Healing og annen alternativ medisinRosa hjertechakra

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2006 21:19
19
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 53 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Rosa hjertechakra

Innlegg av Minsinn »

Jeg har jobbet med chakra i mange år, ikke minst gjennom meditasjoner. Jeg har hørt om at noen har rosa hjertechakra, men jeg har ikke vært borti det tidligere, for min del har hjertechakra alltid vært grønt. Men for en stund siden, under en fjernhealing, møtte jeg på en som har rosa hjertechakra.
Det var utrolig spennende, og en aldeles nydelig rosafarge <3
Men i etterkant begynte jeg å tenke på hvorfor noen har rosa hjertechakra? Har disse menneskene noe annet i seg; et annet livskall, en annen "verdi" av noe slag, eller noe annet?
Den vanlige fargen på hjertechakra er jo grønt, betyr det noe i seg selv hvis det er rosa?
Noen som har noen tanker om det?
Antall ord: 124
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Startet: 04 Jan 2014 00:12
11
Har takket: 1612 ganger
Blitt takket: 1196 ganger
Kjønn:

Re: Rosa hjertechakra

Innlegg av Terra »

Hei Minsinn :)

Håper dette kan være deg til litt hjelp.
Jeg har fått lov av min reikilærer, Tove Irene Anderssen, å gjengi fra boken hennes ved at jeg legger ved kilden ;)

4. Hjertechakraet
Symbol: Heksagram
Farge: Grønn, rosa
Motto: Jeg respekterer alt og alle, også meg selv.
Nøkkelord: Kjærlighet, glede

Kilde: Reiki. Healing og selvutvikling for alle. Av Tove Irene Anderssen
Antall ord: 67
Bruk nøtta - kast søppel i bøtta!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Minsinn »

Takk for svar <3
Jeg har hørt om rosa hjertechakra før, og jeg vet ganske mye om hva som ligger de de firskjellige chakraenr. Det var bare det at dette var første gangen jeg møtte på et rosa hjertechakr selv, jeg har alltid funnet grønne tidligere, og mitt eget er grønt.
Og det var da jeg fant dette nydelige rosa at jeg begynte å fundere litt på hvorfor noen mennesker har rosa hjertechakra og ikke grønt? Ved siden av kronechakra er det jo kun hjertechakra som "opererer" med to farger.
Kronechakra kan jo være både rent hvitt og "lilla-hvitt", og det styres av hvilken kontakt man har oppover, klarsynthet, åndelig oppvåkning osv. Finnes der noe tilsvarende når det gjelde forskjellen på fargen i hjertechakra? Er mennesker med rosa hjertechakra mer empatiske enn oss med grønne, f.eks? Elsker de sterkere, er mer følsomme, sensitive, tilgivende? Bare for forsøke å forklare hva jeg mente med innlegget mitt. Eller har de kanskje en annen type sjel enn oss andre, englesjel? Eller noe annet?
:hart
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
11
Kjønn:

Innlegg av Terra »

Jeg skjønte hva du mente, Minsinn. Håper noen kan svare deg på det du lurer på <3
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
11
Kjønn:

Innlegg av Terra »

Jeg fant forøvrig dette nydelige, rosa papirhjertet på veien hjem fra butikken i kveld :-)

Bilde
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
11
Kjønn:

Innlegg av Terra »

Ble nysgjerrig på dette selv og kom over dette :wx

The high Heart Chakra
https://www.youtube.com/shorts/JUhQ7iHRiRM

Higher Heart Chakra: Why it's Important & How We Activate It !!
https://www.youtube.com/watch?v=oKI7jjV2oiA

HIGHER HEART CHAKRA Activation | The 8 Little Known Secrets
https://www.youtube.com/watch?v=pler8tjxmmQ

high heart chakra activation
https://www.youtube.com/shorts/Q5iwBWJi7NQ
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Minsinn »

Minsinn takker Terra for dette. Det var interessant, men her snakkes det jo "higher heart" som et ekstra chakra mellom hjertechakra og halschakra. Jeg ble egentlig litt forvirret av dette, for dette chakraet har jeg aldri sett hos noen, også sies det at det er rosa, nettopp slik hjertechakraet er hos noen. Hmmm ballaballa
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
11
Kjønn:

Innlegg av Terra »

Da er vi to som er like forvirret... rofl
Håper noen kan komme og oppklare dette for oss.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
aliena
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2005 10:34
19
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 13 ganger

Innlegg av aliena »

Skrev veldig masse her, men første setningen under er vel strengt talt svaret på spørsmålet ditt, slik jeg forstår rosafargen. :grin:

SÅ til utdypningen av det (for de som gidder å lese litt).

Rosafargen du ser i hjertechakraet er slik jeg ser det deler av sjelebevisstheten til mennesket som skinner gjennom kroppen og energilegemene sine farger. Alle mennesker har grønt hjertechakra (så fremt det ikke blir blokkert eller veldig traumatisert, og får misfarging, sår, rifter, mørke eller hvite flekker, eller en blass farge, for å nevne noe), slik jeg forstår det. Men noen få har rosa energier og/eller rundt hjertechakra, disse kommer fra høyere dimensjoner, og er ikke energi som oppstår og stråler ut av menneskets energisystem der vi er per nå i vår bevissthetsutvikling som mennesker. Om vi tenker på hva rosa faktisk er en blanding av mht chakraene vi har, så er det rotchakra og kronechakra med hvitt lys. En blanding av det laveste og det høyeste aspektet i oss, når det kommer til bevissthet og frekvenser. Det er sjelen integrert i kroppen, åndelig kraft og fysisk livskraft kombinert i harmoni av kjærlighet. Det er level up så det ljomer. Når vi elsker alt vi er, fra vårt laveste, mest primitive aspekter, gjennom alle våre menneskelige fallgruber, begjær, frykt og skyggesider, så snakker vi rosa.

Sjelebevissthet som er integrert i kroppen kan strømme både gjennom tankene og følelsene og handlingene våre, men akkurat rosa kan vi ikke generere samtidig som vi drasser rundt på et ego, er drevet av en hjerne som vil ha kontroll på alt, dømmer konstant og er dødsredd for alt som det ikke forstår, kjenner eller kan styre. Rosa kan ikke oppstå i sånt, men kan strømme forbi eller rundt.

Jeg har absolutt ingen fasit, bare deler det jeg har lært og observert så langt, og den informasjonen jeg får fra mitt høyere jeg.

Rosafargen du ser i energien til mennesker, er etter min forståelse en farge på bevisstheten som er i sving i det, og denne bevisstheten er ikke noe vi i dag kan utstråle uten at det er en del av sjelen som skinner gjennom oss. Altså, vi mennesker utstråler hele tiden energi som lys og farger, vi er fysiske ,emosjonelle, mentale og spirituelle vesen/beings av energi med selvbevissthet. Alle mennesker har alle 7 chakraene og fargene representert i større eller mindre grad og intensitet og nyanser og blandinger, men rosa er ikke en av fargene per nå. Men, sjelen kan stråle gjennom kroppene og energilegemene vi har på jorden, så de kan føles og sees i vår virkelighet, men jeg tør påstå at ingen mennesker på jorden i dag har kun rosa hjerter, bl.a fordi den fysiske kroppen trenger den grønne energien for å være jordet og connectet andre mennesker her og nå.

Etter det jeg har observert og forstått er det i praksis kun ett chakra som kan ha to farger slik vi inkarnerte mennesker oppfatter det, og det er hjertechakra. Du nevnte kronechakra, som kan ha hvitt lys, men det er ikke en farge, det er alle farger, eller mer korrekt, opprinnelsen til alle farger i vårt univers, source energy. Vi kan forreste ha hvitt i energifeltet som IKKE er den der høyeste tilgjengelige åndelige bevisstheten som jeg sikter til over, den er mer en tåke eller slags utvanning, men det er ikke vanskelig å se forskjell om man vet at hvitt er ikke hvitt. Ville bare nevne det, om noen ser hvitt av den siste sorten og tror det er svært høy bevissthet, når det er symptom på en ubalanse.

Hjertet er et veldig spesielt sted i kroppen vår, på alle måter, og chakraet som finnes her er også veldig unikt, og har essensiell rolle i utviklingen av bevissthet i oss mennesker som pågår akkurat nå. Jeg kunne holdt et eviglangt foredrag om dette temaet, men skal forsøke å holde meg til spørsmålet ditt.

Hjertchakra hos mennesker i fysiske kropper er i hovedsak grønt, og personlig tror jeg at de du så med rosa hjerter har både en rosa og en grønn energi i hjertet, men den rosa er den høyeste frekvensen og siden dere begge har relativt høy generell frekvens i energiene i kroppene deres så kunne du se det.

Rosa er ikke en del av paletten til menneskehetens kollektive og grunnleggende iboende bevissthetsnivåer per i dag, som vi kan se som farger for vårt indre øye, selv om den finnes som en farge vi kan observere i vår fysiske verden. Med det mener jeg at alt vi mennesker utstråler av farger, som kan kan sees med tredje øyet, eller klarsyn, er energier som har en selvbevissthet i seg. Energien vil bli filtrert og tolket av hjernen vår før dagsbevisstheten får det med seg. Det kan føles som om bevissthet (den vi er som vet at vi er) er bare i hodene og kan føles i kroppene våre, og ikke i feltet rundt oss. Men, vi VET godt hvor vi begynner og slutter, også i auraen vår. Vi kan kjenne når noe eller noen er i auraen, selv om vi har begrenset vår erfaring av den delen av oss til det hjernen er villig til å ta inn og godta som informasjon den kan oversette til bilder, ord eller sanseinntrykk.

