Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerErkeenglene og diverse

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Erkeenglene og diverse

Innlegg av snuppedilla »

Jeg hører en del forbinder engler som mickael, gabriel og rafael med hjelpere, guider og healingenergi...

blir dette gjort med base i bibelsk tro... hvordan kan dette henge sammen... hvordan har det seg at noen er mer velansett og har slike høyerestående hjelpere/guider og at noen letter kan påkalle såkalte christus, maria og diverse erkeengelfrekvenser til hjelp i å heale.. er det reelle engler, jesus etc .. eller bare benevnelse på kraften/hjelpen etc..?

sliter litt med hvordan folk kan bruke slike navn når de ellers har frigjort seg fra bibelen når det er liksom bibelen som har eierskapet på dette persongalleriet og deres kraft... hvordan greier folk å koble dette sammen til en egen/felles tro...

får litt sånn; mikse og trikse så har du noe fint noe du kan tro på?

jeg er lutter øre til de som har noe å tilføye min undring og nysgjerrighet på dette...

på forhånd tusen takk :)
Antall ord: 162
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Spennende spørsmål du kommer med nå.

Jeg tror det er sånn fordi alt, absolutt alt henger sammen, men det har blitt adskilt gjennom tidene med forskjellige religioner, trossetninger og livssyn. Jeg tror f.eks bestemt at Jesus levde, selv om jeg ikke anser meg selv som kristen. Jeg tror også at Jesus fungerer som en slags guide eller hjelper for alle sammen nå. Og det virker riktig for meg at Jesus var en healer, det kan jo tolkes sånn i bibelen. Alt henger sammen, det er bare vi mennesker som må kategorisere alt og sette det i bås, derfor har ting blitt delt og skilt gjennom tiden.
Mange healere sier nettopp at de har fått gaven fra Gud, og at det er en "gudskraft" som jobber gjennom dem. Det trenger ikke være på kant med den ene eller den andre religionen, alt tilhører universet allikevel.

Hmm kunne skrevet mer, men lar det ligge foreløpig..
Antall ord: 163
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tulle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 02 Nov 2005 14:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av tulle »

Myntenes Dronning skrev:Spennende spørsmål du kommer med nå.

Jeg tror det er sånn fordi alt, absolutt alt henger sammen, men det har blitt adskilt gjennom tidene med forskjellige religioner, trossetninger og livssyn. Jeg tror f.eks bestemt at Jesus levde, selv om jeg ikke anser meg selv som kristen. Jeg tror også at Jesus fungerer som en slags guide eller hjelper for alle sammen nå. Og det virker riktig for meg at Jesus var en healer, det kan jo tolkes sånn i bibelen. Alt henger sammen, det er bare vi mennesker som må kategorisere alt og sette det i bås, derfor har ting blitt delt og skilt gjennom tiden.
Mange healere sier nettopp at de har fått gaven fra Gud, og at det er en "gudskraft" som jobber gjennom dem. Det trenger ikke være på kant med den ene eller den andre religionen, alt tilhører universet allikevel.

Hmm kunne skrevet mer, men lar det ligge foreløpig..


Helt enig med deg i dette! :) Alt henger sammen på kryss og tvers.
Antall ord: 179
To be or not to be that is the question

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

hmm tenke tenk.. det vil si at det er ikke noe problem og er logisk å bruke betegnelser på noe som har "tilhørt" en tro som kan stride mot det du tror på og utfører "ting" i dets kraft fordi disse personene betegnelse fungerer uavhengi av troen...

dvs jeg må fri meg fra min gamle oppfatning av erkeengelen gabriel for å kunne ta i bruk den kraften "han" er et symbol på.. den er der og den samme uansett i hvilken betydning den har hatt slik som i bibelen? der kan man neppe tro at han banner, mens jeg har hørt andre si at banne, det gjør han! skjønner?

Her må jeg knekke noen koder he he... men kom gjerne med de resterende tankene som lurer, du Myntenes dronning hi hi :)
Antall ord: 134
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Det er nettopp det Snuppedilla, at du trenger ikke fri deg fra noe som helst.. det spiller ingen rolle hva slags religion vi tilhører, vi er av universet alle sammen.
Syndefloden er f. eks ikke bare i kristendommen, den blir omtalt i koranen også den. Jesus, Gabriel og de andre englene er alle meget opplyste og opphøyde sjeler som er til bistand for oss mennesker og de tilhører ingen religion, de er bare til i høyere dimensjoner. Jeg var på foredrag om Jesu inkarnasjoner i vår, og skal få tak i navnet på den boka hun leste fra, det var interessant.
Stort sett alle religioner går ut på det samme, skulle ønske fanatikerne forsto det. Til syvende og sist handler det ikke om oss som mennesker, men om oss som sjeler. (utenom buddhismen da) Uff litt rot.. jeg har en drøss med tanker om dette!
Antall ord: 152
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

det spiller ingen rolle hva slags religion vi tilhører, vi er av universet alle sammen.
Nettopp, Alt er av samme opprinnelse, men menneskenes " inteligens" har splittet det hele opp i diverse retninger, og laget egne retningslinjer og lover...

