Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"møte" hjelperen(e)

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Tachiko

hjelper luken

Innlegg av Tachiko »

Er det noen som en gang har tenkt at vi faktisk kunne hatt en hjelperluke som vi kunne åpne og lukke, ved å benytte hjernen, slik at vi hele tiden visste hva hjelperen egentlig gjorde på, eller sa, viss han i det hele tatt sier noe, akuratt som en som går og står ved siden av deg, det hadde vært stilig. :wink:
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Poeten skrev:hehe snuppedilla! :lol: næmmen, er du ett medium? wdms?
(what did M. Say?)
*ler* god dama!

klem M.
Nope.. er ingenting jeg he he..
nei vent litt
jeg er snill og grei!!!!
Antall ord: 34
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

snuppedilla skrev: Nope.. er ingenting jeg he he..
nei vent litt
jeg er snill og grei!!!!
Hehe, joda, du er da ett menneske ? ;-) Snill og grei, og... ;-)

( hmm best jeg passer meg så du ikke ender opp i taket, nå da ;-)

A
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:
snuppedilla skrev: Nope.. er ingenting jeg he he..
nei vent litt
jeg er snill og grei!!!!
Hehe, joda, du er da ett menneske ? ;-) Snill og grei, og... ;-)

( hmm best jeg passer meg så du ikke ender opp i taket, nå da ;-)

A
:lol: :lol: *stanger i taket nå*
Antall ord: 50
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raVn

Innlegg av raVn »

Eireen skrev:
raVn skrev:
Ja jeg synes dette er et veldig godt eksempel på hvordan hjelperne våre kommuniserer med oss, og de kommuniserer ofte via følelser. Stol på intuisjonen , den tar sjelden feil , og disse impulsene vi får , de får vi av en grunn , det gjelder bare å lytte og stole på dem.
Du skriver som jeg tenker Ravn, men vi må ikke glemme vårt høyere jeg heller. Mennesker har en tendens til å undervurdere det ubevisste sinnet og søke forklaring utenfor seg selv, feks at det er hjelperne som krysser vår vei. Ved nærmere gjennomtanke -er det mulig å skille det høyere jeg fra hjelpernes rolle?
Sant nok Eireen , og tro meg , jeg har ofte undret på hvor grensen går mellom vårt høyere 'jeg' og åndelig inflytelse/informasjon.

Personlig tror jeg at kontakten med vårt høyere jeg innebærer en intuitiv kunnskap og viten om hvordan ting henger sammen, du ser , føler og forstår og gir.

noen eksempler,
Du treffer et menneske , og vet intuitivt hvem dette er, eller hva dette mennesket trenger.
Healing , evnen til å gi og dele energi
Evnen til å sende sjelen ut på reise er vel kanskje den ultimate kontakten med sitt høyere jeg. Astralreiser og UKO-er, og muligens det vanskeligste å oppnå, iallefall bevisst
Mediumiske og telepati mener jeg handler om evnen til å motta og forstå informasjon og impulser fra andre sjeler, enten det er en sjel i en levende kropp, eller en ånd.

Alle disse evnene er vel en del av kontakten med vårt høyere jeg , og flere til
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Orthrinos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 26 Sep 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): Mainn
Blitt takket: 7 ganger

Innlegg av Orthrinos »

Kjøp havsalt i butikken, og strø den i en sirkel rundt deg. Sørg for å være alene, og at det er mørkt rundt deg. Tenn stearinlys på bakken/gulvet(helst fire. ett i hver himmelretning)

Si høyt:
"Jeg ønsker å snakke med mine hjelpere! Kom frem fra sløret! (Snakk forståelig!)"

Si dette tre ganger etter hverandre, vent så i ett eller to minutter, svarer de ikke, så gjør det igjen. ikke gi deg, og du vil utvilsomt få svar etter hvert.
(Den siste er valgfri, men det er viktig å formilde at du ønsker å snakke med dem først og fremst), men enda viktigere at du tar deg tid til å lytte etter svar.
Antall ord: 118
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Orthrinos skrev:Kjøp havsalt i butikken, og strø den i en sirkel rundt deg. Sørg for å være alene, og at det er mørkt rundt deg. Tenn stearinlys på bakken/gulvet(helst fire. ett i hver himmelretning)

Si høyt:
"Jeg ønsker å snakke med mine hjelpere! Kom frem fra sløret! (Snakk forståelig!)"

Si dette tre ganger etter hverandre, vent så i ett eller to minutter, svarer de ikke, så gjør det igjen. ikke gi deg, og du vil utvilsomt få svar etter hvert.
(Den siste er valgfri, men det er viktig å formilde at du ønsker å snakke med dem først og fremst), men enda viktigere at du tar deg tid til å lytte etter svar.
Hvorfor havsalt?
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Tachiko skrev:Hvorfor havsalt?
Sjekk pris på Havsalt, kontra vanlig salt...

Det er det jeg tror er årsaken...

A
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coralin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Sep 2005 13:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Coralin »

Jeg får svar..
JEg begynte for ikek så lenge siden og prate med min hjelper, dette var etter jeg leste en bok som fortelte meg at det spiller ingen roll ehva du kaller din hjelper, for de vil uansett akseptere det navnet du vil gi dem, selv om de har et eget! Så jeg ga min hjelper(har bare snakket til en person, hvor mange som lytter aner jeg ikke...) et navn, og begynte og snakke, jeg forventet jo ikke akkurat å få noe svar, men tenkte at den som ikek spør, den får HVERTFALL IKKE noe svar. Så jeg satte igang og snakke. Og spurte et spørsmål som har vært ganske viktig og og vanskelig for meg. og fikk jo som ventet ikke noe svar, et par dager senere ba mamma meg om å trekke et englekort, og jeg stokket bunken, følte over og trakk det kortet som "trakk" mest. Og der fikk jeg faktisk svar på spørsmålet mit, ganske så direkte også, dette kunne selvfølegelig vært tilfeldig, men det har skjedd flere ganger, så jeg kan ikke avfeie det, selv har jeg bare tarot kort, så jeg har brukt dette istedet fro englekort, og det fungerte jammen meg det også! Og hvem som helst kan få si "dette er bare tull" men jeg vet at det ikke er det og jeg vet at jeg har noen hos meg, er jo av og til lett og glemme siden man ikke ser dem, men jeg tror ikke jeg er riktig klar for å se mennesker som ikke er der, så jeg tror det for nå er like greit at jeg ikke kan se ting som ingen andre ser!
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Orthrinos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 26 Sep 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): Mainn
Blitt takket: 7 ganger

Innlegg av Orthrinos »

Asbjørn har rett, det er prisen jeg tenker mest på her. :) (salt er tradisjonelt sett på som jordende, og derfor beskyttende mot negative energier; " åndene ønsker ikke å bli bundet til et sted")
Antall ord: 33
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links