Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Nidarosdomen???
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Hehe .. bare for å få enda ett innlegg ;-)
Skatten i Nidarosdomen ; jeg fikk en følelse av at den er spist opp av smådyr og fugler for lengesiden.
"I hine hårde dage" var jo mat og matvarer så som såkorn settepoteter osv en likesåviktig sak, og i noen tilfeller mer verdt enn gull !!
Kan skatten ha hatt noe med det å gjøre ?
A
Skatten i Nidarosdomen ; jeg fikk en følelse av at den er spist opp av smådyr og fugler for lengesiden.
"I hine hårde dage" var jo mat og matvarer så som såkorn settepoteter osv en likesåviktig sak, og i noen tilfeller mer verdt enn gull !!
Kan skatten ha hatt noe med det å gjøre ?
A
Antall ord: 66
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Steinkjer
- Blitt takket: 1 gang
Guro: Tusen tusen takk for supert innlegg! Helt knall!
Maya: Olav den hellige! Ikke hårfagre. Du har hørt om slaget på stiklestag i 1030? Hårfagre het forøvrig harald til fornavn, og fikk tilnavnet hårfagre da han visstnok nektet å klippe seg før han hadde samlet noerge til et rike....
Maya: Olav den hellige! Ikke hårfagre. Du har hørt om slaget på stiklestag i 1030? Hårfagre het forøvrig harald til fornavn, og fikk tilnavnet hårfagre da han visstnok nektet å klippe seg før han hadde samlet noerge til et rike....
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Nov 2003 08:22
- 21
- Lokalisering: Aabenraa
Hehe Thyrin jeg husket kun Olav og jeg kjente til Sagnet om håret og neglene. Det fasinerte meg den gang jeg fikk høre om det, men dog det er lenge siden så beklager, ja Olav den Helliga.
Antall ord: 39
Perfeksjonisme findes ej...
Hide post links |
Jeg var der en gang, i fjor sommer. Fikk så liten tid der, for han som lisom skulle følge meg hadde så så latterlig travelt. Ble for liten tid til å utforske stedet. Først syns jeg det var ganske ekkelt, likte ikke energiene, fikk gåsehud osv.
Men hva var det på den venstre siden av domen?? DER var det anderledes, kunne nesten føle meg hjemme der. Men husker ikke hva det stod på forklarelsen av der jeg stod... Noen som vet? dere trøndere f.eks! Er så heldige som bor i Trønderlag! er så fint der
Må på besøk iigjen til deg snart Eireen Hihi...
Men hva var det på den venstre siden av domen?? DER var det anderledes, kunne nesten føle meg hjemme der. Men husker ikke hva det stod på forklarelsen av der jeg stod... Noen som vet? dere trøndere f.eks! Er så heldige som bor i Trønderlag! er så fint der
Må på besøk iigjen til deg snart Eireen Hihi...
Antall ord: 111
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jul 2005 11:44
- 19
- Lokalisering: trondheim
Takk for stjerna Asbjørn,den varma:)
men du *lille engelen* , hva som er til venstre for Nidarosdomen, kommer kanskje an på hvor du sto da?til venstre kan jo være litt over alt mersom
men du *lille engelen* , hva som er til venstre for Nidarosdomen, kommer kanskje an på hvor du sto da?til venstre kan jo være litt over alt mersom
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Har hørt at det var noen russ som har lagt en kassettspiller bak orglet.guro_ skrev:Jeg bor i trondheim,har vært i domen mange ganger.liker meg ikke noe særlig der inne,spesielt nede der det er gravstøtter og en utstilling av noe slag.husker ikke en gang hva som er der,for jeg vil bare ut derfra hver gang jeg har vært der.
men uansett,den verste opplevelsen jeg har hatt der,var da jeg var russ.all trondheimsrussen raver rundt på marinen i russetida,det er på nersida av nidarosdommen. Jeg var riktinok ikke helt i vater,men jeg skulle gå rundt domen,for å komme meg inn i sentrum.klokka var hvert fall tre på natta.da var det heftig til orgelspill der inne.det var stappmørkt inne i kirka,og alle dører var låst.det kunne jo hende at det er normalt å øve på orgele mitt på natta,hva vet jeg.men ekkelt var det hvertfalll.jeg ble stående å høre på,eller jeg svaia å hørte på.d slutta helt plutselig,og ingen kom ut som jeg så.jeg skulle nemlig finne ut av det der. men jeg måtte gi opp,og rava videre.
