Sola skrev:Om du vil være så snill å se litt på kjærligheten:)
Siden det ikke akkurat er noen stor pågang her i tråden, skal jeg legge et par kort på deg og kjærligheten. Du skal få ett orakelkort og ett tarotkort
Here we go:
Surikaten (orakelkort): står for å oppsøke støtte fra venner som er lik deg selv. Ikke vær redd for å be om hjelp, uansett om du synes du har for liten grunn til det. Ingen grunn er for liten og de som bryr seg om deg vil mer enn gjerne hjelpe deg.
Mer direkte mot kjærlighet, så står kortet for å ikke la være å satse på et forhold bare fordi du er redd for å bli såret. Surikaten sier at selv om du har blitt brent i fortiden, må du tørre å satse på et nytt forhold. Ellers kan du miste sjansen til å bli kjent med et menneske som er til å stole på.
Den mektige bjørnen hoppet ut av tarotstokken, så da regner jeg med den vil si deg noe. Denne karen er en stor isbjørn som er knyttet mot en spesiell dato; 21. desember.
I forhold til valg er kortet litt mystisk da det ikke handler om rett og galt, skyld og uskyld. Det handler om naturens gang. Det forteller deg at du trenger å virkelig forstå deg selv og hva du trenger, før du kan finne det du leter etter. Hvis du venter lenge nok, vil det komme endringer. Hva disse endringene går ut på og hvordan du takler dem, er i stor grad opp til deg selv. Du trenger å tilgi deg selv og/eller andre.
Kortet råder deg til å være ærlig, tilgivende, tålmodig og stole på at endringene kommer. Det er et snev av karma og kosmiske lover oppi dette, og universet glemmer ingenting.
Sånn litt løsrevet fra kortene vil jeg tro at du trenger å jobbe med deg selv ved å slutte å dømme deg selv og potensielle partnere, og lære deg til å stole på at hvis du bare er åpen for endringer så skjer det endringer. Det virker som at dette ikke er helt rette tiden til å ta avgjørelser i kjærlighetslivet, men at du heller burde tenke litt gjennom ting, bli bedre kjent med deg selv og ditt potensiale, og så heller gå våren i møte med ny energi. Isbjørnen antyder at våren er tiden for energi og glede. Nå på vinteren er kanskje det beste å gjøre som bjørnen; gå i dvale og spare på kruttet til lysere tider. I såfall vil kanskje 21. desember være en dag som bringer med seg noe som dytter deg i denne retninga.
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap