Drømmer, NDO & ut av kroppenhvorfor?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Purplehaze
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mai 2005 14:27
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Care Avenue

hvorfor?

Innlegg av Purplehaze »

hvorfor drømmer vi? er det noen vitenskap bak det, eller vet man det ikke helt sikkert?
Antall ord: 17
- People fake a lot of human interactions, but I feel like I fake them all, and I fake them very well. That’s my burden, I guess.

- Dexter Morgan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Juvelina
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 08 Jun 2005 14:35
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Juvelina »

Det sies vel at vi drømmer for å "oppsummere" dagen og for å fordøye ting som har skjedd.

For flere år siden hadde jeg kyssesyka, og var veldig syk. Fikk ikke sove på flere dager. Kroppen var jo uthvilt fordi jeg lå i senga nesten hele tida, men jeg var sikker på at jeg skulle bli gal!! Fikk jo ikke drømt noe på flere uker, og det var skikkelig tungt...
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Drømmene er den enkleste veien til selvforståelse. :D
Drømmene har forskjellig funksjon og betydning; noen er for å bearbeide dagens inntrykk, noen er refleksjoner av det underbevisste/ubevisste, mens andre er varsler eller budskap om ting som "ligger i luften".
Jeg er ikke flink til å meditere, men til gjengjeld får jeg den informasjonen jeg trenger i drømme. Mange mener de møter ånder i drømme eller har uko...jeg vet ikke, men vi er mottagelige når vi er i denne tilstanden. Kanskje fordi vi er i kontakt med vårt høyere selv, m.a.o. at det er sjelens visdom som kommer til uttrykk i drømme?
Antall ord: 113
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

P.S.
Når det gjelder vitenskapen så må du nok pense over på psykologi og medisin/biologi (søvnatferd)...det er vel ingen som vet hvorfor vi drømmer, men de (forskerne) vet mye om mønstre og hva som er "normale" drømmer (arketypiske).
Antall ord: 46
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links