Antall ord: 209
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Sep 2005 05:45
- 19
- Lokalisering: Tromsø
Skikkelig fasinert av hele munke historien..SPESIELT etter ditt innlegg fra boka Guro...kanonbra!!
Blir nok tur dit om ikke så lenge.....Leste om et mulig rom som var murt igjen bak et forheng!
Er det noen som har tatt for seg hele domen med avansert utstyr o.l noen gang?
Noen som har funnet noe? Hadde vært arti å fått vite ENDA mere...
mvh
Mads
Blir nok tur dit om ikke så lenge.....Leste om et mulig rom som var murt igjen bak et forheng!
Er det noen som har tatt for seg hele domen med avansert utstyr o.l noen gang?
Noen som har funnet noe? Hadde vært arti å fått vite ENDA mere...
mvh
Mads
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Des 2002 20:28
- 21
- Lokalisering: Øvre Årdal
Men er ikke de fleste kirker bygget over krysningspunkt mellom energibaner??larsrolle PPV skrev:Det sies at to av jordens energibaner går under Nidarosdomen i Trondheim og at en del av den hellige gralen (begeret som Jesus brukte ved nattverden) befinner seg ett eller annet sted i kirken. – Det sies også at det er munken (den berømte gjengangeren i Nidarosdomen) som vokter den hellige gralen.knut sørli skrev:jeg har aldri vært i Nidarosdomen, men har alikevel en tese om at den hellige gral kan befinne seg der. Har noen hørt noe om det?
Ellers har jeg vært i Nidarosdommen bare en gang, det var på en ferietur når jeg var ganske liten.. Vi var oppe i tårnene, og jeg var så liten at jeg ikke så over muren, men kikket ut gjennom et dreneringshull eller noe.. Da vi skulle nedigjen vindeltrappene hadde derimot den (såvidt jeg kan huske) eikedøra som er rund oppå i bunnen av tårnet gått i lås eller et eller annet så vi kom oss ikke utigjen med det første.. Var litt skummelt det da, men det var vel normalt for alderen.
Ellers Guro, skal du skrive lange innlegg i et forum eller noe, kan det være lurt å skrive det i notepad eller annet program hvor man har muligheten til å lagre underveis, også kopiere og lime inn teksten i forumet når den er ferdig skrevet.. Kjedelig å skrive oppigjen flere sider.. Men takk for det interesange innlegget.
The Edge
Antall ord: 258
Hide post links |
Åjaaaa... Øøøh, er blond oki? Hehe...guro_ skrev:Takk for stjerna Asbjørn,den varma:)
Til venstre for inngangen, når man står ved inngangen å ser inn i kirken, hva er til venstre der?
Klem fra "blondi"...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Lokalisering: Steinkjer
- Blitt takket: 1 gang
Eeehmmm....Hvilken inngang? Trodde det var flere? (eller tar jeg feil? måtte jo eventuelt skje engang.... )
Flott at så mange syns domen er interissant!
Har nesten lyst til å foreslå om flere kunne møttes å tatt en runde i den sammen, men for mitt vedkommende ender det sikkert med at jeg ikke får til å bli med alikevel......
Men gøy tror jeg det hadde vært!
Har nesten lyst til å foreslå om flere kunne møttes å tatt en runde i den sammen, men for mitt vedkommende ender det sikkert med at jeg ikke får til å bli med alikevel......
Hide post links |
Ved hovedinngangen... Uffa! har som sagt bare vært der en gang, er ikke kjent! Er det flere innganger også ja! Hadde ikke jeg en anelse om! blææææ..Thyrin skrev:Eeehmmm....Hvilken inngang? Trodde det var flere? (eller tar jeg feil? måtte jo eventuelt skje engang.... )
Klem fra lille=)
Antall ord: 100
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
du sto sikkert på vestfronten(tror det er vestfronten værtfall),er vel muligens d folk tror at er hovedinngangen,den me en haug me statuer oppe veggen!?d som er til venstre da er jeg ikke sikker på hva er.det var et hus der de solgte billetter å greier,men det tror jeg at de har rivd nå..var vel bare nå provisorisk greie..åsså er det et murhus der d e do..men ellers så er det vel ikke noe mer spennende til venstre der,munkegata liksom,katedralskolen..
Antall ord: 90
Hide post links |
Mitt møte med Nidarosdommen
Det er noen uker siden eg nå var i Trondheim for å besøke noen venner av meg. Og et absolutt must på turen var seff en tur i Nidarosdommen. Men ble overrasket over opplevelsen eg fikk i dommen...;
Ble overveldet av størrelsen når eg først kom inn inngangspartiet. Men på venstre siden rett innenfor døren, der hvor man kan gå inn i et annet rom...eller noe sånt, var opplevelsen en annen. Eg følte på en måte at det var noe der, at eg hele tiden måtte holde et øye på den avkroken der. Det var ingen god følelse.
Videre gikk det rimelig greit til vi kom litt lenger frem på høyre siden. der dukket det opp et slags hull, der man kunne kome ned tror eg. Uansett var dette en plass hvor eg følte meg svært utilpass; turde ikke frem til kanten for å kikke ned, følte en slags redsel eller ærefrykt...for det lille hullet. Nesten som det var noe der som ikke burde forstyrres, eller som man ike burde oppsøke I ettertid fikk eg vite at det er faktisk gravkamer ned det hulet der!!!
Videre frem mot alteret i kirken tok ting bare mer overhånd; en slags utilpass følelse, ærefrykten ble forsteket, og det fysisk slo inn; kaldsvette, hetbølger, våte håndflater, en slags vaktsomhet, og ikke minst pustevanskene som meldte seg etterhvert. Det ble så vanskelig for meg å være der at eg måtte ut i luft. Utenfor hentet eg meg raskt inn igjen...
Noen som vet om noe lignende? Har noen opplevd det samme?
Lille Du
Ble overveldet av størrelsen når eg først kom inn inngangspartiet. Men på venstre siden rett innenfor døren, der hvor man kan gå inn i et annet rom...eller noe sånt, var opplevelsen en annen. Eg følte på en måte at det var noe der, at eg hele tiden måtte holde et øye på den avkroken der. Det var ingen god følelse.
Videre gikk det rimelig greit til vi kom litt lenger frem på høyre siden. der dukket det opp et slags hull, der man kunne kome ned tror eg. Uansett var dette en plass hvor eg følte meg svært utilpass; turde ikke frem til kanten for å kikke ned, følte en slags redsel eller ærefrykt...for det lille hullet. Nesten som det var noe der som ikke burde forstyrres, eller som man ike burde oppsøke I ettertid fikk eg vite at det er faktisk gravkamer ned det hulet der!!!
Videre frem mot alteret i kirken tok ting bare mer overhånd; en slags utilpass følelse, ærefrykten ble forsteket, og det fysisk slo inn; kaldsvette, hetbølger, våte håndflater, en slags vaktsomhet, og ikke minst pustevanskene som meldte seg etterhvert. Det ble så vanskelig for meg å være der at eg måtte ut i luft. Utenfor hentet eg meg raskt inn igjen...
Noen som vet om noe lignende? Har noen opplevd det samme?
Lille Du
Antall ord: 279
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Mai 2005 21:21
- 19
- Lokalisering: Lillehammer
I middelalderen valfartet folk fra store deler av datidens Nord Europa for å bli helbredet for alskens lyter og plager ved st. Olavs skrin. Det var folk som den gangen mente at de
BBLE helbredet. Hvem vet. Kanskje har Nidarosdomen non særegne energier, og at de ggamle sagnene om de undrene som skjedde ved st. Olavs skrin, har en god kjerne av sannhet??
BBLE helbredet. Hvem vet. Kanskje har Nidarosdomen non særegne energier, og at de ggamle sagnene om de undrene som skjedde ved st. Olavs skrin, har en god kjerne av sannhet??
Antall ord: 63
Let the good spirits follow your way.
Hide post links |