Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglernoen som kan fortelle meg og hjelpere?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

gurk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 09 Okt 2005 15:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

noen som kan fortelle meg og hjelpere?

Innlegg av gurk »

hvordan kan vi vite om vi har hjelpere, eller hvor mange?, hvem?
hva er "jobben" deres?, og hvem har "sendt/skapt" dem?
er d noen som kan fortelle meg mer om dette emnet....? d ville vært veldig fint.. :)
Antall ord: 39
gurk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ingen kan fortelle deg om det her inne. Grunnen til det er at det finnes ikke 2 mennesker på dette forumet, ja sikkert ikke 2 mennesker i hele verden som ville gitt deg samme svar på antall og utseende etc.

De fleste her inne som sier de har kontakt med hjelpere har ikke det sånn som du tror det. Det kommer ikke et gjennomsiktig vesen til deg som man kan snakke med som man snakker med andre. Alt handler om følelser man får inn og siden følelser ikke kan måles og veies finnes det ingen bevis. Det er ikke sikkert vi har hjelpere engang!
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

>wiz skrev:Det er ikke sikkert vi har hjelpere engang!
Da tør jeg isåfall ikke tenke på hvem det er jeg kommuniserer med..
Kanskje vi bare er gale hele gjengen? Bilde
Antall ord: 32
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: noen som kan fortelle meg og hjelpere?

Innlegg av Eireen »

gurk skrev:hvordan kan vi vite om vi har hjelpere, eller hvor mange?, hvem?
hva er "jobben" deres?, og hvem har "sendt/skapt" dem?
er d noen som kan fortelle meg mer om dette emnet....? d ville vært veldig fint.. :)
Hei gurk! Her er hva jeg tror:

Guider, hjelpere, dørvoktere og skytsengler…, kjært barn har mange navn. Mens noen bruker disse begrepene om hverandre, velger jeg å skille mellom dem, da de fyller ulike roller og oppgaver. Hjelpere er noe alle har, selv de som velger å tro noe annet. Avdøde slektninger eller venner kan gå inn som hjelpere, men det er ikke alltid tilfelle. Hjelperne kommer til deg for å gi råd og/eller støtte oss gjennom tunge perioder i livet.

Guider er i motsetning til hjelpere, knyttet til det spirituelle. Det innebærer dessverre at ikke alle har en Guide, da deres oppgave er å veilede deg i din åndelige utvikling. Når Guidenes oppgaver er fullført, dvs. når du har nådd et nytt nivå i din utvikling, trer de tilbake, slik at nye Guider kan komme til. Dette betyr at antall guider varierer, alt etter hvilke behov du har. Dørvokteren - også kalt hovedguide eller skytsengel - følger deg fra vugge til grav, i motsetning til Guidene, som kun er til stede for en kortere periode. Dørvokteren har i oppgave å beskytte deg og avgjør derfor hvem som skal slippe igjennom til deg, enten det dreier seg om hjelpere, Guider og/eller andre ånder. Dersom dine hjelpere eller Guider ønsker å kontakte deg, enten det er for å hjelpe eller gi råd, må de alltid be dørvokteren om tillatelse først. Dørvokteren kjenner deg og dine behov, hva du trenger å lære og hva du er klar for å ta imot.

Enten det dreier seg om hjelpere, guider eller din dørvokter, har samtlige levd minst ett jordisk liv. Deres overordnede oppgave er å støtte og veilede oss på den veien vi har valgt å gå. De har ingen makt til å gripe inn i de valgene sjelen har gjort, da mennesket er gitt fri vilje. De har dessuten også et høyere og mer detaljert perspektiv på erfaringer i livet, noe som forklarer hvorfor de sjelden eller aldri forhindrer at noe skjer oss. De erfaringene vi gjør som mennesker - både på godt og vondt - er nødvendige for at vi skal kunne vokse og utvikle oss i tråd med den livsplanen vi skrev.

Hjelpere og Guider kan gjøre sitt nærvær gjeldende på flere måter. Bruk av lukt og/eller smak er en måte. Dette kan fremkalle minner og/eller sette deg på tanken, som senere leder til et svar. For eksempel kan sterk tobakkslukt bety at din bestefar hilser på, forutsatt at han røykte selvfølgelig. Andre måter å merke deres nærvær på kan være ringing/piping i øret, varme, kulde, bølger av energi, kribling/prikking ulike steder på kroppen - spesielt på toppen av hodet der kronechakraet ligger - for å nevne noen. Opplever du noe av dette, er det viktig at du først sjekker at det ikke har en naturlig forklaring.

Etter hvert som du utvikler deg, vil du kanskje oppleve å se og/eller høre dine følgesvenner. De kan materialisere seg – dvs. anta fysisk form - men dette er svært sjeldent. Vanligvis ”ser” man i form av lys, en gråhvit tåke, en skygge, en silhuett eller som et indre bilde. Når du hører dem, er det som oftest i form av tanker, men man kan også høre ord og setninger, som om de faktisk var tilstede og snakket med deg.

En ting jeg synes er viktig å nevne, og som ofte blir utelatt, er de jordiske guidene. Dette er mennesker som er sendt oss av en grunn. Jeg mener synkronitet er en av de måtene våre hjelpere og Guider kommuniserer med oss på. Forsøk å legge merke til såkalte tilfeldigheter og til de menneskene som krysser din vei. Lytt til hva de har å si! De kan være sendt for å hjelpe deg gjennom en tung tid, enten det dreier seg om noen å snakke med, råd og/eller praktisk hjelp.
.
Å søke, samt å motta bekreftelse på at man har hjelpere og Guider, gir trygghet og trøst. Samtidig er det viktig å ikke glemme det ubestridelige fakta at vi er her for å leve og erfare det jordiske liv. Jeg har sett alt for mange beviser på mennesker som helt har mistet bakkekontakten, enten det gjelder eleven eller læreren, klienten eller behandleren. Åndekontakt og påvisning av Guider trekker folk til alternativmessene, men hva gjør dette egentlig med oss? Foran fullsatt sal får du vite at du har to engler og en indianer i følget ditt. Du smiler kanskje litt for deg selv over dine nyervervede venner når du går hjem den dagen, men om kvelden kommer gjerne tankene… Hva skal jeg med to engler og en indianer? Og føles det egentlig annerledes nå som jeg vet? At du ikke er alene, visste du jo allerede. Selv om du kanskje ikke var sikker, så har du alltid hatt en følelse av at det har vært ”noe” der. Ville det ikke vært bedre å få vite hvorfor de er der og på hvilken måte de hjelper akkurat deg? Min erfaring er at dette ofte blir glemt og/eller utelatt.

Når en Guide viser seg for deg, er det gjerne som den skikkelsen de var i en tidligere inkarnasjon, og ikke nødvendigvis deres siste. De kan vise seg som en indianer eller en nonne, men sannheten er at de ikke er noen av disse, da ånd er ånd! Hvordan de ser ut og hvilke navn de gir oss, er kun til for vår bekvemmelighets skyld, for at vi lettere skal kunne identifisere dem og skille dem fra hverandre. Dessuten, hvordan de viser seg for deg kan også ha med dine forventninger å gjøre. Har du et sterkt ønske om at din Guide skal være en indianer, så vil den mest sannsynlig også vise seg som en. De vil vise seg i den form som du lettest kan identifisere deg med, og/eller føler deg mest komfortabel med.

Mange mennesker stiller spørsmål om Guider og intimitet. Min oppfatning er at de vet når vi vil være alene og kommer når vi er mottakelige og/eller har behov for deres hjelp. For å få hjelp må du også be om hjelp, og enda viktigere – du må lytte! Min erfaring er at svært mange helt glemmer å lytte og av den grunn kanskje også går glipp av verdifulle budskap/svar.

Jo mer utviklet du blir, jo sterkere blir kontakten, og du vil kunne merke at de faktisk er tilstede i lengre perioder av gangen. Alle kan kommunisere med sine Guider, men det som ofte er vanskelig, er å finne riktig vibrasjonsnivå. Om du allerede har forsøkt å kommunisere med dem, men føler du har ikke har lykkes, så vit at de har vært der hele tiden. Å oppnå kontakt tar tid og krever at du er tilmodig. Husk at du og dine Guider har deres egen unike måte å kommunisere på, så følg magefølelsen. Lykke til!
Antall ord: 1231
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Pusejenta skrev:
>wiz skrev:Det er ikke sikkert vi har hjelpere engang!
Da tør jeg isåfall ikke tenke på hvem det er jeg kommuniserer med..
Kanskje vi bare er gale hele gjengen? Bilde
Hvordan kan du vite at du snakker med noe i det hele tatt?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:
Pusejenta skrev:
>wiz skrev:Det er ikke sikkert vi har hjelpere engang!
Da tør jeg isåfall ikke tenke på hvem det er jeg kommuniserer med..
Kanskje vi bare er gale hele gjengen? Bilde
Hvordan kan du vite at du snakker med noe i det hele tatt?
Nå var ikke spørsmålet rettet til meg, men jeg ønsker likevel å besvare det.

Du vet at du snakker med "noen" når du kan gi etterlatte beviser på at døden ikke betyr slutten, men overgang til en ny tilstand. Før den tid er vissheten begrenset til tro, mener jeg :wink:
Antall ord: 102
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

>wiz skrev:
Pusejenta skrev:
>wiz skrev:Det er ikke sikkert vi har hjelpere engang!
Da tør jeg isåfall ikke tenke på hvem det er jeg kommuniserer med..
Kanskje vi bare er gale hele gjengen? Bilde
Hvordan kan du vite at du snakker med noe i det hele tatt?
Har ofte tenkt på det selv. Hvordan kan vi vite at det er noen andre man kommuniserer med og ikke seg selv? Hva slags bevis har man på at svarene virkelig kommer fra noen som vil oss godt og ikke våre egne tanker?
Dere som allerede kommuniserer med hjelpere vet vel forskjellen????
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Eireen skrev:
>wiz skrev:
Pusejenta skrev:
>wiz skrev:Det er ikke sikkert vi har hjelpere engang!
Da tør jeg isåfall ikke tenke på hvem det er jeg kommuniserer med..
Kanskje vi bare er gale hele gjengen? Bilde
Hvordan kan du vite at du snakker med noe i det hele tatt?
Nå var ikke spørsmålet rettet til meg, men jeg ønsker likevel å besvare det.

Du vet at du snakker med "noen" når du kan gi etterlatte beviser på at døden ikke betyr slutten, men overgang til en ny tilstand. Før den tid er vissheten begrenset til tro, mener jeg :wink:
Jeg ser mange ting jeg, på forumet her og ellers som de aller aller fleste tolker som bevis, men som faktisk ikke er det! Hvis det hadde vrt så enkelt så hadde åndeverden vært bevist for lengst. Det er den ikke på tross av all de såkalte stjernemediene som svikter gang på gang!
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:
Jeg ser mange ting jeg, på forumet her og ellers som de aller aller fleste tolker som bevis, men som faktisk ikke er det! Hvis det hadde vrt så enkelt så hadde åndeverden vært bevist for lengst. Det er den ikke på tross av all de såkalte stjernemediene som svikter gang på gang!
Når jeg skriver bevis, er det fordi jeg mener bevis og ikke opplysninger som kan tolkes som bevis. Med andre ord noe håndfast, noe som ikke ervervet gjennom en ledende samtale eller andre former for detektivarbeid.

Dessuten wiz, du har til denne dag enda ikke lykkes i forklare hvordan noen mennesker kan fange opp opplysninger om en person, som denne ikke kunne vite om på forhånd. Dersom dette handler om en indre dialog og ikke kommunikasjon med Guider, hjelpere eller avdøde familiemedlemmer og venner, kan jeg strekke meg til sjel til sjel kommunikasjon og da er vi inne på det som kalles telepati og kanalisering. Hvis det nå er slik det forholder seg, betyr det likevel at effekten er den samme - den bidrar til å hjelpe et annet menneske. Er ikke det det viktigste?
Sist redigert av Eireen på 09 Okt 2005 18:22, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 194
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

sonjaera skrev:
>wiz skrev:
Pusejenta skrev:
>wiz skrev:Det er ikke sikkert vi har hjelpere engang!
Da tør jeg isåfall ikke tenke på hvem det er jeg kommuniserer med..
Kanskje vi bare er gale hele gjengen? Bilde
Hvordan kan du vite at du snakker med noe i det hele tatt?
Har ofte tenkt på det selv. Hvordan kan vi vite at det er noen andre man kommuniserer med og ikke seg selv? Hva slags bevis har man på at svarene virkelig kommer fra noen som vil oss godt og ikke våre egne tanker?
Dere som allerede kommuniserer med hjelpere vet vel forskjellen????
Alle medier, alle som ønsker å utvikle sine egen evner, vil før eller siden møte på dette dilemmaet. Hvilke tanker, følelser og bilder kommer fra meg selv, hvilke kommer utenfra? Til dette kreves det ikke bare trening, men også at man legger ned tid i å bli kjent med seg selv. Det er med andre ord mulig å lære forskjellen og en av de måtene du kan gjøre dette på er gjennom meditasjon.

