Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ noen som vet?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Mai 2005 17:08
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Larvik
noen som vet?
Jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan gi meg svar på.kan gjenferd følge personer?altså er de på "flytte fot"?
For å fortelle litt kort om hva jeg mener. For 10 år siden leide jeg og min da samboer et hus på utsiden av byen.Han vi leide av hadde nydlig mistet sin mor og det var hennes tidligere hus vi leide. vi merket fort at det var noe rart i huset, dunke lyder, stereoanlegg som plutslig slo seg på ganske høyt, bikkja vi hadde ville helst ikke gå ned i kjelleren der, en gang var hun sammen med meg nede i kjelleren på vei opp trappa snudde hun seg og knurret og flekket tenner ned mot kjellern , men der var det ingen.
4 år seinere flyttet vi inn i 2 etasje(loftleilighet) hos svigerforeldrene min,et hus som den ene delen er fra 1700tallet.Det tok ikke lang tid så begynte det jaggu meg der også, dunking, skritt over gulvet, og der så min mann en sikkelse i stuen på natten.Der hørte svigerforeldrene mine også rare ting. Ofte hørte de noen som gikk over stuegulvet hos oss uten at vi var hjemme, En gang satt vi nede i stuen dems i fødseldagselskap plutslig hører vi at det er noen som går over gulvet i leiligheten vår, men vi satt jo nede, men alle hørte det godt.
For 2 mnd siden flyttet vi et eget hus, og dette er helt utrolig. Det har jaggu meg begynt her også. for 14 dager siden var mannen min og jeg på kjøkkene plutselig hører vi lyden går opp på stereoanlegge i stua, begge går inn og ser at lyden går opp, da sier jeg at det sikkert har blitt sølt noe på fjernkontrollen, så vi skrur ned lyden og tar ut batteriene, og da skrur lyden seg opp, og fjernkontrollen har ikke batterier i seg.Nå er det ganske mange opplevelser jeg ikke har skrevet, for det tar for lang tid. Jeg tror gjenferde følger mannen min, siden han ser og opplever mest. Så derfor lurer jeg på KAN GJENFERD FØLGE MENNESKER? Det er jo ikke mulig at vi kan ha flyttet 3 steder det spøker.og bare for å ha sagt det svigerforeldrene mine sier det har blitt helt rolig i huset , og leiligheten vi bodde i :mozilla_surprised:
For å fortelle litt kort om hva jeg mener. For 10 år siden leide jeg og min da samboer et hus på utsiden av byen.Han vi leide av hadde nydlig mistet sin mor og det var hennes tidligere hus vi leide. vi merket fort at det var noe rart i huset, dunke lyder, stereoanlegg som plutslig slo seg på ganske høyt, bikkja vi hadde ville helst ikke gå ned i kjelleren der, en gang var hun sammen med meg nede i kjelleren på vei opp trappa snudde hun seg og knurret og flekket tenner ned mot kjellern , men der var det ingen.
4 år seinere flyttet vi inn i 2 etasje(loftleilighet) hos svigerforeldrene min,et hus som den ene delen er fra 1700tallet.Det tok ikke lang tid så begynte det jaggu meg der også, dunking, skritt over gulvet, og der så min mann en sikkelse i stuen på natten.Der hørte svigerforeldrene mine også rare ting. Ofte hørte de noen som gikk over stuegulvet hos oss uten at vi var hjemme, En gang satt vi nede i stuen dems i fødseldagselskap plutslig hører vi at det er noen som går over gulvet i leiligheten vår, men vi satt jo nede, men alle hørte det godt.
For 2 mnd siden flyttet vi et eget hus, og dette er helt utrolig. Det har jaggu meg begynt her også. for 14 dager siden var mannen min og jeg på kjøkkene plutselig hører vi lyden går opp på stereoanlegge i stua, begge går inn og ser at lyden går opp, da sier jeg at det sikkert har blitt sølt noe på fjernkontrollen, så vi skrur ned lyden og tar ut batteriene, og da skrur lyden seg opp, og fjernkontrollen har ikke batterier i seg.Nå er det ganske mange opplevelser jeg ikke har skrevet, for det tar for lang tid. Jeg tror gjenferde følger mannen min, siden han ser og opplever mest. Så derfor lurer jeg på KAN GJENFERD FØLGE MENNESKER? Det er jo ikke mulig at vi kan ha flyttet 3 steder det spøker.og bare for å ha sagt det svigerforeldrene mine sier det har blitt helt rolig i huset , og leiligheten vi bodde i :mozilla_surprised:
Antall ord: 410
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Det kan virke sånn på det du skriver, at gjenferd kan følge med personer.
Har hørt om klebeånder, men det er vel ikke det samme, eller..?? Noen som vet?
Har hørt om klebeånder, men det er vel ikke det samme, eller..?? Noen som vet?