Den fargen du ser på en blomst, er en form for bevissthetsenergi, men den er ikke selvbevisst, bare en fysisk manifestasjon av bevissthet som en essens, og den gjenspeiler kvalitetene den er i resonans og harmoni med. I sin fulle, selvbevisste form er den rosa bevisstheten det vi ville sett på som overjordisk, himmelsk, det er ubetinget kjærlighet kombinert med emosjonell, erfarende intelligens som ikke dømmer. Det finnes ikke noe levende menneske som er BARE slik, men det finnes de som har spor av det, eller har en sjel som er slik så sterkt representert, at når mennesket går gjennom skiftet fra egostyrte til hjertestyrte liv, bevissthetskiftet som det er så mye snakk om for tiden, så vil sjelens sanne natur skinne gjennom, selv om mennesket fortsatt har sine feil og mangler, snev av frykt eller self serving og/eller betinget kjærlighet i seg også.

Alle har det der vi er nå forresten, altså både noe uselvisk og noe selvisk, kjærlighet og frykt, egoservice og hjerteservice, osv, men det varierer veldig hvor mye folk har av hva, og hvor bevisste folk er i prosessene sine. Vel, tilbake til rosa!

Det forskjell på døde ting som er rosa, og levende. En rosa bamse har også en bevissthet, men den er kun en væren av bevissthet i form,. Siden materie uten liv ikke har sitt eget lys, vil bamsen kun utstråle energi med farge om du brenner den, der en rosa blomst vil ha en aura, en utstråling av rosa bevissthet, men da uten selvbevisstheten som mennesket har. Den er og den opplever å være, men den vet ikke at den er NOE.

Rosa er knyttet til det feminine, til emosjonell kjærlighet, uskyld, fromhet, og det vi kan kalle det the divine child, ren kjærlighet uten mentale aspekter som intelligens og visdom. Det er kjærligheten som ikke trenger å vite noe, for å vite alt, men da som en følelse.
Rosa er ikke en uvanlig farge i naturen, fordi den er i harmoni med oneness som den manifesterer seg på oktaven under oneness vi finner i kronechakra, som er selvbevisst. Naturen rommer ubetinget kjærlighet, fullkomment aksept og total hengivenhet, men ikke som en følelse, slik som det kan føles forbigående i mennesket, og energien manifesteres gjennom alt rosa i den. Naturen har riktignok ikke så mye blått...uten at jeg skal skrive mer om det nå, siden det ikke var spørsmålet.

Så for å avrunde dette, mennesker du ser med rosa hjerter, har nok et grønt hjerte med en rosa sjelenergi som stråler gjennom, og du ville ikke sett den fargen om ikke også du har den i deg i en eller annen grad. Vi kan bare se det vi selv har i oss når det kommer til bevissthet, om ikke vi husker eller vet som menneske, så på ett eller annet nivå av bevissthet i sjelen som er inkarnert.

Når det kommer til det såkalte high heart, eller thymus chakra, så husker jeg at jeg så det første gang hos en klient i 2005 (eller deromkring). Jeg ser det som blågrønt-isj, og det er en blanding hjertehakra/empati/kjærlighet og halschakra/intelligens/visdom.

Siden rosa er ubetinget kjærlighetsbevissthet uten noe mentalt aspekt ved seg, er det en kjærlighet uten ord, uten tanker, uten meninger, uten et mål, uten agenda eller betydning utover følelsen av kjærlighet og handlingen/skapelsen den kan lede til som en erfaring. Den rosa, høye kjærlighetsbevisstheten vil riktignok umiddelbart skifte til en åndelig mental bevissthet som vi kjenner som fiolett/lilla, om den ble tilført og integrert en mental bevissthet, som nysgjerrighet, lærelyst, evnen til å tenke, reflektere eller stille spørsmål ved noe. Det mentale aspektet i oss mennesker er yang, og det vil alltid dominere yin på jorden i fysisk form, om ikke omstendighetene for møtet mellom de to legges under premisser som sikrer at det ikke kan skje. På høyere plan er ting litt annerledes, uten å gå mer inn på det nå.

Siden det grønne hjertechakraet ikke har den uskylden som finnes i fravær av mental bevissthet, men er et emosjonelt bevissthetssenter som opererer i harmoni med mental bevissthet, møtes grønt og blått i thymus, og skaper mitt favorittchakra i kroppene våre. Her ligger glede, fred, fryd, overflod (abundance) på alle måter og alle plan, frihet, compassion (medfølelse/omtanke/omsorg) og evnen til å balansere emosjonell kjærlighet med forstand og sannhet (å være autentisk, oppriktig, se ting i øynene som de er og si ting som de er) , og en rekke andre kvaliteter og gaver vi enda har til gode å oppleve i det fulle monn på jorden både individuelt og kollektivt, så jeg ser veldig frem til tiden er inne til at vi kan bruke det som det er ment, også i grupper og samfunn.

Da tenker jeg at jeg avslutter, beklager alle eventuelle skrivefeil og uklare formuleringer, det ble plutselig veldig seint her, hehe, må komme meg i seng i stedet for å gjøre korrektur. Spennende tema dette, og endeløst med informasjon å fråtse når man først åpner opp for det. <3
Antall ord: 1833

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator