MYTE ELLER SANNHET?: DYREORAKLER
Er det mulig for dyr å forutsi naturkatastrofer? Vi undersøker hvordan elefanter og andre dyr flyktet mot høyereliggende sletter før den siste tsunamien rammet Sørøst-Asia.
Det er utrolig masse spennende på National Geographic når det gjelder paranormale hendelser..
Fakta, teori & skepsis ⇒ National Geographic ikveld kl 22
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Jeg kan ødelegge gleden din å si at de flyktet fordi de har sanser vi mennesker ikke har. Det har ikke noe med synskhet å gjøre.
Antall ord: 25
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja det har de men det har ikke noe med synskhet å gjøre.
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Elefanter har signalsystem i IR-spektret, har de ikke? Mulig at de merker ennå dypere frekvenser fra jordas indre?
Det finnes jo folk med synestesi... kanskje disse i tillegg kan "høre" og "se" lyder og farger utenfor det som er normalt i em-spektret. Det hevdes jo innen det altrenative at alle farger har lyd i tillegg til lys. Det er ikke bevist, men jeg synes ikke det er heeelt ulogisk å tenke på i.o.m. at det bare er elektromagnetiske bølger...
Det finnes jo folk med synestesi... kanskje disse i tillegg kan "høre" og "se" lyder og farger utenfor det som er normalt i em-spektret. Det hevdes jo innen det altrenative at alle farger har lyd i tillegg til lys. Det er ikke bevist, men jeg synes ikke det er heeelt ulogisk å tenke på i.o.m. at det bare er elektromagnetiske bølger...
Antall ord: 84
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2005 13:15
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Fin kanal det!Discovery Science tar opp en del paranormale saker om jeg ikke husker feil,mener ikke Disc som sender Ghosthunters i reprise i årevis:"Dritsur" på dem for det!(de har jo flere kanaler-men blir lett frustrert når alle kanalene plutselig sender alt jeg vil se!Lol...)Reality-TV sender også spennende saker i ny og ne.
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg har ikke Discovery Science desverre, har bare kabeltv.. Men har sett litt på science hos en venn, der tar de opp utrolig masse spennende
Antall ord: 25
Hide post links |
Det kan finnes synske dyr. I det minste med god intuisjon, men mange dyr har evnen til å oppfange elektromagnetisme. Elektromagnetismen er sterkest når jorda, sola og månen står i rett linje. Det gjorde de under tsunamien derfor forsvant alle dyrene.Robert skrev:Wiz skrev:
Hva vet du om det?. Har du aldri vært hund Det må da finnes synske hunder også.Ja det har de men det har ikke noe med synskhet å gjøre.
He He
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Dette har jeg aldri hørt om tidligere.Heia skrev:Det hevdes jo innen det altrenative at alle farger har lyd i tillegg til lys.
Nå er det slik at LYS er elektromagnetiske bølger / fotoner , mens lyd, derimot KUN er svingninger i en masse ( luft, jord, fjell, vann, osv).
Lyd KAN dog oppfanges av apparater som omformer svigninger i ett materiale, eller vann/ luft til elektroniske svigninger, som igjen kan omgjøres til elektromagnetiske bølger. Men dette krever isåfall eget teknisk utstyr.
Lys kan styres av lyd, men det kreves teknisk utstyr.
Og omvendt; lys kan styre lyd...
A
Antall ord: 102
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Dyr HAR sterkere sanser enn hva vi mennesker har.
Derfor kan dyrene registrere ting som er "unormalt", som luftrykk, viberasjoner i bakken, infralyd ( meget lave lyd-vibrasjoner / frekvenser), osv.
De fleste dyr vet hva som er "normalt".
Når det så oppstår noe "unormalt", vil dyrets instinkter si: "kom deg til h...vekk NÅ" !
Det har ingenting med paranormale evner å gjøre.
Men sett i andre henseende, så har jeg tidligere lest om at dyr, da spesielt kjeledyr ( hunder og katter), KAN oppfatte ting vi ikke ser.
F.ex. åndelig aktivitet vil mange hunder reagere på, ved typisk adferdsendring.
Jeg har og hørt om ( ikke bekreftet her), at hunder har reagert med hyling i det øyeblikk "herren" ( dyrets eier) dør på f.ex. sykehuset, hvor hunden ikke har adgang.
( hunden begynte å hyle, kl 02.10. klokken 02.32 kom telefon med beskjed om at vedkommende døde kl 02.10 )
HVA denne hunden i den historien har reagert på, se det vet jeg ikke, men noe må det ha vært.
Desverre har jeg ikke denne historien bekreftet, men kansje andre har tilsvarende ?
Asbjørn
Derfor kan dyrene registrere ting som er "unormalt", som luftrykk, viberasjoner i bakken, infralyd ( meget lave lyd-vibrasjoner / frekvenser), osv.
De fleste dyr vet hva som er "normalt".
Når det så oppstår noe "unormalt", vil dyrets instinkter si: "kom deg til h...vekk NÅ" !
Det har ingenting med paranormale evner å gjøre.
Men sett i andre henseende, så har jeg tidligere lest om at dyr, da spesielt kjeledyr ( hunder og katter), KAN oppfatte ting vi ikke ser.
F.ex. åndelig aktivitet vil mange hunder reagere på, ved typisk adferdsendring.
Jeg har og hørt om ( ikke bekreftet her), at hunder har reagert med hyling i det øyeblikk "herren" ( dyrets eier) dør på f.ex. sykehuset, hvor hunden ikke har adgang.
( hunden begynte å hyle, kl 02.10. klokken 02.32 kom telefon med beskjed om at vedkommende døde kl 02.10 )
HVA denne hunden i den historien har reagert på, se det vet jeg ikke, men noe må det ha vært.
Desverre har jeg ikke denne historien bekreftet, men kansje andre har tilsvarende ?
Asbjørn
Antall ord: 188
Hide post links |