Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan en hjelper, hjelpe deg fysisk i en situasjon??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Ninin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Jul 2005 02:17
19

Innlegg av Ninin »

Mamma sa jeg falt ned trappen da jeg var to,og hun ba så hardt om at jeg ikke skulle bli skadd,for det var en spiker i enden av trappa.

Hun sa hun fikk et uforklarlig kutt på leggen & lett hjernerystelse,er det mulig?

Jeg satt derimot uskadet i trappa & lo
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Creepy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 21 Apr 2005 18:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

Innlegg av Creepy »

Patsy skrev:men hvorfor er det så mange uskyldige som dør ? f.eks flodbølgen? ingen som viste om den, så de hadde jo ikke "fri vilje". burde ikke hjelperne ha hjulpet dem også? hmm.. *skjønner ikke helt*

Naturen balanserer Bl.a revebestanden med reveskabb. og lemmen bestanden med lemmen år. (er hvertfall det jeg har hørt)

Så jeg trur at det er noe av det samme med mensker.
Naturen balanserer menske bestanden av seg selv, for at det ikke skal bli for mye mensker...Og derfor har vi natur katastrofer som tsunamier og jordskjelv.

Det er jo tragisk at så mange uskyldige dør pga det.
Men sånn er det...

Eller ?? er ikke helt sikker jeg, hva trur dere ??
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan en hjelper, hjelpe deg fysisk i en situasjon??

Innlegg av shocola. »

hypnotiz skrev:Hvis man skulle være utsatt for en ulykke: Er det mulig at en av hjelperne dine da kan gripe inn fysisk og gjøre "skaden" mindre??
isåfall hadde det vært knall!! det kunne jg trengt... :shock:
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Veldig interessant å høre. Sånne saker blir jo et tro spørsmål, men jeg er villig til og tro det er sant i noen få tilfeller.


En gang gikk jeg over en fotgjengerovergang. Det kom en lastebil, men jeg tenkte, shit han er et stykke unna så han bremser. Det gjorde han ikke, han ga gass. Sannsynligvis fordi han ikke så meg pga høyden på lastebilen eller fomling med mobil el. Uansett kom jeg meg unna, med en reaksjon jeg aldri tidligere har opplevd før. Ei dame som så det sa at hun trodde aldri i verden jeg ville rekke unna. Fortsatt husker jeg ikke om jeg hoppa eller løp, plutselig var jeg bare over veien. Det kan kanskje forklares med adrenalin? Tross alt er det et kraftig stoff som kan gjøre mye.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tulla81
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 03 Jul 2005 21:01
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Tulla81 »

Ja. hjelperne kan hjelpe oss fysisk! Kanskje ikke akkuratt med å ta oppvasken og gjøre lekser men... Jeg har et eksempel. I jobben jeg har sykkler jeg mye og ofte har jeg veldig dårlig tid. I fjor sommer feil beregnet jeg en fortauskant og gikk skikkelig på tryne... det så sikkert fælt ut, for det kom en mann løpende bort til meg- slo du deg, slo du deg? Men da jeg falt var det som to armer som dempet fallet og beskyttet hodet mitt. Jeg fikk bare et lite skrubb sår i den ene hånda.

Vi er allerede alt for mange mennesker på jorda, derfor skjer det store ulykker, o.s.v.

Og dette med negativt og positive ting... hmmm.. Vi trenger det negative for å oppleve det positive. og motsatt.. Blir ikke da det negative noe positivt? og motsatt. finnes det da noe som er negativt eller positivt? Det kan være bra eller dårlig, men.. Noen som henger med på dette?

Han Asbjørn har virkelig skjønnt saker og ting han. =D>
Er veldig enig i det meste jeg har lest av han til nå.
Mange ander fine innlegg her også. :)
Antall ord: 198
Nøkkelen til glede er ikkje å få tia til å gå, men få tia til å leve.
For livet er ikkje et problem du skal løyse.
Livet er et mysterium du skal oppleve.
Klem fra Tulla81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

