Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bertoni skrev:Jeg sliter med folks holdninger til denne typen problem. De fleste tror at psykiatrien har svaret. Der har vel holdningen veldig lenge vært at dette er noe den enkelte skaper i sitt hode. Dvs. hallusinerer, fantaserer pga. hjerneskade eller biokjemiske forstyrrelser. (jeg har forøvrig hatt undersøkelse for dette - uten at man fant noe galt.) Disse forstyrrelsene skal rettes opp med nevroleptika/antipsykotika. Jeg vet om få tilfeller der dette har hjulpet i forhold til mitt problem. Synspunktet er det at dette må jo absolutt skje inne i hjernen, hvor ellers? På samme måte som de vi hører snakker og synger i radioen, selvfølgelig sitter inne i radioen. Det vet vi jo alle, eller hva? Hvorfor kan man ikke innen psykiatrien si at man vet egentlig ikke hva dette er - det hadde vært mer sannferdig. Og jeg vet om psykiatere rundt om i verden som mener dette. Hvis det er slik at vi "scizofrene" dikter det hele opp kunne det vært interesssant og sett hva resultatet ble av en undersøkelse av hva vi "diktet opp". Tenk om man fant mange fellestrekk? Og ville ikke dette være rart hvis vi "diktet det opp" ?
Hei
Jeg tror ikke du lider av scizofreni. Det er tydelig at du er besatt av en ond ånd. Har du prøvd å blande Gud oppi dette her?
Det er jo Han som er sjefen over oss tross alt. Jeg har hør at man får onde ånder til å forsvinne ved å synge salmer eller sitere Bibelen. Overbevis deg selv om at Gud er sterkere enn det onde, så får du se hva som skjer.
Ellers kan du kontakte en spiritist-kirke og se om de kan hjelpe deg.
Lykke til
Antall ord: 295
DET FINNES
ÈN RELIGION
KJÆRLIGHETENS RELIGION
DET FINNES ET SPRÅK
HJERTETS SPRÅK
DET FINNES ÈN RASE
MENNESKEHETEN
DET FINNES ÈN GUD
ALTET.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Linda1
Nybegynner
Startet: 02 Feb 2005 18:08
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tromsø
Innleggav Linda1 »
Det må være slitsomt for deg å ha disse stemmene hele tiden. Ser også at du har fysiske smerter, stråling. Har du opplevd noe i barndommen som kan være en mulig forklaring? Fysiske eller psykiske overgrep? Vet at tidligere traumer, spesielt fra bardommen, kan gi slike "symptomer". Tenker da spesielt på det med det med strålinga...
Du sier du har vært i kontakt med psykiatrien. Blei du medisinert? Det tar ofte flere måneder før antipsykotika virker. Noen gir opp før det. Men, personlig så har jeg ikke tro på medisinering over lengre tid. Tror samtaletrapi er bedre...med en psykolog. Eller en annen person med god innsikt i menneskesinnet. Det finnes sikkert mange her på forumet. Ikke en psykiater, tror de er litt for glade i pillene sine. Min mening da...
Håper du finner en som tar problemet ditt alvorlig, og hjelper deg med underbevisstheten din. En som ser DEG, og ikke kun en diagnose. Helsevesenet er nemlig veldig glad i å sette merkelapper på folk. Håper du får det bedre med deg selv. Klem.
Bertoni skrev:Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg vil vise at det faktisk er noe mer, en vår fysiske kropp. Og at vi kan sanse utenfor vår kropp og hjerne. Dette skulle vel også åpne opp for mine typer opplevelser, eller hva?
Du er jo på et forum hvor folk skal være åpne for at det finnes noe mer mellom himmel......osv..
Hadde du hatt anledning til å bli kjent med meg så hadde du ikke kalt meg for dømmende og arrogant. Jeg er omgitt av mennesker med ulike
"!problemer" eller evner...j\kjenner 2 stk. som har fått diagnosen schizofreni - og de er meget interessante mennesker. Den ene påstår at han får beskjeder fra enegelen Gabriel - i tillegg til at je har opplevet ham som synsk ved flere anledninger.
Ikke døm noen før du har gått en mil i hans sko...det må vi alle huske på.
Her kommer det frem mange teorier og tanker - du ønsker denne diskusjonen kjære Bertoni - ta på deg skjoldet og ta imot det som kommer - ellers så må du jo bare avslutte diskusjonen? Hm?
Hei Bertoni!
Jeg har lest gjennom tråden din-
og synes virkelig du har interssante betraktninger rundt din egen lidelse og den behandlingen du har fått-
Ganske tidlig fikk jeg opp tanken om regresjon-
og så kom det etterhvert at du selv også var inne på tanken-
Hva med å kontakte Rune Amundsen?
Han er psykolog- selv om han er fratatt lisensen til å praktsisere som psykolog--og har skrevet flere bøker- og driver med regresjonsterapi--
Jeg hadde ikke villet kontakte noen uten god kompetanse i ditt tilfelle-
en kan lett falle i helseshoppingfella
- hvor man prøver det ene og det andre, og ingenting hjelper--
Jeg forstår at du (Taru) ikke likte å bli kaldt arrogant, og jeg er fullstendig enig om at man ikke skal dømme folk før man kjenner dem skikkelig. Men så må du huske på at du selv, etter svært kort tid, sa at jeg at jeg hadde kronisk hallusinatorisk psykose eller lignende. Det er en ganske drøy dom, etter at du hadde lest de få postingene jeg har hatt på dette forumet. Desverre er dette en dom mange i dagens Norge får, faktisk for livstid. Og noen av oss er faktisk svært "normale", i tillegg til at vi opplever "overnaturlige ting". Disse diagnosene bygger etter min mening og erfaring veldig ofte på fordommer. Det er snakk om meningsforskjeller, eller trosforskjeller. Den ene parten: Norsk helsvesen/psykiatri derimot mener de sitter på fasiten. Og det er som oftest i det reele liv, heftig medisinering - uten at det hjelper. I tillegg til dette driver psykiatrien med en kraftig sensurering av andre typer behandling - dvs. man får ikke høre om alternativer i det hele tatt. Litt aktivitet på internett og men finner løsninger og terapier i fleng. Jeg har f.eks tidligere henvist til hearing voices konseptet. Jeg skulle gjerne hatt en diskusjon rundt dette, men det forutsetter at man er villig til å høre på hverandre. Desverre er det slik at psykiatrien mener at de vet alt som er nødvendig for å stemple mennsker for resten av livet. Og det vil jeg faktisk kalle arrogant.[/quote]
Hei Bertoni! Long time no see! Beklager hvis du oppfattet det slik at jeg ga deg en form for "diagnose" det har jeg ingen forutsetninger for å gjøre. Vet du jeg har sett, hørt, og opplevet mye så du vil ikke tro hva jeg "aksepterer". Du kjenner deg selv best du - jeg prøver bare å komme med noen vinklinger til ditt tema. Jeg har selv opplevet ting som ville føre til at folk kaller meg for "gal" - så ingenting du sier vil sjokkere meg - bare så du vet det. Jeg ville bli glad om du fortalte litt mer om hva du opplever i din hverdag. Hvem vet om det ikke er så langt unna noe av det jeg har opplevet selv. Ønsker deg en god dag.
Jeg synes etter hvert at jeg har prøvd det meste for å bli kvitt denne "stemmen". Jeg har begynt å tenke på exorsime, men er litt redd for at jeg bare gjør det enda verre. Har kommet over noen som driver med dette i utlandet -www.theexorcisms.com samt http://www.researchinmetaphysics.com .
Er det noen somn kjenner til disse og vet hva de står for?
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her