ludoburgero skrev:Ok, et helt konkret spørsmål:
Det som skjedde nå i kveld det som ble snakket om den siste halvannen timen, fra kl. 21:25 til 22:45, på telefon med nr. som begynner på 930, og det som ble sagt av begge parter, der det ble gråt og sterke følelser, og temaet som ble tatt opp.
Hvor leder det hen? Hva mente den andre parten, og vil dette forandre seg? Si ifra hvis du trenger mer. Jeg kan gi flere opplysninger dersom det trengs. Men helt konkret lurer jeg på hva som må til av endringer og om det finnes noen muligheter for at det temaet som ble tatt opp vil bli bedre og mer "enighet" om?
Oioi, dette blir litt av en utfordring... Det konkrete spørsmålet var temmelig innviklet
Men jeg prøver.
Først trakk jeg ut et kort som havnet øverst i bunken da jeg hadde samlet kortene, men jeg ble litt usikker på om det egentlig var "ditt" kort. Kortet har vel kanskje litt rett i at du er et sort hull av fortvilelse nå for tiden, der alt det som måtte være litt positivt nærmest blir slukt og borte i all elendigheten. Men dette sier vel kanskje mer om sinnstilstanden din nå enn det du faktisk spurte om? Eller er dette noe som også har blitt nevnt av den du snakket med, kanskje i en negativt, bebreidende tone?
Anyways... For å prøve å finne svar på spørsmålene dine velger jeg å gjøre noe jeg ikke har gjort på veldig lenge; jeg legger et godt gammaldags tarotlegg. Jeg har etterhvert vent meg til å bare trekke noen kort og så se på dem hver for seg og i sammenheng med hverandre uten noe spesielt legg. Men spørsmålet ditt er så komplekst at jeg velger å legge flere kort i formasjonen Verdenstre-legget, åtte kort. Here we go:
1. kort: roten til problemet/saken/konflikten
Tydeligvis en person, så kanskje det er den du snakket med som kommer fram her. En kvinne? En veldig ærlig og pålitelig person som er rett på sak og sier ting ganske rett ut. Hun (?) er rask til å skjønne hva som foregår når det er noe. Hun leser deg ganske godt og gjennomskuer deg fort om du lyver eller prøver å skjule noe. Kortet sier at samtalen dere har hatt var preget av ubehagelige sannheter, dere har diskutert og vurdert noe som er vanskelig å finne ut av. Det er en sorg grunnet noe en av dere eller begge har mistet eller er på tur å miste, og det er en overhengende sorg som sitter i lenge etterpå. Jeg får nesten følelsen av at dette er snakk om et vennskap som holder på å ryke, at en av dere eller begge vurderer å bryte kontakten på grunn av situasjonen du/dere er i. Er dette en person du har sett veldig opp til men som du nå kanskje ser i et litt mindre ideelt lys? Kortet sier i hvertfall at her er det noe som må ryddes opp i og kanskje til og med avsluttes for at ting skal bli bedre.
2. kort: Hvilke muligheter har du/dere?
Her kommer det opp et veldig stort problem som roter alt veldig til mellom dere. Det er tydeligvis mange misforståelser og irrasjonell frykt ute og går. Det tyder på at en stor del av problemet bunner i at du tolker for mye negativt inn i det som blir sagt og tillegger den andre meninger og følelser som ikke er der. Du projiserer mørket ditt over på den andre. Du er i "slåss eller flykt"-modus, noe som er en naturlig del av mennesket i vanskelige tider. Bare husk at ting ikke alltid er som du tror, og at uansett hvor mørkt og vanskelig alt virker nå så finnes det en vei ut av denne vanskelige situasjonen. Den er betent men kan ryddes opp i.
3. kort: Hva bør du ta med videre fra denne situasjonen?
Du har tatt et skritt tilbake, holder deg rolig og betrakter alle sidene av din eksistens. Nå er du der at du er nødt til å forholde deg til alle mørke kroker av sinnet ditt og kan ikke lenger overse noe av det eller leve i fornektelse. Dette kortet står for balanse, og denne balansen handler om å forstå og innse at du har både lyse og mørke sider. Kvitt deg med frykt og slutt å tvile på deg selv, det gjør deg bare spirituelt døv, stum og blind. Se deg selv i øynene, vær ærlig og finn balansen i situasjonen.
4. kort: Hva bør du kvitte deg med og legge bak deg?
Stolthet. Du har blitt utfordret og her ser det ut til at du må kvitte deg med en god del av din egen stolthet og slippe tak i det underliggende ønsket om å ha overtaket og kontrollen. Og ikke minst: kvitt deg med dårlig selvtillit og overdrevet selvmedlidenhet.
5. kort: Hva håper du på?
Generøsitet og at du skal få noe igjen for strevet. Du ønsker å være en god person og håper naturligvis også at dette skal slå tilbake på deg. Innerst inne håper du at det finnes karma som snart lar deg høste det du har sådd. Kanskje har du gitt mye av deg selv til denne personen og føler at det er på tide å få noe igjen.
6. kort: Hva frykter du?
Ansvar. Kortene antyder at du sliter med å ta ansvar for situasjonen, og dette bunner ut i dårlig selvtillit. Dette går ut over deg selv og din psyke, og i tillegg virker det ødeleggende på forholdet ditt til andre.
7. kort: Hva kan gjøre deg i stand til å gjøre noe med situasjonen?
Kortet antyder at du har en tendens til å lytte til andre eller navigere etter tradisjonelle verdier når du tviler på noe eller har problemer, så rådet her er å ikke la deg påvirke så mye av andre og deres meninger. Kortet sier også at du må bli flinkere med penger og det å holde styr på egen økonomi, og at du må bli flinkere til å sette pris på de gode sidene av livet. Hvis du først skal lytte til andre så still deg selv spørsmålet om hvem som er verdt å lytte til og hvem sine meninger du bare burde la prelle av deg. Du er på mange måter en ensom ulv som trenger litt støtte fra flokken av og til. Du kan gjerne lytte til andre, men sorter rådene godt og ta avgjørelsene selv. Det er ditt liv.
8. kort: Den skjulte visdommen i denne saken/situasjonen:
Kortet peker på noen av dine styrker; at du er helt overlegent god på å oppfatte sannheten i nesten alle situasjoner, og at du er en fri sjel med en original og unik personlighet.
Her peker kortet på at du må jobbe deg oppover stigen og lære deg å takle livet. Bli flinkere til å kaste deg ut i ting og ikke ta det så hardt om det ikke går som forventet. Kortet peker også på uventede nyheter og plutselig hjelp fra uventet hold.
Så oppsummert sier kortene meg at du og den andre personen har en eller annen konflikt på gang som er såpass alvorlig at det er fare for brudd eller en pause. Det er tydeligvis masse vanskelige følelser og du føler deg usikker (det er kanskje den andre personen også). Det jeg tolker ut i fra kortene er at denne personen mener du må ta mer tak selv og ta ansvar for eget liv, da det er vanskelig å forholde seg til deg og forstå deg når du er i dette sorte hullet som bare sluker alt det positive. Jeg får inntrykk av at du trenger støtte og svar på ting, men at vedkommende ikke klarer å gi deg det du trenger fordi hun (?) er redd for å bli sugd inn i dette mørket. Dere er ikke lenger så tett og så på bølgelengde som før, noe som blant annet handler om deg og din situasjon. Du er fortvilt og hun er oppgitt, og dere er begge usikre om dere har mer å gi.
Kortene antyder at det ikke er noen enkel utvei og at det ikke er garantert at ting løser seg for dere. Det er håp her men det krever mye av dere, og tydeligvis mest av deg. Sånn som jeg tolker kortene avhenger dette mye av deg og hvordan du takler dette og velger å forholde deg. Som tidligere nevnt må du passe deg for å legge for mye tolkning i det som har blitt sagt, og heller konsentrere deg om deg selv, ditt ansvar oppi dette og også hvilket behov du har. Har du behov for pause eller at dere bryter kontakten? Har hun ytret dette behovet? Eller har du tolket det sånn at dette er noe hun ønsker?
Det er muligheter for at ting endrer seg og blir bedre, men det skjer ikke av seg selv. Dere har et stykke å gå men alt tyder på at det er verdt å prøve hvis dere begge ønsker det.
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap