Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Nes Kirkeruiner...hvem så vi?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Navnene man ser på en gravsten behøver nødvendigvis ikke ha sammenheng med det gjenferdet man opplever.
Siden ett gjenferd kan flytte på seg, kan det vel gå litt rundt og kikke på andre steder i området ?
Tror nok at ingen sitter å "henger på sin gravstein" hele tiden...
Vi må huske at dette er sjeler som IKKE har "gått over", men henger igjen.
Og de er nå "parkert" på stedet.
Men de er ikke i ro, som en parkert bil, de vil helt "naturlig" flytte på seg, strekke på bena, osv.
Og gjerne kikke litt på andre som kommer der og "forstyrrer".
( for noen gjenferd er en slik "forstyrrelse" ett velkomment avbrekk i tilværelsen.... og de vil derfor gi seg tilkjenne for å se om de får kontakt.
Selv om tidsaspektet på en kirkegård blir annerledes enn for oss levende, kan jeg vel tenke meg at å gå der for seg selv vil være "drepende" kjedelig !)
Derfor er det å sette navn på et gjenferd, fordi man oppdager de ved en spesiell gravsten egentlig uten verdi.
Kansje det er en som står ved en spesiell gravsten fordi vedkommende hadde forbindelse med mennesket som ligger under denne gravstenen dengang man var i live ?
( som vi og besøker visse gravstener på en kirkegård...)
Dersom gjenferdet ikke har presentert seg, eller på annen måte kan igjenkjennes på beskrivelsen, kan det være hvemsomhelst !
Det er min mening !
Asbjørn
Siden ett gjenferd kan flytte på seg, kan det vel gå litt rundt og kikke på andre steder i området ?
Tror nok at ingen sitter å "henger på sin gravstein" hele tiden...
Vi må huske at dette er sjeler som IKKE har "gått over", men henger igjen.
Og de er nå "parkert" på stedet.
Men de er ikke i ro, som en parkert bil, de vil helt "naturlig" flytte på seg, strekke på bena, osv.
Og gjerne kikke litt på andre som kommer der og "forstyrrer".
( for noen gjenferd er en slik "forstyrrelse" ett velkomment avbrekk i tilværelsen.... og de vil derfor gi seg tilkjenne for å se om de får kontakt.
Selv om tidsaspektet på en kirkegård blir annerledes enn for oss levende, kan jeg vel tenke meg at å gå der for seg selv vil være "drepende" kjedelig !)
Derfor er det å sette navn på et gjenferd, fordi man oppdager de ved en spesiell gravsten egentlig uten verdi.
Kansje det er en som står ved en spesiell gravsten fordi vedkommende hadde forbindelse med mennesket som ligger under denne gravstenen dengang man var i live ?
( som vi og besøker visse gravstener på en kirkegård...)
Dersom gjenferdet ikke har presentert seg, eller på annen måte kan igjenkjennes på beskrivelsen, kan det være hvemsomhelst !
Det er min mening !
Asbjørn
Antall ord: 244
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Aug 2005 01:48
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: lørenskog
det er noe rart med den graven du sier ja jofre..... når vi var der med Olav sa han akkurat det samme...og alle som var der merket at det var iskaldt akkurat rundt den grava du nevner...så det er nok mulig at det er den personen du tenker på .....
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2005 15:13
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Var ihvertfall iskaldt rundt den graven June nevner, godt mulig navnet var Fru Borg - ikke helt greit å tyde.
Antall ord: 18
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL
Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.
Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Vil også si jeg deler din oppfattning Asbjørn - kan være hvem som helst.
Antall ord: 15
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
joda. jeg fikk jo brekninger også.... litt flaut men... når vi sto inne i kirken hørte vi tydelig noen som gikk på utsiden. skikkelig ekkelt. men.... jeg vil dit igjen....hallinka skrev:Stemmer at det ikke er tillatt å være der etter 23, tror ikke skilte er der nå. Var der forresten på lørdag og det tror jeg er en av de jævligste turene jeg har hatt der. Var nok Finkelhagen som var ute og gikk når dere var der også +++ vil jeg si, har aldri følt meg så overvåket der før. Så, hørte og følte mye rart. Ikke sant dere som var med???
Antall ord: 114
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Antall ord: 0
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Aug 2005 00:56
- 19
- Lokalisering: Hvam
Nettopp kommet hjem fra Kirkeruinene nå...
Jeg å 4 andre var der (kjørte 2biler)
Det var en bil der når vi kom, men denne dro når vi kom.
Når vi sto inne ved alteret så hørte vi "skritt" ute i gresset, (mye tørt løv å sånn der nå) og hørte noe som kunne minne om stemmer.
Når vi var ute bak kirken og så ned mot barnegravene og den retningen så hørte vi skritt som "kom mot oss", samtidig mens vi så svarte skygger lenger unna.
Når vi sto inne ved alteret så hørte vi "skritt" ute i gresset, (mye tørt løv å sånn der nå) og hørte noe som kunne minne om stemmer.
Når vi var ute bak kirken og så ned mot barnegravene og den retningen så hørte vi skritt som "kom mot oss", samtidig mens vi så svarte skygger lenger unna.
Antall ord: 95
Godkjent Ordensvakt - Romerike Politidistrikt
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Spennende da
Antall ord: 2
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Denne bilen ; hvaslags bil var det ??? ( type / farge )Trancecore skrev:Nettopp kommet hjem fra Kirkeruinene nå...
Lyder VELDIG KJENT...
ANdre som har vært der som og har merket seg denne bilen som drar når man kommer ???
A
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Det var en Mørk Toyota 4Runner som var der igår.
Men du snakker kanskje om En Mørk (Muligens Grønn) Audi A4 sedan...?
Den har kommi opp ett par ganger vi har vært der å bare bråsnudd å dratt igjen..
Sett ett par biler jeg ikke har sett der oppe før denne uka her. Menmen
Men du snakker kanskje om En Mørk (Muligens Grønn) Audi A4 sedan...?
Den har kommi opp ett par ganger vi har vært der å bare bråsnudd å dratt igjen..
Sett ett par biler jeg ikke har sett der oppe før denne uka her. Menmen
Antall ord: 59
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Skritt utenfor hørte vi også, ekkelt. Har aldri følt meg så overvåket der oppe som jeg gjorde på lørdag.
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Nettopp kommet fra Kirkeruinene nå.
Var ganske mange der inatt, 8biler på det meste.
Er vel egentlig ikke så mye og fortelle som skjedde, vanskelig å høre ting når man står inne å folk går ute å prater vøtt... menmen
Var ganske mange der inatt, 8biler på det meste.
Er vel egentlig ikke så mye og fortelle som skjedde, vanskelig å høre ting når man står inne å folk går ute å prater vøtt... menmen
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
så dere hva slags bil det var??Trancecore skrev:Nettopp kommet hjem fra Kirkeruinene nå...
Antall ord: 104
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
tenker vi på det samme tro?Asbj. Aamot. PPVt skrev:Denne bilen ; hvaslags bil var det ??? ( type / farge )Trancecore skrev:Nettopp kommet hjem fra Kirkeruinene nå...
Lyder VELDIG KJENT...
ANdre som har vært der som og har merket seg denne bilen som drar når man kommer ???
A
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Bilen som var der var en Mørk Toyota 4Runner.
Antall ord: 10
Hide post links |