Mange trenger å se for å tro, andre ikke. Selv befinner jeg meg med en fot i begge leire. Jeg trengte bevis og det fikk jeg, men uten at jeg kan si at det beviset jeg fikk endret mitt syn på saken :wink:
Antall ord: 220
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:Det kommer ikke et gjennomsiktig vesen til deg som man kan snakke med som man snakker med andre
Ikke det? Det var nytt for meg! Fysisk klarsyn og klarhørsel er faktisk mulig. Selv om det er noe uvanlig sammenlignet med mentalt klarsyn og klarhørsel, kan man faktisk fysisk se og høre, som om personen var tilstede i rommet.
Det er ikke sikkert vi har hjelpere engang!
Her kan jeg nok ikke hjelpe deg, jeg har min tro, du har din :wink:
Antall ord: 85
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Dessuten wiz, du har til denne dag enda ikke lykkes i forklare hvordan noen mennesker kan fange opp opplysninger om en person, som denne ikke kunne vite om på forhånd. Dersom dette handler om en indre dialog og ikke kommunikasjon med Guider, hjelpere eller avdøde familiemedlemmer og venner, kan jeg strekke meg til sjel til sjel kommunikasjon og da er vi inne på det som kalles telepati og kanalisering. Hvis det nå er slik det forholder seg, betyr det likevel at effekten er den samme - den bidrar til å hjelpe et annet menneske. Er ikke det det viktigste?
Jeg kunne lagt ut i det vide og brede om dette, men han du hørt om Derren Brown?

Nr2; Når du skrev dette hørtes det ut som om det var et spørsmål jeg hadde lovet forklaringen på! Det kan jeg ikke huske. Men jeg har blitt tatt for å være synsk flere ganger bare fordi jeg er god til å tolke fysiske signaler.

Hvis man i tillegg tenker på at medier ikke alltid treffer så kommer vi inn på sannsynlighetsregning og da blir det fort et åpent spørsmål.
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Eireen skrev:
>wiz skrev:Det kommer ikke et gjennomsiktig vesen til deg som man kan snakke med som man snakker med andre
Ikke det? Det var nytt for meg! Fysisk klarsyn og klarhørsel er faktisk mulig. Selv om det er noe uvanlig sammenlignet med mentalt klarsyn og klarhørsel, kan man faktisk fysisk se og høre, som om personen var tilstede i rommet.
Det er ikke sikkert vi har hjelpere engang!
Her kan jeg nok ikke hjelpe deg, jeg har min tro, du har din :wink:
Joda joda. Jeg har sett ting jeg også, det er ikke det. Men i de aller aller fleste tilfellene dreier det seg om mennesker som starter sin historie med: Jeg lå i sengen og var mellom våkentilstand og søvn. Eller.....jeg våknet plutselig. De aller fleste tilfeller av såkalt kontakt med hjelpere er det ikke snakk om syn og direkte lyder, men følelser. Jeg følte at noen holdt rundt meg osv osv

Ja du har din tro. Nemlig. Tro! Hadde du visst hadde du vel ikke skrevet tro?
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:Jeg kunne lagt ut i det vide og brede om dette, men han du hørt om Derren Brown?

Nr2; Når du skrev dette hørtes det ut som om det var et spørsmål jeg hadde lovet forklaringen på! Det kan jeg ikke huske. Men jeg har blitt tatt for å være synsk flere ganger bare fordi jeg er god til å tolke fysiske signaler.

Hvis man i tillegg tenker på at medier ikke alltid treffer så kommer vi inn på sannsynlighetsregning og da blir det fort et åpent spørsmål.
Visst har jeg hørt om Derren Browne, uten at det imponerer meg nevneverdig.

At jeg etterlyser en forklaring, har rett og slett med at du gjerne avviser muligheter uten egentlig å komme med en alternativ forklaring, hvilket jeg savner.

Forstår at du er kritisk, det forundrer meg ikke at det finnes mennesker som lar seg lure at såkalt klarsynte, som egentlig ikke er annet enn menneskekjennere. Spørsmålet jeg stiller meg er hvorvidt dette er galt? Nei, så lenge man unngår å titulere som klarsynt, synes jeg absolutt at mennesker med denne evnen har noe å bygge på. Verden er full av mennesker som venter på at folk skal se dem.
Sist redigert av Eireen på 09 Okt 2005 19:33, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 209
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:Joda joda. Jeg har sett ting jeg også, det er ikke det. Men i de aller aller fleste tilfellene dreier det seg om mennesker som starter sin historie med: Jeg lå i sengen og var mellom våkentilstand og søvn. Eller.....jeg våknet plutselig. De aller fleste tilfeller av såkalt kontakt med hjelpere er det ikke snakk om syn og direkte lyder, men følelser. Jeg følte at noen holdt rundt meg osv osv
Her må jeg nok si meg enig, men det betyr ikke at kommunikasjon ikke kan begynne på denne måten. Forøvrig er klarfølelse - med magefølelse som den mest kjente - den mest utbredte evnen.
Ja du har din tro. Nemlig. Tro! Hadde du visst hadde du vel ikke skrevet tro?
Jeg sa tro ikke tror. Tro referer til egen overbevisning. Min egen overbevisning er et resultat av de erfaringer jeg har gjort meg, altså vet jeg at hjelpere, Guider og åndeverdenen finnes!
Antall ord: 164
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links