Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Nidarosdomen???
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Steinkjer
- Blitt takket: 1 gang
Nidarosdomen???
Lurer bare på om det virkelig ikke er noen her som har noen opplevelser fra Nidarosdomen?
Munken må jo være trøndelags største "kjendis"-spøkelse, og det virker jo som det er en del her fra trøndelagsområdet, så jeg blir litt overrasket da det virker som om ingen har noe å si om han.
Så det var en gammel tråd der det var nevnt, men......
Har opplevd definitivt ubehag der selv, så finner det merkelig om ikke noen her (som ha langt bedre forutsetning på området enn meg!) ikke har opplevd noe!?
Munken må jo være trøndelags største "kjendis"-spøkelse, og det virker jo som det er en del her fra trøndelagsområdet, så jeg blir litt overrasket da det virker som om ingen har noe å si om han.
Så det var en gammel tråd der det var nevnt, men......
Har opplevd definitivt ubehag der selv, så finner det merkelig om ikke noen her (som ha langt bedre forutsetning på området enn meg!) ikke har opplevd noe!?
Antall ord: 98
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Mai 2005 21:27
- 19
- Lokalisering: Trondheim
Jeg føler sterk energi uansett hvilken kirke jeg er i.-Også i Nidarosdomen.Men jeg har ikke følt "nærværet"til denne munken.
Selv vet jeg ikke om jeg tror på at denne munken er den eneste ånden som går igjen der,men kanskje han er et slags overhode blant flere gjengangere i domen....
Selv vet jeg ikke om jeg tror på at denne munken er den eneste ånden som går igjen der,men kanskje han er et slags overhode blant flere gjengangere i domen....
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 12:01
- 19
- Blitt takket: 3 ganger
Nidarosdomen er vel det mest hjemsøkte stedet i hele Trondheim
Jeg er støtt statig i dette kirkebygget, både fordi jeg synes det er et interessant bygg og det er mye å oppleve der.
Flere av rommene i kirken har spesielle energier.
Personlig har jeg ikke beveget meg ned i "undergrunnen" på kirken fordi det der er energier som jeg ikke takler.
Jeg har masse opplevelser i denne kirken av spirituell karakter. Opplevelsene er mere på det ubehagelige plan, enn man skulle tro at et slikt "gudshus" skulle gi meg.
Til sammenligning kan man ta kapellet på Gardemoen, som er et fantastisk sted å være, dersom man skal ha en stille stund.
Nidarosdomen er i høyeste grad et sted hvor de spirituelle energiene sloss med hverandre.
Jeg husker ikke hvem som nevte det men utrykket "åndelig søppelkasse" er brukt om Nidarosdomen. Her er det lagt igjen utrolig mye frustrasjoner som henger igjen i veggene.
Jeg er støtt statig i dette kirkebygget, både fordi jeg synes det er et interessant bygg og det er mye å oppleve der.
Flere av rommene i kirken har spesielle energier.
Personlig har jeg ikke beveget meg ned i "undergrunnen" på kirken fordi det der er energier som jeg ikke takler.
Jeg har masse opplevelser i denne kirken av spirituell karakter. Opplevelsene er mere på det ubehagelige plan, enn man skulle tro at et slikt "gudshus" skulle gi meg.
Til sammenligning kan man ta kapellet på Gardemoen, som er et fantastisk sted å være, dersom man skal ha en stille stund.
Nidarosdomen er i høyeste grad et sted hvor de spirituelle energiene sloss med hverandre.
Jeg husker ikke hvem som nevte det men utrykket "åndelig søppelkasse" er brukt om Nidarosdomen. Her er det lagt igjen utrolig mye frustrasjoner som henger igjen i veggene.
Antall ord: 157
Larsrolle er dypt savnet !
Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008
Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html
Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 26 Jul 2005 12:10
- 19
- Lokalisering: Sandnes
Hei
Jeg vet ikke om dette er sant, men det er en historie jeg har hørt, så jeg bare forteller den
"Det var en gutte gjeng som hadde et vedde mål på gang, som besto i noe som at en skulle tørre å overnatte en hel natt inne i kirken.
