Heheh, har ikke dessverre..jaktmann skrev:Beste tipset for soving? jo ta med deg en god gammal telefonkatalog og pugg, om det ikke virker etter noen sider ta kontakt med en lege, han bør være dyktig :mozilla_cool:
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Får ikke sove
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Okt 2005 21:20
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Longyearbyen
Antall ord: 40
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Å telle baklengs fra hundre og ned til en kan hjelpe, blir så opptatt av å telle riktig at man får ikke tid til å tenke på andre ting......
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Aha fått mange gode tips som jeg kan prøve Takk for ditt tips også *jane**Jane* skrev:Å telle baklengs fra hundre og ned til en kan hjelpe, blir så opptatt av å telle riktig at man får ikke tid til å tenke på andre ting......
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Nov 2005 03:02
- 19
denne her bruker jeg også og den pleier som regel å fungere*Jane* skrev:Å telle baklengs fra hundre og ned til en kan hjelpe, blir så opptatt av å telle riktig at man får ikke tid til å tenke på andre ting......
Antall ord: 40
Hide post links |
Jeg har også begynt å skrive dagbok før jeg legger meg, og slik får jeg tømt tankene over hva jeg har gjort i løpet av dagen og legger dem fra meg på en måte........
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Okt 2005 16:49
- 19
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
hvis grunnen til at du ikke får sove, er at du tenker for mye, er det ingen vits i å bli liggende i senga og prøve å tvinge seg selv til å sovne.
Stå heller opp, ta deg litt mat hvis du er sulten (men ikke spis deg FOR mett), sett deg ned med en bok eller lignende, ta det helt med ro. Når du kjenner at du begynner å bli trøtt kan du legge deg, og da sovner du nok ganske fort. Hvis du gjentar dette hver kveld kommer du nok inn i rytme igjen, det er i alle fall min erfaring. Jeg sover bedre også.
Poenget mitt er rett og slett å stresse ned. Ikke stress med å sove. Får du ikke sove, så får du ikke sove. Det eneste som funker på meg er i hvert fall å stresse ned, slappe av, og etterhvert kommer jeg inn i den gode rytmen igjen.
Lykke til!
Stå heller opp, ta deg litt mat hvis du er sulten (men ikke spis deg FOR mett), sett deg ned med en bok eller lignende, ta det helt med ro. Når du kjenner at du begynner å bli trøtt kan du legge deg, og da sovner du nok ganske fort. Hvis du gjentar dette hver kveld kommer du nok inn i rytme igjen, det er i alle fall min erfaring. Jeg sover bedre også.
Poenget mitt er rett og slett å stresse ned. Ikke stress med å sove. Får du ikke sove, så får du ikke sove. Det eneste som funker på meg er i hvert fall å stresse ned, slappe av, og etterhvert kommer jeg inn i den gode rytmen igjen.
Lykke til!
Antall ord: 156
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Okt 2005 21:18
- 19
- Lokalisering: Ålesund
Nei, er ikke det.Kristel skrev:
Har hatt noen perioder der jeg har hatt store vanskeligheter
for å sove. Er sånn nå også.
Er jeg som har for mye å tenke på. ;/
Uff ja det er ikke noe gøy å ha så masse å tenke på når man skal legge seg..Hvis det er problemer som du ligger å knager på kan det jo være greit å få pratet med noen om dette??
Joda, jeg prater om de til min kjære hjernekrymper ; )
Antall ord: 81
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
Vallhall, Oslo
21. November.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
suss24 skrev:Dette funker alltid for meg:
Legg deg ned på ryggen i senga og konsentrer deg deretter om en og en kroppsdel og at den skal slappe av.snakk gjerne til deg selv inni deg og tell til ti før du eks sier beinet midt slapper helt av....Fortsett sånn så lenge det er nødvendig.Prøv å ikke tenk på noe annet enn akkurat nedtellingen for å slappe av...Jeg pleier å sovne før jeg kommer til armen
Dette prøvde jeg i går natt, og sovet når jeg var kommet til armen
Funket veldig godt på meg, litt for godt kanskje..Klarte å forsove meg i dag da, våknet klokken ett Hehe kanskje prøve en annen metode i natt da :mozilla_smile:
Antall ord: 129
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Okt 2005 16:49
- 19
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Det hørtes ut som en bra taktikk!Tonje_87 skrev:suss24 skrev:Dette funker alltid for meg:
Legg deg ned på ryggen i senga og konsentrer deg deretter om en og en kroppsdel og at den skal slappe av.snakk gjerne til deg selv inni deg og tell til ti før du eks sier beinet midt slapper helt av....Fortsett sånn så lenge det er nødvendig.Prøv å ikke tenk på noe annet enn akkurat nedtellingen for å slappe av...Jeg pleier å sovne før jeg kommer til armen
Dette prøvde jeg i går natt, og sovet når jeg var kommet til armen
Funket veldig godt på meg, litt for godt kanskje..Klarte å forsove meg i dag da, våknet klokken ett Hehe kanskje prøve en annen metode i natt da :mozilla_smile:
men jeg tror det er som jeg sier, trikset er bare å slappe av.
Antall ord: 153
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Kristel skrev:Nei, er ikke det.Kristel skrev:
Har hatt noen perioder der jeg har hatt store vanskeligheter
for å sove. Er sånn nå også.
Er jeg som har for mye å tenke på. ;/
Uff ja det er ikke noe gøy å ha så masse å tenke på når man skal legge seg..Hvis det er problemer som du ligger å knager på kan det jo være greit å få pratet med noen om dette??
Joda, jeg prater om de til min kjære hjernekrymper ; )
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Okt 2005 18:41
- 19
- Lokalisering: oslo
gir ned les en god bok,ikke tenkt så mye på ,må sove da kommer det naturlig.jobbet skift i åtte år.bruker og funke bra!! :mozilla_smile:
Antall ord: 28
lev live nyt live og ver glad
Hide post links |