Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserInfo om Demoner, spiritisme osv!

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Leng-Tche
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2007 15:16
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer.

Innlegg av Leng-Tche »

-Astarte- skrev: Hvem er Choronzon, Nyarlatothep, Beelzebub og Samael?
Choronzon er vel, om jeg husker riktig, en djevel/demon først nevnt på 1600-tallet av de infamøse mystikerene John Dee og Edward Kelly (og senere revitalisert i Crowley's Thelema).

Nyarlathotep er vel forsåvidt en fiksjonell (i.e ikke originert fra religiøse/esoteriske doktriner) demon/Great Old One skapt av H.P.Lovecraft. Det er dog spekulert i om Lovecraft hentet inspirasjon til denne 'karakteren' gjennom en kombinasjon av Lord Dunsany's skapelser Alhireth-Hotep og Mynarthitep.

Beelzebub er blant annet et velbrukt navn for Satan, og da spesielt i Hebraisk kontekst.
Han/den blir også ofte referert til som 'Lord of things that fly' eller 'Lord of the Flies'.

Samael er best kjent som nettopp den bibelske Satan. Ellers dukker han også opp i Jødiske skrifter, men da som Dødsengelen. Navnet 'sam' (gift) og 'el' (gud) _kan_ i en rent metaforisk oversettelse illustrere at han 'forgifter gud'.

Osv.
Antall ord: 165
When the world has got hold of a lie, it is astonishing how hard it is to kill it. You beat it over the head, till it seems to have given up the ghost, and behold! the next day it is as healthy as ever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Leng-Tche skrev:
-Astarte- skrev: Hvem er Choronzon, Nyarlatothep, Beelzebub og Samael?
Choronzon er vel, om jeg husker riktig, en djevel/demon først nevnt på 1600-tallet av de infamøse mystikerene John Dee og Edward Kelly (og senere revitalisert i Crowley's Thelema).

Nyarlathotep er vel forsåvidt en fiksjonell (i.e ikke originert fra religiøse/esoteriske doktriner) demon/Great Old One skapt av H.P.Lovecraft. Det er dog spekulert i om Lovecraft hentet inspirasjon til denne 'karakteren' gjennom en kombinasjon av Lord Dunsany's skapelser Alhireth-Hotep og Mynarthitep.

Beelzebub er blant annet et velbrukt navn for Satan, og da spesielt i Hebraisk kontekst.
Han/den blir også ofte referert til som 'Lord of things that fly' eller 'Lord of the Flies'.

Samael er best kjent som nettopp den bibelske Satan. Ellers dukker han også opp i Jødiske skrifter, men da som Dødsengelen. Navnet 'sam' (gift) og 'el' (gud) _kan_ i en rent metaforisk oversettelse illustrere at han 'forgifter gud'.

Osv.
Åjaa, faktisk interesant dette. Du vet mye om dette du :)
Antall ord: 178
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Leng-Tche
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2007 15:16
16
Lokalisering: Steinkjer.

Innlegg av Leng-Tche »

En kombinasjon av interesse for det okkulte + wikipedia (skal ikke skryte på meg all infoen).
For dypere studier bør man henvende seg til Ars Goetia, Greater/Lesser Key of Solomon the King og Pseudomonarchia Daemonum. (De kan være litt slitsomme å få tak i, men det er utrolig hva du finner i dagens pocketunivers, om du ofrer litt craftmanship til fordel for pris.)

Choronzon er forsåvidt også delaktig i 5th Aeon Magick (Chaos Magick, Discordianisme m.m), der han (i motsetning til i den dogmatiske Thelemismen) er en iconoclast. (Mass of Choronzon, av Peter Carroll).

Kunne slengt ut slikt hele dagen, men slutter der. Om det kommer et eget forum for Magi/Religion, så kunne jeg dog ha utdypt de nye paradigmene innen okkultisme noenlunde.

Until then.
Antall ord: 129
When the world has got hold of a lie, it is astonishing how hard it is to kill it. You beat it over the head, till it seems to have given up the ghost, and behold! the next day it is as healthy as ever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Mort skrev:demoner: (opps dette er sptirituel satanisme! dette er veldig mye mer farlig enn spirituisme! gjøres og følges på egen ansvar! dere har blitt advart!
jeg holder på å lære meg påkallelse av demoner. og letter nå etter noen enkle ritualer
Send en på meg når du har lært det da!
Jeg tror jeg har akseptert alle demonene mine, men det er greit å se om noen fortsatt biter på. :D
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
gideonry80
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2008 18:45
16
Lokalisering: Skien

Demoner er ikke å spøke med.......

Innlegg av gideonry80 »

Demoner er her for en grunn, å skape ødeleggelse hvor de enn kan. Å ja, de kan være edle, respektfulle og vakre. Men de tror kun på en ting, ondskap! Deres ernæring er alt vondt vi menneskere gjør, det er derfor de hele tiden er der å "visker" oss i øret hele tiden. Jo mer vonde ting vi gjør jo mektigere blir de. Det med å påkalle en av Mørkets Tjenere er noe av det mest idiotiske en kan gjøre, å bringe en av dem over på vårt plan er det de ønsker mest av alt. Men ja, de kan gjøre en mektig og rik, til den ringe pris av sjelen din.... Men sett i gang folkens, sett i gang å nær dem hvis det er det dere ønsker......
Antall ord: 133
Gideon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

hei noen som kan sende meg åssen jeg gjør spiritisme? helst på pm blir veldig glad... og plis ikke send meg advarsler om at det er farlig eller noe sånt. er klar over hva man gjør trenger bare å vite åssen.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Astraphilia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mai 2024 20:01
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 21 ganger