Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBegrensing av healing?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

>wiz

Innlegg av >wiz »

Interessant at det er så mange åndelige mennesker som har tittelen markedsøkonom!
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

>wiz skrev:Interessant at det er så mange åndelige mennesker som har tittelen markedsøkonom!
En lege sier at skal en medisin virke så har den også en bivirkning.. dette har jeg ikke lest noen plasser, men fikk det fortalt av en kamerat som er lege.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tror faktisk han har rett i det. Jeg skal ikke være påståelig på dette feltet, men noen bivirkninger er så små at de ikke regnes med. Faktisk blir bivirkningen av medisin også brukt som medisin. Feks finnes/fantes det medisiner mot depresjon som hjalp mot røykekutt.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Begrensing av healing?

Innlegg av Asbjørn »

BA skrev:
Asbjørn skrev:Men en healer i tillegg til kyndig legehjelp, har såvidt meg bekjent aldri skadet....
OK, da skal du se her:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/09/425724.html ,
http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/07/04/267444.html ,
http://www.nordlys.no/nyheter/article722507.ece

Og en litt mer saklig/informativ informasjon til slutt.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=758799

I tillegg må vi kunne si at langvarig healing definitivt skader pasientenes bankkonti.
Nå snakket jeg om sykdoms healing, og ikke andre ting som gjelder menneskelige faktorer,
selv blandt pinsevenner og prester forekommer slikt. Blandt leger og !

Feilmedisinering er dagligdags i Norge, desverre, både pågrunn av misforståelser mellom helsepersonell, men også pågrunn av at enkelte legers skrift feiltolkes av apotekere...

Uansett hvem du har med å gjøre, så finnes situasjoner som er uønskede.

Jeg snakker heller ikke om inntak av medisiner, det er legers jobb.
Vær klar over at visse medisiner i kombinasjon med naturpreparater endrer virkning, og enten øker eller mister effekt. I enkelte kombinasjoner kan toksiske reaksjoner oppstå.
( forgiftninger , grunnet kombinering av legemidler og naturmidler).

Når jeg snakket healer i opprinnelig melding, mente jeg "håndspåleggelse", dvs den healing som foretaes ved såkalt energi kanalisering. (Også kjent som "varme hender".)
Forbønn har heller ikke skadet såvidt jeg kjenner til.

Det som er viktig, er at en pasient som mottar medisinsk behandling, IKKE - Jeg gjentar IKKE tilføres naturmedisin, eller andre "virkningsfulle tilskudd" , UTEN AT LEGE OGSÅ GODKJENNER DET ! !


Det å gi / motta slikt uten leges godkjenning - er å be om trøbbbel...

Healing energi hjar såvidt meg bekjent den effekten at den gjør at virkning av medisin gitt av lege får det ønskede resultat - pasienten kan bli frisk.


Noen pasienter som går til lege, får følgende beskjed fra legen ;
Det eneste vi kan gjøre er å forsinke sykdommen, og gi deg noen måneder, kansje år i tillegg før du dør.
Disse vil da gjerne gjøre mer for å få bedre "prognose", dvs større sjanse for å utvide tiden man lever....
DA er alternativ medisin en mulig vei å gå, og mange i slik situasjon GJØR AKKURAT DET.
Derved får man også den konklusjonen som du linker til ; at en større andel av disse som går til alternative tilbud - de dør.
Og når det da gjelder den gruppen som vil dø av denne sykdommen uansett, dersom de får ett forbedret liv de månedene / årene de har igjen, hvorfor ikke ?

Å gi folk et lite håp, selv om oddsene er dårlige, så kan det jo hende at...

Eller ønsker man å si ; du har tre måneder igjen å leve, max. Deretter er du død, uansett hva du finner på ?

Mitt valg ville være å gripe etter ettvert halmstrå i en slik situasjon.

Men, det nevnes ; det forekommer svindel innenfor feltet alternativ medisin.
Hvor finner du helbredelse UTEN noen form for svindel, på en eller annen måte ?
HVOR finner du garantert behandlingsform hvor du er garantert med 100,00000000% sikkerhet at du ikke vil bli utsatt for seksuelle overgrep, økomomisk utnyttelse osv ?

Hvilken økonomisk utnyttelse finner vi blandt de som produserer medisin ?
Eller de som forhandler medisin ?
Det er ikke uten grunn at leger ofte velger det dyreste alternativet, selv om det finnes billigere medisiner med lik eller i det minste lignende effekt.



Poenget mitt var enkelt og greit :
LA LEGEN STYRE MEDISININNTAK; og medisinsk behandling.

Alternativ behandling skal kun være i tillegg til legebehandling, og kun som "varme hender" og annen ytre "visuell" påvirkning.
Kosttilskudd osv, skal kun gies etter samtykke av behandlende lege !

Det er iallfall mitt synspunkt.

Ps; en alternativ behandler, bør ha andre jobber som levevei, og det alternative kun som tillegg... Og bør utføre denne tjenesten så billig som overhodet mulig ovenfor en pasient.
Helst gratis.

Asbjørn
Antall ord: 666

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Re: Begrensing av healing?

Innlegg av Atmi »

monni skrev:
Hehe. Beklager igjen for teite, litt upresise spørsmål :P
Hvorfor beklager du dette? Har ikke du rett og behov for svar på dine spørsmål du? ;)

Atmi
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Begrensing av healing?

Innlegg av BA. »

Dette er et klassisk eksempel på bortforklaring.

