FILMER, BØKER OG MUSIKKHermetråd: I hvilken sang sa de det?

Moderatorer: Asbjørn, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod ufo, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Nei ikke de heller, sorry.
Antall ord: 5
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Her kommer et par hint til.

Det er et solo-album, som kom ut så langt tilbake som i 1975.
Antall ord: 20
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av snowfall »

.....Olivia Newton John?Søren,har det på tunga,men...Rockeartist tenker jeg..tenker..var 16 år og VET det jo...
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

snowfall skrev:.....Olivia Newton John?Søren,har det på tunga,men...Rockeartist tenker jeg..tenker..var 16 år og VET det jo...
Langt tilbake i tid dette ja, hehe..får komme med ett par hint til.

Vokalisten var med i et kjent rocke-band da solo-albumet ble utgitt, han døde i -85 av alkohol problemer.

Nå skulle det være noe å jobbe/lete, ut ifra :wink: Så da vil jeg altså ha Artist-Album og Tittel.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

ACDC datt ned i hodet på meg. Døde ikke den første vokalisten der på 80-tallet?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

sonjaera PPV skrev:ACDC datt ned i hodet på meg. Døde ikke den første vokalisten der på 80-tallet?
Nei, dette bandet er engelsk. Er ikke AC/DC australske da?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

misty-gutt skrev:
sonjaera PPV skrev:ACDC datt ned i hodet på meg. Døde ikke den første vokalisten der på 80-tallet?
Ja, det det er de vel. Mmmmm........ Vanskelig den der. :-k
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

sonjaera PPV skrev:
misty-gutt skrev:
Ja, det det er de vel. Mmmmm........ Vanskelig den der. :-k
Kan også si at bandet var et av -70-tallets mest kjente rocke-band.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Prøve å ressonere litt. Det er ikke Beatles. John Lennon døde i 80. Pink Floyd??? Tror ikke det. Syd Barret er vel ikke død? Usikker her. Æsj, den var vanskelig.
Rolling Stones har hatt samme vokalisten hele tiden. (har de ikke???)
Flere hint? Eller har vi fått nok?
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

sonjaera PPV skrev:Prøve å ressonere litt. Det er ikke Beatles. John Lennon døde i 80. Pink Floyd??? Tror ikke det. Syd Barret er vel ikke død? Usikker her. Æsj, den var vanskelig.
Rolling Stones har hatt samme vokalisten hele tiden. (har de ikke???)
Flere hint? Eller har vi fått nok?
Joda, hint skal bli :D

De konkurerte med Deep purple, litt samme stilen, de brukte også mye orgel, ellers brukte de mye fin koring til låtene sine. Bandet eksisterer i dag også, men har jo skiftet en del besettning da.

Men husk, det er solo albumet til vokalisten og låt-tittel jeg er ute etter :wink:
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snowfall »

....Slade?Bay City Rollers(ikke rockere da!)Uriah Heep?Deep Purple?Steppenwolf? Marc Bolan?Nei-døde senere...tenker ikke jeg nå på hverken land eller artist-vill gjetting!
Lol....Gir opp,må ta en paracet snart! :lol:
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Bandet var/er elsket av sitt publikum, men hatet av musikk pressen.

En kvinnelig musikk journalist sa at "hvis dette bandet gjør det stort, skal jeg begå selvmord" hehe.. hun gjorde nok ikke det, men bandet ble stort på 70 tallet. Har solgt ex antall millioner album.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

snowfall skrev:....Slade?Bay City Rollers(ikke rockere da!)Uriah Heep?Deep Purple?Steppenwolf? Marc Bolan?Nei-døde senere...tenker ikke jeg nå på hverken land eller artist-vill gjetting!
Lol....Gir opp,må ta en paracet snart! :lol:

Hehe, du er på sporet! Ta deg en paracet du, og "go on" :D
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snowfall »

....du,tror jeg har det nå-men hvis DU sier det først skal jeg se om det stemmer?Not? :lol:
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

snowfall skrev:....du,tror jeg har det nå-men hvis DU sier det først skal jeg se om det stemmer?Not? :lol:
:lol: MEGA forsøk :lol: Ja hvis jeg får fortsette med neste spørsmål så er det helt allrigt, noen ganger er det helt alright 8)
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links