Vet du hvor nøyaktig det er? Kjører mye fra Tromsø mot innlandet.Vampen skrev:Kan ikke svare på den dær historien, med tanke på at jeg ikke er defra..
Men er en lignende historie her omkring.
Man kjører fra Tromsø mot innlandet. Der er det en strekning man ikke skal ta på de som haiker. Det bodde folk der for lenge siden, men bare ruiner av bygningene igjen. De som har tatt på haikerne hevder personen er hyggelig, men straks noen spør hvor hun/han skal, så er personen borte...
Så litt motsatt av din fortelling. Å de har aldri vert noen fare, eller virket truende på noen måte
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Skremmende haiker
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mai 2005 08:46
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Nordnorge
Re: Hmm...
Antall ord: 114
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Nov 2003 08:22
- 21
- Lokalisering: Aabenraa
Da jeg sist var på Brekstad så blr det fortalt at alle visste om den kvinnelige haiker.
Så derfor regnet jeg med at du også visste det, men men ikke alt kan man få med seg vet du
Så derfor regnet jeg med at du også visste det, men men ikke alt kan man få med seg vet du
Antall ord: 38
Perfeksjonisme findes ej...
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Har hørt hun har vist seg rundt mai. Ser at veivesenet har sprengt bort litt av bergnabben hun skulle stå. Så det kan vel ha vært noe i det da.Maya skrev:Sagnet om bruden på Stjørdalen ja.
Den går ut på at hun ble drept på vei til kirken.
Hun ble aldri gift og grunnen til at hun kan sees innimellom, er at hun leter etter sin brudgom.
Det er hva jeg har hørt om henne.
Antall ord: 82
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Lokalisering: Steinkjer
- Blitt takket: 1 gang
Maya: Nei man kan ikke få med seg alt.... Bare litt frustrernde å få høre det etter jeg har flytta liksom....
Men må si jeg aldri har sett noe der, og det på tross av at jeg bodde slik til et års tid at jeg kjørt forbi der minst to ganger i uken...
Noen som vet om det skal være noe bestemt tidsrom hun viser seg i eller er det helt tilfeldig?
Og forresten... Tror dere hun våger å sette seg i et baksete sammen med ei bikkje? Skal nemlig forbi der til helga!
Men må si jeg aldri har sett noe der, og det på tross av at jeg bodde slik til et års tid at jeg kjørt forbi der minst to ganger i uken...
Noen som vet om det skal være noe bestemt tidsrom hun viser seg i eller er det helt tilfeldig?
Og forresten... Tror dere hun våger å sette seg i et baksete sammen med ei bikkje? Skal nemlig forbi der til helga!
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 21
Hun skal visstnok stå på høyre side i Hokksdalen, og haike.
På kvelden nattestid.
Overser du henne sitter hun i baksetet på bilsen din sies det.
Hun sier ingenting du kan se henne i speilet.
Men stopper du så forsvinner hun.
På kvelden nattestid.
Overser du henne sitter hun i baksetet på bilsen din sies det.
Hun sier ingenting du kan se henne i speilet.
Men stopper du så forsvinner hun.
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hmmm... Tror ikke jeg tør stoppe i tilfelle det IKKE er henne, men en levende psyko med øks...
Tror jeg satser på at bjeffebøtta i baksetet holder henne unna!
Høyre side når du kommer fra? Brekstad?
Tror jeg satser på at bjeffebøtta i baksetet holder henne unna!
Høyre side når du kommer fra? Brekstad?
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 21
Ja høyre side når du kommer fra Brekstad der skal hun være.
Hun er ikke farlig, hun vil bare være med.
Hun er ikke farlig, hun vil bare være med.
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2005 20:19
- 19
- Lokalisering: Rælingen en plass
pfft. slike historier er det overalt.
kan ikke tru på alt man hører.
kan ikke tru på alt man hører.
Antall ord: 14
Parkour for life!
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 21
Man skal ikke tro alt man hører, nei riktig.
Men denne damen er et sagn der ute, mange mennesker hevder de har sett henne.
Så når sagnet taler sitt er det jo bare å prøve.
For man skal ikke frykte de døde, kun de levende
Men denne damen er et sagn der ute, mange mennesker hevder de har sett henne.
Så når sagnet taler sitt er det jo bare å prøve.
