Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Nidarosdomen???
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Sep 2004 15:09
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vanvikan
aiaiai. Når æ e i trondhjæm neste gang, ska æ absolutt besøk nidarosdomen. Må prøve å få kjent nå der, men bedre å gå to. noen som vil bli med en gang?
Antall ord: 32
Lev en dag av gangen..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Okt 2004 13:02
- 20
- Lokalisering: Trondheim
Jeg har også lest og hørt flere forskjellige historier om munken i Nidaros-domen. I de fleste historiene har munken blitt observert i området rundt
Olavsbrønnen/oktogonen og Maria-kapellet.
En gang i blandt er også den rastløse skapningen sett utenfor i kirkegården. En historie går ut på at to unge damer så munken "gli" gjennom kirkegården og gjennom en dør de kunne konstantere var låst.
historien er fra 1970-årene.
Det også flere som hevder å sett munken sitte å bivåne gudstjenestene
fra galleriene over kirkerommet. Disse er normalt avstengt for offentligheten. Nå innrømme at jeg har sittet og myst opp på galleriene i håp om å få et glimt av munken mang en kjedelig plikt-gudstjeneste på Julaften. Har ennå ikke sett ham dessverre.
Jeg er selv ikke synsk på noen måte, men når det gjelder energiene enkelte har omtalt, mener jeg personlig at å være alene i Maria-kapellet
gir den sterkeste følelsen av nærvær inne i katedralen.
Anbefaler å prøve dette.
Olavsbrønnen/oktogonen og Maria-kapellet.
En gang i blandt er også den rastløse skapningen sett utenfor i kirkegården. En historie går ut på at to unge damer så munken "gli" gjennom kirkegården og gjennom en dør de kunne konstantere var låst.
historien er fra 1970-årene.
Det også flere som hevder å sett munken sitte å bivåne gudstjenestene
fra galleriene over kirkerommet. Disse er normalt avstengt for offentligheten. Nå innrømme at jeg har sittet og myst opp på galleriene i håp om å få et glimt av munken mang en kjedelig plikt-gudstjeneste på Julaften. Har ennå ikke sett ham dessverre.
Jeg er selv ikke synsk på noen måte, men når det gjelder energiene enkelte har omtalt, mener jeg personlig at å være alene i Maria-kapellet
gir den sterkeste følelsen av nærvær inne i katedralen.
Anbefaler å prøve dette.
Antall ord: 179
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Det finnes visst mange historier om denne Gralen, så hva vet jeg?
Fant denne: http://home.hib.no/mediesenter/arthursr ... nfo54.html
En "Johan lein" sier her blant annet at en del av denne "gralen" skal befinne seg i Nidarosdomen, men utdyper det ikke eller forklarer hvordan
Syntes historien er og forblir like usannsynlig.
Fant denne: http://home.hib.no/mediesenter/arthursr ... nfo54.html
En "Johan lein" sier her blant annet at en del av denne "gralen" skal befinne seg i Nidarosdomen, men utdyper det ikke eller forklarer hvordan
Syntes historien er og forblir like usannsynlig.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 12:01
- 19
- Blitt takket: 3 ganger
Hele Nidarosdomen gir intrykk av mange fordømte sjeler. Mye stygt har skjedd der gjennom tidene og domen er jo gammel.
En annen gammel kirke i Trondheim som er nesten like gammel; Vår frues kirke har derimot helt andre energier som er veldig positive, uvisst av hvilken årsak.
En annen gammel kirke i Trondheim som er nesten like gammel; Vår frues kirke har derimot helt andre energier som er veldig positive, uvisst av hvilken årsak.
Antall ord: 49
Larsrolle er dypt savnet !
Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008
Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html
Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
Har vært i nidarosdomen noen ganger , føler bare uhygge av hele domen.
Det rareste opplevde jeg da jeg syklet forbi utenfor domen, da det var en som stod og kostet fortauet i snekkerbukse og grå gammel caps på hodet. Jeg syklet 10 15 meter og snudde meg for å se , men da var han borte.Det var ingen plass han kunne gjort av seg på grunn av gjerdet på dommkirka.
Det rareste opplevde jeg da jeg syklet forbi utenfor domen, da det var en som stod og kostet fortauet i snekkerbukse og grå gammel caps på hodet. Jeg syklet 10 15 meter og snudde meg for å se , men da var han borte.Det var ingen plass han kunne gjort av seg på grunn av gjerdet på dommkirka.
Antall ord: 71
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Lokalisering: Steinkjer
larsrolle: Ikke meningen å mase, men fikk inntrykk av at du har opplevd spesifikke ting der.... Bare lurte på om du kunne være så snill å dele?
Tror jeg skal til tr.heim neste lørdag, men spørsmålet er om jeg får tid til å stikke innom nidarosdomen......... Aldri nok tid.....
Tror jeg skal til tr.heim neste lørdag, men spørsmålet er om jeg får tid til å stikke innom nidarosdomen......... Aldri nok tid.....
Antall ord: 52
Hide post links |
Hei
Jeg er spent på nidarosdomen selv, jeg og blackrose (lillemus) skulle dit da jeg hadde kurs i tr. heim.. Men som dem fleste natteranglere voknet vi forfjamset når telefonen vekte oss langt ut på dag. Men jeg støtter meg til Lars rolles ordtak "åndelig søppelkasse" hvor mye tristhet og sorg har blitt lagt igjen i mange 100 år.
Men jeg likte tr. heim, en spenende og aktiv by, ikke bare var den flott og den delen, men meget spirituelt å være der, mange forskjellige følelser og historier som hang igjen
Hilsen Olav.
Men jeg likte tr. heim, en spenende og aktiv by, ikke bare var den flott og den delen, men meget spirituelt å være der, mange forskjellige følelser og historier som hang igjen
Hilsen Olav.
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 08 Jun 2005 14:35
- 19
Kunne du fortalt mer om det, Olav?Men jeg likte tr. heim, en spenende og aktiv by, ikke bare var den flott og den delen, men meget spirituelt å være der, mange forskjellige følelser og historier som hang igjen
Hilsen Olav.
Har forresten også hørt at det skal spøke i biblioteket, og i kjelleren i Fokus Bank-bygget...
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2005 11:25
- 19
- Lokalisering: Jorda
Himmelriketpåjord skrev:Finnes det virkelig en skatt gjemt der? Og i tilfelle hvilken type skatt er det? En gjenstand? Pengeverdier? Eller en vond hemmelighet som for alt i verden ikke skal bli dratt frem i lyset?
Eller sannheten om sagnet om Olav den Hellige. Helgenkongens skrin ble fraktet til Steinvikholmen på Skatval etter sin død på Stiklestad, hvorpå danskehæren stjal det under slaget på Steinvikholm. Helgenkongen ble fraktet til Nidaros og gravlagt i den lille kirken som var forgjengeren til Nidarosdomen. Sagnet sier at han er gravlagt under gulvet på Domen ett sted, men forskere har ikke lykkes med å påvise dette enda.
I forhold til div. energier inne i kirken så kan jeg fortellle at Domen er oppbygd av stein hentet fra andre steder i landet, og likeledes brosteinen rundt. Mesteparten ble hentet fra overnevnte Steinvikholm, hvor mange sjeler møtte sin død på en traumatisk måte. Kanskje noe eller noen har hengt med videre
Eller sannheten om sagnet om Olav den Hellige. Helgenkongens skrin ble fraktet til Steinvikholmen på Skatval etter sin død på Stiklestad, hvorpå danskehæren stjal det under slaget på Steinvikholm. Helgenkongen ble fraktet til Nidaros og gravlagt i den lille kirken som var forgjengeren til Nidarosdomen. Sagnet sier at han er gravlagt under gulvet på Domen ett sted, men forskere har ikke lykkes med å påvise dette enda.
I forhold til div. energier inne i kirken så kan jeg fortellle at Domen er oppbygd av stein hentet fra andre steder i landet, og likeledes brosteinen rundt. Mesteparten ble hentet fra overnevnte Steinvikholm, hvor mange sjeler møtte sin død på en traumatisk måte. Kanskje noe eller noen har hengt med videre
Antall ord: 161
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Lokalisering: Steinkjer
Prøver meg igjen jeg..... Om noen har spesifikke opplevelser -eller tror de har det- fra nidarosdomen (evt. andre steder i tr.heim som faktisk er tilgjengelig for folk flest) kan dere være så snille å dele? Virker som det er flere enn meg som har lyst til å vite.... Og har dere ikke lyst til å fortelle så si heller det da, så skal ikke jeg mase mer
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jul 2005 11:44
- 19
- Lokalisering: trondheim
-
- Nybegynner
- 19
Har ikke noe å fortelle deg dessverre, men imens du venter og ser om Guro finner den boka så er det bittelitt stoff på
www.no.wikipedia.org/wiki/Munken_i_Nidarosdomen
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Eller via hovedsiden til Wikipedia. Ser ut som det er noe tull med linken. Merkelig, for jeg kommer inn ifra startsiden.noTussa skrev:Har ikke noe å fortelle deg dessverre, men imens du venter og ser om Guro finner den boka så er det bittelitt stoff på
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 12:01
- 19
Se øverst på denne siden - det er klippet ut fra wikipedia..Tussa skrev:Eller via hovedsiden til Wikipedia. Ser ut som det er noe tull med linken. Merkelig, for jeg kommer inn ifra startsiden.noTussa skrev:Har ikke noe å fortelle deg dessverre, men imens du venter og ser om Guro finner den boka så er det bittelitt stoff på
Antall ord: 68
Larsrolle er dypt savnet !
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Jepp! Så den nå! Jeg må scrolle meg nedover sidene og etter denne mod-søknaden kom øverst så er PC`n fæl til å hoppe over felt. Har missa flere innlegg flere plasser jeg. Får scrolle ekstra sakte og være mer vaktsom heretter
Antall ord: 46
Hide post links |