Jeg ser det nå som en en paraply ; spilene går i hver sin retning, men alle samles i spissen...
Og alle "spilene" er med i den store sammenhengen.

Tilsammen får vi en paraply, en spile alene greier ikke å verne deg fra regnet...

Asbjørn
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

grunnen til at jeg spør.. er fordi jeg har en god venninne som har fortalt meg litt om dette, som igjen har venner som har et aktivt forhold til erkeengler bla..

og fordi jeg på lørdag kveld.. fikk healing av to gode venner, etter en stund følte jeg det kom noen "usynlig" på rommet som ville meg vel og delta i healingen.. dette var ikke mine hjelpere! men jeg ønsket velkommen og at de skulle komme til meg hva det enn nå var som kom inn i rommet.

ca 5 min etterpå sier hun ene at de skal gå vekk fra meg og ta seg en røyk, jeg forteller begge når de kommer tilbake om denne følelsen og litt merkelige opplevelser som at jeg ble iskald på venstre side av hodet og det gynget skikkelig etter at de dro ut. Jeg påsto sterkt at dette var noen jeg ikke kjente som ga meg healing. Da sier hun ene at hun hadde fått beskjed om å forlate meg slik at hva det enn nå var kunne jobbe alene med meg.. (trengte vist healing he he)

hun forklarer at dette er frekvenser som blir kalt noe sånt som christus, maria, og andre erkeengle navn.

dette er frekvenser som brukes av en god del healere.. maria frekvenser har jeg fått tidligere fra henne.

så jeg ble jo sånn hmmm hmmm... ja hva skal jeg tro.. annet enn at dette var noe fremmed men snilt som kom inn i rommet... og hmm hmm pga at jeg ikke akkurat elsker bibelen og klarer å slå meg til ro med dets persongalleri.. synes ikke alle virker så sympatiske i den boken, ikke engang gud.. bortsett fra Jesus som jeg føler levde ja.. men at han var en dyktig healer etc.. ikke gud sønn.. at i han var gud som et menneske.. og at dette var særegent for akkurat Jesus da jeg tror at guddommelighet fins og virker i alle.. det er bare snakk om hvordan vi bruker denne tilknytningen, iboenhet.
Antall ord: 346
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Høres ut som en spesiell opplevelse. Kanskje noen healere her inne kan forklare deg dette nærmere.
Antall ord: 18
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

snuppedilla skrev:grunnen til at jeg spør.. er fordi jeg har en god venninne som har fortalt meg litt om dette, som igjen har venner som har et aktivt forhold til erkeengler bla..

og fordi jeg på lørdag kveld.. fikk healing av to gode venner, etter en stund følte jeg det kom noen "usynlig" på rommet som ville meg vel og delta i healingen.. dette var ikke mine hjelpere! men jeg ønsket velkommen og at de skulle komme til meg hva det enn nå var som kom inn i rommet.

ca 5 min etterpå sier hun ene at de skal gå vekk fra meg og ta seg en røyk, jeg forteller begge når de kommer tilbake om denne følelsen og litt merkelige opplevelser som at jeg ble iskald på venstre side av hodet og det gynget skikkelig etter at de dro ut. Jeg påsto sterkt at dette var noen jeg ikke kjente som ga meg healing. Da sier hun ene at hun hadde fått beskjed om å forlate meg slik at hva det enn nå var kunne jobbe alene med meg.. (trengte vist healing he he)

hun forklarer at dette er frekvenser som blir kalt noe sånt som christus, maria, og andre erkeengle navn.

dette er frekvenser som brukes av en god del healere.. maria frekvenser har jeg fått tidligere fra henne.

så jeg ble jo sånn hmmm hmmm... ja hva skal jeg tro.. annet enn at dette var noe fremmed men snilt som kom inn i rommet... og hmm hmm pga at jeg ikke akkurat elsker bibelen og klarer å slå meg til ro med dets persongalleri.. synes ikke alle virker så sympatiske i den boken, ikke engang gud.. bortsett fra Jesus som jeg føler levde ja.. men at han var en dyktig healer etc.. ikke gud sønn.. at i han var gud som et menneske.. og at dette var særegent for akkurat Jesus da jeg tror at guddommelighet fins og virker i alle.. det er bare snakk om hvordan vi bruker denne tilknytningen, iboenhet.
Det er mange som bruker navnet "kristusenergi" uten at jeg noen ganger har fobundet dette med noe annet enn at det bør være en god energi av et eller annet slag. Kristusenergi eller kristus er vel noe som er hentet ut fra religioners dyp.
Engler er et annet navn som også jeg bruker. Heller ikke dette navnet har jeg noe annet spesielt forhold til enn navnet engel dekker hva jeg mener når jeg snakker om det?
En annen benevnelse på engel jeg bruker er lysvesen. En entitet som kan stå ved enkeltes sider som beskyttelse, guide eller hjelper. Engel er vel også et ord som er hentet fra religionene.
Når man bruker slike uttrykk så er det vel fordi man ikke har andre navn på dem; energien eller entiteten, og at navnene "ordene" er dekkende på en måte.

