Fakta, teori & skepsis ⇒ Hypnose
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 08 Jun 2005 14:35
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Hypnose
Lurer på om noen har hørt hypnose blitt brukt i forbindelse med rettssaker i Norge f.eks for å fremkalle fortrengte opplevelser?
Antall ord: 22
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Tror ikke det har vært noen rettsaker i norge med hypnose. Det er dessuten forbudt i dette landet. På tide de begynner oppheve dette.
Antall ord: 25
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 08 Jun 2005 14:35
- 19
Er hypnose forbudt? Hvorfor det?
Men hypnoterapi er vel tillatt, eller?
Men hypnoterapi er vel tillatt, eller?
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2005 20:19
- 19
- Lokalisering: Rælingen en plass
Lurer på om noen klarer å hypnotisere meg >< skal mye til for at jeg slipper taket og lar andre spørre meg fritt om ting.
Antall ord: 24
Parkour for life!
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Hypnose er forbudt for folk som ikke er fagfolk - dvs Psykologer tilknyttet helsevesenet.
Derfor er det visse tv-program spilles inn i utlandet.
Grunnen er at hypnose kan frembringe "psykoser" - dvs problemer med ting som kommer opp til overflaten ved hypnose. Og da må det behandles medisinsk forsvarlig.
Desverre er ikke helsevesenet interresert i fremskritt og ting som går litt på tvers av den etablerte "medisin".
Nytenkning er farlig - derfor MÅ man frata de som forsøker på slikt sin lisens, slik at det ikke kommer nye ting frem i lyset. Det er farlig det.
( Underforstått: En liten støttehilsen til Rune Amundsen som vet mer enn han fikk lov til !
Siden jeg og bor i Florø, kan jeg nevne at jeg kjenner Rune, og har bare godt å si om ham.
Ok, det ble litt på siden av tråden dette, men følte det hørte til her... )
Asbjørn
Derfor er det visse tv-program spilles inn i utlandet.
Grunnen er at hypnose kan frembringe "psykoser" - dvs problemer med ting som kommer opp til overflaten ved hypnose. Og da må det behandles medisinsk forsvarlig.
Desverre er ikke helsevesenet interresert i fremskritt og ting som går litt på tvers av den etablerte "medisin".
Nytenkning er farlig - derfor MÅ man frata de som forsøker på slikt sin lisens, slik at det ikke kommer nye ting frem i lyset. Det er farlig det.
( Underforstått: En liten støttehilsen til Rune Amundsen som vet mer enn han fikk lov til !
Siden jeg og bor i Florø, kan jeg nevne at jeg kjenner Rune, og har bare godt å si om ham.
Ok, det ble litt på siden av tråden dette, men følte det hørte til her... )
Asbjørn
Antall ord: 153
Hide post links |