>wiz skrev:Har man 3 hjelpere så har man 3 hjelpere ferdig med det. Om de er her eller der er jo et fett. Dette er bare unnskyldninger for kvakksalvere som Bolinder.
Tror heller ikke det er så enkelt, som ett fast antall.
Jeg ser for meg følgende bilde:
"--Start på mentalt bilde--"
JEG ligger på sykehus. ( har gjordt ).
Foruten vakthavende sykesøster, så har vi forskjellige som kommer og går til og fra.
Vaskekona, som kommer inn og vasker gulvet, hunhjelper jo med renholdet.
Sykepleierene skifter jo 3 stk i døgnet. Det samme gjør sykesøstrene.
Der er allerede 6 personer - 7 med vaskekona.
Så kommer legene : 1 lege som er "min faste" .
Så kommer spesialistene, opptil flere på en gang.
Siden jeg lå på Haukeland Sykehus, som er et Universitetssykehus, hadde de med seg ett større antall studenter, som skulle lære.
Så foruten de 3-4 legene, var det 10-15 studenter som "hang på".
Det neste var operasjonssalen :
Ble kjørt ( transportert ) av en portør. ( enda en i tellinga).
Først mottatt av en sykepleier, deretter "preparert" for operasjon.
Der inne i operasjonssalen, var det flere ; etpar av spesialist - legene, etpar andre operasjonsykepleiere, narkoselege, den "faste legen", og noen studenter.
Så langt i denne fortellinga er man opp i mer enn 30 Hjelpere
Og da har man ikke tatt de som indirekte er med å hjelpe, de på kjøkken, vaskeri, administrasjon, laboratoriet, osv osv.
Men å si antall Hjelpere på sykehuset utifra en slik oversikt ; er da ALLE som jobber på sykehuset mine Hjelpere ? Nei.
Men idet jeg faller sammen mens jeg går tur i gangen, så kommer andre sykepleiere som jeg ikke "kjenner allerede" springende, fordi de er nær. Ergo enda flere...
Guidene, - de er mer for professorer å regne, når vi ser på "bildet over".
De dukker bare opp en sjelden gang, om i det heletatt. Men de er der de og... Du kan møte på dem i korridoren på sykehuset...
"--Slutt på mentalt bilde--"
Poenget er ; skal vi telle opp Hjelpere etter hvor mange vi har og har hatt igjennom livet, så tror jeg vi snakker om hundrevis !
Snakker vi om de som "følger deg fast " - e.g. fastlege" - så har vi EN.
Så hvor mange Hjelpere man har til enhver tid, det varierer.
På samme måte som folk her på jorden har sine spesielle egenskaper og kunnskaper, slik tror jeg detr er for Hjelperene og.
Dessuten, som på sykehus, tror jeg det er mulig at også "hjelpe-studenter" er med på saker og ting, men da i bakgrunnen....
Uansett; Poenget mitt er at antall Hjelpere varierer fra time til time.
( og til tider enda kortere intervall...)
Og antallet nå, det er ? -1- ... - 3 - ..... - 8 - .... - 23 - ... -flere ?
Asbjørn