Hvor i Tromvika er det egentlig? Vet du hva som skjer der?Robert skrev:Det er en nær slekning av meg som eier den låven i Tromvika.E d ikkje en låve eller no i Tromvika som ikkje bonden tør rive fordi det skjer så mye rart når han e der? De sto faktisk i avisa førr ei stund sia...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjemsøkte steder i Tromsø-området?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jun 2005 02:15
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Alta
Antall ord: 66
"Det finnes ikke tilfeldigheter"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Hvor i Tromvika er det egentlig? Vet du hva som skjer der?Robert skrev:Det er en nær slekning av meg som eier den låven i Tromvika.E d ikkje en låve eller no i Tromvika som ikkje bonden tør rive fordi det skjer så mye rart når han e der? De sto faktisk i avisa førr ei stund sia...
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Er det lov å dra dit da...å "henge" liksom? Eller bør vi snakke med slekningen din før vi titter på låven?Robert skrev:6-7 hus før snuplassen finnes det en love. Det er slepeånder som er fastlåst i loven etter at et medium har drevet dem ut av huset til slekningen min. Hvis slekningen min river denne loven slipper åndene ut og hva skjer da? De er ikke farlige men veldig irriterende.
Antall ord: 78
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2005 12:02
- 19
- Lokalisering: Storsteinnes, Troms
*fryse på ryggen* skremmende at det er sånt "nesten" nært til hvor jeg bor..
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2005 13:23
- 19
- Lokalisering: Nærøy
- Blitt takket: 1 gang
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Feb 2005 08:49
- 19
- Lokalisering: fin
hei. du kan jo se om du finn nåkka på tromstun ungdomsskole,men e nu usikker på om det e no dær,har jo skjøll gått dær en gang i tia,nede i dusj garderoban har æ en gang merka nåkka litt sånn ekket.
ellers så vet æ om 2 privat hus i tromsdalen som e hjemsøkt.det ene av dem har æ hatt en opplevelse i, men e har ikke kjennskap til folk som bor i de husan nu.
åsså vet æ at det e no i Gammle pedersen butikken i tromsdalen(det blei 3 i tromsdalen)
åsså e det vel ett tur område i lyngen som ska være en litt uggen plass å være,snakka me en gammel mann som bruke å være å gå dær i område.han fortalte det at det va nån som hele tia holdt øye me han uansett kor han va dær, å at dem ville ikke ha han dær
ellers så vet æ om 2 privat hus i tromsdalen som e hjemsøkt.det ene av dem har æ hatt en opplevelse i, men e har ikke kjennskap til folk som bor i de husan nu.
åsså vet æ at det e no i Gammle pedersen butikken i tromsdalen(det blei 3 i tromsdalen)
åsså e det vel ett tur område i lyngen som ska være en litt uggen plass å være,snakka me en gammel mann som bruke å være å gå dær i område.han fortalte det at det va nån som hele tia holdt øye me han uansett kor han va dær, å at dem ville ikke ha han dær
Antall ord: 166
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Vet om et hus på Silsand som ligger på Senja rett over for Finnsnes, det skal visstnok være kraftig hjemsøkt av ånder. Har hørt at folk som har flyttet inn der, raskt har måttet flytte ut igjen, det var ikke fred å få
Noen som vet mer om dette huset ??
Noen som vet mer om dette huset ??
Antall ord: 53
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Okt 2004 02:24
- 20
- Lokalisering: Tromsø
Drar fram igjen denne gamle tråden...har endelig mannet meg opp til å dra på "spøkelses-safari" Nøyaktig hvor i Tromvika er det? Og hvor i Kaldfjord? Kommer dere på flere steder?
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Okt 2004 02:24
- 20
- Lokalisering: Tromsø
Tromsø godkjenner spøkelser i låve
Kommunen hadde forlangt at fjøs-eieren skulle fjerne det falleferdige bygget som ligger i Tromvik i kommunens ytterkant. Nå har bygningens usynlige beboere fått kommunen til å ombestemme seg.
Fjøsets eier har i et brev til kommunen redegjort for hvorfor han ikke våger å nærme seg sitt egen fjøs. - For mange år siden fjernet jeg taket, men det som da skjedde, var at jeg fikk befatning med det underjordiske. Og jeg ble meget syk, skriver bygningens eier ifølge bladet Tromsø.
- Det bor og oppholder seg underjordiske vesener i det fjøset. Hele min familie vet om dette, skriver mannen.
Han mener det er fritt frem for den som våger å rive bygget. Han vil ikke motsette seg en riving, men påpeker at den som utfører jobben, må ta konsekvensene selv.
Lokalavisen fikk selv erfare at det var merkelige krefter ved fjøs-ruinene. Da de i forrige uke skulle til Tromvik for å lage reportasje om fjøset, forsvant en bro i flommen, og hele bygda ble isolert.
Tromsø kommune aksepterer nå mannens grunn til ikke å rive bygget. I stedet forlanger de at bygningen skal sikres, slik at barn eller dyr ikke blir skadet. Dette lover fjøs-eieren.
- Noen ganger må vi bare innse at det er mer mellom himmel og jord enn mellom permene i kommunens regelverk, sier byggesakssjef Hallvard Thon til bladet Tromsø.
Universitetsbibliotekar og hekseforsker Rune Blix Hagen advarer mot å raljere over folks tro på det underjordiske. Han vet at på Kvaløya, der Tromvik ligger, lever troen på det underjordiske. Hagen sier til lokalavisen at det burde ha vært forsket mer på denne typen folketro.
Kommunen hadde forlangt at fjøs-eieren skulle fjerne det falleferdige bygget som ligger i Tromvik i kommunens ytterkant. Nå har bygningens usynlige beboere fått kommunen til å ombestemme seg.
Fjøsets eier har i et brev til kommunen redegjort for hvorfor han ikke våger å nærme seg sitt egen fjøs. - For mange år siden fjernet jeg taket, men det som da skjedde, var at jeg fikk befatning med det underjordiske. Og jeg ble meget syk, skriver bygningens eier ifølge bladet Tromsø.
- Det bor og oppholder seg underjordiske vesener i det fjøset. Hele min familie vet om dette, skriver mannen.
Han mener det er fritt frem for den som våger å rive bygget. Han vil ikke motsette seg en riving, men påpeker at den som utfører jobben, må ta konsekvensene selv.
Lokalavisen fikk selv erfare at det var merkelige krefter ved fjøs-ruinene. Da de i forrige uke skulle til Tromvik for å lage reportasje om fjøset, forsvant en bro i flommen, og hele bygda ble isolert.
Tromsø kommune aksepterer nå mannens grunn til ikke å rive bygget. I stedet forlanger de at bygningen skal sikres, slik at barn eller dyr ikke blir skadet. Dette lover fjøs-eieren.
- Noen ganger må vi bare innse at det er mer mellom himmel og jord enn mellom permene i kommunens regelverk, sier byggesakssjef Hallvard Thon til bladet Tromsø.
Universitetsbibliotekar og hekseforsker Rune Blix Hagen advarer mot å raljere over folks tro på det underjordiske. Han vet at på Kvaløya, der Tromvik ligger, lever troen på det underjordiske. Hagen sier til lokalavisen at det burde ha vært forsket mer på denne typen folketro.
Antall ord: 284
Hide post links |