For man skal ikke frykte de døde, kun de levende
Antall ord: 48
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Aug 2003 17:39
- 21
- Lokalisering: Trondhjems omerådet
- Har takket: 1 gang
Har også hørt historien om haikeren i Haugsdalen,er selv oppvokset på fosen og har kjørt der MANGE ganger.
Har bestandig håpet å få se henne,men har det til gode ennå.
Men på samme plassen sies det at det er ei hjemsøkt hytte/hus er ikke sikker.Har prøvd å finne ut hvem som eier stedet ,men jeg har ikke prøvd godt nok enda, for jeg har ikke funnet det ut.
Kansje det er her haikerinnen holder til??? Håper det i hvertfall
Men det er noen andre spøkelser som pleier å stå på den plassen som de mener haikerinnen pleier å stå....
og det er spøkelser med en jævla laser!!! Og faller man i unåde der MÅ man stoppe...og det kan BLI DYRT!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Har bestandig håpet å få se henne,men har det til gode ennå.
Men på samme plassen sies det at det er ei hjemsøkt hytte/hus er ikke sikker.Har prøvd å finne ut hvem som eier stedet ,men jeg har ikke prøvd godt nok enda, for jeg har ikke funnet det ut.
Kansje det er her haikerinnen holder til??? Håper det i hvertfall
Men det er noen andre spøkelser som pleier å stå på den plassen som de mener haikerinnen pleier å stå....
og det er spøkelser med en jævla laser!!! Og faller man i unåde der MÅ man stoppe...og det kan BLI DYRT!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Antall ord: 135
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 08 Jun 2005 14:35
- 19
Det skal visstnok være en "haiker" ved Heimsjøen i Snåsa. Hun kommer også og setter seg i baksetet til fok som kjører forbi på natta... Hvorfor vet jeg ikke, men kanskje noen her vet?
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
MATRIX: Jamen da vet jeg hvor jeg skal se etter henne!
Kjører utover i kveld nemlig....... Regner vel ikke akkurat med å treffe på henne men.....
Kjører utover i kveld nemlig....... Regner vel ikke akkurat med å treffe på henne men.....
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 21
Hehehe, Matrix.
De spøkelsene er vel ikke sortkledde, hehehe
De spøkelsene er vel ikke sortkledde, hehehe
Antall ord: 10
Hide post links |
Re: Skremmende haiker
dette er bare et sagn, historien går rundt om heile landet og historien er 100% lik.ghostbuster skrev:Denne historien er fra Fosen i Trøndelag. Jeg hørte den først fra en mann fra Trondheim, og leste den siden i ei lokal avis(Tror det var Fosna-folket)
Denne fortellingen kan vel kanskje kalles mer en vandrehistorie eller sagn, men det finns Fosninger som hevder å ha opplevd følgende historie:
I en dal på Fosen et sted(husker ikke navnet) hevdes det at på ett vist sted på strekningen går det igjen en kvinne.
Det sies at hun kan ses av bilister, stående i veikanten veivende med ei øks. Skrømtet skal ha langt uflidd,tykt svart hår og ha et herjet ansikt med stirrende rasende øyne. Hun prøver å stanse de forbipasserende bilistene for å få haik, noe som kanskje ikke er det mest selfølgelige for en stakkars sjåfør...Det verste er imidlertidig at dersom du faktisk stopper forsvinner hun i løse luften. Dersom du ikke stopper og raser forbi
kan du oppleve at hun pluttselig sitter i baksetet på bilen, og stirrer på deg i bak-speilet!!!
En familie som en gang passerte spøkelset, slapp imidlertidig å få henne i baksetet, men opplevde at hun hogg etter bilen med øksa da de passerte.
Etter forklaringene til familien å dømme, så spøkelset ut som en lys levende person. Familien antok rimelig nok at det dreide som en rømt pasient fra et mental-sykehus.
Forklaringen på spøkeriet skal være at da kvinnen var i levende live på begynnelsen av 1900-tallet, gikk hun for å være sær og folkesky. Hun bodde avsides til i denne dalen og hadde lite kontakt med omverdenen.
En dag ble hun alvorlig syk og måtte slepe seg frem til vegen med ei øks som stokk/krykke. Men ingen av de forbipasserende hestevogner eller datidens biler ville stoppe å ta henne med til hjelp, slik at hun døde på stedet.
Noen som har hørt andre versjoner av denne historien eller har andre supplement? Hva heter denne dalen f.eks? :twisted:
Antall ord: 360
Hide post links |