Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDefinere ånder

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Definere ånder

Innlegg av Hecate »

I lys av åndenes makt og diskusjoner om hjelpere og utdrivelser o.l. synes jeg det hadde vært interessant om vi hadde klart å få oversikt over alle begrepene.

Hva er det vi definerer som ånder?
Hva er det vi definerer som stedbunden energi?
Hva er det vi definerer som hjelpere/guider?
Hva er det vi sender over ved en utdrivelse?
Hvor sender vi dem? Sender vi i det hele tatt "noen" over?
Hva er "over til den andre siden"? Hvor er det?
Jeg har uendelig mange spørsmål, for dette henger ikke på greip for meg i det hele tatt. Jeg har riktignok en teori, men....
Håper noen kan hjelpe meg i å nøste opp i det. :)
Antall ord: 120
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Dette er jo noe jeg også lurer veldig på,så noe "rett svar" fra meg blir det ikke,men slik jeg tror og føler at det kan være.

-Ånder:Tror det er en livskraft,energi som kan ha- men ikke nødvendigvis, vært fysisk på jorden.(Tror man velger eller også blir rådet om man skal leve flere liv på jorden eller ei.)Jeg tenker meg det slik jeg ser Gud for meg:Noe som er og alltid vil være.Noe som er i oss,med oss,noe vi alle er en del av.Men også at ånder har ulike oppgaver,ulike nivåer av intelligens om man vil.

-Stedbunden energi:En form for energi/kraft som bare holder seg på et bestemt sted.(Ikke som en "klebeånd f.eks. som noen mener kan henge seg på en alt etter hvor tilgjengelig/åpen man er og uansett hvor man befinner seg.)Eks:Da jeg møtte på en såkalt energivegg.Ikke synlig eller følbar,men med kraft nok til å hindre meg i å komme inn egen inngangsdør.(Merkelig opplevelse!)

-Hjelpere,guider:Tror det er avdøde sjeler som ønsker å hjelpe oss,guide/rettlede.Jeg tror også at hjelpere kan være alt fra familie,venner-men også dyr.For meg virker dette riktig på et vis.Føles bare sånn...

-Den "andre siden":Jeg ser for meg flere nivåer vi kan komme til etter vår fysiske død.Flere virkeligheter,dimensjoner,verdener om man vil.Men her forandrer jeg stadig tro og mening,alt etter hva jeg leser og hvem som virker mest "overbevisende" på meg der og da!Lol...men at vi lever i en paralell verden-side om side med andre skapninger synes jeg virker ganske riktig akkurat nå.

-Utdrivelser aner jeg ingenting om.Har aldri "sendt" noen/noe over -så vidt jeg vet da.Dess mer vi leser og hører,lærer av hverandre,mer usikker blir jeg-og flere blir spørsmålene!Håper jo at jeg skal bli "opplyst" og få svar den dagen det er min tur til å dø.Er så innmari nysjerrig!Men bevares:Det haster ikke for å si det slik. 8)

Spennende emne/spørsmål Heia!Takk for at du fikk satt hjernecellene mine i aktivitet... :lol: Helt varm i kinnene av å tenke jeg nå.
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Takk for utfyllende og ærlig svar, snowfall.

Jeg oppdager at for hver åpenbaring skjuler det seg to nye lukkede dører; sannheten er bak den ene, men en vet ikke det før en har åpnet begge og snudd hver eneste stein....
Jeg er helt enig i at ALT er energi. Vi deler oss opp i så mange deler som er nødvendig for å holde alle avtaler som er rundt omkring. Men alt er en del av oss og en del av helheten, Gud.
På samme måte tror jeg ikke ånder slik vi def. dem, er noe annet enn ett enkelt aspekt ved oss. De menneskene som går under den klassiske def. ånder har nok forlengst inkarnert. (De aller fleste har nok sikkert lagt merke til at de har med seg energier fra sine kjære som er høyst levende, men som fysisk befinner seg på et annet sted i verden, ved flere anledninger.)
Hvorfor de energirestene med bevissthet er igjen, er umulig å svare på, da de strengt tatt er ferdig :? . Jeg tror karma har mer å si enn vi tror. Det må være en grunn til at en sjel velger å la et aspekt ved seg være igjen??? Og jeg tror ikke på den der at: "de skjønner ikke at de er døde". Jeg tror det er et bevisst valg, men jeg tror nok kanskje at energien er "avskåret" fra sin essens, slik at den ikke går tilbake. Ikke for at den ikke kan, men fordi den skal være der så lang tid det tar før essensen gir klarsignal for å gjenforenes. Så når vi "fører dem over i lyset", så er det kun å tilføre energien tilbake til sin vert. Og dette skjer fordi verten har planlagt det sammen med oss på et annet plan. Hadde vært interessant å vite om de inkarnasjonene som hadde en "åndsrest gjenglemt" et sted, føler seg spaltet eller føler et savn e.l.??
Jeg ser ikke på den andre siden som noe annet enn den andre siden av vår bevissthet.
Vi er evige, multidimensjonale energier. Forskjellen er bare at vi har en menneskeerfaring på jorda og dermed er det en del ting som er skjult for oss. Det er som å gå opp til en prøve hvor vi får jernteppe. Vi kan alt og vet alt, men er ikke kar om å huske det der og da...bare har det på tunga. :?

