Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNes Kirkeruiner...hvem så vi?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Husker for en del årsiden at det var en del satanister som drev rundt der, vet ikke om de fortsatt holder til de¨r oppe - ¨men er vel en mulighet siden denne bilen alltid stikker når det kö¨mmer noen???^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Antall ord: 41
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Aug 2005 01:48
19
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

kan nok være noe rart med folka ja hallinka....siden dem drar hele tiden når det kommer noen.... blir liksom litt for rart syntes jeg da....

Flytta på dere den grava som ligger på bakken foran det korset bak kirka der???

Klart du kan være med....er bare koslig det da....må bare finne ut en dag det passer for alle sammen da.......
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Trancecore
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Aug 2005 00:56
19
Lokalisering: Hvam

Innlegg av Trancecore »

Å det lokket ja, det har jeg sett, hørt mye rart om det å, men aldri gjort noe med det eller sett noe selv...

Vet att det er folk som driver med mye rart der oppe, har møtt folk der en gang som ikke "passa inn" liksom.

Menmen. Si ifra når dere skal dit da ...

trur det skal noe folk dit i morra(Fredag) men, vet ikke om jeg skal enda
Antall ord: 72
Godkjent Ordensvakt - Romerike Politidistrikt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Brynild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Aug 2005 18:54
19
Lokalisering: Jessheim

Innlegg av Brynild »

Heisann...!

Jg har også lyst og bli med..!? hehe.. Var der med tre folk i helga, da satt vi der bar eog lyttet og slikt. da hørte vi folk som gikk ute der, men var ingen der.. gikk rundt hele greiene der og sjekka...! Var no merkelig lys inne i kirken også har sett det før forsåvidt men men..!
Antall ord: 62
B. B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Olav er ikke her lenger

Hei

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

nes er et åndelig søppel hull!
mye negativt der. var der sammen med >Gry, fra serien "inn i det ukjente, som følte seg dårlig bare hun kom dit. Sjanna, otg sjarmtrollet..
som jeg faktisk hadde truffet før.. men surre hue olav husket ikke det.

har ellers en del bilder vi vil dele :)
men mye energi på
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gøshi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Aug 2005 17:22
19
Lokalisering: ett sted i norge:)

Innlegg av Gøshi »

må bare få dette ut!! :!: for det første er det ingen dame som er murt inn i veggen bak alteret og hode til babyen er ikke murt inn i alteret.Kona til Finckenhagen ligger i samme grav som han,de har samme gravsten med navnet sitt på hver sin side av gravstenen.gravstenen er rett på utsiden av kirkeruinene.
hehe..en annen ting,så skjer det mye rart der,fått høre det av andre som har vært,jeg sjøl har bare vært der på dagen:!:for mange år siden så var det et skilt som hang oppe ved porten inn til kirkeruinene at du ikke skulle dra dit etter et hvis klokke slett,det sier litt om stedet,litt spooky..men det kan ha vært bare noen som hang det der for å kødde..
ville bare si min kommentar.. :lol: :wink:
Antall ord: 146
hvis det er noe dere lurer på så er det bare å spørre!!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Britt84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Apr 2004 22:52
20
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Britt84 »

Har vært der jeg å. Det er lenge siden nå. Men nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise dit igjen. :D

Jeg har vært der med noen venninner, men da reiste vi veldig fort, for dem ble så redde. Men den lille stunden vi var der hørte vi at noen gikk i grusen og et skrik litt unna oss, barne skrik. Vi hadde bildøra oppe for å høre da.

Men det var ikke den eneste gangen jeg var der, har vært der med noen kamerater også. Det var den absolutt værste gangen. Dissa gutta jeg var med var liksom ikke redde da vettu, skikkelig tøffinger. Vi òg hadde døra oppe for å høre. Vi hørte igjen de skrittene i grusen, veldig rolige skritt, og noe som kunne minne om en klokke som tikket. Den kom nærmere og forsvant, nærmere og forsvant.

Plutselig skriker han ene gutten som satt bak skikkelig fælt å peker mot kirka. Jeg skvatt og tørte ikke å titte, men trodde han bare tulla å ba han om å gi seg. Men jeg forsto det ikke var noe tull når dem andre titta å ble like vettaskremt. Dem ble virkelig redde å nesten sint for jeg ikke klarte å starte bilen fort nok til å reise. Jeg satte nøkkla i å starta, vrei rattet å kjørte dit jeg mene utgangen var, for jeg klarte ikke å se fram føre vi var ute av porten.

Dem var ikke "liksom" redde heller. Det var virkelig. Dem fortalte mens jeg prøvde å få oss unna fort nok: "fort deg, det kommer. Fy f...! Det kommer nærmere." Når vi kom hjem å fikk skjerpet oss fortalte dem alle helt lik forklaring på hva dem så. Jeg hadde hatt på lysene på bilen for at det ikke skulle bli så mørkt. Å av det hadde det blitt skygge som vokste og vokste opp på kirka, som da altså tyder på at noe kom mot oss, men dem kunne ikke se det. Bare att skyggen vokste. rett mot bilen. :shock:

Når jeg skriver detta nå kjenner jeg reddslen som var i bilen, den panikken det ble av alle gutta, hvor redd jeg var for å se, for hadde jeg sett hadde jeg ikke fått oss unna. Men i blant skulle jeg ønske jeg også så, så jeg også kunne vært vittne, men tror jeg hadde blitt lagt inn på psykisk avdeling etterpå. :shock:

Jeg har hørt om dem som har blitt lagt inn etter å ha vært der, biler som ikke har starta igjen, radion som har begynt å skurre plutselig. Det må være noe der. Prøver å få med kjæresten min dit, som er hobby fotograf, for å ta bilder, men han gidder ikke å tror ikke på slik tull. Ta med meg neste gang a Gunnar :P

PS: det skiltet der det sto at du er der på eget ansvar etter 22 ell noe sto der når jeg var der også, å det er ingen tull. Det er satt opp pga alt som har skjedd der.
Antall ord: 509

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Stemmer at det ikke er tillatt å være der etter 23, tror ikke skilte er der nå. Var der forresten på lørdag og det tror jeg er en av de jævligste turene jeg har hatt der. Var nok Finkelhagen som var ute og gikk når dere var der også +++ vil jeg si, har aldri følt meg så overvåket der før. Så, hørte og følte mye rart. Ikke sant dere som var med???
Antall ord: 80
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Vet faktisk ikke om jeg tør reise tilbake. Hvis jeg skal tror jeg jeg er nødt til å dra en tur på dagen først.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Må også legge til at vi var en tur på gamle hvam og fy av meg der var det ekkelt! Mye dårlig energi og kulde!
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jofre

Innlegg av Jofre »

Hei på alle dere, lenge siden jeg skrev inn noe nå... men denne tråden er viktig for meg...
jeg har vært på nes kirkeruiner 4 ganger... 1 gangen var da med sjanna og female85 og en kamerat... jeg hadde fått høre at det var mye som skjedde der, men hadde litt tvil... vi gikk inn i kirken. med en gang jeg kom innafor porten etter parkeringsplassen fikk jeg en følelse av at det var 2 stk som fulgte etter meg... og jeg fikk en følelse av at de sa (merk fikk en følelse, hørte ingenting) "du er ikke velkommen, vi vil ikke ha deg her , ha deg vekk" jeg valgte og følge etter de andre, og vi kom bak kirken, jeg så på en av gravene (vet hva hun heter, men vil ikke si navnet) jeg stivnet helt til, har blitt fortalt i etter tid at jeg satt og så rundt meg i bilen som om jeg så etter feil, det eneste jeg husker er at jeg følte at en satt ved siden av meg i bilen på min høyre side, dette er litt vanskelig da jeg satt på høyre passasjerside i bilen, så det vil bety at hva enn som satt ved siden av meg satt på utsiden av vinduet... (merk jeg så ingenting... følte bare) så jeg ba hjelperen min hjelpe meg med og bli kvitt denne sjelen eller hva det nå var så den ikke fikk skadet meg mer psykisk... jeg husker også at jeg hørte kjæresten min (female85) i det fjerne spørre meg om alt gikk bra jeg svarte med en gang trodde jeg, men har fått fortalt at det tok en stund før jeg svarte... det tok en liten stund til så kom jeg til meg selv...
2 gangen jeg var der husker jeg at vi var fler... husker også at de tre jeg allerede har nevnt var med, + aizqueen og et par stykker til... disse gikk inn porten (det var mitt på natta nå...) jeg fulgte etter, satt en fot innenfor porten, fikk så en intens følelse av noe jeg vil kalle uvelkommenhet (hehe) måtte bare snu, satt meg inn i bilen og kom til meg selv igjen 15-20 min etter at vi hadde dratt... jeg kontaktet også da hjelperen min... og ble kvitt sjelen
3 gangen var det jeg og kjæresten min og en kamerat og dama hans som dro... de hadde aldri vært der før og jeg forklarte dem at om de ikke fikk kontakt med meg når vi dro derfra så la meg være... dette var midt på lyse dagen , det var snø ute, og jeg fulgte etter... merket for første gang ingenting når vi gikk inn dit og tenkte for meg selv, endelig er det over... så kom vi på baksiden av kirken, jeg husker at kameraten min så på grava til den samme personen, jeg sa ikke se og dyttet han vekk. så på grava og ble borte... jeg husker deretter at jeg følte at jeg var alene , og at det var noen som liksom maste på meg... jeg svarte inni meg atter en gang nei til noe... prøvde og få hjelperen min til og få vekk denne sjelen... det tok visstnok lenger tid denne gangen... ifølge de andre... det første jeg husker i "våken" tilstand etter det var at jeg skreik nei så dama og de to andre skvatt så de hoppa i taket... jeg vet at dette ikke er finkelhagen, og jeg tror både Female85 ,Sjanna og Aizqueen vet hvem jeg prater om så jeg setter pris på om ingen av dere skriver navnet til denne personen. men jeg vil da spørre alle dere andre som har vært på nes... har dere lagt merke til noe spesielt ved en spesiell grav på baksiden av kirken... såfall hva er navnet som står på graven... jeg ser helst at dere sier herr eller fru også etternavnet, og ikke nevner fornavnet, da jeg har en tendens til og bli skremt av dette navnet.. setter pris på svar både i denne tråden og på pm.
Takk
Antall ord: 715

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jofre

Innlegg av Jofre »

Jeg vil også legge til at jeg aldri har sett på meg selv som synsk eller noe sånt... men at jeg noen ganger er sanndrømt , og at jeg noen veldig få ganger vet at ting skal skje rett før det skjer...
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jofre

Innlegg av Jofre »

og den fjerde gangen jeg var der skjedde det forøvrig ingen verdens ting... jeg ble bare litt kvalm og fikk litt vondt i hodet og ble halvveis grinete... men dette gikk fort over, jeg husker at jeg så på graven, klarte ikke og se lenger enn 3 sekunder på den, men jeg fikk være i fred. da har dere hele historien
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Jofre skrev:Hei på alle dere, lenge siden jeg skrev inn noe nå... men denne tråden er viktig for meg...
jeg har vært på nes kirkeruiner 4 ganger... 1 gangen var da med sjanna og female85 og en kamerat... jeg hadde fått høre at det var mye som skjedde der, men hadde litt tvil... vi gikk inn i kirken. med en gang jeg kom innafor porten etter parkeringsplassen fikk jeg en følelse av at det var 2 stk som fulgte etter meg... og jeg fikk en følelse av at de sa (merk fikk en følelse, hørte ingenting) "du er ikke velkommen, vi vil ikke ha deg her , ha deg vekk" jeg valgte og følge etter de andre, og vi kom bak kirken, jeg så på en av gravene (vet hva hun heter, men vil ikke si navnet) jeg stivnet helt til, har blitt fortalt i etter tid at jeg satt og så rundt meg i bilen som om jeg så etter feil, det eneste jeg husker er at jeg følte at en satt ved siden av meg i bilen på min høyre side, dette er litt vanskelig da jeg satt på høyre passasjerside i bilen, så det vil bety at hva enn som satt ved siden av meg satt på utsiden av vinduet... (merk jeg så ingenting... følte bare) så jeg ba hjelperen min hjelpe meg med og bli kvitt denne sjelen eller hva det nå var så den ikke fikk skadet meg mer psykisk... jeg husker også at jeg hørte kjæresten min (female85) i det fjerne spørre meg om alt gikk bra jeg svarte med en gang trodde jeg, men har fått fortalt at det tok en stund før jeg svarte... det tok en liten stund til så kom jeg til meg selv...
2 gangen jeg var der husker jeg at vi var fler... husker også at de tre jeg allerede har nevnt var med, + aizqueen og et par stykker til... disse gikk inn porten (det var mitt på natta nå...) jeg fulgte etter, satt en fot innenfor porten, fikk så en intens følelse av noe jeg vil kalle uvelkommenhet (hehe) måtte bare snu, satt meg inn i bilen og kom til meg selv igjen 15-20 min etter at vi hadde dratt... jeg kontaktet også da hjelperen min... og ble kvitt sjelen
3 gangen var det jeg og kjæresten min og en kamerat og dama hans som dro... de hadde aldri vært der før og jeg forklarte dem at om de ikke fikk kontakt med meg når vi dro derfra så la meg være... dette var midt på lyse dagen , det var snø ute, og jeg fulgte etter... merket for første gang ingenting når vi gikk inn dit og tenkte for meg selv, endelig er det over... så kom vi på baksiden av kirken, jeg husker at kameraten min så på grava til den samme personen, jeg sa ikke se og dyttet han vekk. så på grava og ble borte... jeg husker deretter at jeg følte at jeg var alene , og at det var noen som liksom maste på meg... jeg svarte inni meg atter en gang nei til noe... prøvde og få hjelperen min til og få vekk denne sjelen... det tok visstnok lenger tid denne gangen... ifølge de andre... det første jeg husker i "våken" tilstand etter det var at jeg skreik nei så dama og de to andre skvatt så de hoppa i taket... jeg vet at dette ikke er finkelhagen, og jeg tror både Female85 ,Sjanna og Aizqueen vet hvem jeg prater om så jeg setter pris på om ingen av dere skriver navnet til denne personen. men jeg vil da spørre alle dere andre som har vært på nes... har dere lagt merke til noe spesielt ved en spesiell grav på baksiden av kirken... såfall hva er navnet som står på graven... jeg ser helst at dere sier herr eller fru også etternavnet, og ikke nevner fornavnet, da jeg har en tendens til og bli skremt av dette navnet.. setter pris på svar både i denne tråden og på pm.
Takk
fru borch født østbye
Antall ord: 722

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jofre

Innlegg av Jofre »

men det var jo ikke riktig person... ikke den personen jeg mener ihvertfalll kan jo selvfølgelig hende at det er noe rart med hun og... men det var en annen jeg har opplevd noe fælt med
[/url]
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links