Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ hvorfor skjønner ikke ånder at de er døde?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2005 13:49
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Drammen
vel la meg stille deg et spørsmål.hvis de ikke tror de er døde, hvordan kan de da gå over? hhvis de ikke er spesielt åndelige mennesker så er det ikke sikkert at de har noen kontakt med sine hjelpere selv om de er døde. Ofte kan det være andre årsaker og jeg leste en bok som en klarsynt har skrevet hvor hun skriver at hun møtte en nonne, som var død og som ikke skjønte dette, og da hun fikk det "forklart" så følte hun ikke at hun kunne gå videre, fordi hun hadde skyldfølelse. Hun hadde dødd i forbindelse med en illegal abort og mente at hun ikke var verdt "å komme til gud". en annen person denne klarsynte forsøkte å få over til den andre siden var en som hadde vert fange. han hadde ikke tiltro til noen og når hun skulle forsøke å få han til å gå over til andre siden, så hadde han ikke noe tiltro til hva hun sa.
men så sies det at før eller senere så går man over...det kan ta 1 uke det kan ta mange mange år.
men så sies det at før eller senere så går man over...det kan ta 1 uke det kan ta mange mange år.
Antall ord: 201
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Problemet er ikke så mye at de ikke kan "gå over til den andre siden" hvis de ikke skjønner at de er døde, spørsmålet for min del er mer hvorfor de ikke forstår at de er døde og hvorfor ingen hjelper de over hvis de ikke skjønner det. (Og for meg virker det noe snålt at et medium skal måtte hjelpe dem hvis vi har hjelpere, guider, gud osv..)Coralin skrev:vel la meg stille deg et spørsmål.hvis de ikke tror de er døde, hvordan kan de da gå over? hhvis de ikke er spesielt åndelige mennesker så er det ikke sikkert at de har noen kontakt med sine hjelpere selv om de er døde. Ofte kan det være andre årsaker og jeg leste en bok som en klarsynt har skrevet hvor hun skriver at hun møtte en nonne, som var død og som ikke skjønte dette, og da hun fikk det "forklart" så følte hun ikke at hun kunne gå videre, fordi hun hadde skyldfølelse. Hun hadde dødd i forbindelse med en illegal abort og mente at hun ikke var verdt "å komme til gud". en annen person denne klarsynte forsøkte å få over til den andre siden var en som hadde vert fange. han hadde ikke tiltro til noen og når hun skulle forsøke å få han til å gå over til andre siden, så hadde han ikke noe tiltro til hva hun sa.
Den historien med den klarsynte du forteller får meg bare til å helle mer mot at det er mediumene som tar feil.. At man ikke kan gå videre pga skyldfølelse for en illegal abort? Men, er vi ikke her for å lære da???
Nei,nei.. mulig det er mitt verdensbilde som er helt på trynet
Antall ord: 337
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
Jeg skal være helt ærlig. Og når jeg er helt ærlig så tror jeg faktisk at mediums oppgaver og nødvendighet er sterkt overdrevet ja Som alltid tror jeg at der finnes noen få utvalgte som bør og kan drive med dette - de andre ørtentusen tror jeg bare har lyst å være som de få utvalgtezind skrev:
Problemet er ikke så mye at de ikke kan "gå over til den andre siden" hvis de ikke skjønner at de er døde, spørsmålet for min del er mer hvorfor de ikke forstår at de er døde og hvorfor ingen hjelper de over hvis de ikke skjønner det. (Og for meg virker det noe snålt at et medium skal måtte hjelpe dem hvis vi har hjelpere, guider, gud osv..)
Atmi
Antall ord: 140
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Hehe, enigAtmi skrev: Jeg skal være helt ærlig. Og når jeg er helt ærlig så tror jeg faktisk at mediums oppgaver og nødvendighet er sterkt overdrevet ja Som alltid tror jeg at der finnes noen få utvalgte som bør og kan drive med dette - de andre ørtentusen tror jeg bare har lyst å være som de få utvalgte
Atmi
Eller...man får i såfall være ærlig som et medium å informere om at ting de får inn er bruddstykker og ikke si ting de ikke direkte hører fra denne ånden som om det skulle være en sannhet.
Antall ord: 107
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Og de som ønsker å være de utvalgte kan kanskje være blant de Kryon nevnte i den kanaliseringen :twisted:
Antall ord: 20
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
ååå, linken du la ut ja.. titten så vidt på den før jeg fikk somlet meg til skolen. Så interessant ut så jeg får sette meg ned å lese litt mer
Antall ord: 31
Hide post links |
Har aldri hørt om Kryon før, hva er det som får deg til å tro på dette mer enn annet? Eller.. vet jo ikke om du tror mer på det enn annet da. Men jeg er nok litt skeptisk til alskens kanaliseringer. Kanskje jeg skal lese det først men det var så laaangtHeia skrev:Og de som ønsker å være de utvalgte kan kanskje være blant de Kryon nevnte i den kanaliseringen :twisted:
Atmi
Antall ord: 79
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Jeg har vært igjennom mye tvil, men dette materialet har gitt meg det jeg har trengt for å komme meg videre i livet. Angst er borte, energiene mine er intensivert og jeg er mer "på plass i meg selv". Det kan godt være placebo eller innbildning, men effekten er positiv for meg og dermed smitter det positive over på mine omgivelser...jeg har endelig kommet i balanse, takket være denne læren....
Så i sum, som Kryon sier; hva som er sannhet forblir sannhet uansett hva en velger å tro. Men for meg er det som om hjertet hopper ut av brystkassen bare jeg uttaler navnet. Det kan jeg ikke forklare... Jeg føler at han er som en "gammel, kjær venn" nærmest...utrolig vanskelig å forklare. Det må bare oppleves.
Så i sum, som Kryon sier; hva som er sannhet forblir sannhet uansett hva en velger å tro. Men for meg er det som om hjertet hopper ut av brystkassen bare jeg uttaler navnet. Det kan jeg ikke forklare... Jeg føler at han er som en "gammel, kjær venn" nærmest...utrolig vanskelig å forklare. Det må bare oppleves.
Antall ord: 133
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
P.s. Atmi:
Du kan bare scrolle ned til "The Pretenders", så slipper du å lese alt.
Antall ord: 16
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Jeg skal innå sjekke jeg Kanskje nå, hvis ikke skal jeg lagre det til en senere anledning. Jeg trenger litt påfyll, fikk litt nok en stund og har derfor ikke lest slikt på leeeeengeHeia skrev:P.s. Atmi:
Atmi
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mai 2005 14:27
- 19
- Lokalisering: Care Avenue
Så på Åndenes Makt i går kveld. Etter å ha sendt to ånder inn i lyset, spurte den svenske dama om ikke den gamle kunne bli igjen, hun likte seg så godt der. Den siste, den gamle damen/ånden visste jo at hun var død.. Men ville jo ikke dra? Eller har jeg sett/hørt feil?
Antall ord: 58
- People fake a lot of human interactions, but I feel like I fake them all, and I fake them very well. That’s my burden, I guess.
- Dexter Morgan
- Dexter Morgan
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Om hun visste at hun var død, kom vel ikke så godt frem, er litt usikker der, men hun ville bli da.Purplehaze skrev:Så på Åndenes Makt i går kveld. Etter å ha sendt to ånder inn i lyset, spurte den svenske dama om ikke den gamle kunne bli igjen, hun likte seg så godt der. Den siste, den gamle damen/ånden visste jo at hun var død.. Men ville jo ikke dra? Eller har jeg sett/hørt feil?
Antall ord: 83
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mai 2005 14:27
- 19
- Lokalisering: Care Avenue
Ja, hun ville bli. Rart..
Antall ord: 5
- People fake a lot of human interactions, but I feel like I fake them all, and I fake them very well. That’s my burden, I guess.
- Dexter Morgan
- Dexter Morgan
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Aug 2005 16:15
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
kan være at di ikke er helt inneforstått med hva som er skjedd di eller at di ikke vil innse det egentlig...
Antall ord: 24
Hide post links |
Jeg har lest det nå, og ettersom du sier du er blitt "hekta" på dette i det siste tenkte jeg at kanskje du syns det var interessant å vite hva jeg tenkte, ettersom jeg stilte spørsmål ved det i utgangspunktet. For ja, det er bra faktisk. Somregel i kanaliseringer er der en drøss med høytflivende ting om energier og svingningsnivå og greier som ingen kan forstå med mindre de de er fysikere - og endatil da sier de at det ikke passer og ikke virker og sånn. Så jeg er veldig opptatt av at der går ikke å forklare disse tingene, fordi vi er ikke i en tilstand der vi er i stand til å forstå. Og hva leste jeg allerede helt i begynnelsen mon tro? Jo, nettopp det - at det går ikke å forstå heheHeia skrev:Jeg har vært igjennom mye tvil, men dette materialet har gitt meg det jeg har trengt for å komme meg videre i livet. Angst er borte, energiene mine er intensivert og jeg er mer "på plass i meg selv". Det kan godt være placebo eller innbildning, men effekten er positiv for meg og dermed smitter det positive over på mine omgivelser...jeg har endelig kommet i balanse, takket være denne læren....
Men jeg vet at det er slik det virker. Jeg har påstått det før fordi jeg er helt sikker. Og derfor er jo dette da en kanalisering med hold i, der det kommer ut på rett måte spennende. (jada, jeg vet at det er MIN mening, men jeg er likevel sikker) Jeg skal lese mer her inne.Så håper jeg bare at de som driver nettstedet og "businessen" rundt Kryon også er seriøse, for ellers sklir det lett ut
Men det var bra dette, ikke masse med ting som er umulige og svelge og diffuse forklaringer på ting som ikke går å forklare. Der var flere ting jeg syns er veldig essensielt som jeg aldri før har funnet kanalisert. Først og fremst dette med hvordan det virker og at vi ikke er i stand til å forstå det - dette med tiden osv. Så dette med at vi er en sjel (her) og mange sjeler og har felles med flere sjeler osv. Gud så deilig å endelig se at noen andre har kanalisert det også, i og med at jeg selv kun kan forholde meg til egen overbevisning etter hva som skjer under meditasjon osv. Men her er det faktisk noen som har satt ord på det. Dette med hvorfor vi kan være både her og hjelper for andre og døde og "på den andre siden" samtidig Det er jo mulig alt sammen, vi kan være flere steder på en gang - men vi kan ikke forvente å få en forklaring på hvorfor, på grunn av at vi lever i en tilstand som har en tetthet som gjør at det rett og slett ikke er mulig for oss å tenke oss det. Det er utenfor vår fatteevne fordi at når vi lever her nede, da oppleves det som om der finnes begrensninger ved denne dimensjonen, ved tid og ved isolerte antall som du - og meg adskilt.
Atmi
Antall ord: 599
Hide post links |