Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderRedd for å gå i mørket!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
bursdagsbarnet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Okt 2005 19:30
19

Redd for å gå i mørket!

Innlegg av bursdagsbarnet »

Det er skummelt å gå på loftet, her om dagen jeg var oppe trodde jeg at jeg såg et spøkelse.... Men når jeg fikk skrudd på lyset såg jeg at det var bare en gammel sovepose som hang til tørk...

URL: Bursdager, kalender og slikt... interresant!!!
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
kobje
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2005 21:20
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Longyearbyen

Innlegg av kobje »

Tror mange har d slik..Jeg bruker også å være litt redd for å gå i mørket.Men tror nok at det jeg skremmer meg selv litt egentlig.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jeg har aldri vært redd mørket når jeg går ute. men inne derimot... huff... skikkelig husredd.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Martine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2005 14:29
19

Innlegg av Martine »

Er veldig skvetten når det gjelder jordkjellere og mørkeloft. Det som hjelper ( fremdeles) er å syng "ingen er så trygg i fare". En veninne av meg synger " Min båt er så liten" og sverger på at det får alle dumme mørkets kryp til å ile, så syng i vei sier nå jei :mozilla_innocent:
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mr.crowly
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 18:57
19
Lokalisering: rogaland

Innlegg av mr.crowly »

sjøl om det er mørkt, så er det ikkje noe mer der enn det er lyst. det er nok kun tankene som gjør at noen ikkje like mørke. :mozilla_surprised: er ikkje det kjekaste eg vet sjøl hehe :mozilla_smile:
Antall ord: 45
rock on:p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
guro_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jul 2005 11:44
19
Lokalisering: trondheim

Innlegg av guro_ »

hAhA..jeg må bare fortelle...søstersen bor på en gård..der spøker det i låven..en gammel mann som går igjen..han har aldri gjort de noe, men bare det å vite at han er der er ekkelt..uansett...hehe..
de har vedskjul i en del av låven..når min kjære søster som er temmelig skvetten av seg skal hente ved..begynner hun å synge (eller ræme på god trøndersk, helst på noe vømmøl eller no e den dur..) midt på gårdsplassen og hun tier ikke stille før hun er på vei tilbake igjen..like moro hver gang..fint er det ikke, men veldi moro og både se og høre på.. :mozilla_tongue: .haha.. sånn kan det gå når man er litt redd for å både høre å se ting man ikke har lyst til å se.. :lol:
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
duregrok
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2005 15:25
18

Innlegg av duregrok »

en liten historie :shock:
bodde en gang på dal, like ved eidsvoll, der bodde vi i et stort hus,eieren av dette huset skulle hvistnok ned på isen for å pilke en dag, han falt igjenom isen å druknet, letemannskap fant aldri liket så hvidt jeg vet, dette er den samme mannen som jeg ved flere anledninger har sett vandrene i nærheten av huset, en dag skulle jeg å en kompis inn etter å ha vært ute, da han sto i andre etasje å tittet ned på oss,, det er så sant som jeg sitter her noe av det jævligste jeg har vært borti,,
det er flere leietakere som har flyttet pga dette
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: Redd for å gå i mørket!

Innlegg av Gjesten »

bursdagsbarnet skrev:Det er skummelt å gå på loftet, her om dagen jeg var oppe trodde jeg at jeg såg et spøkelse.... Men når jeg fikk skrudd på lyset såg jeg at det var bare en gammel sovepose som hang til tørk...
Slå lyset på før du går opp neste gang, og heng opp soveposen etter bruk :mozilla_laughing:

URL: Bursdager, kalender og slikt... interresant!!!
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

må bare si at siden sist jeg skrev innlegg her, så har redselen for å være alene i huset blitt borte... aner ikke hvordan, men godt er det...
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

............................................................................................................
............................................................................................................

Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links