Det var bare en av guttene/ungdommene alene som skulle gjøre dette.
Dagen etter, da resten av gjengen kom for å se hvordan dette var gått..
han som hadde sovet der inne var hvit i ansiktet, og det lyste skrekk i ansiktet på ham, og han sa ikke et ord, han sluttet å snakke etter den dagen , og det han hadde opplevd ... forble en hemmelighet..
Jeg vet ikke om dette er sant, men det er en historie jeg har hørt, så jeg bare forteller den
"Det var en gutte gjeng som hadde et vedde mål på gang, som besto i noe som at en skulle tørre å overnatte en hel natt inne i kirken.
Det var bare en av guttene/ungdommene alene som skulle gjøre dette.
Dagen etter, da resten av gjengen kom for å se hvordan dette var gått..
han som hadde sovet der inne var hvit i ansiktet, og det lyste skrekk i ansiktet på ham, og han sa ikke et ord, han sluttet å snakke etter den dagen , og det han hadde opplevd ... forble en hemmelighet..
Antall ord: 117
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 19
Hei
Men jeg kjenner en dame som er litt følsom overfor slike ting som vist nok skal befinne seg der inne.
Hun ville opp på prekestolen å se, men ble stoppet midt i trappen av noe som kjentes ut som en hånd som presset , ganske hardt, rundt halsen hennes, og hun fikk problemer med å puste. Hun prøvde igjen men det samme skjedde.
Så hun gikk rundt på andre siden, for det går jo trapp opp på begge sider, og der kom hun seg fint opp, ingenting som stoppet henne der.
Det er nok ingen tvil om at det finnes masse å ta tak i i nidarosdomen, og har noen noen gang prøvd å rense noe av dette?
For det virker som om det er mange ikke så hyggelige som går igjen der, og hvorfor gjør de det?
Finnes det virkelig en skatt gjemt der? Og i tilfelle hvilken type skatt er det? En gjenstand? Pengeverdier? Eller en vond hemmelighet som for alt i verden ikke skal bli dratt frem i lyset?
Jeg tror ikke det er noe sted som er mer omtalt i Norge enn dette stedet, på dette området, men det er ikke egentlig mye vi vet om nidarosdomen.. og denne munken.
Hvilket liv levde han , hvordan praktiserte han sin kristendom, var han en rettferdig mann, eller herskende og maktsyk?
Var han en mann folk var redde, eller en som snakket med folket?
Jeg ble veldig nyskjerrig nå:)
Ha en fin dag alle sammen:)
Men jeg kjenner en dame som er litt følsom overfor slike ting som vist nok skal befinne seg der inne.
Hun ville opp på prekestolen å se, men ble stoppet midt i trappen av noe som kjentes ut som en hånd som presset , ganske hardt, rundt halsen hennes, og hun fikk problemer med å puste. Hun prøvde igjen men det samme skjedde.
Så hun gikk rundt på andre siden, for det går jo trapp opp på begge sider, og der kom hun seg fint opp, ingenting som stoppet henne der.
Det er nok ingen tvil om at det finnes masse å ta tak i i nidarosdomen, og har noen noen gang prøvd å rense noe av dette?
For det virker som om det er mange ikke så hyggelige som går igjen der, og hvorfor gjør de det?
Finnes det virkelig en skatt gjemt der? Og i tilfelle hvilken type skatt er det? En gjenstand? Pengeverdier? Eller en vond hemmelighet som for alt i verden ikke skal bli dratt frem i lyset?
Jeg tror ikke det er noe sted som er mer omtalt i Norge enn dette stedet, på dette området, men det er ikke egentlig mye vi vet om nidarosdomen.. og denne munken.
Hvilket liv levde han , hvordan praktiserte han sin kristendom, var han en rettferdig mann, eller herskende og maktsyk?
Var han en mann folk var redde, eller en som snakket med folket?