Antall ord: 33
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2005 11:25
- 19
- Lokalisering: Jorda
Jeg mener at jeg har noe rundt meg iallefall som flytter etter meg dit jeg drar. Har flyttet flere ganger. Det er rolig i starten, men så starter det opp igjen. Hos meg så er det en "plageånd-greie" som ikke gir meg fred. Så jeg svarer ja på spørsmålet ditt utifra hva jeg selv synes å oppleve
Antall ord: 60
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!
http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400
http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på en gammel barnesang :
Og mannen ville fra nissen flytte
Men reisen ble ham til liten nytte
forhøyt på vognlasset nissen lo
jeg tror vi flytter idag vi to
Uansett; Noen ånder er nok stedbundne, mens andre ikke er det.
Dersom det er ett problem, forsøk først å be deres Hjelpere om assistanse.
Vet at flere har fått hjelpden veien..
Alternativt få fatt i et medium som kan hjelpe.
( vær obs på at mange sier å være et medium , men ikke gjør en god jobb...)
Asbjørn
Og mannen ville fra nissen flytte
Men reisen ble ham til liten nytte
forhøyt på vognlasset nissen lo
Uansett; Noen ånder er nok stedbundne, mens andre ikke er det.
Dersom det er ett problem, forsøk først å be deres Hjelpere om assistanse.
Vet at flere har fått hjelpden veien..
Alternativt få fatt i et medium som kan hjelpe.
( vær obs på at mange sier å være et medium , men ikke gjør en god jobb...)
Asbjørn
Antall ord: 108
Hide post links |
Re: noen som vet?
[quote="gulle"]Jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan gi meg svar på.kan gjenferd følge personer?altså er de på "flytte fot"?
vet og vet, men en bekjent av meg Med fam. bodde tidligere i et hus som de hadde en som gikk igjen i , de opplevde mangen ting .(bekreftet av kjendt medie).
No har de flytte til en annen plass mangen mil unna pga. jobb.
Men de har de samme opplevelsene her i nye huset. Det heftigeste de opplevde var når mannen og kona sto på stugulvet , blei 3 pyntegjenstander med en spesiell betydning(yrke) slengt gjennom luften ca. 1 til 3 meter.
De opplever også at mangen som er på besøk klager over vondt i hode.
Dette er det jeg kan bidra med i det du spør om.
vet og vet, men en bekjent av meg Med fam. bodde tidligere i et hus som de hadde en som gikk igjen i , de opplevde mangen ting .(bekreftet av kjendt medie).
No har de flytte til en annen plass mangen mil unna pga. jobb.
Men de har de samme opplevelsene her i nye huset. Det heftigeste de opplevde var når mannen og kona sto på stugulvet , blei 3 pyntegjenstander med en spesiell betydning(yrke) slengt gjennom luften ca. 1 til 3 meter.
De opplever også at mangen som er på besøk klager over vondt i hode.
Dette er det jeg kan bidra med i det du spør om.
Antall ord: 140
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Okt 2005 18:41
- 19
- Lokalisering: oslo
for meg så høres det ut som en slepeånd,dem følger en person.og gir ikke slipp på deg før du for eks for en medium til og tvinge den videre.banke ånden (poltergeist)er stebunden til en plass.gjengangere er materialsert energi som sitter fast ett sted.mitt tips så er det første.fins ting du kan prøve før du tilkalle ett medium og.du finner det her og på andre lign sider..så hjelp er det og få..
Antall ord: 87
lev live nyt live og ver glad
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Jul 2005 23:36
- 19
- Lokalisering: Hjemme
Jeg mener at gjenferd er stedbundne. Det jeg tror det er snakk om her som " følger" etter er en klebeånd eller en vandreånd.Når det gjelder bankeånder ( poltergeist) så er det ofte en gjenstand eller noen ganger en bestemt person som kan være en utløsende faktor. Personer som er mottagelige kan også ofte merke vandreånder (som jeg tror fins overalt i større eller mindre grad) som andre ikke merker. Men selvsagt gjør jeg heller ikke her krav på fasiten...
Antall ord: 89
Åndevandreren
Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......
Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Aug 2003 17:39
- 21
- Lokalisering: Trondhjems omerådet
- Har takket: 1 gang
-
- Nybegynner
- 19
Jeg er veldig glad for å høre at det er andre som har det som oss. vi har snakket om det å få tak i et medium, men det var mestskummelt de første åra, nå kjefter jeg på "henne "hvis "hun" finner på noe. Jeg føler og er ganske sikker på at det er ei dame.
Nå har jeg begynt å tenke på at kanskje det ikke er min mann hun følger men meg,hvem vet. Gidder ikke å spørre(hvem hva og hvorfor), for da kan jeg risikere å se henne , og jeg syns det er mer enn nok å høre henne jeg.
Nå har jeg begynt å tenke på at kanskje det ikke er min mann hun følger men meg,hvem vet. Gidder ikke å spørre(hvem hva og hvorfor), for da kan jeg risikere å se henne , og jeg syns det er mer enn nok å høre henne jeg.
Antall ord: 104
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Okt 2005 15:01
- 19
- Lokalisering: Oslo
Tenkte jeg kunne bidra med disse informasjonene som er hentet fre olav moldestads nett side,,
Hei, her skal jeg skrive en enklere forklaring på hva dem fleste plages med i et hjemsøkt hus, og gi en forklaring på det åndelige.
Mange lurer på om et gjenferd og en ånd det samme?
Svaret er JA.
Gjenferd er et stort begrep. Jeg skal prøve og forklare dem 3 vanlige fenomenene i et hjemsøkt hus.
Nå snakker jeg av min personlige erfaring som medium.
Banke ånden poltergeist,
er stedbunden til en plass, denne ånden kan ikke bevege seg vekk, eller følge etter mennesker.
Symtomene er Banking, skriking ting blir flytte på, den kan leke med elektriske annlegg, og du vil høre når han beveger seg.
Normalt er fenomene sterkest i 2-4 tiden på natten. Ånden tapper ofte menneskene for energi. Som oftest fører til tretthet og utmattelse, hodepine, svimmelhet og du kan plutselig få smerter på kroppen med mye mer.
Slepeånden,
er ganske lik, bare den kan følge deg, og gir ikke slipp på deg, før et medium har tvunget den videre.
Det er oftest den som er verst å ha med å gjøre.
Gjenganger,
er ikke en ånd. Det skyldes en materialisert energi som sitter fast i stedet, det er mange årsaker til det kan oppstå. For eksempel drap med mye mer, eller en person som har gått en fast rute hver dag i mange år. Han setter igjen en energi, når energien er på max kan du se energien danner seg som en skikkelse, som glir lydløst gjennom et rom og forsvinner, denne typen viser seg alltid likt hver gang, den vil heller ikke lage bråk. Går man inn i energien blir man oftest iskald. Slik som man også kjenner ved bankeånden og klebeånden.
Jeg er ikke redd for døden, men ønsker nok som dem fleste å få bli her en stund til. Det er kun kroppen som dør, og sjelen forlater kroppen, like etter døds øyeblikket. Da går sjelen over til den andre siden, og vil fortsette til sitt neste liv. Grunnen til at ånder går igjen er at sjelen ikke går over, men blir sittende fast i en dimensjon mellom andre siden og det jordiske liv. Jeg har opplevd regresjon og jeg vet jeg har levd tidligere, så da veit jeg at jeg får nok et liv til. slutt betyr ny start.
Jeg vil skrive litt om spiritismen, og vårt syn på dette.
spiritismen er et stort åndelig begrep. Spiritisme er mere en ouija.
Vi består av tre elementer:
Ånden Vår individualitet, vår eget.
Peri spiriten. Fra gresk(peri=omkring) og latin(sprit=ånd). En slags kledebon som omgir Ånden og som binder den til kroppen mens den er inkarnert. Den er vanligvis usynlig for oss, men under spesielle omstendigheter kan bli synlig (syns og materialisasjons fenomener).
Kroppen. Verktøyet ånden bruker for å handle i den materielle verden.
Åndelig komunikasjon:
Verdens befolkning kan deles i to typer: inkarnerte og desinkarnerte Ånder, de eksisterer side om side. Fra Antikken av, har kommunikasjonen dem imellom funnet sted. Innflytelse de øver på hverandre er konstant. Vi alle er mottakelig for Åndenes innflytelse. Noen personer har en mer markant følsomhet for denne innflytelse og derfor kaller vi dem for mediumer, de tjener som mellomledd mellom de to verdener. Kommunikasjonen kan foregå muntlig, skriftlig, ved synet og intuisjoner.
Dette er mitt syn på ånde verden. selv jobber jeg som spiritistisk medium, hovedsaklig med utdrivelser og kanalisering.
Hei, her skal jeg skrive en enklere forklaring på hva dem fleste plages med i et hjemsøkt hus, og gi en forklaring på det åndelige.
Mange lurer på om et gjenferd og en ånd det samme?
Svaret er JA.
Gjenferd er et stort begrep. Jeg skal prøve og forklare dem 3 vanlige fenomenene i et hjemsøkt hus.
Nå snakker jeg av min personlige erfaring som medium.
Banke ånden poltergeist,
er stedbunden til en plass, denne ånden kan ikke bevege seg vekk, eller følge etter mennesker.
Symtomene er Banking, skriking ting blir flytte på, den kan leke med elektriske annlegg, og du vil høre når han beveger seg.
Normalt er fenomene sterkest i 2-4 tiden på natten. Ånden tapper ofte menneskene for energi. Som oftest fører til tretthet og utmattelse, hodepine, svimmelhet og du kan plutselig få smerter på kroppen med mye mer.
Slepeånden,
er ganske lik, bare den kan følge deg, og gir ikke slipp på deg, før et medium har tvunget den videre.
Gjenganger,
er ikke en ånd. Det skyldes en materialisert energi som sitter fast i stedet, det er mange årsaker til det kan oppstå. For eksempel drap med mye mer, eller en person som har gått en fast rute hver dag i mange år. Han setter igjen en energi, når energien er på max kan du se energien danner seg som en skikkelse, som glir lydløst gjennom et rom og forsvinner, denne typen viser seg alltid likt hver gang, den vil heller ikke lage bråk. Går man inn i energien blir man oftest iskald. Slik som man også kjenner ved bankeånden og klebeånden.
Jeg er ikke redd for døden, men ønsker nok som dem fleste å få bli her en stund til. Det er kun kroppen som dør, og sjelen forlater kroppen, like etter døds øyeblikket. Da går sjelen over til den andre siden, og vil fortsette til sitt neste liv. Grunnen til at ånder går igjen er at sjelen ikke går over, men blir sittende fast i en dimensjon mellom andre siden og det jordiske liv. Jeg har opplevd regresjon og jeg vet jeg har levd tidligere, så da veit jeg at jeg får nok et liv til. slutt betyr ny start.
Jeg vil skrive litt om spiritismen, og vårt syn på dette.
spiritismen er et stort åndelig begrep. Spiritisme er mere en ouija.
Vi består av tre elementer:
Ånden Vår individualitet, vår eget.
Peri spiriten. Fra gresk(peri=omkring) og latin(sprit=ånd). En slags kledebon som omgir Ånden og som binder den til kroppen mens den er inkarnert. Den er vanligvis usynlig for oss, men under spesielle omstendigheter kan bli synlig (syns og materialisasjons fenomener).
Kroppen. Verktøyet ånden bruker for å handle i den materielle verden.
Åndelig komunikasjon:
Verdens befolkning kan deles i to typer: inkarnerte og desinkarnerte Ånder, de eksisterer side om side. Fra Antikken av, har kommunikasjonen dem imellom funnet sted. Innflytelse de øver på hverandre er konstant. Vi alle er mottakelig for Åndenes innflytelse. Noen personer har en mer markant følsomhet for denne innflytelse og derfor kaller vi dem for mediumer, de tjener som mellomledd mellom de to verdener. Kommunikasjonen kan foregå muntlig, skriftlig, ved synet og intuisjoner.
Dette er mitt syn på ånde verden. selv jobber jeg som spiritistisk medium, hovedsaklig med utdrivelser og kanalisering.
Antall ord: 600
Alt som er ukjent kan forbindes med frykt!!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Slepeånden,
:mozilla_frown: :mozilla_frown:
uff og uff, etter det jeg har skjønt så er det en slepeånd vi har hos oss. så nå ble jeg litt urolig. Den verste å ha med å gjøre. Herregud betyr det at "hun" blir slemmere da eller?hm.Driver hun bare med rampe streker nå, og blir verre.
Takk for innlegge ditt, det var informerende, så kanskje jeg må kontakte et medium allikevel.
:mozilla_frown: :mozilla_frown:
uff og uff, etter det jeg har skjønt så er det en slepeånd vi har hos oss. så nå ble jeg litt urolig. Den verste å ha med å gjøre. Herregud betyr det at "hun" blir slemmere da eller?hm.Driver hun bare med rampe streker nå, og blir verre.
Takk for innlegge ditt, det var informerende, så kanskje jeg må kontakte et medium allikevel.
Antall ord: 106
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Okt 2005 15:01
- 19
- Lokalisering: Oslo
Tror kanskje han mener at dette er den vanskligste å utdrive. At det er den som krever mest engrgi fra han altså, Men kan jo også muligens være at denne ånden trekker energi fra deg og at du vil kunne føle deg mye mere våken og ikke sliten etter at den evnt. har blitt utdrevet. Men se etter ett seriøst medium, ikke ring 829 nr osv. Selv om neon av de er seriøse er det mye tull også.
Antall ord: 82
Alt som er ukjent kan forbindes med frykt!!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
JEg kom til og tenke på at du kunne jo kansje prøve med Rosenkvats Hjemme hos deg, den ha hjulpet meg hjemme. Det blir ikke bort men det blir mye roliger å ha med å gjøre. Kan prate det til fornuft liksom og til tider får jeg hvere i fred også. I tillegg til dette har jeg gjort som Asbjørn rådet deg til å be hjelperne dine om hjelp. Det er ikke alltid man trenger å dra inn medum med en gang.
Antall ord: 83
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |