Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Nes Kirkeruiner...hvem så vi?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Jul 2005 03:24
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Nes Kirkeruiner...hvem så vi?
Vi er to kamerater som hadde hørt en del rykter om Nes Kirkeruiner. Så en natt bestemte vi oss for å besøke stedet. Vi ankom cirka klokka ett på natta og da var det egentlig ganske mørkt. Vi hadde glemt lommelykter og filmkamera som vi hadde planlagt å ta med på turen. Så vi ble sittende i bilen og satte på fjernlysa mot venstre side av selve kirkeruinen. Vi så mot et bestemt sted i kanskje 5 minutter da det plutselig dukket opp en skikkelse. Skikkelsen kom fra baksiden av kirkeruinen og gikk bestemt rett fram, før den stoppet og snudde (helt uten å se mot oss) og gikk så like bestemt tilbake der den kom fra. Skikkelsen var kledd i et heldekkende hvit plagg, som var det eneste vi så. Det hele varte i cirka 10-15 sekunder. Vi ble ikke redde da skikkelsen viste seg, men da den ble borte begynte vi tenke på hva vi egentlig hadde sett. Vi tørte ikke å være der noe lenger å dro hjemover. I bilen hjemover kom vi på at vi kunne ha tatt bilde med mobilen vi hadde med oss. Men da vi så på den var skjermet helt blå, den funket rett og slett ikke. Dette har aldri skjedd men denne mobilen før, og skjedde omtrent i tidsrommet vi var på kirkeruinene.
Vi tenkte først helt logisk, at det var noen andre mennesker som var på ruinene samtidig som oss og at de hørte at vi kom og sjekket hva det var eller no sånt. Det vi synes er rart er at vi faktisk så noe den kvelden som vi hadde tenkt å ta med videokamera og at mobilen med kamera sluttet å fungere akkurat i dette tidsrommet, men fungerte en stund etterpå. Ikke vært problemer med den i seinere tid. Vi fant gangen til denne skikkelsen meget unormal, siden den gikk bestemt og rolig framover, og bare snudde på flekken og gikk helt synkronisk tilbake igjen. Skikkelsen gikk framover må en måte som vi ikke ble skremt av, men det ble vi allikevel etterhvert.
Drakten/plagget som skikkelsen hadde på seg virket som en kjole, som var heldekkende og den var hvit. Liknet på et sånt plagg man blir begravet i.
Var det et menneske vi så denne natta? Eller var det noe annet vi så?
Vi har blitt mer og mer usikre jo mer vi tenker på det.
Noen som har opplevd noe av det samme på nes kirkeruiner eller andre steder?
Vi tenkte først helt logisk, at det var noen andre mennesker som var på ruinene samtidig som oss og at de hørte at vi kom og sjekket hva det var eller no sånt. Det vi synes er rart er at vi faktisk så noe den kvelden som vi hadde tenkt å ta med videokamera og at mobilen med kamera sluttet å fungere akkurat i dette tidsrommet, men fungerte en stund etterpå. Ikke vært problemer med den i seinere tid. Vi fant gangen til denne skikkelsen meget unormal, siden den gikk bestemt og rolig framover, og bare snudde på flekken og gikk helt synkronisk tilbake igjen. Skikkelsen gikk framover må en måte som vi ikke ble skremt av, men det ble vi allikevel etterhvert.
Drakten/plagget som skikkelsen hadde på seg virket som en kjole, som var heldekkende og den var hvit. Liknet på et sånt plagg man blir begravet i.
Var det et menneske vi så denne natta? Eller var det noe annet vi så?
Vi har blitt mer og mer usikre jo mer vi tenker på det.
Noen som har opplevd noe av det samme på nes kirkeruiner eller andre steder?
Antall ord: 421
Tenk&Tenk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Des 2004 00:17
- 19
- Lokalisering: Horten
visste noen andre at dere skulle dra dit da?? kan noen som har køddet med dere hvis dere sa det bort..
bare lurer
bare lurer
Antall ord: 24
fin langt fra, men langt fra fin..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Jul 2005 03:24
- 19
- Lokalisering: Oslo
Nei, det var ingen andre enn oss som visste om det. Dessuten bor vi et stykke unna Nes. Cirka 50 minutter.
Antall ord: 21
Tenk&Tenk
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Des 2004 00:17
- 19
- Lokalisering: Horten
hmmm, da kan det godt være tilfelle
mye mellom himmel og jord
Antall ord: 13
fin langt fra, men langt fra fin..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Jul 2005 11:50
- 19
Hei! Jeg leste i et ukeblad her forleden dag. Der leste jeg om Nes Kirkeruiner. Der leste jeg at det var det stedet i Norge det antagligvis spøkte mest. Og en dame fortalte noe lignende. Hun jobbet som guide i nes kirkeruiner. Hun hadde opplevd mye rart, og sett og hørt mye rart også. interrresant historie du!
Antall ord: 59
Tenk positive tanker-
Bruk positive ord-
Gjør positive handlinger-
Og det positive gror.
Bruk positive ord-
Gjør positive handlinger-
Og det positive gror.
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Høres ut som en spennende plass
Antall ord: 7
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Lokalisering: Steinkjer
- Blitt takket: 1 gang
En kompis fortalte noe om det stedet... Tør ikke si at jeg gjengir det nøyaktig her men....
Så vidt jeg husker var det han og en kompis som kjørte dit... De kom til et visst punkt og der stanset bilen.... De fikk ikke start på den igjen før de hadde skyvd den et godt stykke unna... Da fungerte den som normalt...
Tror det var mer i den historien også, men husker som sagt ikke helt...
Så vidt jeg husker var det han og en kompis som kjørte dit... De kom til et visst punkt og der stanset bilen.... De fikk ikke start på den igjen før de hadde skyvd den et godt stykke unna... Da fungerte den som normalt...
Tror det var mer i den historien også, men husker som sagt ikke helt...
Antall ord: 79
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jul 2005 13:03
- 19
det kan godt hende at noen prøvde å skremme dere.. men hvem er det som går rundt på kirkegårder med santa lucia drakt klokka ett om natta, bare for å kødde med noen? da er man schprø...
Tror på deg jeg
Tror på deg jeg
Antall ord: 43
Helly;)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2005 13:23
- 19
- Lokalisering: Nærøy
nes kirkeruiner ja.. ikke langt herifra.. kan sykkle.... vært der mange ganger,mn leenge sida,og det var ikke i sånne her forbindlelser..
sikkert FInckenhagen dere så,han va prest der før.. mange som har sett han.. også noen som har hevdet å kunne føle at noen kommer etter en når en går opp fra vannet,mot presteboligen..
sikkert FInckenhagen dere så,han va prest der før.. mange som har sett han.. også noen som har hevdet å kunne føle at noen kommer etter en når en går opp fra vannet,mot presteboligen..
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Aug 2005 18:54
- 19
- Lokalisering: Jessheim
Det var ikke Finckenhagen dere så hvertfall, han er kledd i sort. Venninna mi har sett han der, Men det er kan være mange andre dere så. Jeg har sitti inne i kiren på Nes jeg med 28 døde sjeler der, da satt jeg oppe ved alteret og mange av de kom imot oss, da ble det helt merkelig kaldt rundt hele alteret. Jeg har hørt folk har gått rundt der, og sett damen som er murt inn i veggen bak alteret, Veit også at venninna til bestefar og hennes datter har vært der og passet på meg!
Ta kontakt hvis du vil vite mer!
Ta kontakt hvis du vil vite mer!
Antall ord: 110
B. B
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
Damen som er murt inn i veggen?
Hvor har du det fra?
Hvor har du det fra?
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Det er noe som er ganske kjent der oppe egentlig.. Jeg husker ike helt hvem hun er, men det er hvertfall en dame som er murt inn i veggen meg barnet sitt på armen, mens hode til barnet er murt inn i alteret.
Har det vel fra no folk vi kjenner..
Har det vel fra no folk vi kjenner..
Antall ord: 51
B. B
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Har jeg aldri hørt om. Finnes dette dokumentert noe sted?
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Hmmm.. Om det er dokumentert er jeg ikke sikker på, men jeg har selv sett damen, og de veit ejg det er flere som har gjort samtidig! har du vært mye på Nes Kirkeruiner eller?
Antall ord: 36
B. B
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nja - mye og mye - har brukt stedet litt il fotosessioner og så bor jeg rett i nærheten.
Antall ord: 18
Google er din venn
Hide post links |