Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerAng. hjelpere...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Anny skrev:har kun set min hjælper en gang for da var jeg 20 år og skulle flytte fra Danmark til Island og hun sad for fodenden av sengen og sagde at jeg ikke skulle være nervøs for at rejse siden har jeg aldrig set hende og jeg er 40 i dag så det er mange år siden,
Det å SE sin(e) Hjelper(e) er relativt sjeldent !
( enten det, eller mange snakker ikke om det...)
Hjelpere blir somregel bare synlig dersom det er ett større behov for det der og da...

ANtall som følger med, kan være familiemedlemmer som bare ønsker å se hvordan du klarer deg...
Merk at antall vil sannsynligvis variere fra dag til dag, og time til time.

Kansje du har noe spesielt på gang ?

Asbjørn
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Orthrinos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 26 Sep 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): Mainn
Blitt takket: 7 ganger

Innlegg av Orthrinos »

Dette her med hjelpere er det mye forvirring rundt...
Hvis jeg får lov, vil jeg gjerne legge til min oppfatning av hvordan det fungerer.
(Dette er kun min ydmyke mening, så ta forbehold om at jeg bruker en litt påståelig tone)

Vi blir født, vi lærer, og vi dør igjen.
Det er essensen av livet som vi kjenner det.

Der vi kommer fra, finnes størsteparten av det vi virkelig er. Dette er det som kalles Den Hellige Skytsengel. Denne skytsengelen er den delen av oss som til en hver tid har oversikten over alle våre liv, hva vi trenger å lære, hvordan vi burde gå fram for å lære det, og hva vi gikk glipp av i forrige liv, som vi må lære enten i dette eller det neste livet vi lever.
Jeg synes det er veldig viktig å understreke at dette ER oss. Arvid har èn slik, Gunnar har èn slik, du har èn slik, og jeg har èn slik unik større sjel, eller Ånd, om du vil. Noen forklarer at når vi påkaller en ånd, så påkaller vi en del av oss selv til synlig fremtreden, men jeg tror det er slik at kun hjelperne våre er denne berømmelige delen av oss selv, og vi har selv valgt ut diverse aspekter av vår totale lærdom til å vise oss veien. Jeg føler for å klare opp i dette her med at mange ser på alle ånder som følger dem, som positive. Dette er etter min mening ikke tilfelle. (Subjektiv betrakning, for å ikke irritere de fagkyndige: Hva da med schizofrene mennesker, eller mennesker med psykotiske lidelser? Man kan argumentere om at dette ikke kvalifiserer til å være ånder, men hva er de da? Aspekter av personens egen psyke? Jeg har førstehånds kjennskap til flere personer, hvis ledsagende ånder/psykiske aspekter, har hatt kunnskap om ting som disse menneskene ikke fysisk mulig kan ha hatt kjennskap til. Hvordan forklarer man det? Jeg stiller vel og merke bare spørsmål om dette, jeg gir ingen svar.)
Når det gjelder utdrivelse, er dette en ting jeg vil anbefale, hvis det blir gjort av en person som har utvidet kunnskap om temaet, så man unngår å falle i en felle hvor man stiller seg blottlagt, og komme ut av det med flere ånder som henger seg fast, enn man prøvde å drive ut. Grunnen til at jeg nevner utdrivelse, er at for det første, så vil de som skal hjelpe deg videre i livet, selvfølgelig fortsatt være der etter en utdrivelse, og da vet man hvem det er meningen at skal være der også. For det andre, så er det sjelden at en avdød persons ånd er høyt nok utviklet til at den har forutsetningen for å hjelpe deg. Da må denne ha fjernet, og gått gjennom nok mørke(les: fysisk erfaring) til å forstå lyset, og dermed være et helt rent lysvesen. Hvor mange kan si at foreldre, besteforeldre, venner, slektninger osv. var kommet så langt i livet? Selv om onkel gunnar er død, betyr det ikke at han har verken kommet høyere i utvikling eller blitt smartere...(jeg innser at jeg beveger meg på et følsomt område her, men vær så snill å ikke ta dette personlig. det er ment helt generelt.)
Når en person dør, har den sansynligvis en god del liv igjen å leve, og det er større sansynlighet for at denne blir gjenfødt som en slektning enn at den blir igjen eller kommer tilbake for å passe på. Den Hellige Skytsengel, som jeg nevnte ovenfor, (vår større del) er mer enn nok til å ta vare på oss. Ingenting vil skje i våre liv uten at dette er til læring for oss. Jeg vet av erfaring at mange av åndene som utgir seg for å være avdøde slektninger eller avdøde venner, i realiteten er ånder som livnærer seg på energien (kjærlighet) man gir dem når man tror at de er sine kjære. Meningen med at vi går igjennom denne tilværelsen er etter min mening å gjøre om følelser til lys. Der har man jo også denne polariteten som viser seg i det fysiske og i lyset.

Dette ble kanskje en litt lang forklaring, men det er nesten umulig å forklare uten å ha med grunnprinsippene bak tankene.
Hvis noen er helt uenig med meg, så er det helt i orden, for jeg påkrever meg ikke sannheten. Men jeg vet at jeg ikke lyver.
Antall ord: 779
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror nok du har med ting i din forklaring som kan ha like stor relevans som de andre tankene jeg og mange andre har om dette.
Kansje en kombinasjon er like sant som usant ?

Uansett, jeg tror vi bare "skraper i overflaten" uansett hva vi foreslår av ideer.
Kjernen , eller som du kaller den, Den Hellige Skytsengel , jeg kaller den for sjelen, vil vi ikke forstå sålenge vi er i livet her på jorden.
Vi kan ha mange forklaringer, som kun skraper i finsihen på overflaten, og ikke mer.
Vi ANER ikke hva som virkelig ligger under, men vi har antydninger til mistanker om det.

Jeg tror mange teorier er like riktige som uriktige.
Eksempel:
Vi snakker om at en bil har så og så mange hestekrefter.
Og kan forklare det med at foran bilen er det 100 usynlige Hester, som kan springe med hastigheter langt over det som er vanlig for en vanlig hest..
Men virkeligheten er en helt annen, og den tekniske forklaringen på hva som skjer inne i motoren, hvordan bensin/luft blandingenen eksploderer, og forårsaker dreiemomentet som driver bilen, se det er det ikke alle som forstår.

VI forstår ikke hva som skjer på andre siden, men vi har ideer... usynlige hester som løper foran bilen...
Totalresultatet er det samme uansett ide, - bilen flytter seg - men hva som er det helt riktige svaret, det får vi først vite når tiden for det er inne.

Ok, Vi vet jo litt mer om en bilmotor da, og kan fikse den, eller forklare hva som skjer. Men dette eksempelet er kun ment som ett bilde, hvor ingen av oss har teknisk peiling på noe... ;-)

PÅ samme måte som at vi har mange religioner og trosretninger.
Det er den samme gode Lysets GUD i alle...

Det er hva jeg tror...;-)

Asbjørn
Antall ord: 313

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Orthrinos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 26 Sep 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): Mainn
Blitt takket: 7 ganger

Innlegg av Orthrinos »

Sorry :/ jeg svarer visst bare på det jeg ser øverst. må se nøyere etter fra nå av.
Antall ord: 18
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !