte som ikke er avstengt på grunn av skylapper. Og det er faktisk ganske viktig. Å være i stand til å forstå hvordan folk tenker, og ikke kun forstå hva du har lest svart på hvitt.

Du beklager deg over at jeg har sagt det, mer enn en gang. Likevel var det tydeligvis nødvendig, ja jeg skulle gjort det enda en gang. for du har ikke forstått det - på grunn av at du fortsatt er kun inni din egen oppfatning og ikke mottakelig for noe annet.

Jeg forstår at du er stram i din holdning i forhold til placebo. Det har du selv bekreftet her. Så hva med å forsøke forstå hva jeg sier i stede for å lage en masse subjektive meninger om hva du tror jeg mener? Hør heller, det kan hjelpe.

Atmi
Antall ord: 523

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hehe. Vi prøver visst begge to å fortelle hva den andre mener. :) Diskusjonen om hvem som er flinkest vil jeg ikke bli med på.

Det ser virkelig ut som at du forsøker å endre definisjonen på placebo. Stadig ser det ut til at du vil ha placebo som et virkemiddel til å gjøre folk friske.
Så lenge vi ikke vet hva placebo er, kan vi heller ikke si at folk blir friske av placebo. Et forskningsprosjekt tyder på at placebo kan frigjøre endel endorfiner, og at dette gjør virkningen. Man blir ikke frisk av endorfiner, men man fjerner symptomene.

--------------------------------

En liten liste over noen argumenter i de siste postingene du ikke har kommentert. Dette er argumenter jeg har brukt for å forsøke å få diskusjonen inn på sporet igjen, men det ser ikke ut til at du vil dit. Tilsynelatende vil du heller ha gjort debatten personlig, og dreie seg om din uriktige definisjon på placebo.

Om jeg får en alvorlig sykdom, vil jeg at de skal gjøre undersøkelser, og resonnere seg fram til medisiner som virker, og at de virker slik man ønsker. Jeg vil ikke at de skal starte med medisiner som ikke virker.

Hvis ikke placebo stemmer med hva du vil det skal være, må du finne et nytt ord som viser hva du mener

Altså her skal du ikke finne nye måter å tenke på. Det er unnagjort, placebo er medisin som ikke virker. At du ser ut til å ville ha placebo til å være en virkningsfull medisin blir ikke mer riktig om du sier det på andre måter. Da må du finne et annet ord for det du vil uttrykke.

I et innlegg for lenge siden var det noen som snakket om healing med naturmedisin. OK, dette kan det hende virker, men det er ikke noe jeg regner for healing. Dette er et eksempel på at det finnes forskjellige typer healing, som må diskuteres separat, og vurderes om det skal regnes for healing.

For det første er healernes timelønn adskillig høyere enn det du betaler hos en lege. (Egenandelen hos en lege er adskillig lavere enn 500 kr.)
For det andre, er ikke bilen frisk, det er bare symptomet som er borte, og det kan komme igjen neste uke.


immunforsvaret gjør noen ganger jobben, noen ganger bare tror man at man har blitt friskere, og noen ganger blir man frisk av sykdommer man aldri har hatt, m.m.m.
Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links