Påstander om at du snakket om noe helt annet, når ingenting viser at du gjorde det. Setningen din var helt entydig.

Deretter begynner du å prate om alle andre som har svin på skogen. Skal det uskyldiggjøre disse eksemplene jeg viste?

Påstanden var at healing ikke skader, noe jeg tilbakeviste. Alt det du har svart med her er bortforklaring av de tre første linkene.

At langvarig healing tapper bankkontoene var et sleivete innspill, men så begynner du å forsvare dette med kritikk av farmasøytisk industri. Hva har egentlig det med healing å gjøre? Ingenting, men det var vel heller ikke poenget. Poenget var å flytte fokuset, slik at vi slipper å se på de ekle sidene ved healingen.

Har du forresten sett kiloprisen på sukker hos en homøopat?
BAPTISIA GRANULAT C200 HD 97,00 pr. 1G
97 000,- kr/kg
Kilde: http://www.svaneapoteket.hm.no/index.asp?menuItem=5

Den siste lenken, som var den som egentlig var mest interessant, nevner du overhodet ikke, men fortsetter å fortelle at healing hjelper.
Lenken viste at healing skader helbredelsesprosenten ved kreft.
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Re: Begrensing av healing?

Innlegg av qinqong »

BA skrev: Lenken viste at healing skader helbredelsesprosenten ved kreft.
Selv har jeg ikke giddet å sjekke lenkene dine, men det er nok ikke healere som skader helbredsprosenten ved kreft, men de som utnevner seg selv som healere, og det er faktisk to vidt forskjelleige ting i henhold til oppriktige healere., tenk.....

Som tidligere nevnt så er det ikke det at man er så varm på fingrene om vinteren at man slipper å bruke votter o.l. som gjør en krabat til healer.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nja, hvis man klarer å skade kroppen ved healing skal ingen komme å si at healing gir ingen effekt.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Begrensing av healing?

Innlegg av BA. »

qinqong skrev:
BA skrev: Lenken viste at healing skader helbredelsesprosenten ved kreft.
Selv har jeg ikke giddet å sjekke lenkene dine, men det er nok ikke healere som skader helbredsprosenten ved kreft, men de som utnevner seg selv som healere, og det er faktisk to vidt forskjelleige ting i henhold til oppriktige healere., tenk.....

Som tidligere nevnt så er det ikke det at man er så varm på fingrene om vinteren at man slipper å bruke votter o.l. som gjør en krabat til healer.
Kanskje en ide å sjekke linkene før du kommenterer dem?

Det finnes ikke noen ordentlige healere, dermed stemmer det du sier.

Men vi kan ta som utgangspunkt for videre diskusjon at healing kan helbrede.

Det finnes ingen offentlig godkjenningsordning for healere. Dermed vet man ikke hvem som kan heale og hvem som bløffer. (Nå bløffer riktignok ikke alle de som ikke kan heale, for de tror vel oftest at de kan det selv)
Noen påstår de blir friske hos en healer, mens andre kaller samme healeren en svindler, for de vet om mange som ikke ble friske. Slik går diskusjonen om (jeg tror) alle healerne.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

sorry BA, men at det ikke fines healere er en stor feil, men nå er det ikke healerforeningen som bestemmer dette, og verden er i dag en stor smeltedigel, og jeg må nok avkrefte dine påstander, men viktigheten av dette er såsom så, og min misjon her er ikke å bevise eller motbevise, men å komme med impulser, og egne erfaringer om dette kan jeg gjerne prale med, men det er helt uviktig, men jeg kan nok opplyse deg om at det ikke er norge som er verdens navle......
Ei heller healerforbundet....
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

qinqong skrev:sorry BA, men at det ikke fines healere er en stor feil, men nå er det ikke healerforeningen som bestemmer dette, og verden er i dag en stor smeltedigel, og jeg må nok avkrefte dine påatander, men viktigheten av dette er såsom så, og min misjon her er ikke å benise eller motbevise, men å komme med impulser, og egne erfaringer om dette kan jeg gjerne prale med, men det er helt uviktig, men jeg kan nok opplyse deg om at det ikke er norge som er verdens navle......
Ei heller healerforbundet....
Om det finnes healere eller ikke blir vi nok ikke enige om, og vi behøver ikke drive en langvarig jo/nei-diskusjon her. :)

Sett i gang og avkreft mine påstander.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Det finnes en verden nedenfor Svinesund..
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Ja, du kan jo ta en tur så skal vi se om du er like påståelig etterpå, eller spørre noen som kjenner meg................
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

qinqong skrev:Ja, du kan jo ta en tur så skal vi se om du er like påståelig etterpå, eller spørre noen som kjenner meg................
Dette var ingen avkreftelse.

Egne erfaringer holder faktisk ikke som bevis for healing. Det er for mange andre faktorer som kan spille inn. Det er rett og slett for lett å bli lurt, både for healeren og pasienten.

Hvis du mener du kan klare å bevise dette, bør du ta kontakt med James Randi. Han gir deg en million USD for å vise at dette kan du. Hvis du ikke klarer å gjøre det for pengenes skyld, kan du gi dem bort til Redd barna. Da gjør du det som en god gjerning.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Healing funker. Jeg vet det for jeg har erfart det. Så enkelt er det.

Jeg blåser i om alle som kaller seg healere blir avslørt som bløffemakere. Det påvirker ikke mine erfaringer.


Men BA; Du bør begynne å utforske litt på egenhånd. Tror du bevisene plutselig skal dukke opp i postkassa di?
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links