Jeg ble veldig nyskjerrig nå:)
Ha en fin dag alle sammen:)
Antall ord: 250
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jul 2005 11:44
- 19
- Lokalisering: trondheim
Jeg bor i trondheim,har vært i domen mange ganger.liker meg ikke noe særlig der inne,spesielt nede der det er gravstøtter og en utstilling av noe slag.husker ikke en gang hva som er der,for jeg vil bare ut derfra hver gang jeg har vært der.
men uansett,den verste opplevelsen jeg har hatt der,var da jeg var russ.all trondheimsrussen raver rundt på marinen i russetida,det er på nersida av nidarosdommen. Jeg var riktinok ikke helt i vater,men jeg skulle gå rundt domen,for å komme meg inn i sentrum.klokka var hvert fall tre på natta.da var det heftig til orgelspill der inne.det var stappmørkt inne i kirka,og alle dører var låst.det kunne jo hende at det er normalt å øve på orgele mitt på natta,hva vet jeg.men ekkelt var det hvertfalll.jeg ble stående å høre på,eller jeg svaia å hørte på.d slutta helt plutselig,og ingen kom ut som jeg så.jeg skulle nemlig finne ut av det der. men jeg måtte gi opp,og rava videre.
men uansett,den verste opplevelsen jeg har hatt der,var da jeg var russ.all trondheimsrussen raver rundt på marinen i russetida,det er på nersida av nidarosdommen. Jeg var riktinok ikke helt i vater,men jeg skulle gå rundt domen,for å komme meg inn i sentrum.klokka var hvert fall tre på natta.da var det heftig til orgelspill der inne.det var stappmørkt inne i kirka,og alle dører var låst.det kunne jo hende at det er normalt å øve på orgele mitt på natta,hva vet jeg.men ekkelt var det hvertfalll.jeg ble stående å høre på,eller jeg svaia å hørte på.d slutta helt plutselig,og ingen kom ut som jeg så.jeg skulle nemlig finne ut av det der. men jeg måtte gi opp,og rava videre.
Antall ord: 192
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 19
Hmm, merkelig det der, jeg har også hørt om lignende tilfeller. Som at noen har hørt det , og andre ikke..
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Aug 2005 12:37
- 19
- Lokalisering: Lillestrøm
Hei alle.
Jeg har ikke fått vært i Nidarosdomen ennå - bare vet jeg må dit!
Er det noen som vet historien til Munken? Hvem var han, når levde han osv? Eller er det noen som kan anbefale litteratur rundet dette?
Samtidig vil jeg gjerne spørre om det samme når det gjelder Nes Kirkeruiner. Der har jeg vært - fikk inn masse spennede historie på vandringen der Hører noen sier at det går igjen en prest der, han har jeg ikke "møtt", men skulle gjerne vist historien rundt han også.
Jeg har ikke fått vært i Nidarosdomen ennå - bare vet jeg må dit!
Er det noen som vet historien til Munken? Hvem var han, når levde han osv? Eller er det noen som kan anbefale litteratur rundet dette?
Samtidig vil jeg gjerne spørre om det samme når det gjelder Nes Kirkeruiner. Der har jeg vært - fikk inn masse spennede historie på vandringen der Hører noen sier at det går igjen en prest der, han har jeg ikke "møtt", men skulle gjerne vist historien rundt han også.
Antall ord: 97
M. Mimsen
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jan 2005 14:29
- 19
Jeg syns også at Nidarosdomen er et svært interessant sted både på grunn av energiene og på grunn av den mektige arkitekturen og selve fremtoningen av dette bygget. men jeg har også hørt at de som har evner utenom det helt normale kan oppleve å befinne seg blant massevis av munker når man går gjennom munkegata...noen andre hørt om dette ? Lars ?
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
psst! Unnskyld meg himmelriketpåjord, jeg har visst sporet litt av det du egentlig lurer på med Munken, det er ikke meningen altså ! Jeg er selv nysjerrig på om noen egentlig har sett ham/ opplevd ham i og med at han har status som rikskjendis
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
psst! Unnskyld meg folkens, jeg har visst sporet litt av det noen av dere egentlig lurer på med Munken, det er ikke meningen altså ! Jeg er selv nysjerrig på om noen egentlig har sett ham/ opplevd ham i og med at han har status som rikskjendis
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 19
Hei Silda:)
Ja for noen må jo vite noe, etter alle disse årene han har vert så kjent som han er.
Veldig spendt på hvilken info som kommer, noen må jo vite noe:)
Ha en fin dag vennen:)
Ja for noen må jo vite noe, etter alle disse årene han har vert så kjent som han er.
Veldig spendt på hvilken info som kommer, noen må jo vite noe:)
Ha en fin dag vennen:)
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 08 Jun 2005 14:35
- 19
Det kan godt ha vært noen der inne som øvde på orgel. Det er nemlig ett veldig godt orgel og klin umulig å få øvingstid der på dagtid!guro_ skrev:Jeg bor i trondheim,har vært i domen mange ganger.liker meg ikke noe særlig der inne,spesielt nede der det er gravstøtter og en utstilling av noe slag.husker ikke en gang hva som er der,for jeg vil bare ut derfra hver gang jeg har vært der.
Antall ord: 222
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 12:01
- 19
- Blitt takket: 3 ganger
Om munken...
http://no.wikipedia.org/wiki/Munken_i_Nidarosdomen
http://www.nrk.no/programmer/radio/norg ... 22715.html
http://www.startsiden.no/magasin/2000/12/11/lein.shtml
Pluss at det er masse flere historier på nettet.
Søk på google med <munken nidarosdomen> så får du all den informasjon du vil
http://no.wikipedia.org/wiki/Munken_i_Nidarosdomen
http://www.nrk.no/programmer/radio/norg ... 22715.html
http://www.startsiden.no/magasin/2000/12/11/lein.shtml
Pluss at det er masse flere historier på nettet.
Søk på google med <munken nidarosdomen> så får du all den informasjon du vil
Antall ord: 54
Larsrolle er dypt savnet !
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Lokalisering: Steinkjer
- Blitt takket: 1 gang
Grunnen Til at jeg i utgangspunktet spurt om nidarosdomen, er det jeg opplevde sist jeg var der..... (bare vært der to ganger og kun inne i selve "kirkerommet"- skam på meg trondheimspie som jeg opprinnelig er....) omtrent det øyeblikket jeg satte foten innenfor døren der, begynte jeg og fryse (det var i slutten av mai og definitivt ikke kaldt) og jeg følte det som om noen holdt øye med meg hele tiden jeg var der og som om denne vedkommende definitivt mente jeg burde ha meg til h****** ut derfra. Velkommen følte jeg meg iallefall ikke....
Greit nok, jeg så ingenting, det var bare en følelse... Men har aldri følt noe slikt før...... Og det øyeblikket jeg gikk ut av kirken, gikk det over.
På tross av dette vil jeg gjerne tilbake (altfor nysgjerrig) og se hvordan det går, og helst vil jeg se mest mulig av kirken.... kanskje med unntak av tårnet da jeg har høydeskrekk......
Elsker det bygget (selv om jeg misliker det den blir brukt som), og etter min mening er det norges vakreste bygg!
larsrolle : Du har ikke lyst til å utdype opplevelsene dine?
Vet du forresten om det er omvisninger der hele året eller kun på sommeren?
Greit nok, jeg så ingenting, det var bare en følelse... Men har aldri følt noe slikt før...... Og det øyeblikket jeg gikk ut av kirken, gikk det over.
På tross av dette vil jeg gjerne tilbake (altfor nysgjerrig) og se hvordan det går, og helst vil jeg se mest mulig av kirken.... kanskje med unntak av tårnet da jeg har høydeskrekk......
Elsker det bygget (selv om jeg misliker det den blir brukt som), og etter min mening er det norges vakreste bygg!
larsrolle : Du har ikke lyst til å utdype opplevelsene dine?
Vet du forresten om det er omvisninger der hele året eller kun på sommeren?
Antall ord: 211
Hide post links |