Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Mine tanker om natterror
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jan 2025 17:01
- Blitt takket: 3 ganger
Mine tanker om natterror
Hadde diskusjon om natterror og ut av kroppen-opplevelser, og de snakket om adrenalin-dump. Jeg har konkludert litt senere at når noe fælt skjer, f.eks. massedrap, så får folk natterror, og mareritt. Ja, helt naturlig, jeg var i et dårlig forhold en gang også, og hadde mye mareritt, så mørke skikkelser ved senga om natta. Vet ikke om det er ekte det man ser, men det kommer i forbindelse med at noe fælt skjer da. Jeg prøvde å få til ut av kroppen-opplevelser også ved å ikke røre meg når jeg klødde om natta, så kroppen tror man sover, har kommet til det stadiet etter ringinger i øret, skjer, men har ikke reist ut av kroppen ennå. Jeg har ikke så mye tro at man kan det egentlig, sjelen sitter i kroppen, virker litt vanskelig at den forlater den liksom. Jeg liker å ligge iblant i senga og bare gi helt etter, føle en forbindelse med universet
Antall ord: 168
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1442 ganger
- Blitt takket: 1732 ganger
- Kjønn:
Re: Mine tanker om natterror
"sjelen sitter i kroppen" ,
min måte å forstå det på er at det er sjelen som har en kroppslig opplevelse,
mens kroppen er underlagt sjelen.
Dette ser vi spesielt i tilfeller ved NDO, hvor kroppen dør, for så å få en vellykket gjenoppliving.
Det jeg tenker er at kroppen er som en bil, sålenge sjåføren ( sjelen) er tilstede, kan kroppen gjøre bevisste ting.
Men når sjelen er vekke, "går bilen på tomgang", eller stopper helt.
Slik som ved dyp koma. Da kan ikke kroppen styre hendene til f.ex å skrive et dikt.
Men når sjelen er tilbake, kan man skrive ned dikt,eller annet man har opplevet, såfremst hender er brukbare.
Jeg har i det siste sett endel video om NDO - Nær Døden Opplevelser, hvor mennesker opplever å komme til "Lyset". Dette skjer uansett trosretning.
Når det gjelder natt-terror, drømmer, osv, kan det også være skjulte evner blant folk, klarsyn, se fremtid,( eller fortid/nåtid) og få inn vonde bilder fra hendelser.
Det er og kjent at sykdom, mentale tilstander, uro i kroppen ( kansje fordi man får inn signaler om saker) som påvirker det mentale underbevisst, som du er inne på.
F.ex var det mange som hadde forutanelser om 9/11
https://issuu.com/cappelendamm/docs/bud ... _mceneaney
"Nærmest ubegripelige historier, budskap og varsler om og fra en rekke av de omkomne under 9/11-katastrofen i New York i 2001, før og etter hendelsen, samlet og redigert av enken etter en av dem. Boken gir banebrytende ny innsikt i liv og død."
Det er altså et ganske komplisert system i det som skjer, og når man ser på uko (ut av kroppen opplevelser) sammenblandet med NDO - så er forskjellen at ved UKO ligger kroppen der med normal aktivitet, mens ved ndo er kroppen ofte skadet.
NDO gir og et med åndelig opplevelse enn uko.
A
min måte å forstå det på er at det er sjelen som har en kroppslig opplevelse,
mens kroppen er underlagt sjelen.
Dette ser vi spesielt i tilfeller ved NDO, hvor kroppen dør, for så å få en vellykket gjenoppliving.
Det jeg tenker er at kroppen er som en bil, sålenge sjåføren ( sjelen) er tilstede, kan kroppen gjøre bevisste ting.
Men når sjelen er vekke, "går bilen på tomgang", eller stopper helt.
Slik som ved dyp koma. Da kan ikke kroppen styre hendene til f.ex å skrive et dikt.
Men når sjelen er tilbake, kan man skrive ned dikt,eller annet man har opplevet, såfremst hender er brukbare.
Jeg har i det siste sett endel video om NDO - Nær Døden Opplevelser, hvor mennesker opplever å komme til "Lyset". Dette skjer uansett trosretning.
Når det gjelder natt-terror, drømmer, osv, kan det også være skjulte evner blant folk, klarsyn, se fremtid,( eller fortid/nåtid) og få inn vonde bilder fra hendelser.
Det er og kjent at sykdom, mentale tilstander, uro i kroppen ( kansje fordi man får inn signaler om saker) som påvirker det mentale underbevisst, som du er inne på.
F.ex var det mange som hadde forutanelser om 9/11
https://issuu.com/cappelendamm/docs/bud ... _mceneaney
"Nærmest ubegripelige historier, budskap og varsler om og fra en rekke av de omkomne under 9/11-katastrofen i New York i 2001, før og etter hendelsen, samlet og redigert av enken etter en av dem. Boken gir banebrytende ny innsikt i liv og død."
Det er altså et ganske komplisert system i det som skjer, og når man ser på uko (ut av kroppen opplevelser) sammenblandet med NDO - så er forskjellen at ved UKO ligger kroppen der med normal aktivitet, mens ved ndo er kroppen ofte skadet.
NDO gir og et med åndelig opplevelse enn uko.
A
Antall ord: 327
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1442 ganger
- Blitt takket: 1732 ganger
- Kjønn:
Siden jeg snakker om NDO, her er en av mange NDE (Near Death Experience ) på Youtube :
A
A
Antall ord: 17
Hide post links |
-
Verifisert
- Moderator
- Startet: 04 Jan 2014 00:12
- 11
- Har takket: 1594 ganger
- Blitt takket: 1186 ganger
- Kjønn:
Har hørt at sjelen og kroppen er bundet sammen med en elastisk "sølvtråd."
Jeg har selv sett den. Den er som en tråd laget av en edderkopp, som lett spinn som svaier i luften.
Det sies at vi går ut av kroppen i form av sjelen vår når vi sover.
Da jeg våknet så jeg tråden min...
Og når vi dør og går over til den åndelige verden så ryker sølvtråden som binder sjel og kropp sammen.
Jeg har selv sett den. Den er som en tråd laget av en edderkopp, som lett spinn som svaier i luften.
Det sies at vi går ut av kroppen i form av sjelen vår når vi sover.
Da jeg våknet så jeg tråden min...
Og når vi dør og går over til den åndelige verden så ryker sølvtråden som binder sjel og kropp sammen.
Antall ord: 91
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi
- Mahatma Gandhi
Hide post links |