Hei, når jeg registrerte meg her for en god del år siden (som Dagros) så var første tråden og posten min ang et spøkelse jeg mente å ha sett. Denne posten er altså fra 29. juni 2008.... Klarer ikke helt å innse at det er så lenge siden, men her er tråden https://paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?t=16532
Nå, noen år senere, tenker jeg det kan være greit å oppdatere dette litt og samtidig legge til nye opplevelser. Det handler ikke kun om spøkelser, men har jo hatt noen uforklarlige opplevelser oppigjennom. Så, over til det jeg startet tråden for, som altså er å debunke min egen opplevelse som egentlig ikke var noen opplevelse. Og etter det et par andre ting jeg har opplevd
Jeg husker hva jeg påsto jeg hadde sett den gang, og naturligvis hva jeg skrev i tråden. Altså dette var jo litt bob-bob-bob, ikke sant.. Det første jeg tenker på når jeg registrerer meg på et paranormalt forum som yrer av liv (i 2008), er å poste noe som virker sannsynlig og som kan gi meg litt cred. Når jeg tenker over det nå, var det vel allerede da kjørt for meg.. Helt ny og det første jeg buser ut med er at jeg angivelig har sett noe
Det som hadde skjedd, eller slik jeg husker det, var at jeg var på det høyloftet, som jeg ofte var ettersom jeg var mye i en stall og var med å kastet ned høy. Noe som egentlig var veldig smart siden jeg er allergisk mot timotei.. Så var jeg der oppe en gang, da. Mener det var ganske varmt ute, og også på loftet. Men plutselig kjente jeg et kaldt gufs, og følte et slags ubehag. Følte et nærvær av noe, men det gjør man jo avogtil uten at det nødvendigvis er noe
Det gufset tenkte jeg ikke noe særlig over der og da, men når jeg fant Paranormal.no/ Paran.no var det kort vei fra "kaldt gufs og en ubehagelig følelse som følge av dette" til "jeg har sett noe". Jeg kan ikke huske å ha sett noenting der oppe, ei heller fått opp indre bilder eller noe som helst. Det eneste er at jeg husker jeg tok et bilde med mobilen jeg hadde da, og fikk med en "orb" og gikk rundt og påsto det var denne figuren.. Sannheten er jo at det var en støvpartikkel som ble lyst opp av blitsen
--
Ok så det var den historien, eller "historien".. Over til noen litt mer reelle og mindre usannsynlige ting. Jeg har aldri faktisk sett noe spøkelse, har noen ganger fått opp "indre bilder" men det kan jo bare være normale tanker koblet til ting jeg har lest. Ikke misforstå, jeg skjønner noen har evnen til å se, "se", føle og få disse "indre bildene". Men selv har jeg ikke denne gaven, som jeg tenker det kan kalles
Jeg er ikke sikker på om "restenergier" går under spøkelseskategorien, men ettersom jeg synes å huske noen teoriserer at spøkelser kan være energiavtrykk eller en slags "ekko" hvor noen altså kan plukke opp ting som har skjedd og hvordan feks en person har sett ut så tenker jeg kanskje det er greit å inkludere det
Når jeg sier "restenergier" er dette altså feks lyder man hører, som ikke lages av noe man kan se. Om det gir mening.. Jeg har hørt et par slike. Som når jeg skal sove, og avogtil hører lyder som om noen snakker i stua, og TV er på. Det jeg da hører er ikke "stemmer" som stemmer i hodet, men det er som om det faktisk er noen i stua. Dette ser jeg på som restenergier, eller ekko. Ikke spøkelser, men at man kan høre noe som har skjedd tidligere..
--
En helt annen ting er noe som kalles timeslips. Noen påstår å feks ha opplevd å innom bensinstasjoner som ikke eksisterer, eller byer som ikke eksisterer. De eksisterer ikke, men personen(e) har altså vært der. Dette er veldig interessant, men er jo begrenset hvor mye det går an å "forske" på dette. Det er vel antakeligvis ingen som vil tenke på å dra frem mobilen eller et kamera for å dokumentere en bensinstasjon. Man aner jo ikke når man er der at den "ikke eksisterer". Om man havner tilbake i tid og er klar over det, tviler jeg på at det første man tenker på er å dokumentere det
Jeg har opplevd noen slike, men har ingen bevis og det er ekstremt diffuse ting. Et eksempel er en gang jeg kjørte forbi et hus.. Dagen før var det bare en grunnmur der. Dette var jeg klar over der og da, men tenkte egentlig bare "kult". Men når jeg var på vei tilbake, 5-10min senere, var det altså borte igjen og kun grunnmuren stod igjen. Jeg var helt våken og edru.. Men er rimelig sikker på at dette kan ha vært en "timeslip".. Fikk ganske høy puls noen minutter etter "hendelsen"
Jeg tror (mulig siden jeg har opplevd en type av drm selv) på at timeslips er en reell ting. Man kan jo risikere å få diverse stempler om man går ut offentlig og forteller slike historier. Det jeg fortalte over, jeg tror det er en "light" versjon. Men det er samtidig litt viktig om noen opplever slikt, at de står frem. Ikke nødvendigvis med navn og bilde, men med historien
--
En siste ting, er når ting forsvinner. Ting man er helt sikker på at man har lagt et sted, men som er umulig å finne. Kan lete gjennom "hele huset", og når man setter seg for å ta en pause, ligger tingen der man er sikker på den lå. Altså som om tingen selv har vært offer for en "timeslip" og forsvunnet ut av vår virkelighet for så å dukke opp igjen.. En ting som nok er mulig, men jeg vet ikke hvor høyt man kan snakke om det heller. Jeg mistenker, uten å vite noe, at mange har opplevd noe slikt
Selv så har jeg opplevd flere ting har forsvunnet, for så å dukke opp igjen. Noen ganger år senere, noen ganger timer senere. Har aldri fått forståelse av at noen har tullet med meg.. Kanskje når ting er borte noen timer, det skal jeg ikke si sikkert da. Men når noe er borte flere år for så å dukke opp, vel.... Er vel en måte å debunke det også, men jeg har ingen akkurat nå
Det er også veldig interessant når ting forsvinner slik, man reagerer veldig på det. Etterhvert tenker man "pytt, pytt, det er borte, greit". Det er først når det dukker opp igjen at man blir litt "skremt" eller stiller spørsmål ved ting. Jeg har lest en del slike historier, folk som "mister" ting, som dukker opp igjen. Dette synes jeg genuint er et interessant tema
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøkelset på høyloftet 2.0
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !