Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"møte" hjelperen(e)

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

>wiz

Innlegg av >wiz »

snuppedilla skrev:Hva er det da, hvis man får vite av døde eller levende om evt hvordan det ser ut et sted man ikke har vært og sett.. eller f.eks en død katte forteller deg at bestekompisen var en diger hannbikkje.. noe du ikke kan vite fordi du kjente aldri den katta eller viste om den bikkja.. hva er det? klarsyn er vel ikke bare å forutsi ting?
Ja hvis du kan snakke med sjeler så er du er medium.
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Lille Drøm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 01 Jul 2005 21:40
19

Innlegg av Lille Drøm »

Jeg vil tro jeg har fått hjelp ett par ganger..

Da dattera mi var ca åtte mnd, krabbet hun rundt. Overalt. Jeg trodde jeg hadde sikret alt, men en dag da jeg satt i stua fikk jeg plutselig et syn av henne sittende i dusjen, mens hun spiste på barberhøvelen... jeg løp inn på badet idet hun rakte fingrene mot en barberhøvel jeg hadde glemt å legge bort. ( Var det en hjelper?)
Nå for et par dager siden. Jeg hadde søsteren min på besøk, jeg skulle bare ta meg en time på øyet mens hun passet barna... plutselig våknet jeg og tenkte på at hun hadde glemt grinda til trappen. Men la meg ned igjen, hysterisk mor... Men etter et par minutter var den følelsen så sterk at jeg måtte løpe ut og til trappen.... Der satt sønnen min på øverste trappetrinn..... Jeg tror du får et hint i ny og ne av noen andre, kall det hjerne hjelper, skytsengeler... men uansett, så setter jeg utrolig stor pris på den hjelpen jeg har fått!!
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
raVn

Innlegg av raVn »

Lille Drøm skrev:Jeg vil tro jeg har fått hjelp ett par ganger..

Da dattera mi var ca åtte mnd, krabbet hun rundt. Overalt. Jeg trodde jeg hadde sikret alt, men en dag da jeg satt i stua fikk jeg plutselig et syn av henne sittende i dusjen, mens hun spiste på barberhøvelen... jeg løp inn på badet idet hun rakte fingrene mot en barberhøvel jeg hadde glemt å legge bort. ( Var det en hjelper?)
Nå for et par dager siden. Jeg hadde søsteren min på besøk, jeg skulle bare ta meg en time på øyet mens hun passet barna... plutselig våknet jeg og tenkte på at hun hadde glemt grinda til trappen. Men la meg ned igjen, hysterisk mor... Men etter et par minutter var den følelsen så sterk at jeg måtte løpe ut og til trappen.... Der satt sønnen min på øverste trappetrinn..... Jeg tror du får et hint i ny og ne av noen andre, kall det hjerne hjelper, skytsengeler... men uansett, så setter jeg utrolig stor pris på den hjelpen jeg har fått!!
Ja jeg synes dette er et veldig godt eksempel på hvordan hjelperne våre kommuniserer med oss, og de kommuniserer ofte via følelser. Stol på intuisjonen , den tar sjelden feil , og disse impulsene vi får , de får vi av en grunn , det gjelder bare å lytte og stole på dem.
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Situasjoner som "Lille Drøm" forteller om her, har jeg selv opplevet, samt at jeg vet andre som har opplevet tilsvarende.

HVA vi skal si står bak disse hendelsene, det KAN være Hjelpere det KAN være synskhet, og sikkert andre forklaringer og.

Problemet med de er at de er situasjonsbetinget ; hvis du ikke reagerer, går det ett eller annet galt.

Hva det er ? Jeg tror det kan være kombinasjoner av flere ting.
Rett og slett det vi kaller paranormale fenomen.
Hjelpere, klarsyn, tankeoverføring, osv.

Men at de er der disse fenomenene ? Ja, det er jeg 100% overbevist om.

Asbjørn
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror dette er en form for klarsyn, jeg husker ikke hva vi definerte klarsyn til å være en gang, men uansett så har nok ens høyere selv alltid oversikten. Noen ganger er vel intuisjonen eller kontakten med sitt høyere selv så sterk at en blir bevisst en potensiell hendelse. Jeg tror kanskje hjelpere kan gripe inn, men det er jo ikke helt deres jobb,da. Er det vel?
Jeg tror vi tillegger hjelpere mye av æren for det vi selv faktisk er i stand til. Kanskje de synes det er trist at vi ikke har mer tro på hva vi egentlig er og hva vi er i stand til... :roll:
Antall ord: 112
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

raVn skrev:
Ja jeg synes dette er et veldig godt eksempel på hvordan hjelperne våre kommuniserer med oss, og de kommuniserer ofte via følelser. Stol på intuisjonen , den tar sjelden feil , og disse impulsene vi får , de får vi av en grunn , det gjelder bare å lytte og stole på dem.
Du skriver som jeg tenker Ravn, men vi må ikke glemme vårt høyere jeg heller. Mennesker har en tendens til å undervurdere det ubevisste sinnet og søke forklaring utenfor seg selv, feks at det er hjelperne som krysser vår vei. Ved nærmere gjennomtanke -er det mulig å skille det høyere jeg fra hjelpernes rolle?
Antall ord: 112
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Eireen skrev: Ved nærmere gjennomtanke -er det mulig å skille det høyere jeg fra hjelpernes rolle?
Det er faktisk en tanke jeg ikke har tenkt fullt ut.
Fasinerende, egentlig.
Men ja, det kan være vanskelig å skille på det, slik det er presentert her.
Iallfall for en som ikke ser sine Hjelpere på en eller annen måte.

Men dere har helt rett ; sjelen / ens høyere jeg - vil nok være med "på leken" den og ;-)

Jeg har hele tiden tenkt at den kansje var mer bundet, ( slik som vår bevistthet ), men kan jo hende jeg tar feil på det.

Asbjørn
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Eireen skrev:. Ved nærmere gjennomtanke -er det mulig å skille det høyere jeg fra hjelpernes rolle?
Jeg synnes også dette var et veldig bra spørsmål.

Kanskje ikke? Jeg tror vi alle er forbundet til hjelperne våre energimessig, så sånn sett er det ikke mulig å vite. Alle tidligere inkarnasjoner av oss og hjelpere er også med i denne energien, så det er ganske mange "øyne" som ser. På en annen side, tror jeg at de ønsker å forholde seg ganske så passive slik at vi selv skal gjenerindre de evner vi selv har. Det er sikkert ingenting i hele dette, eller andre univers, som gleder en hjelper mer enn den dagen vi husker hvem vi er og begynner å bruke våre evner aktivt. :wink:
Antall ord: 126
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:
Eireen skrev: Ved nærmere gjennomtanke -er det mulig å skille det høyere jeg fra hjelpernes rolle?
Det er faktisk en tanke jeg ikke har tenkt fullt ut.
Fasinerende, egentlig.
Men ja, det kan være vanskelig å skille på det, slik det er presentert her.
Iallfall for en som ikke ser sine Hjelpere på en eller annen måte.

Men dere har helt rett ; sjelen / ens høyere jeg - vil nok være med "på leken" den og ;-)

Jeg har hele tiden tenkt at den kansje var mer bundet, ( slik som vår bevistthet ), men kan jo hende jeg tar feil på det.

Asbjørn
Jeg ser hjelpere, men det faktum at jeg ser dem betyr jo ikke at de faktisk kan være speilbilder av ditt høyere jeg, - sjelen?

Min oppfatning er av vi skriver en plan for livet før vi fødes inn i det. Samtidig inngår vi også en avtale om hvem som skal være våre guide, derav følelsen av gjenkjennelse. Om vi tenker oss at sjelen vår ikke er separat, men en del av en større bevissthet, betyr ikke det at guider og den høyere bevissthet kan være en og samme ting? Nå er jeg på uttrygg grunn altså og som vanlig får jeg ikke til å beskrive det jeg forsøker å si :oops:

Og det kan faktisk hende jeg tar feil også :wink:
Antall ord: 240
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Eireen skrev:Jeg ser hjelpere, men det faktum at jeg ser dem betyr jo ikke at de faktisk kan være speilbilder av ditt høyere jeg, - sjelen?

Min oppfatning er av vi skriver en plan for livet før vi fødes inn i det. Samtidig inngår vi også en avtale om hvem som skal være våre guide, derav følelsen av gjenkjennelse. Om vi tenker oss at sjelen vår ikke er separat, men en del av en større bevissthet, betyr ikke det at guider og den høyere bevissthet kan være en og samme ting? Nå er jeg på uttrygg grunn altså og som vanlig får jeg ikke til å beskrive det jeg forsøker å si :oops:

Og det kan faktisk hende jeg tar feil også :wink:
At vi er en del av en større bevissthet, ser jeg på på samme måte som at vi er en del av menneskeheten. VI er individer, men vi er og mennekser.
( seff, jeg og kan ta feil på dette ;-) )

Dersom Hjelpere er et speilbilde av sjelen, hvordan skal vi da forklare flere Hjelpere på en gang ?
Men ser ikke vekk at vår egen sjel er en vesentlig hjelper / guide for å få de erfaringene vi skal ha.
( på andre siden har vi tilgang til all kunnskap - på mikrosekundet. - dvs vi vet alt. Det vi IKKE har på andre siden er egne erfaringer - og det er DE erfaringene vi er her for å få med oss. - tror jeg ;-) )

Men at vi på andre siden er en del av en større bevissthet - kansje vi faktisk deler bevissthet med alle de andre på andre siden - det er jo en artig tanke...

Eller er det for å ta en litt på "kanten tanke" ; en universell bevissthet på andre siden med multiple personligheter ?

hmm... tror ikke vi får svaret før vi er tilbake på andre siden.

A
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Asbj. Aamot. PPVt skrev: At vi er en del av en større bevissthet, ser jeg på på samme måte som at vi er en del av menneskeheten. VI er individer, men vi er og mennekser.
( seff, jeg og kan ta feil på dette ;-) )

Dersom Hjelpere er et speilbilde av sjelen, hvordan skal vi da forklare flere Hjelpere på en gang ?
Men ser ikke vekk at vår egen sjel er en vesentlig hjelper / guide for å få de erfaringene vi skal ha.
( på andre siden har vi tilgang til all kunnskap - på mikrosekundet. - dvs vi vet alt. Det vi IKKE har på andre siden er egne erfaringer - og det er DE erfaringene vi er her for å få med oss. - tror jeg ;-) )

Men at vi på andre siden er en del av en større bevissthet - kansje vi faktisk deler bevissthet med alle de andre på andre siden - det er jo en artig tanke...

Eller er det for å ta en litt på "kanten tanke" ; en universell bevissthet på andre siden med multiple personligheter ?

hmm... tror ikke vi får svaret før vi er tilbake på andre siden.

A
Om vi tar drømmetydningsprinsipper som utgangspunkt, vet man at de ulike personene man møter i drømmene - det være seg venner, familie, så vel som ukjente - ikke nødvendigvis har med personene å gjøre, men representerer ulike sider ved selvet. En guide kan etter denne teorien da feks være en speiling av en erfaring fra et tidligere liv...

Ser at teorien ikke holder mål, men synes det er spennende å filiosofere rundt dette :wink:
Antall ord: 266
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Eireen skrev:Ser at teorien ikke holder mål, men synes det er spennende å filiosofere rundt dette :wink:
Ja, men hva vet vi EGENTLIG ?
Hvilke beviser har vi for sånn eller sllik ?

Jeg skjønner meget godt tankegangen, ja.

Det er jo på den måten nye tanker dukker opp, at man filosoferer....

Man finner helt sikkert feil og mangler med den retning tankene tar, men midt i det, kan en viktig tanke være gjemt...

Asbjørn
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tachiko

søkepinner

Innlegg av Tachiko »

søkepinner er jo lurt, det finnes slike som gir utslag, vet ikke om noen har skrevet noe om det, siden innslagene var så mange, takk.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

>wiz skrev:
snuppedilla skrev:Hva er det da, hvis man får vite av døde eller levende om evt hvordan det ser ut et sted man ikke har vært og sett.. eller f.eks en død katte forteller deg at bestekompisen var en diger hannbikkje.. noe du ikke kan vite fordi du kjente aldri den katta eller viste om den bikkja.. hva er det? klarsyn er vel ikke bare å forutsi ting?
Ja hvis du kan snakke med sjeler så er du er medium.
hm.. ok.. (fått noe å tenke på)
Antall ord: 93
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Susanne Villemo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 01 Jun 2005 20:34
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Susanne Villemo »

Noen må kanskje være litt selektive når det gjelder intuisjon.. Jeg har ei søster som er helt "luni" på å "føle på seg". Men jeg tror egentlig det hun har mer kan kvalifiseres som angst, for det er ikke måte på alt det hun tenker... Hun har ikke fred i hodet sitt hele dagen! Når vet man at det er "the real deal"?? Kan det ikke ofte være at man, ja hvordan skal jeg si det.... At man bare er redd for at spesielle ting kan skje? Glemme å slukke stearinlys, glemme grinda i trappa osv osv???

Må også få si at jeg er helt og holdent tror på hjelp fra "følget"!!!!
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !