Hei! Det er en veldig god stund siden jeg skrev noe her.
Våren 2023 har jeg hatt mye besøk av linerlen ved stuevinduet vårt. Den var der lenge, flydd bort og kom tilbake igjen. Det gjentok seg maaaange ganger i flere dager/uker.
Nå har det skjedd igjen! Det begynte for kanskje 2 uker siden, jeg så den igjen i dag.
Jeg stusset på det, og jeg søkte på nett og det stod om linerle overtro.
Dersom man først ser svart bryst deres foran, betyr det sorg og/eller død. Det var det jeg så først, både ifjor og nå i år.
Sommeren 2023 døde bestemoren min, til høsten døde en familievenn og etter det «bestefaren» min. 3 personer dette året.. så jeg lurer på om linerle er sånn forvarsler om det før det skjer?
Jeg så jo denne linerlen igjen nå.. bør jeg bekymre meg?
Mistede ting og dyr ⇒ Linerle overtro
Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Moderator
- Startet: 04 Jan 2014 00:12
- 10
- Har takket: 1573 ganger
- Blitt takket: 1178 ganger
- Kjønn:
Re: Linerle overtro
Hei, så hyggelig at du har funnet veien tilbake hit
Dette med fugler og forvarsler har jeg ikke noen erfaring med, så det kan jeg ikke svare deg på.
For meg er det litt "omvendt" av det du har opplevd. Etter at jeg mistet en av mine så jeg en rødstrupe sitte på trappen der jeg gikk forbi eller andre plasser jeg passerte på min vei. Jeg hadde aldri før sett en rødstrupe, så dette føltes som et tegn fra avdøde som hilsen fra denne spesielle fuglen.
Med tiden vil du nok vite hva dette med linerla betyr for deg, da vil du jo sitte på din egen fasit. Likevel er det ikke godt å gå og grue seg og være redd for å miste noen. Så det går jo an å håpe på at det bare er fordi linerla holder på å lete etter en plass å bygge rede eller noe sånt?
Dette med fugler og forvarsler har jeg ikke noen erfaring med, så det kan jeg ikke svare deg på.
For meg er det litt "omvendt" av det du har opplevd. Etter at jeg mistet en av mine så jeg en rødstrupe sitte på trappen der jeg gikk forbi eller andre plasser jeg passerte på min vei. Jeg hadde aldri før sett en rødstrupe, så dette føltes som et tegn fra avdøde som hilsen fra denne spesielle fuglen.
Med tiden vil du nok vite hva dette med linerla betyr for deg, da vil du jo sitte på din egen fasit. Likevel er det ikke godt å gå og grue seg og være redd for å miste noen. Så det går jo an å håpe på at det bare er fordi linerla holder på å lete etter en plass å bygge rede eller noe sånt?
Antall ord: 157
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi
- Mahatma Gandhi
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2010 19:03
- 14
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 4 ganger
Takk for svar
Etter jeg postet her, dagen etter fikk jeg vite av min mor at min gammeltante har gått bort. Den siste dagen jeg så linerle. Har ikke sett noe mer til fuglen etter det.
Som du sa, kan det være noe annen betydninger
Etter jeg postet her, dagen etter fikk jeg vite av min mor at min gammeltante har gått bort. Den siste dagen jeg så linerle. Har ikke sett noe mer til fuglen etter det.
Som du sa, kan det være noe annen betydninger
Antall ord: 47
Hide post links |
-
Verifisert
- Moderator
- Startet: 04 Jan 2014 00:12
- 10
- Har takket: 1573 ganger
- Blitt takket: 1178 ganger
- Kjønn:
Nå virker det jo som om du sitter med fasiten selv
Hva det betyr for deg.
Hva det betyr for deg.
Antall ord: 16
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi
- Mahatma Gandhi
Hide post links |