jaktmann skrev:Så mitt råd er å være åpen for det ukjente i natur og mennesker og du vil bli tatt med videre...
Kan du definere ukjent i din mening? Hva skiller det kjente fra det ukjente?
Et problem "parapsykologien" har er vel å gjøre noe ukjent til noe kjent med kjente metoder. Hvilken nytteverdi har man av å "vite" om alt en selv og andre ikke kan forklare som noe annet enn ukjent, når man ikke har et tilstrekkelig viten om hva som er kjent i natur og mennesker? Selv om antallet kjente fenomener stadig øker, så betyr ikke det at antallet "ukjente" paranormale fenomener stadig minker, eller noen gang vil gjøre det. Å hele tiden samle opp ukjente fenomener i håp om at de noen gang blir kjent er det jeg vil kalle sinnsykt. Uten håp er det ikke håp, noe som iallefall er ganske sannsynlig i forhold til paranormale fenomener.
Mitt råd er iallefall å ta vare på det man vet er allmen kjent i natur og mennesker og være åpen for det nye som blir kjent og låse det inne, for så å åpne et nytt rom for hva som er ukjent slik at kjent og ukjent ikke blander seg inn i hverandre.
Det jeg fra starten av så og fortsatt ser i dette forumet er at det hele tiden ble lagt fram "bevis" for ukjente fenomener, som igjen resulterte i at andre tok opp disse ukjente fenomenene tross det tynne grunnlaget av bevis. F.eks i form av et bilde, en tekst eller video.
Har fått mange spørsmål om hvorfor jeg henger inne her, så jeg skal fortelle hvofor; jeg søkte på bilder av gamle, forfalne bygninger og fant en link til et bilde fra Lier, som igjen lå i en tråd her inne. Jeg er fortsatt interessert i slike bygninger, så det er igrunn derfor jeg fortsatt er her. Da jeg fant forumet var helt fersk på alt innenfor det paranormale, men jeg er fortsatt ikke blitt klok på det.