Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.
Moderatorer:Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
>wiz
Innleggav >wiz »
Alle her inne skjønner at dette er et spørsmål uten svar. Vi har ikke kommet langt innen det alternativet. Ingenting er bevist. Det til tross for at klarsyn etc er noe alle kan lære.
Det med fødselsmerker kan stemme, men det er heller tvilsomt og heller ikke særlig vitenskapelig. Man starter jo i feil ende.
jeg har et fødselsmerke på venstre side, i litt bakfor hoftekammen. så da har det kanskje skjedd meg noe der da en gang i et tidligere liv. virker som det er snurpet sammen. kanskje et sår som har grodd av seg selv?
Interessant. :mozilla_surprised:
Eireen skrev:En lignende teori bygger teorien om celleminne. At plutselig sykdom/smerter har sin rot i tidligere liv. Feks kan en lungebetennelse som ledet til død da man var 28 i et tidligere liv, ofte forklare det plutselige problemet med astma som 28 åring i dette liv.
Uten å ha fulgt med i hele tråden..
det er så vidt jeg vet en forsker som har sett på minne fra tidligere liv og dermed også arr etc i nåværende liv og om disse er et slags minne på tidligere liv/opplevelser som gjerne er traumatiske..
han forsket bla i India hvor dette er en del av hverdagen med tanke på reinkarnasjon og hinduismen.
Så jeg kan jo sitte å fable om at den type autoimmune sykdommen jeg har he he.. er på en måte arv fra tidligere liv.. hvor jeg nå er min egen fiende og det er den verste fienden man kan ha og dermed er vel målet med mitt liv å stifte fredspakt med meg selv?
fjottemor skrev:Denne teorien tror jeg ikke på i det hele tatt. Fra gammelt av trodde man jo at et fødselsmerke indikerte en skade/slag el. mens mor gikk gravid. Slo du deg på tåa så fikk ungen din et fødselsmerke der. Jeg slo meg på tåa men gutten min fikk ikke noe fødselsmerke, så der røyk den teorien.
Gubban noa jeg er trett gitt. Tror jeg legger meg nå jeg!
fjottemor skrev:Denne teorien tror jeg ikke på i det hele tatt. Fra gammelt av trodde man jo at et fødselsmerke indikerte en skade/slag el. mens mor gikk gravid. Slo du deg på tåa så fikk ungen din et fødselsmerke der. Jeg slo meg på tåa men gutten min fikk ikke noe fødselsmerke, så der røyk den teorien.
Enig der hadde vært mangen med fødselsmerker da
Ja fy da, hadde vi ikke vært anna en blåmerker da! om vi skulle få fødselsmerker bare av at foreldra skada seg mens vi låg der i magen=/
Enig der hadde vært mangen med fødselsmerker da
Ja fy da, hadde vi ikke vært anna en blåmerker da! om vi skulle få fødselsmerker bare av at foreldra skada seg mens vi låg der i magen=/
Ja og hva med en neger eller kineser da? Hvite fødselsmerker eller ??
Ja og hva med en neger eller kineser da? Hvite fødselsmerker eller ??
Fødselsmerker kan faktisk godt være hvite!
Jeg har et (i hodet - tror jeg må ha fått en skikkelig "kakk" :mozilla_wink: ) og jeg er så langt i fra neger som man kan bli nesten (solbrent bare jeg tenker på sol....)