Når det gjelder den opplevelsen som du hadde snuppedilla så forklarer jeg det med at når du blir healet så setter healeren igang prosesser.
Etter at du er healet så fortsetter disse "små motorene" (i mangel av noen annet å kalle det for) å arbeide med deg. På en måte er det du selv som fortsetter healingprosessen. Healeren har bare satt igang noe hos deg som du selv må bearbeide videre. Healeren leder deg inn på veien og så må du fortsette å gå denne veien selv.
Antall ord: 578
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

selv healing er jeg kjent med og har brukt ved behov, men likevel merker jeg godt nå forskjell på om det er bare jeg som bruker energi for det formålet eller om det finnes noe "mer" tilstede" slik det var denne gang :) jeg skal jo understreke at jeg jobbet med det jeg følte jobbet med meg, har også fått vite under readinger at jeg er flink til å delta og jobbe ilag med den som gir meg readingen, aktivt.

i kommunkasjon og healing av mennesker og dyr, ber jeg gjerne om hjelp hvis jeg føler at det ikke strekker til, da kommer det gjerne slik du beskriver ekstra hjelp :)

for det meste har jeg følt hjelperne mine tilstede da.

tror at for å forstå dette må jeg fokusere på samme måte og igjennom det får forståelsen av dette høyere greiene,, kraften... energien.. he he...

jeg har ikke noe tro på at kun noen har såkalte høye entiteter til hjelpere/guider etc.. fordi de har "noe" ved seg mer enn hos andre... som dere også sier.. tilgjengelig for alle også :)
Antall ord: 188
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dansende Leah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 05 Aug 2005 22:11
19

Innlegg av Dansende Leah »

http://www.hymnsandcarolsofchristmas.co ... angels.htm

Prøv om du kan komme inn på denne linken, der står det litt om arkeengler. :mozilla_smile:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Takk :) Jeg leste den og de er forklart med bibelen og andre religiøse skrifter som grunnlag, men ser jo bla rafael er henvist til som "den healende erkeengel, mins jeg hørte det et sted før også.. at de uansett tro har en type kraft liksom.. muligens brukes avhengig av hva som skal gjøres..?
Antall ord: 57
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dansende Leah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 05 Aug 2005 22:11
19

Innlegg av Dansende Leah »

snuppedilla skrev:Takk :) Jeg leste den og de er forklart med bibelen og andre religiøse skrifter som grunnlag, men ser jo bla rafael er henvist til som "den healende erkeengel, mins jeg hørte det et sted før også.. at de uansett tro har en type kraft liksom.. muligens brukes avhengig av hva som skal gjøres..?
Tror du har helt rett, var på et foredrag om engler og da forklarte de det slik som du forstår det. men at det også gjøres unntak.. Arkeengler fremtrer somregel hvor det er grupper, alt i fra en bedrift, by, skole osv, men noen ganger hender det at en arkeengel oppsøker enkelt individer, gjerne ledertyper som skal ta viktige beslutninger og lede andre på rett vei.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det finnes mye OM erkeengler med kristent grunnlag. Ønsker du derimot fra et New Age-perspektiv, kan du jo lese kanaliseringene fra f.eks. Michael, Metatron o.s.v.
Kryon, som jeg leser, er bl.a. veldig lik Metatrons budskap. Disse er ikke kristne, men ser på Jesus som en mester. Og dessuten; alle menneskesjeler er egentlig spesialistengler i følge disses lære.
Men tenk selv, det er mitt råd. :mozilla_wink:
Antall ord: 74
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Heia skrev:Det finnes mye OM erkeengler med kristent grunnlag. Ønsker du derimot fra et New Age-perspektiv, kan du jo lese kanaliseringene fra f.eks. Michael, Metatron o.s.v.
Kryon, som jeg leser, er bl.a. veldig lik Metatrons budskap. Disse er ikke kristne, men ser på Jesus som en mester. Og dessuten; alle menneskesjeler er egentlig spesialistengler i følge disses lære.
Men tenk selv, det er mitt råd. :mozilla_wink:
Thanks!!!
Tenke selv ja midt opp i all info man finner.. det er viktig :mozilla_wink: svelger ikke hva som helst om det strider mot noe av det jeg står for :mozilla_laughing:
Antall ord: 110
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links