Hjelpere; Jeg tror ikke dette må være avdøde eller "ånder". Levende mennesker kan fullt ut stille sin energi til disp. for andre. Men dette er jo på et ubevisst plan.
Tror nok vi har bestemte guider/hjelpere som er designet for vår kontakt, men det er i mine øyne ikke noe statisk tall på hvor mange energier som kan inngå i et team til enhver tid i tillegg. Flere av våre egne aspekter inngår også i dette teamet, så vi er vår egen hjelper også.


Altså dette er bare noen tanker jeg har, sier ikke at det er sånn det er, bare at dette er en teori som virker mer logisk for meg... :wink:

Kom igjen dere andre, hva mener dere?
Antall ord: 540
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Ååå, så spennende tråd :)

Jeg har masse tanker rundt dette selv, men har ikke tid til å skrive alt nå.

Synes det er veldig viktig dette du sier med at hjelpere ikke trenger å være avdøde eller "ånder". Jeg vet at jeg hadde med meg en hjelper en gang som slett ikke var "menneskelig", uten at jeg skal gå noe mer innpå den saken. Men, at vi kan være hjelpere for noen på jorden selv uten å være bevisst på det er jeg også med på.
Jeg tror også at vi har høyere vesner som står til disposisjon for oss når vi trenger dem, og som kan være hos alle de som trenger dem samtidig.

Dette med "den andre siden".. hmm.. Jeg tenker med en gang flere dimensjoner. Ikke nødvendigvis forskjellige plan, men ting som er på et annet vibrasjonsnivå som gjør at vi ikke kan oppfatte det fullt og helt, men som mange av oss likevel kan sanse er der.

Nei, det var alt jeg rakk nå.. løøøøpe til toget. Ut i snø-kaoset :)
Antall ord: 183
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Synes dette med at det går "ånder" som liksom døde på attenhundretallet er litt merkelig. To hundre år uten å reinkarneres? Ja, den tanken er kanskje ikke så urimelig, men to hundre år på jorden uten å vite at man er død? Nei, den er jeg ikke med på gitt.

Tenker jo litt på dette med tid. Hvis alt eksisterer NÅ, så er det ikke utenkelig at vi opplever gamle energier og som egentlig "ikke er her", men som likevel er her fordi alt av tid overlapper hverandre. Eh,.. vet hva jeg tenker, uten at jeg helt klarer å forklare det. Kanskje noen som skjønner likevel? :-s
Antall ord: 107
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Hei igjen!Har selv ikke opplevd å ha dyr som hjelpere,men tenker på alle historier om folk som mener dette må ha vært tilfelle.
Eks:
En stor sort hund som plutselig dukker opp fra intet. Beskytter en jente som går alene i mørket da hun møter en gjeng gutter hun føler redsel for.Hunden følger henne hjem til døren,forsvinner like brått som den kom....Finnes jo mange slike historier i ulike varianter og det er intensiteten,opplevelsen av det disse forteller,måten det skjer på,omstendighetene rundt som har gjort at jeg nok tror dyr kan være hjelpere.

Og det er selvsagt noe eget med dyr da...Kanskje vil man tro det fordi man er så glad i dyr at man tillegger dem slike egenskaper?Hvem vet...Blir i allefall veldig myk om hjertet når jeg ser slike program :)Og tenker at selvsagt er det slik:Det var jo en engel i "forkledning" som var sendt nettopp for å hjelpe deg!
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Ja hvorfor ikke,kraftdyr:Syns det høres greit ut også jeg da,men vet ingenting om sjamanisme,kraftdyr etc.Får lese litt her om det.

Tror nok ikke det finnes ondskap i dyr,nei. (Men har 2 katter og de kan "hevne" seg..grrr)
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Disse kraftdyrene kan endre seg om din livssituasjon endrer seg.

På et kurs jeg vet om, fikk en dame en gris som kraftdyr. Hun synes jo dette var litt underlig, de andre hadde bjørner og ulver, ørner og slikt, og så fikk hun en gris. De andre lo litt også. Men dette var kun til at hun jo kom på at hun sleit forferdelig med nyrene, og grisens nyrer er de nærmeste genetisk menneskets. Så grisen var der for å hjelpe, og ville bli byttet ut når hun ble frisk igjen.
Antall ord: 93
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

zind skrev:Synes dette med at det går "ånder" som liksom døde på attenhundretallet er litt merkelig. To hundre år uten å reinkarneres? Ja, den tanken er kanskje ikke så urimelig, men to hundre år på jorden uten å vite at man er død? Nei, den er jeg ikke med på gitt.

Tenker jo litt på dette med tid. Hvis alt eksisterer NÅ, så er det ikke utenkelig at vi opplever gamle energier og som egentlig "ikke er her", men som likevel er her fordi alt av tid overlapper hverandre. Eh,.. vet hva jeg tenker, uten at jeg helt klarer å forklare det. Kanskje noen som skjønner likevel? :-s
Jeg tror ikke det er ånder, personlig, men intelligent energi. "Ånden" må jo være reinkarnert videre???!! :mozilla_yell: Et medlem av sjelegruppa kan vel likevel være det vi kaller en ånd, men jeg får det ikke til å gå opp.
Jeg er med på tankegangen din om tid zind; for i nåtid skjer hendelsen bare én gang for ånden, men vi får den repetert.
Antall ord: 175
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Ja,det virker mer "rett":Intelligent energi.Det er jeg med på. :mozilla_smile: Eller rett og slett bare en energi,som noen har skrevet før her:Et avtrykk?Hvor intelligent kan en energi være da? :mozilla_undecided:
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links