Vet ikke helt om dette er riktige plassen, men:
Hvis du sliter med søvnproblemer, stress eller rett og slett driver med meditasjon er lavendelolje tingen.
Jeg har vanligvis bare brukt lavendelolje når jeg mediterer.
Men i går gjorde jeg en ny oppdagelse (som sikkert mange andre også har gjort):
Jeg hadde noen dråper lavendelolje på aromalampen min før jeg la meg (sitter og leser på senga). Vaneligvis har jeg store problemer med og sovne, ligger og tenker på altmulig. I går lå jeg riktignok og tenkte litt også, men jeg sovnet alikevel nesten med en gang. Så hvis andre enn meg har problemer med og sovne, slappe av, eller rett og slett driver med meditasjon så er lavendelolje tingen (husk bare å blåse ut lyset i aromalampen før du sovner).
Jeg har lenge vist at lavnedelolje har en beroligende effekt, men har bare ikke tenkt på å bruke oljen slik før.
Håper dette fungerer som litt hjelp til dere andre
Bilde av lavendel:
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Lavendelolje hjelper for så mangt.
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mai 2005 16:38
- 19
Lavendelolje hjelper for så mangt.
Antall ord: 171
"At man ikke kan se ting behøver ikke å bety at de ikke eksisterer"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 08 Jun 2005 14:35
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Takk for tipset!
Det skal jeg sannelig prøve! Tenker litt for mye når jeg legger meg for kvelden jeg også...
Det skal jeg sannelig prøve! Tenker litt for mye når jeg legger meg for kvelden jeg også...
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 17:56
- 19
- Kjønn (valgfri): konemor
- Lokalisering: In My Mind
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
Bruker lavendelolje støtt og stadig selv - også lukter det jo så godt!
Antall ord: 13
We make a living by what we get, we make a life by what we give.
Hide post links |
Ja, jeg bruker lavendelolje på alt som heter stive muskler eller hodeverk - bruker den i badekaret og har også gjerne et par dråper på puten eller lyspæra på nattbordet Ellers bruker jeg den dersom eks, en gang jeg forstua foten så den så ut som en elefantfot og jeg bruker... jeg bruker den til alt mulig faktisk Både for å slappe av, men også når jeg er sliten og trenger å få mer energi. Fordi den hjelper til avkobling, noe som jo gir mer energi til senere på kvelden.
Og så lukter den skikkelig godt sammen med teatree i brenneren for de som vil ha noe litt annerledes.
Stressa hud - solbrenthet osv.
Atmi
Og så lukter den skikkelig godt sammen med teatree i brenneren for de som vil ha noe litt annerledes.
Stressa hud - solbrenthet osv.
Atmi
Antall ord: 115
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jun 2005 23:06
- 19
lavendelolje er også suveren vist du brenner deg på noe, bare hell på rent til smerten forsvinner. Etterpå har du ikke så mye som ett merke
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Mai 2005 13:28
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ghettoen
Er det noen annen olje med samme beroligende effekt? Jeg liker ikke lavendel lukten desverre
Antall ord: 15
Hide post links |