:D Jepp,er ikke i tvil et sekund:Vi får hjelp når vi ber om det,men i hvilken form og retning tror jeg er veldig forskjellig:Så da gjelder det å være åpen,oppmerksom!Dette opplever jeg ihvertfall.
Ang.ulykker,sykdom osv:
Leste at vi velger våre sykdommer,velger hvordan og når vi skal dø FØR vi kommer tilbake i nytt liv her på jorden.Men dette har vi sevfølgelig "glemt",det stod at vi skal ikke huske dette da det kan forstyrre vår utvikling her og nå.For meg høres det litt snålt ut,men på den annen side forståelig..(Må finne den boken nå)Vi har visst også valgt å møte gamle kjente/venner osv.. Når jeg tenker godt etter:Er det derfor man så ofte møter mennnesker man bare VET man har møtt/sett før...men de blånekter:Neida,aldri vært der,aldri jobbet der.....lol..Irriterende!Men det beste:Man møter noen for første gang(tror vi da...)og alt "klikker" 100%.Jeg har en slik sjelevenn:Håper og tror dere har det og! :wink:
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

snowfall skrev:)Vi har visst også valgt å møte gamle kjente/venner osv.. Når jeg tenker godt etter:Er det derfor man så ofte møter mennnesker man bare VET man har møtt/sett før...men de blånekter:Neida,aldri vært der,aldri jobbet der.....lol..Irriterende!Men det beste:Man møter noen for første gang(tror vi da...)og alt "klikker" 100%.Jeg har en slik sjelevenn:Håper og tror dere har det og! :wink:

Joda, det du forteller der er nok riktig, det er iallfall mitt inntrykk.

Noen man møter har man vært i nærkontakt med i tidligere liv / "hinsides" .
Andre er "nye" ;-)

I den forbindelse ; ( Nå snakker vi reinkarnasjon ) :
Dersom en større landsbyhøvding i riktig gamle dager og en av "undersåttene" møtes, vil somregel "undersåtten" huske "høvdingen" veldig godt, men det kan være stikk imot den andre veien.
( Høvdingen "husker ikke" undersåtten.... )

Eller ??

Asbjørn
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Orthrinos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 26 Sep 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): Mainn
Blitt takket: 7 ganger

Innlegg av Orthrinos »

Jeg tror at det som skjer med oss som vi tilsynelatende ikke har noen kontroll på, har vi bestemt lenge før vi ble født. Mens de fleste av valgene er opp til oss her på jorda, er det noen ting som vi ikke kan styre herfra. Sånn som når og hvor vi dør. Kanskje det er derfor det er negativt å ta livet av seg, fordi vi egentlig ikke vet så mye om de opprinnelige planene våre for livet, bortsett fra at vi bør leve det til vi dør av oss selv, uten vår egen inngripen. Det blir som å installere et program, og så avbryte halvveis, vi har lagt inn(lært datamaskinen) mange av de filene den trenger, men den trenger alt for å kjøre programmet..så må vi installere på nytt.
Antall ord: 141
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Orthrinos skrev:Jeg tror at det som skjer med oss som vi tilsynelatende ikke har noen kontroll på, har vi bestemt lenge før vi ble født. Mens de fleste av valgene er opp til oss her på jorda, er det noen ting som vi ikke kan styre herfra. Sånn som når og hvor vi dør. Kanskje det er derfor det er negativt å ta livet av seg, fordi vi egentlig ikke vet så mye om de opprinnelige planene våre for livet, bortsett fra at vi bør leve det til vi dør av oss selv, uten vår egen inngripen. Det blir som å installere et program, og så avbryte halvveis, vi har lagt inn(lært datamaskinen) mange av de filene den trenger, men den trenger alt for å kjøre programmet..så må vi installere på nytt.
Helt enig !


A
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beinharde
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 08 Mai 2008 23:23
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hønefoss

Innlegg av beinharde »

tror definitivt på at ting skjer for en grunn!! :mozilla_smile:

har vært med i to bilulykker,der den første var at jeg sovnet bak rattet på motorveien...hadde riktignok belte,men airbagen løste seg ikke ut og der jeg traff var et stort skilt (honør til nytt wireskille!) bilen var totalskadd,men jeg hadde bare en skramme etter beltet.
ulykke nr to var midt i rushen og "køen" gikk tett i hundre...ble oppmerksom på en bil som skjenet over i midt felt og tok unnamanøver som så gjorde at bilen tverret og taket.verken jeg eller andre ble skadet.det bare "ville seg ikke" liksom..

men ett tilfelle jeg ble litt skremt av var når jeg kom inn på en fest engang og blikket mitt fanger en bestemt jentes blikk og hvor på hun sier at jeg er ment for noe stort..har ALDRI møtt personen og bare tilfeldigheten gjorde at jeg endte der.

skal sies at jeg har hatt en ungdomstid med litt vel hard festing,feil valg kan man si,noe som innebar stoff..men hele tiden mens dette "pågikk" har jeg følt at det ikke bare var feil,men noe jeg måtte lære av..og det var da bevisstheten på det alternative kom inn i bildet.akkurat som on en kanal i hjernen fikk meg til å se "klarere"..

alt er i sin skjønneste orden nå,familie er glade,er utdannet og har godt nettverk med venner...men hvorfor må man så langt ned for å bli en erfaring rikere?også så mange som man skuffer??hva det alternative gjelder,så får jeg bare flere og flere berikelser...og flere spørsmål,da...hva er min oppgave,siden det så tydelig kommer frem at det er en....??man er vel sin egen lykkes smed antar jeg

:mozilla_innocent:
Antall ord: 314
U gotta have a little faith - but remember,everything happens for a reason

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Jeg tror vi må huske på at vi er noe mer enn dette livet her. Vi er noe mer enn våre tanker og vår våkne bevissthet. Allting har en sammenheng, men vi ser den ikke, når vi bedrenser oss og har glemt store deler av oss selv.
Jeg tror nok det stemmer at det finnes ulike slags hjelpere. Men jeg tror ingen av dem kan bryte inn om vår høyere bevissthet har tatt et valg. Vi kan ville ta livet av oss, fordi vi er fortvilet og ikke ser noe annen utveg. Noen ganger er sjelen enig, andre ganger ikke. Men jeg tror ingen dør, i ulykke(en enkel og kort vei ut) I katastrofe(sammen med mange for å forløse noe for jorden og menneskeheten) sykdom, eller lant tid. Har hatt flere nære som har gått bort de siste årene.
Det er nok ikke for vår menneskelige tanke å begripe alle hvorfor. For den menneskelige tanke frykter døden. Mens jeg tror vi kan utvikle kontakt, utvide vår bevissthet og kjenne hva som foregår litt mer.

På sjelenivå har vi nok tatt visse valg i forveien. Og så har vi lagt ut visse Skjebne frø, som venter til vi kommer dit. Disse frøene sprekker da, og snur på våre liv. Det kan være ulykker, sykdom o.l. Dette driver oss videre, til å få den kontakten med vår egen sjel. Men utover det tror jeg lite er spikret. Heller en slags elv, liv i bevegelse og forandring. Også når det gjelder døden. Har selv fått valget, og vet det er greit om jeg velger det. Men jeg har ikke gjort det, for jeg er så himla nysgjerrig av meg.
Antall ord: 297
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

kjempemye bra innlegg her ;)

jeg tror også at hjelperne kan hindre ulykker o.l. dette fordi vi har vårets tidbestemte tid å leve på. dør en ikke i en ulykke man burde ha dødd i ,så varnok ikke tiden inne å dø.

jge tror ikke på flaks. ALT har en mening :D
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

jente 27 skrev:kjempemye bra innlegg her ;)

jeg tror også at hjelperne kan hindre ulykker o.l. dette fordi vi har vårets tidbestemte tid å leve på. dør en ikke i en ulykke man burde ha dødd i ,så varnok ikke tiden inne å dø.

jge tror ikke på flaks. ALT har en mening :D
Alt har en mening ja. Flaks eller ulykker finnes ikke :D

Jeg holdt på å bli meid ned av bussen i Oslo i forrige uke, noen gikk bak meg og ropte "Pass deg!" Jeg stoppet og snudde meg bort fra bussen som svingte inn fra venstre. Den var noen cm fra meg. Hadde jeg snudd hodet til høyre så hadde bussen slått inn skallen på meg. Og hadde ikke dama vært der og sagt ifra så hadde jeg ikke stoppet engang. Men...alt er som det skal være...og alt er ett. Dama skulle være der for at livet mitt skulle flyte...slik det er meningen at alle liv skal.
Og når vi dør, så er det også meningen. Fordi valget er tatt av sjelen på forhånd.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

mhm helt sant :D

at du overlevde var meningen med at du skulle leve videre. jepp.
flott historie.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links