UFO, Kornsirkler & fenomenRomvesnene, hvis de IKKE kommer i fredlige hensikter.

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Astronautene har også sett utenomjordiske vesener...
Harland Bentley
NASA, Department of Energy,
I was in a facility in California doing classified work. Our astronauts were doing a loop around the moon. I heard them say they had a bogey coming in at 11:00. It was another type of ship. There were portals there that they could see in. They could see beings of some sort. They just took photographs. After a few thousand miles, they took off from the capsule and went away. This happened before the lunar landing. This event was unedited because of where I was.
60 vitneerklæringer: http://www.wanttoknow.info/ufocover-up10pg
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
>wiz

Innlegg av >wiz »

Sashaian skrev:
Jan-Olav PPV skrev:Gleder meg til å se "Klodenes kamp" jeg da :)
ja... Bare synd slike filmer fører til enda mer ubegrunnet frykt... :roll:
Hvorfor skulle det det? Folk skjønner vel at det en film!
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Astronautene har også sett utenomjordiske vesener...
Harland Bentley
NASA, Department of Energy,
I was in a facility in California doing classified work. Our astronauts were doing a loop around the moon. I heard them say they had a bogey coming in at 11:00. It was another type of ship. There were portals there that they could see in. They could see beings of some sort. They just took photographs. After a few thousand miles, they took off from the capsule and went away. This happened before the lunar landing. This event was unedited because of where I was.
60 vitneerklæringer: http://www.wanttoknow.info/ufocover-up10pg
Dette var ikke noe førstehåndsvitne.

Imidlertid finnes det tusener av påståtte førstehåndsvitner. Det er ikke dermed sikkert at de har et korrekt vitnemål.

F.eks Larry Warren/Charles Halt, som begge mente de så et romfartøy, mens det var et fyrtårn de så.

Eller de som lyver av forskjellige grunner, som f.eks. Clifford Stone.

Imidlertid må jeg trekke min påstand om at Disclosure Project ikke har førstehåndsvitner.
De har førstehåndsvitner, men ikke alle er særlig troverdige.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:
Sashaian skrev:
Nåja. Folk kan finne på å tro på det mest vanvittige. Det synes vel egentlig på denne tråden.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Anette skrev:Hvis man ikke kan skille mellom film og virkelighet, anbefaler jeg at man holder seg laaangt unna tv-skjermene :)
Onsdagsfilmen på tv norge er mer skremmende :shock: da de er basert på virkelige historier..
Helt enig! F.eks vitneerklæringene i linkene Gaute har lagt ut, er ikke science fiction eller film. De er konkrete virkelige hendelser :)
Antall ord: 58
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:Dette var ikke noe førstehåndsvitne.
Neida, jeg vet det. Astronautene var det i dette tilfellet. Men han bevitnet radiosamtalen astronautene hadde med NASA.
Imidlertid finnes det tusener av påståtte førstehåndsvitner. Det er ikke dermed sikkert at de har et korrekt vitnemål.
Vitnemålene i Disclosure Project er korrekte og troverdige, 100 modige personer ifra militære instanser og bl.a NASA har stått frem på videoopptak med fullt navn. Tror du disse lyver?
I tillegg er ytterligere 300 villige til å stå frem så snart de får garantert beskyttelse fra loven.

Her forteller en marinesoldat hvordan han ble truet til å holde kjeft.:
Lance Corporal Jonathan Weygandt:
US Marine Corps
"'You weren't supposed to be there.' 'You are not supposed to see this.' 'You are going to be dangerous if we let you go.' I thought that they were going to kill me, really…
"They had a Lieutenant Colonel from the Air Force and he did not identify himself. And he told me, 'If we just took you out in the jungle, they would never find you out there.' I didn't want to test him to see if he would really do that so I just said, 'Yeah.' And, he said, 'You have got to sign these papers. You never saw this.' I 'don't exist' and 'this situation never happened.' And if you tell anybody, you will just come up missing…
http://www.topsecrettestimony.com/6monthsummary.htm
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

BA skrev:
>Wiz skrev:
Sashaian skrev:
Nåja. Folk kan finne på å tro på det mest vanvittige.
  • Det synes vel egentlig på denne tråden.

merker jg en snert av negativitet?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
Vitnemålene i Disclosure Project er korrekte og troverdige, 100 modige personer ifra militære instanser og bl.a NASA har stått frem på videoopptak med fullt navn. Tror du disse lyver?
I tillegg er ytterligere 300 villige til å stå frem så snart de får garantert beskyttelse fra loven.
Larry Warren/Charles Halt løy nok ikke. De trodde/tror nok begge de så et fremmed romskip, mens opptak fra ekspedisjonen deres tyder på at de så et fyrtårn. Dermed er ikke vitnemålet troverdig og korrekt allikevel.

Clifford Stone ser det ut til at lyver. Eller kan du motbevise mitt sitat?
Her forteller en marinesoldat hvordan han ble truet til å holde tett.
Lance Corporal Jonathan Weygandt:
US Marine Corps
"'You weren't supposed to be there.' 'You are not supposed to see this.' 'You are going to be dangerous if we let you go.' I thought that they were going to kill me, really…
"They had a Lieutenant Colonel from the Air Force and he did not identify himself. And he told me, 'If we just took you out in the jungle, they would never find you out there.' I didn't want to test him to see if he would really do that so I just said, 'Yeah.' And, he said, 'You have got to sign these papers. You never saw this.' I 'don't exist' and 'this situation never happened.' And if you tell anybody, you will just come up missing…
Her er det flere ting vi ikke vet. Snakker Mr. Weygandt sant? I tilfelle han gjør det, hva så han? Var det f.eks. hemmeligstemplede egne våpen, var det ulovlige metoder for fangehåndtering, vi vet ikke hva dette handler om. Vi vet ikke engang om Lance Corporal Jonathan Weygandt eksisterer.
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
glennwiz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Jun 2005 16:09
19
Lokalisering: gaia

Innlegg av glennwiz »

Dette blir min første post på dette forumet, eg har lest en stund her og registrerte meg for noen uker siden... Men back on topic ;) vi lever i et uendelig univers her, med uendelige med muligheter og uendelig mange trangsynte og opne folk, enhver kritiker kan debunke di fleste "fakta" og beskrivelser en person som opplever noe kommer med, en som ikke hvet/tror vil aldri godta at andre faktisk opplever en mer avansert/komplisert uendelig virkelighet en han sjøl gjør, han vil alltid holde fast i, det at det han opplever, er den en og fulle sannhet det finnes ikke mer.

Vel, flere av oss vet dette er en av feilene fleste parten av oss lever etter "vi tror vi vet bedre!!!"
Det finnes ingen rett ingen galt i dette universet, vi skaper vår egen virkelighet, i mitt univers finnes det uendelig me nye univers, mange dimentioiner på tvers av vår eksistens, eg har opplevd flere av di eg har sett universe opne seg for meg eg, har sett energiene ta form. Eg er ikke lenger i tro eg er i viten.

Hvorfor har vi ikke hørt noe fra det mangfoldet av liv der ute? Det tror eg er veldig mange grunner til, en av "debunkerenes" argumenter er at siden vi ikke har hørt noen radiosignaler fra dem der ute så kan det umulig finnes avanserte sivilisajoner andre steder en her... vel, tenk litt etter se hvor vår sivilisasjon tar oss, vi går mer og mer vekk i fra radiostøy mer og mer blir digitalisert og vi er kun noen 100år gammel teknisk sivilisajon, tenk hvor vi er om 1000år, tror nok radio komunikasjon er ganske avlegs og treg komunikasjon innen den tid og tenk på en 100.000 år gammel sivilisjaon tror du virkelig di komuniserer på samme måte som her på jorda....

Dette var bare et eksempel i hvordan rundansen mellom Debunkers og Troende går,,, frem og tilbake,,, det er ingen problem fra noen av siden og opprettholde diskusjonen og komme med ny tenkning...

som en liten ettertanke, les denne historien, universet er uendelig.....

THEY'RE MADE OUT OF MEAT
by Terry Bisson

"They're made out of meat."

"Meat?"

"Meat. They're made out of meat."

"Meat?"

"There's no doubt about it. We picked up several from different parts of the planet, took them aboard our recon vessels, and probed them all the way through. They're completely meat."

"That's impossible. What about the radio signals? The messages to the stars?"

"They use the radio waves to talk, but the signals don't come from them. The signals come from machines."

"So who made the machines? That's who we want to contact."

"They made the machines. That's what I'm trying to tell you. Meat made the machines."

"That's ridiculous. How can meat make a machine? You're asking me to believe in sentient meat."

"I'm not asking you, I'm telling you. These creatures are the only sentient race in that sector and they're made out of meat."

"Maybe they're like the orfolei. You know, a carbon-based intelligence that goes through a meat stage."

"Nope. They're born meat and they die meat. We studied them for several of their life spans, which didn't take long. Do you have any idea what's the life span of meat?"

"Spare me. Okay, maybe they're only part meat. You know, like the weddilei. A meat head with an electron plasma brain inside."

"Nope. We thought of that, since they do have meat heads, like the weddilei. But I told you, we probed them. They're meat all the way through."

"No brain?"

"Oh, there's a brain all right. It's just that the brain is made out of meat! That's what I've been trying to tell you."

"So ... what does the thinking?"

"You're not understanding, are you? You're refusing to deal with what I'm telling you. The brain does the thinking. The meat."

"Thinking meat! You're asking me to believe in thinking meat!"

"Yes, thinking meat! Conscious meat! Loving meat. Dreaming meat. The meat is the whole deal! Are you beginning to get the picture or do I have to start all over?"

"Omigod. You're serious then. They're made out of meat."

"Thank you. Finally. Yes. They are indeed made out of meat. And they've been trying to get in touch with us for almost a hundred of their years."

"Omigod. So what does this meat have in mind?"

"First it wants to talk to us. Then I imagine it wants to explore the Universe, contact other sentiences, swap ideas and information. The usual."

"We're supposed to talk to meat."

"That's the idea. That's the message they're sending out by radio. 'Hello. Anyone out there. Anybody home.' That sort of thing."

"They actually do talk, then. They use words, ideas, concepts?"
"Oh, yes. Except they do it with meat."

"I thought you just told me they used radio."

"They do, but what do you think is on the radio? Meat sounds. You know how when you slap or flap meat, it makes a noise? They talk by flapping their meat at each other. They can even sing by squirting air through their meat."

"Omigod. Singing meat. This is altogether too much. So what do you advise?"

"Officially or unofficially?"

"Both."

"Officially, we are required to contact, welcome and log in any and all sentient races or multibeings in this quadrant of the Universe, without prejudice, fear or favor. Unofficially, I advise that we erase the records and forget the whole thing."

"I was hoping you would say that."

"It seems harsh, but there is a limit. Do we really want to make contact with meat?"

"I agree one hundred percent. What's there to say? 'Hello, meat. How's it going?' But will this work? How many planets are we dealing with here?"

"Just one. They can travel to other planets in special meat containers, but they can't live on them. And being meat, they can only travel through C space. Which limits them to the speed of light and makes the possibility of their ever making contact pretty slim. Infinitesimal, in fact."

"So we just pretend there's no one home in the Universe."

"That's it."

"Cruel. But you said it yourself, who wants to meet meat? And the ones who have been aboard our vessels, the ones you probed? You're sure they won't remember?"

"They'll be considered crackpots if they do. We went into their heads and smoothed out their meat so that we're just a dream to them."

"A dream to meat! How strangely appropriate, that we should be meat's dream."

"And we marked the entire sector unoccupied."

"Good. Agreed, officially and unofficially. Case closed. Any others? Anyone interesting on that side of the galaxy?"

"Yes, a rather shy but sweet hydrogen core cluster intelligence in a class nine star in G445 zone. Was in contact two galactic rotations ago, wants to be friendly again."

"They always come around."

"And why not? Imagine how unbearably, how unutterably cold the Universe would be if one were all alone ..."

the end
Antall ord: 1231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

glennwiz skrev:Dette blir min første post på dette forumet, eg har lest en stund her og registrerte meg for noen uker siden...
Velkommen.
Men back on topic ;) vi lever i et uendelig univers her, med uendelige med muligheter og uendelig mange trangsynte og opne folk, enhver kritiker kan debunke di fleste "fakta" og beskrivelser en person som opplever noe kommer med, en som ikke hvet/tror vil aldri godta at andre faktisk opplever en mer avansert/komplisert uendelig virkelighet en han sjøl gjør, han vil alltid holde fast i, det at det han opplever, er den en og fulle sannhet det finnes ikke mer.
Hvis du har lest meldinger her en stund, bør du også ha sett at noen kritikere fullt ut aksepterer hva andre opplever. Ikke nødvendigvis at vi tror alle har rett i hva de tror er årsaken til opplevelsene, men at opplevelsene i seg selv ofte er reelle.
Vel, flere av oss vet dette er en av feilene fleste parten av oss lever etter "vi tror vi vet bedre!!!"
Det finnes ingen rett ingen galt i dette universet, vi skaper vår egen virkelighet, i mitt univers finnes det uendelig me nye univers, mange dimentioiner på tvers av vår eksistens, eg har opplevd flere av di eg har sett universe opne seg for meg eg, har sett energiene ta form. Eg er ikke lenger i tro eg er i viten.
Det finnes mye rett og mye galt i universet. Enkelte ting tror folk forskjellig om, uten at alle kan ha rett. Dermed må noen ha feil, mens andre kan ha rett.
Hvorfor har vi ikke hørt noe fra det mangfoldet av liv der ute? Det tror eg er veldig mange grunner til, en av "debunkerenes" argumenter er at siden vi ikke har hørt noen radiosignaler fra dem der ute så kan det umulig finnes avanserte sivilisajoner andre steder en her...
Hvor i all verden har du det fra?
Hvis du har lest litt av meldingene her, bør du ha lagt merke til at ingen har benektet liv andre steder i universet. Som jeg har skrevet ganske mange ganger her nå, er det kun religiøst fanatiske som tror vi er enestående her på jorden.
vel, tenk litt etter se hvor vår sivilisasjon tar oss, vi går mer og mer vekk i fra radiostøy mer og mer blir digitalisert og vi er kun noen 100år gammel teknisk sivilisajon, tenk hvor vi er om 1000år, tror nok radio komunikasjon er ganske avlegs og treg komunikasjon innen den tid og tenk på en 100.000 år gammel sivilisjaon tror du virkelig di komuniserer på samme måte som her på jorda....
Vi sender fortsatt elektroniske signaler ut, og så lenge vi vil fortsette å kommunisere, fortsetter vi å sende elektroniske signaler ut.

Hva tror du er levealderen på en sivilisasjon?
Antall ord: 484

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

glennwiz skrev:THEY'RE MADE OUT OF MEAT
by Terry Bisson

"They're made out of meat."

"Meat?"

"Meat. They're made out of meat."

"Meat?"

Flott "story" ! ! !

Virkelig en artig ting å komme med som Oppstarts-melding ! ;-)

Vælkommin åt øss !!

Asbjørn. PPV info Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.

FAQ for det Paranormale

http://www.aa-mot.no . . . SKYPE:SKYPE

BildeSjekk her

phpMyChat på PPV server - Nederst på siden
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
glennwiz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Jun 2005 16:09
19
Lokalisering: gaia

Innlegg av glennwiz »

Hvis du har lest meldinger her en stund, bør du også ha sett at noen kritikere fullt ut aksepterer hva andre opplever. Ikke nødvendigvis at vi tror alle har rett i hva de tror er årsaken til opplevelsene, men at opplevelsene i seg selv ofte er reelle.
Jepp finnes mange av dem og.
Det finnes mye rett og mye galt i universet. Enkelte ting tror folk forskjellig om, uten at alle kan ha rett. Dermed må noen ha feil, mens andre kan ha rett.
Om du mener eg har feil, og eg mener eg har rett blir det ingen feil og ingen rett det funker for oss begge og vi lever i to forkjelig univers. Vi skaper vår egen virkelihet
Hvis du har lest litt av meldingene her, bør du ha lagt merke til at ingen har benektet liv andre steder i universet. Som jeg har skrevet ganske mange ganger her nå, er det kun religiøst fanatiske som tror vi er enestående her på jorden.
Nå snakker eg ikke om deg, eg prøvdte og lage et eksempel på hvor lett det er og skape nye argumenter mot en påstand og slike påstander fines det veldig mange av

Vi sender fortsatt elektroniske signaler ut, og så lenge vi vil fortsette å kommunisere, fortsetter vi å sende elektroniske signaler ut.
Vel eg tror at en sivilisajon som er noen tusen år foran oss i tid vil forlengs ha utvilket nye former for og komunisere,,, sende radiosignaler frem og tilbake er veldig tregt, komunisere fra stjerne til stjerne vil ta mange år noe som er uaktuelt vist det skal vere effektiv komunikasjon.
Det kommer an på veldig mange ting, nå ser eg på menneskeheten som en, og vist en sivilisasjon våkser forbi barndomen og det selfdestuktive stadie feks menneskeheten er på nå, tror eg den sivilisasjonen vil ha potensiale til og eksistere i i hundre tusenvis av år, og spre seg langt bort fra moder planeten. Kansje lenger, kansje mye lenger, eg tror egentlig ikke det finnes noen begrensning på hvor lenge en rase kan eksistere så lenge di er i stand til og styre hoved trekka av sin egen skjebne.
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

glennwiz skrev:
Jepp finnes mange av dem og.
Så hvorfor skriver du "en som ikke hvet/tror vil aldri godta...."
Og jeg forstår at du ikke har lest hva forskjellen på viten og tro er.
Om du mener eg har feil, og eg mener eg har rett blir det ingen feil og ingen rett det funker for oss begge og vi lever i to forkjelig univers. Vi skaper vår egen virkelihet
Javel, så det var ikke noe slags fakta, men noe du tror. Andre tror ikke på det. Vi registrerer at ens handlinger får konsekvenser både for en selv og for andre, og synes det da ser ut til at vi lever i samme univers.
Nå snakker eg ikke om deg, eg prøvdte og lage et eksempel på hvor lett det er og skape nye argumenter mot en påstand og slike påstander fines det veldig mange av
Kan du da vise til noen andre som bruker slike argument? Kan du finne noen som påstår at vi er alene i universet?
Vel eg tror at en sivilisajon som er noen tusen år foran oss i tid vil forlengs ha utvilket nye former for og komunisere,,, sende radiosignaler frem og tilbake er veldig tregt, komunisere fra stjerne til stjerne vil ta mange år noe som er uaktuelt vist det skal vere effektiv komunikasjon.
Vi snakker ikke bare om radiosignaler, men all slags elektronisk støy. Men dette var egentlig bare et sidespor. Det er ikke noe argument for at vi skulle ha oppdaget andres signaler.
Det kommer an på veldig mange ting, nå ser eg på menneskeheten som en, og vist en sivilisasjon våkser forbi barndomen og det selfdestuktive stadie feks menneskeheten er på nå, tror eg den sivilisasjonen vil ha potensiale til og eksistere i i hundre tusenvis av år, og spre seg langt bort fra moder planeten. Kansje lenger, kansje mye lenger, eg tror egentlig ikke det finnes noen begrensning på hvor lenge en rase kan eksistere så lenge di er i stand til og styre hoved trekka av sin egen skjebne.
Det har eksistert liv på jorden i millioner av år. Vi har hatt en teknologisk sivilisasjon i et par hundre, og i flg. World Watch Institute er vi godt i gang med å ødelegge jorden og våre overlevelsesmuligheter.
Framtiden ser ikke så mye mer positiv ut, for USA, som er den ubestridte største, er mer opptatt av å føre krig på andres bosteder enn å hjelpe de fattigste. Dermed havner vi stadig nærmere en uunngåelig undergang.
Antall ord: 591

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA skrev:
Vi snakker ikke bare om radiosignaler, men all slags elektronisk støy. Men dette var egentlig bare et sidespor. Det er ikke noe argument for at vi skulle ha oppdaget andres signaler.
"Det er ikke noe argument for at vi skulle ha oppdaget andres signaler."

Her stiller du VISSE forutsetninger, og legger inn massevis av begrensninger !

Tacyoner, påståes å gå raskere enn lyset.
Kan de være informasjonsbærere ?

Lys - Pulsatorer - supernovaer som roterer gir fra seg lys som "svinger".
Dette vet vi fordi vi SER det !
Hva da med lys som kansje er påmodulert andre svigninger,
og disse er så raske at vi ikke har vett på å fange de opp
( f.ex med dagens teknologi / at ingen har tenkt i disse baner) ?

Ett annen men kansje LIKE viktig argument her, er at VI HAR ATMOSFÆRE !
Har dere hørt om "skip" ( uttales S -K -I -P -P, ikke "SJIP") ?
Dette er et fenomen pågrunn av at vår atmosfære REFLEKTERER radiosignalene tilbake til jorden.
Visse frekvenser slipper ikke engang ut herfra ;-)
Og da er det naturlig at visse frekvenser heller ikke slipper inn ???

Det elektromagnetiske spekteret er veldig stort.
Og jo høyere frekvens man oppnår, jo mer informasjon kan man påmodulere "bæresignalet".
Dette er kjent radioteknikk.

Vanlige radiosamband går opp mot 1,3 Gigahertz.
( FM Radio ligger i områdene rundt 100 Megahertz ( 88-108 Mhz)
Opp mot 50 Ghz er i bruk ved satelitt overføringer.

Dersom vi går tilbake til 50 tallet, var aktuelle frekvenser opptil 30 Mhz !
( da hadde vi ikke utstyr for å ta inn høyere frekvenser.)

Frekvensområder: . ................ Hva blir frekvenser opp til nevnte brukt til:
( Hørbart , svingninger i luft går opp til ca 20 000 Hz )
Langbølge................400 000 Hz ( gammel radio / radioamatører, og kringkasting)
Mellombølge..........1 600 000 Hz ( gammel radio / radioamatører, og kringkasting)
30 Mhz ...............30 000 000 Hz ( gammel radio / radioamatører, og kringkasting)
100 Mhz ............100 000 000 Hz ( gammel radio / radioamatører, og kringkasting)
1,3 Ghz............1 300 000 000 hz Lukkede nett, data transmisjon
50 Ghz ..........50 000 000 000 hz Satelittoverføring

Frekvenser OVER 50 Ghz er det kun helt spesielle institusjoner som rår over.
Og disse holder kortene tett til brystet, iallfall pr idag.
Og når vi kommer høyt nok opp ( husker ikke tallet), kommer røntgenstråler, lys, gammastråler, osv.
Og videre oppover går det !

Så vi leker bare enda !
Det er MYE upløyet mark før vi finner ut om man kan bruke andre informasjonsbærere enn elektromagnetiske svigninger.

Det er mye vi kan, og allikevel så veldig mye vi IKKE kan....

Når vi finner rette frekvensområdet, kan det jo hende vi begynner å ta inn menneskers tanker ?
Og tar inn signaler fra fortid / fremtid ?
Da blir det jo ikke akkurat paranormale fenomener lenger, men da er det bevist at disse ting finnes ! ;-)

Asbjørn. PPV info Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.

FAQ for det Paranormale

http://www.aa-mot.no . . . SKYPE:SKYPE

BildeSjekk her

phpMyChat på PPV server - Nederst på siden
Antall ord: 597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:masse på grunnlag av en misforståelse.
Det du klippet var kanskje litt dårlig ordlagt, men ut fra sammenhengen burde du forstått hva jeg mente med det utsagnet.

At vi ikke har oppdaget radiosignaler fra andre sivilisasjoner er ikke noe argument for at de ikke finnes.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links