Kom over denne enkle, men svært så spennende meditasjonen, og vil gjerne dele den med dere, i håp om at flere få like stort utbytte av den som meg:
Tenn et lys og sett deg ned på et stille og behagelig sted. Ryggen skal være rett - gjerne støttet opp i ryggen - og føttene godt plantet til underlaget. La hendene hvile på hvert lår med håndflatene vendt oppover.
Plasser lyset på høyde med dine øyne, 60 -90 cm fra deg, og skru av alt elektrisk lys. Du kan gjerne spille musikk i bakgrunnen dersom dette hjelper deg å slappe av, men ikke høyere enn at du er oppmerksom på eventuelle andre lyder i rommet.
Ta noen dype åndedrag - inn gjennom nesen og ut gjennom munnen - til du kjenner at spenningene slipper og du blir avslappet. Fokuser på flammen og stirr inn i den noen minutter. Deretter lukker du øynene og ser for deg flammen for ditt indre sinn. Du vil enten oppleve å se en svart flekk formet som en flamme, eller du ser flammen og at denne endrer farge. Jo lengre du holder bildet, jo flere farger ser du. Mister du bildet, begynner du forfra igjen.
Når du gjør denne øvelsen, forsøk om du også kan legge merke til andre ting som skjer i eller rundt deg, det være seg en tanke, en følelse, en lyd eller bilder som trer frem for ditt indre sinn. Selv opplevde jeg å se bilder i flammen.
Når du er ferdig, kan du sakte men sikkert vende tilbake og åpne øynene når du føler deg klar for det. Kjenn hvordan følelsen av fred fyller hele deg.
Skriv gjerne ned dine opplevelser i en dagbok, så ser du lettere dine fremskritt. Lykke til!
Religion & livssyn ⇒ Lysmeditasjon
Moderator: Asbjørn
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Apr 2004 14:45
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 2 ganger
Lysmeditasjon
Antall ord: 303
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.
*Bear Heart*
*Bear Heart*
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Mai 2005 13:28
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ghettoen
Takk for at du deler,
prøver senere når jeg er alene i huset
prøver senere når jeg er alene i huset
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Takk skal du ha, skal prøve denne når jeg får somlet meg hjemover jeg også
Antall ord: 18
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1436 ganger
- Blitt takket: 1729 ganger
- Kjønn:
Re: Lysmeditasjon
Gammel sak som fortjener å heises...
A
A
Antall ord: 6
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Helt enig, Asbjørn. Jeg skal bruke dette i min "alene-tid" i morgen kveld
Og bare for å nevne det, meditasjon er mitt grunnstein for å i det hele tatt å fungere. Anbefales
Og bare for å nevne det, meditasjon er mitt grunnstein for å i det hele tatt å fungere. Anbefales
Antall ord: 31
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Hoi...ser ut som jeg aldri fikk somlet meg til å prøve denne :mozilla_surprised:
Da skal jeg jammen prøve å få det til nå. Takk så mye for at du rotet opp igjen denne Asbjørn!
Da skal jeg jammen prøve å få det til nå. Takk så mye for at du rotet opp igjen denne Asbjørn!
Antall ord: 37
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Jeg har faktis prøvd denne her ved nen anledninger og ja jeg kan anbefale denne her.
Som Ast sier meditasjon er noe som faktis virker og som jeg ambefaler sterkt.
Som Ast sier meditasjon er noe som faktis virker og som jeg ambefaler sterkt.
Antall ord: 31
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |