Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerFortell om deres opplevelser med hjelpere!

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

Jeg forstår hva du sier :)

Men jeg mener at det da er helt naturlig at man har kontakt med hjelperne sine, at de lar seg tilkjenne med en følelse av berøring, eller en slags tilstedeværelse. Jeg tror ikke at man må være høyt utviklet eller ha spesielle evner for å kunne ha denne opplevelsen. Og derfor er det mange som beskriver slike hendelser.

Jeg vet ikke hvordan erfaringer du har, og hvordan du kan uttale deg så objektivt som du gjør. Men jeg har da reflektert over mine egne erfaringer, og konkludert deretter. Og det er det eneste jeg kan uttale meg om. :)
Antall ord: 109
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

En annen ting er at en sikkert ønsker å føle at noen tar på en også, da kan en skape en slik følelse selv. Det er no sweat for hjernen å innbilde seg det og få erector pili til å reagere og varme til å skylle gjennom kroppen. (...hmm... vasodilatasjon på kommando? Kanskje dette hadde vært fin blodtrykksmedisin?)
Antall ord: 57
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Marris skrev:Jeg forstår hva du sier :)

Men jeg mener at det da er helt naturlig at man har kontakt med hjelperne sine, at de lar seg tilkjenne med en følelse av berøring, eller en slags tilstedeværelse. Jeg tror ikke at man må være høyt utviklet eller ha spesielle evner for å kunne ha denne opplevelsen. Og derfor er det mange som beskriver slike hendelser.

Jeg vet ikke hvordan erfaringer du har, og hvordan du kan uttale deg så objektivt som du gjør. Men jeg har da reflektert over mine egne erfaringer, og konkludert deretter. Og det er det eneste jeg kan uttale meg om. :)
Javel. Men hva slags bevis mener du at du har for det. Jeg antar da at du har tenk nøye igjennom hva du har opplevd og at du på bakgrunn av det har konkludert med at det er usynlige hjelpere som omgir oss. Kan det ikke være en annen forklaring som er like sannsynlig med som ikke innbefatter hjelpere?
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

>wiz skrev:
Marris skrev:Jeg forstår hva du sier :)

Men jeg mener at det da er helt naturlig at man har kontakt med hjelperne sine, at de lar seg tilkjenne med en følelse av berøring, eller en slags tilstedeværelse. Jeg tror ikke at man må være høyt utviklet eller ha spesielle evner for å kunne ha denne opplevelsen. Og derfor er det mange som beskriver slike hendelser.

Jeg vet ikke hvordan erfaringer du har, og hvordan du kan uttale deg så objektivt som du gjør. Men jeg har da reflektert over mine egne erfaringer, og konkludert deretter. Og det er det eneste jeg kan uttale meg om. :)
Javel. Men hva slags bevis mener du at du har for det. Jeg antar da at du har tenk nøye igjennom hva du har opplevd og at du på bakgrunn av det har konkludert med at det er usynlige hjelpere som omgir oss. Kan det ikke være en annen forklaring som er like sannsynlig med som ikke innbefatter hjelpere?
Jeg har ingen bevis. Og hadde man hatt bevis, så hadde vi sluppet å hatt denne diskusjonen. Det er vanskelig og forklare hvordan jeg kom til den konklusjonen, men etter å ha tenkt på det i snart 13 år, så er det iallefall den følelsen som er gjeldende.

De som ønsker må selvfølgelig ha mening om den saken, men jeg tenkte nå iallefall å dele det jeg har opplevd med dere. HVIS jeg nå har opplevd det i det hele tatt.

Men det er sunt å være skeptisk, og jeg er fornøyd med denne diskusjonen, selv om jeg ikke er så flink å argumentere for min sak :)
Antall ord: 280
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, men for å ta et siste spørsmål; Hvis du aldri hadde hørt om hjelpere; Ville du kommet til samme konklusjon?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

>wiz skrev:Ja, men for å ta et siste spørsmål; Hvis du aldri hadde hørt om hjelpere; Ville du kommet til samme konklusjon?
Jeg ville sikkert ikke konkludert med at det var hjelpere, men noe uforklarlig, ja.
Antall ord: 39
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Marris skrev:
>wiz skrev:Ja, men for å ta et siste spørsmål; Hvis du aldri hadde hørt om hjelpere; Ville du kommet til samme konklusjon?
Jeg ville sikkert ikke konkludert med at det var hjelpere, men noe uforklarlig, ja.
Nemlig. Uforklaring, men ikke hjelpere. Hvis man tenker sånn kan man jo begynne å lure på hva det egentlig er. Noe er det, det tror jeg også, men jeg kjøper ikke den enkle forklaringen.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

hm. jo.

Men det kan man jo filosofere videre på i en evighet da. Da kan man lure på hva av det vi opplever er det vi tror det er.

Og da er det troen det vi står igjen med.
Antall ord: 41
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Akkurat, tro! Og det er det ingenting i veien med, men på dette forumet snakker man om hjelpere som om man snakker om en møbelgjenstand fra ikea. Det er feil. Nye brukere er helt fortvilet over at de ikke klarer å se sine hjelpere. Grunnen til det er at de har blitt proppet ørene fulle av hjelperprat. Istedet bør de gå iseg sjøl og finne ut av problemer på egenhånd. Paranormal skal ikke gi svar på spørsmål, men sette søkelys på temaer som folk må svare på selv.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

>wiz skrev:Akkurat, tro! Og det er det ingenting i veien med, men på dette forumet snakker man om hjelpere som om man snakker om en møbelgjenstand fra ikea. Det er feil. Nye brukere er helt fortvilet over at de ikke klarer å se sine hjelpere. Grunnen til det er at de har blitt proppet ørene fulle av hjelperprat. Istedet bør de gå iseg sjøl og finne ut av problemer på egenhånd. Paranormal skal ikke gi svar på spørsmål, men sette søkelys på temaer som folk må svare på selv.
Hva man kaller disse energiene som omgir oss for er jo egentlig totalt uvesentlig.
At noen velger å kalle dem for hjelpere synes jeg er helt greit.
Mange kaller dem for guider, engler, følgere, kraftdyr etc.
Spiller det noen rolle?

At vi omgir oss med energieblokker, en slags entiteter er jeg totalt overbevist om og at disse entitetene er med på å styre livet vårt er jeg også fullstendig overbevist om.

At noen kan føle, se og kommunisere med disse entitetene er jeg også helt overbevist om, så hvorfor ta bort denne troen på at "noe er med deg".
Jeg synes den er veldig god å ha jeg i mangel på noe annet.

Ingen her inne kan gi svaret på hva dette "noe" er, man bare antar ut fra egen opplevelser.
Det er jo forsåvidt greit. Ser ikke noe galt i det.

Kall disse energiene gjerne for hjelpere for det er jo egentlig det de er, ikke sant?
Antall ord: 255
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Kall disse energiene gjerne for hjelpere for det er jo egentlig det de er, ikke sant?
Altså Lars, vi vet ikke engang om vi omgir oss med noen form for mystisk energi. Hvis man går litt i dybden og ser hvordan man mottar informasjon fra påståtte høyt utviklede vesen kan det godt være hjernen som produserer alt sammen. Akkurat det vet jeg alt om siden jeg har masse erfaring med bevisste drømmer, ja bevisste drømmer ikke astralreiser. På det planet finnes det ingen begrensninger. alt er mulig. Derfor er det også mulig at man ser det man vil se, tross alt, det er ikke en eneste ting jeg har forsøkt på det planet som ikke funka.

Dessuten, når folk snakker om kontakt med hjelpere så høres det fint ut, men kan man kalle "en følelse av nærvær" for kontakt med hjelpere? Ta feks det såkalte 3 øyet. Fokuser på det lenge nok så begynner det å dunke og pulsere. Finn et annen punkt på kroppen og bestem deg for hva du vil føle, så vil du føle det.
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kenneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 15 Aug 2005 15:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Kenneth »

Det er jo et stykke fra å være omgitt av energier som "hjelper" en til de detaljerte beskrivelsene som mange kommer med. Jeg tror Wiz har et poeng i å understreke at dette faktisk er fortolkninger av de inntrykkene man mottar, og ikke "oppleste & vedtatte" sannheter.
Antall ord: 45
Initium sapientiae est dubium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Beklager her må jeg bare bruke litt av BA metoden :lol:
>wiz skrev: Altså Lars, vi vet ikke engang om vi omgir oss med noen form for mystisk energi.
Det er ingen tvil om at vi, vår kropp omgir seg med energi, hva denne energien er - ja si det?
>wiz skrev: Hvis man går litt i dybden og ser hvordan man mottar informasjon fra påståtte høyt utviklede vesen kan det godt være hjernen som produserer alt sammen.
Absolutt ikke uenig her Wiz. Hjernen er vel det mest forskede organet vårt og det vi vet minst om :lol:
>wiz skrev: Dessuten, når folk snakker om kontakt med hjelpere så høres det fint ut, men kan man kalle "en følelse av nærvær" for kontakt med hjelpere? Ta feks det såkalte 3 øyet. Fokuser på det lenge nok så begynner det å dunke og pulsere. Finn et annen punkt på kroppen og bestem det for hva du vil føle så vil du føle det.
Helt enig - ikke noe problem med dette. Imidlertid anser jeg de opplevelser som mange forteller om som reelle - for dem - og da er de jo ikke gale - er de vel?
Antall ord: 203
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Kenneth skrev:Det er jo et stykke fra å være omgitt av energier som "hjelper" en til de detaljerte beskrivelsene som mange kommer med. Jeg tror Wiz har et poeng i å understreke at dette faktisk er fortolkninger av de inntrykkene man mottar, og ikke "oppleste & vedtatte" sannheter.
Det finnes ingen sannheter. Det finnes ingen absoluttheter. Alt er relativt Kenneth.
Det er heller ingen som påstår dette heller - er det vel?
Antall ord: 72
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nei opplevelsene er ikke gale. Tolkningen av opplevelsene er feil. Kan være.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links